Jump to content
MAINOS

Apua!


mehis

Recommended Posts

Olen sh-opiskelija, peruskoulutukseltani olen lähihoitaja, vakinainen toimi. Viimeiset 1,5 vuotta olen tehnyt epäpätevänä sh-sijaisuutta ja omasta toimestani olen vapautettu toisen tehtävänä (sh-sijaisuuden) hoitamisen vuoksi. Työsopimus loppuu vuoden vaihteessa, uutta sopimusta ei varmaan tule tässä tilanteessa.

Mietinnässä on liiton jäsenyys, eli jos nyt sinne liityn, liitynkö

a)tehyyn varsinaiseksi jäseneksi lähihoitajana

cool.png tehyyn opiskelijajäsenenä

c) liityn superiin

d) en liity kumpaakaan

Eli tammikuussa voipi olla niin, että palaan omaan lähärin toimeeni ja työtaistelun jälkeen kun työnanajapuoli palkkaa taas määräaikaisin sopimuksin hoitajia niin  alan tekemään sh-sijaisuutta...?

Ihan pihalla.  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
a)tehyyn varsinaiseksi jäseneksi lähihoitajana

cool.png tehyyn opiskelijajäsenenä

c) liityn superiin

d) en liity kumpaakaan

Helpotan sen verran, että b-vaihtoehto ei tule kyseeseen sun tapauksessa. Itse liittyisin TEHYyn enkä ymmärrä lainkaan miksi kukaan liityy nyt SuPeriin...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helpotan sen verran, että b-vaihtoehto ei tule kyseeseen sun tapauksessa. Itse liittyisin TEHYyn enkä ymmärrä lainkaan miksi kukaan liityy nyt SuPeriin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syystä että?

Siksi että valmistuessasi sairaanhoitajaksi ja yleensä ottaen mikään muu liitto kuin Tehy ei aja samanlailla yhtä voimakkaasti hoitajien etuja.

Joka tapauksessa sinun kannattaa ainakin valmistuessasi liittyä Tehyyn, mielellään nyt aikaisemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helpotan sen verran, että b-vaihtoehto ei tule kyseeseen sun tapauksessa. Itse liittyisin TEHYyn enkä ymmärrä lainkaan miksi kukaan liityy nyt SuPeriin...

stä että..?

Syystä että?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähetin jo tehyllekin postia, tässä vastaus:

"Suoritat toista terveydenalan tutkintoa eli jos liityt Tehyyn ammattiosaston kautta jatko-opiskelija. Jäsenmaksua maksat vain tekemästäsi työstä 1.2% et opiskelusta.

Tehy pyrkii saamaan neuvottelemat korotuksensa vain Tehyläisille. Kaikille kunta-alalla työskenteleville Tehyläisille eli lähihoitajasta ylihoitajaan. Eli se on väärää informaatiota, etteivätkö kouluasteen tutkinnon suorittaneet saisi korotusta, kyllä saavat. Yhdessä taistellaan ja yhdessä saadaan korotukset."

Eli vaihtoehto B!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää onki mulle ihan uus juttu! Mä luulin et opiskelijajäseneks pääsee vaan kun opiskelee ekaa alan tutkintoa? Vai onkohan ero just siinä et ekaa tutkintoa opiskeleva ei joudu maksamaan jäsenmaksua edes keikkatöistä, kun taas jatko-opiskelija joutuu (jos nyt oikein noita tehyn sivuja ymmärsin..)

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Silloin kun mä opiskelin sh:ksi niin olin tehyn jäsen ihan kunnolla koska olin jo lh edelliseltä koulutukselta. Toki ajat voi muuttua, mun opinnoista kun on jo sen verran tota aikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noin se menee tänä päivänäkin, mitä Evetys yllä kirjoitti.

Eli voit liittyä Tehyyn jatko-opiskelijana, koska sinulla on jo se lh-koulutus pohjalla. Opiskelijajäseneksi voi liittyä ainoastaan silloin, kun opiskelee sosiaali- ja terveysalan ensimmäistä tutkintoa. Nythän sinä opiskelet jo toista alan tutkintoa. Jatko-opiskelija sana on ehkä hiukan harhaanjohtava ja käytännössä se tarkoittaa sitä, että liityt Tehyyn varsinaiseksi jäseneksi (kaavakkseessa rasti kohtaan varsinainen jäsen). Jäsenyys on kuitenkin ilmainen jatko-opiskelijoille (toista kuin Superissa) ja maksat vain jäsenmaksun 1,2% palkastasi silloin kun teet keikan tai pidemmän työsopparin jonnekin. Superissa jatko-opiskelija maksaa sen 6€/kk jäsenmaksua ja töissä ollessaan (keikat yms.) 1,2% palkasta.

Itse olen juuri vaihtanut Superin varsinaisen jäsenyyteni Tehyn varsinaiseksi jäseneksi, koska opiskelen alan toista tutkintoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...