Jump to content
MAINOS

Samojen fiilisten kanssa painiville!


Vieras: Homer

Recommended Posts

Noin kolme viikkoa sitten päätin pitkän harkinnan jälkeen erota tehystä koska se ei mielestäni pystynyt ajamaan meidän toisen-asteen koulutuksen saaneiden hoitajien asioita. Olin todella pettynyt tehyn valtuustoon koska se ei aikoinaan halunnut perustaa jaostoa lähihoitajille jonne tehyyn liittyneet lähihoitajat voitaisiin liittää ja siten heidät tunnustettaisiin yhdenvertaisina sairaanhoitajien kanssa. Ajattelin, että miksi minä kuuluisin tuollaiseen liittoon joka ei meitä perus- ja lähihoitajia arvosta. Olinhan laittanut itseni likoon opiskelijatyössä ja tehnyt tehyä tutuksi sadoille ja vaikuttanut asioihin paikallisella tasolla sekä vuosia yksityissektorin luottamusmiehenä. Tunsin itseni siis todella petetyksi.

Noh, päivät kului ja uuden ammattiyhdistysliikkeen ylpeänä jäsenenä huomasin kuinka menimme hyväksymään työnantajan tarjouksen. Myönnettäköön että sopimus oli ihan hyvä kuntasektorin historiassa jne. Tässäkö tämä hoitajien palkkojen tarkistaminen oli? En voinut uskoa silmiäni kun luin uuden ammattiyhdistysliikkeen hyväksyneen työnantajapuolen sopimuksen. Minäkö luulin, että olin juuri tehnyt viisaan päätöksen ja liittyneen ammattiyhdistysliikkeeseen joka ajaisi minun ja kollegoitteni asioita tehyä paremmin. Sisimmässä raapaisi pahemman kerran. Mitä hel***** oli tullut tehtyä.

Muutama vuosi takaperin olin juuri paikallisella tasolla saanut työnantajan tajuamaan että ilman kunnon palkkaa emme pysty korjaamaan alaamme kohtaavia ongelmia. Nyt itse olin itse hyväksymässä korotuksen jolla hoitajien palkkoja ei saataisi lähellekään työnvaativuutta tai saatikka edes muiden OECD-maiden tasolle. Olinhan juuri vuosia seurannut läheltä avuttomana kuinka hoitajat toinen toisensa jälkeen uupuivat työssään ja paloivat loppuun. Kuka heille oli toitottanut, että meidän täytyy seuraavalla neuvottelukierroksella antaa liitollemme täysi tuki ja laittaa itsemme likoon?!?

Haluanko siis todella olla tässä mukana? Eikö juuri tällä palkkojen nostolla saada alastamme houkuttelevampi? Ehkäpä joku alan jo jättänyt tai toiseen maahan muuttanut voisi palata takaisin? Eikös juuri se, että saamme motivoituneita ja työssään viihtyviä hoitajia töihin ole oiva keino parantaa työssäjaksamista?

Ja nyt minä olen menossa hyväksymään työnantajan tarjoaman reilut 12%. Ei ole totta! Mikä maa, mikä valuutta?

Vai haluanko olla mukana liitossa joka:

- kuuntelee liittokierroksella kentän mielipidettä.

- on valmis tekemään koviakin päätöksiä heidän palkankorotustensa eteen.

- haluaa asettaa alamme edunvalvonnalle uuden ”palautuspisteen”.

- turvata laadukkaan sosiaali- ja terveyden huollon suomessa tulevaisuudessakin.

Ei muuta kuin puhelin kouraan ja soittamaan tutulle tehyn alueasiamiehellä ja tiedustelemaan, mitenkäs olis? Tänä päivänä, noin puoli vuorokautta myöhemmin sain vastauksen, että jäsenyys TEHYssä on ”jälleen” kunnossa ja tuhlaajapoika kodissaan…sanoin kuvaamaton paino tippui ainakin tämän miehen harteilta!!!

PS. Kiitokset JL:lle Helsingin aluetoimistolle ja muille osallisille!!!

PSS. Mukana ollaan ja entistä vahvempana!!!

-Marko-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tänä päivänä, noin puoli vuorokautta myöhemmin sain vastauksen, että jäsenyys TEHYssä on ”jälleen” kunnossa ja tuhlaajapoika kodissaan…

Hyvä Marko! Kerrankos sitä erehtyy, pääasia että tulit järkiisi :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänä päivänä, noin puoli vuorokautta myöhemmin sain vastauksen, että jäsenyys TEHYssä on ”jälleen” kunnossa ja tuhlaajapoika kodissaan…

Hyvä Marko! Kerrankos sitä erehtyy, pääasia että tulit järkiisi :)

Niinpä, kyllä siihen tarvittiin unettomia päiviä ja pari napanderia :).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Taisi Superin hallituksen tempaisu hyväksyä kuntatyönantajan ehdotus tulla useammallekin superilaiselle ikävänä yllärinä.

Älä siis syytä itseäsi, toimit silloisen parhaan tietosi mukaan ja nyt olet tehnyt korjaavat toimenpiteet jatkoa silmällä pitäen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Myönnän että minäkin erosin tehystä reilu puolitoista viikkoa sitten. Siihen oli monta syytä. Noh anyway kun kuulin neuvottelutilanteesta tajusin mitä menin tekemään. Ja tänään tuli vahvistus siitä, että jäsenyys on jälleen kunnossa ilman karenssia.

mielettömän hyvää työtä teki JN Helsingin toimistosta! Iso kiitos kuuluu hänelle!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taisi Superin hallituksen tempaisu hyväksyä kuntatyönantajan ehdotus tulla useammallekin superilaiselle ikävänä yllärinä.

Olen kuullut monen Superilaisen harkitsevan liiton vaihtoa ympäri Suomea. Osa pettynyt oman liiton toimintaan ja osan yksinkertaisesti haluaa näyttää työnantajalle, että hoitajat pystyvät olemaan yhtenä rintamana vaatien heille kuuluvia etuja.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...