Jump to content
MAINOS

Vinkkejä AMK pääsykokeeseen.


Vieras: Manda

Recommended Posts

Hain AMK:aan viime syksynä sairaanhoitajalinjalle, mutta en päässyt sisään. Haastattelu taisi olla se mistä se jäi kiinni. Mielestäni haastattelussa korostettiin aivan vääriä asioita; mitä muutoksen aiheita näen yhteiskunnallisissa asioissa, millaisena näen sosiaali- ja terveydenhuoltoalan viiden vuoden päästä jne. Olin aivan pallo hukassa siellä haastattelussa sillä en todellakaan odottanut näin pahoja kysymyksiä. Sitä, olenko hoitoalalle luonteeltani sopiva ei taas juurikaan kyselty... Jäi kyllä todella pa*ka fiilis siitä haastattelusta, mutta koska tiedän että ala on oikea kunhan vain jotenkin selviäisi tuosta haastattelusta, aion hakea nyt keväällä uudestaan. Työkokemusta minulla on alalta joten tiedän millaista se on ja tiedän myös soveltuvani alalle hyvin. Mutta onko minun oltava poliitikko päästäkseni opiskelemaan (siltä alkoi tuntua siinä edellisessä pääsykokeessa)? Eikö hoitotyössä kuitenkin se soveltuvuus alalle ole tärkeintä? Ja eikö noita haastattelussa ilmi tulleita asioita sitä tavallaan olla menossa opiskelemaankin, miksi niihin pitäisi osata vastata "oikein" jo etukäteen?

kenelläkään mitään vinkkejä että mitä ihmettä tuollaisiin kysymyksiin pitäisi vastata? 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Viittaan tuohon työhaastatteluosioon.Puhu hoitotieteen ylivoimaisuudesta.Yleisen optimistinen ja empaattinen asenne kait nykytendensilla voisi menna lapi.15 vuotta sitten kun hain kouluun,niin puhuin ihan höpöja ja sisaan paasin.Nyt vaan tuntuu silta ettei niin valiksi olisi ollut vaikka en olisi paassytkaan.

Luontevuus on kova sana paikassa kuin paikassa.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Manda

Missä päin Suomea olit pyrkimässä opiskelemaan: Olis ihan

mukava tietää missä mainitsemiasi haastatelu aiheita käytetään?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hain AMK:aan viime syksynä sairaanhoitajalinjalle, mutta en päässyt sisään. Haastattelu taisi olla se mistä se jäi kiinni. Mielestäni haastattelussa korostettiin aivan vääriä asioita; mitä muutoksen aiheita näen yhteiskunnallisissa asioissa, millaisena näen sosiaali- ja terveydenhuoltoalan viiden vuoden päästä jne. Olin aivan pallo hukassa siellä haastattelussa sillä en todellakaan odottanut näin pahoja kysymyksiä. Sitä, olenko hoitoalalle luonteeltani sopiva ei taas juurikaan kyselty... Jäi kyllä todella pa*ka fiilis siitä haastattelusta, mutta koska tiedän että ala on oikea kunhan vain jotenkin selviäisi tuosta haastattelusta, aion hakea nyt keväällä uudestaan. Työkokemusta minulla on alalta joten tiedän millaista se on ja tiedän myös soveltuvani alalle hyvin. Mutta onko minun oltava poliitikko päästäkseni opiskelemaan (siltä alkoi tuntua siinä edellisessä pääsykokeessa)? Eikö hoitotyössä kuitenkin se soveltuvuus alalle ole tärkeintä? Ja eikö noita haastattelussa ilmi tulleita asioita sitä tavallaan olla menossa opiskelemaankin, miksi niihin pitäisi osata vastata "oikein" jo etukäteen?

kenelläkään mitään vinkkejä että mitä ihmettä tuollaisiin kysymyksiin pitäisi vastata? 8)

Stemppiä vaan, mulle kävi stadian valintakokeissa saman lailla, muut osiot meni hyvin, mutta opettajan haastattelu ei, tuntu siltä kun sanoin suoraan erinnäisistä asioista mitä mieltä olin. "Äijä" rupesi tivaamaan onko sulle tulossa lapsia ja tiedätkö kuinka paljon ne haittaavat opiskelua, no siihen mulla oli mielipide ja samaa mieltä olen vieläkin, raskasta on mutta antoisaa...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Aloitin opinnot AMK:ssa sairaanhoitajaksi syksyllä 2002. Pääsykokeissa kävin kesällä 2001 ja 2002 (eri oppilaitoksissa). Ainakaan minulta ei haastattelussa kysytty yhtään samantyylisiä kysymyksiä kuin Mandalle esitettiin. Tekstistä ei oikein hyvin käynyt selville, että oliko kyseisessä AMK:ssa psykologin haastattelun lisäksi vielä joku opettajan haastattelu??? Eli menikö se pieleen vai se psykologin haastattelu??

Pääsykokeissa, joissa minä kävin oli kirjalliset psykologiset testit, ryhmätilanne ja psykologin haastattelu. Psykologi kyseli lähinnä elämästäni, perheestä, suhtautumisestä elämään, mielenterveydestäni ja ....

Vaikka pääsin opiskelemaan halusin tietää saamani pisteet ja tilasin Suomen Psykologikeskuksesta soveltuvuustutkimuksen tulokset.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

millaisena näen sosiaali- ja terveydenhuoltoalan viiden vuoden päästä jne.

Heippa!

Ole oma itsesi pääsykokeissa. Jos koet kuuluvasi alalle, niin pääset kyllä varmasti opiskelemaan.

Jos ne kyselee em. asioita, niin sano ettet voi vastata, kun et tiedä kunnolla edes tämän hetkistä tilannetta, vaan olisit sitä tulossa opiskelemaan...

Onnea matkaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Voisin lainata edellistä, että ole vaan omana itsenäsi, eläkä turhaan mieti vastauksia, niin hyvin se menee, ainaki mulla meni ja nykyään töissä ollaan. Tsemiä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: EverdreamFin

Itsensä kannattaa haastatteluissa olla, esittäminen voi kostautua. Jos on kiinnostusta alalle kovasti niin tutustu vähän kirjallisuuteen vaikka niin saat jotain kuvaa siitä missä mennään ja mihin ollaan menossa.

Itsellä haastattelu oli aika hauska

Psykologi kysyy: "Mitäs sinä teet nykyään?"

Minä: " Olen oikeuspsykiatrian puolella miesten suljetulla eristysosastolla mielisairaanhoitajana."

Psykologi: " Taisi tämä haastattelu ollakin tässä.."

Ja sisään pääsin 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...