Jump to content
MAINOS

Loan heitto on hyvässä vauhdissa...


Muikku66

Recommended Posts

Oletteko lueskelleet IS:n keskusteluja? Välillä naurattaa oikein, ihmisillä ei ole mitään käsitystä ja siellä päät auki kertoilemassa omia mielipiteitään. Otetaan hoitajat MedOnelta ja annetaan noiden ahneiden hoitsujen anella takaisin töihin... Otetaan hoitajat ulkomailta, Virosta jne. Mitä P...aa! Mä melkein toivon, että tilanne menisi siihen asti, ettei 16.11. enää mennä työmaalle. Ja jotkut pölöt puhuvat vielä LAKOSTA, vaikka kuvio on aivan toinen! Tämäkin kertoo tietämyksen ja yhteiskunnallisen tilanteen seuraamisen tasosta. Ei pitäisi tälleen provosoitua, mutta tuli jo lähikaupassa sellasta lokaa silmille aamusella, että hyvä kun sain oltua sanomasta sitä, mitä ajattelin. Siitä vaan kaikki tekemään hoitotyötä, jos noin kadehdituttaa. Kyllä kunta-alan palkkojen on kautta linjan JOSKUS noustava, vaikka se alkaisikin sitten tästä :)

"Minä väsytän itseni työssä jota siksi teen, että pimeän hetkellä äänet niin on sanoneet..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 118
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Sehän se netin kirous on, että jokaisella mitään asiasta tietämättömällä analfabeetikolla on mahdollisuus juoksuttaa ajatusten Tonavaansa rannattomassa Saharassa.

Suurin osa netin keskustelupalstoista (varsinkin niissä joihin ei tarvitse rekisteröityä) on täynnä päätään aukovia jurpoja. Se lopullinen sydämen sivistys näkyy juuri noissa kirjoituksissa (ja sitten vielä prameillaan Suomen korkealla sivistys- ja koulutustasolla).

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

IL keskustelupalsta on paras. Eilen joku rummutti fasismin tuomista Suomeen jotta hoitajat saataisiin takaisin töihin. Eihän näistä nyt voi suuttua. Mää ainakin nauran kippurassa kun niitä lukee >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy muistaa että nettipalstoilla avautuu yleensäkin ne, joilla on jotain valittamista. Tyytyväiset ei vaivaudu kirjoittelemaan.

Itsekin parilla vakkaripalstalla olen oikonut mitä kummallisimpia käsityksiä. Ihmisillä ei tosiaan tunnu olevan hajuakaan, mitä hoitajien työ pitää sisällään. Toisekseen ei tajuta, että työvoimapula on ihan todellista, eikä niitä ihmisiä irtisanoutuneiden tilalle todellakaan ole.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairaanhoitaja, HUS

Sehän se netin kirous on, että jokaisella mitään asiasta tietämättömällä analfabeetikolla on mahdollisuus juoksuttaa ajatusten Tonavaansa rannattomassa Saharassa.

Ja loput vastauksesta päälle!  >:D Ei tuohon ole oikeastaan lisättävää, sen verran hyvin pistit...

Paikoitellen yleinen tietämystaso esimerkiksi juuri käsiteltävän asian suhteen, asiallisissakin yhteyksissä (keskustelut, kirjoitukset), tuntuu hämmästyttävällä tavalla perustuvan mm. mitä ihmeellisimpiin oletuksiin tai disinformaatioon, kun ei osata tai viitsitä ottaa asiasta (/asioista) selvää, paneutua lähteille tahi harrastaa vaikkapa jonkinlaista lähdekriittisyyttä. Nykyisellä hakukoneaikakaudella, maailman ollessa asiallista(kin) tietoa tulvillaan muutaman klikkauksen päässä (muidenkin medioiden ollessa varsin hyvin saavutettavissa), asioihin perehtyminen ei ole mielestäni lainkaan mahdoton tehtävä, kenellekään (muutama poikkeus toki). Jaksaa siis ajoittain hämmästyttää se, että jos asiasta ei ole "iltiksen" tai "seiskan" sivuilla mainittu, sitä ei ole, tai käsitys asiasta perustuu pelkästään näiden tekeleiden muodostamaan kuvaan asiasta.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun naapurina asuu eläkkeellä oleva historian ja yhteiskuntaopin opettaja. Sain ryöpytyksen jo päivällä pihalla ja samalla kertauksen suomen kansantalouden perusteista >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meinasin saada myös ryöpytystä koirapuistossa eilen. Sanoin ihan suoraan, ettei mun tarvitse kuunnella, että säästä sanasi omille jälkeläisillesi. Ja totesin myös, että mene ja murra lonkkasi, niin tulet minun hoidettavakseni ja minä kyllä muistan  >:D Meni täti hiljaiseksi. Mä olen päättänyt, etten kuuntele keneltäkään mitään ryöpytyksiä, samoin vältän noita nettikeskusteluja. Vaikkakin ne on enempi juuri huvittavia  ;D Hyvät naurut niistä on ainakin saanut  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meinasin saada myös ryöpytystä koirapuistossa eilen. Sanoin ihan suoraan, ettei mun tarvitse kuunnella, että säästä sanasi omille jälkeläisillesi. Ja totesin myös, että mene ja murra lonkkasi, niin tulet minun hoidettavakseni ja minä kyllä muistan  ;D Meni täti hiljaiseksi.

Tiedän, että tekee mieli sanoa ja paljon noissa tilanteissa. MUTTA. Nuo vähän uhkailun tyyppiset jutut eivät anna hyvää kuvaa meistä. Toivottavasti jaksatte pistää korvat kiinni tarvittaessa. Ainahan sitä voi sanoa, ettei ole nyt töissä, joten ei tarvitse kaikkea älytöntä kuunnella. Ei sorruta samalla tasolle.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yritän myös boikotoida parhaani mukaan kaikkia maallikkokeskustelupalstoja. En pystyisi sitä sontaa provosoitumatta lukemaan, joten jätän suosiolla väliin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yritän myös boikotoida parhaani mukaan kaikkia maallikkokeskustelupalstoja. En pystyisi sitä sontaa provosoitumatta lukemaan, joten jätän suosiolla väliin.

Yhtäläisyysmerkit!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yritän myös boikotoida parhaani mukaan kaikkia maallikkokeskustelupalstoja. En pystyisi sitä sontaa provosoitumatta lukemaan, joten jätän suosiolla väliin.

Sama täällä. Sen lisäksi välttelen muutamien lehtien lukemista. Esim. Metro ja uutislehti 100 tuntuvat kovin puolueellisilta. Sen sijaan Hufvudstadsbladet on ollut onneksi asialinjalla, eli selkeästi meidän puolella.  ;D Hesari taas tuntuu asettuvan johonkin niiden väliin.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yritän myös boikotoida parhaani mukaan kaikkia maallikkokeskustelupalstoja. En pystyisi sitä sontaa provosoitumatta lukemaan, joten jätän suosiolla väliin.

Sama juttu. Turhaa löpinää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Olen myös jättänyt lukemiset suosiolla väliin. Aluksi luin ja provosoiduin, sitten uho meni jo niin överiksi, että alkoi naurattaa. Suurella yleisöllä ei selkeästikään ole käsitystä, missä hoitoalalla tällä hetkellä mennään. Vieläkin kuvitellaan, että ylihoitajien ovella on jonottamassa raukkaparkatyöttömiä sisarhentovalkoisia.

No, kunhan päivät tässä kuluu, maallikoillekin tulee selväksi, kenellä on valttikortit kädessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yritän myös boikotoida parhaani mukaan kaikkia maallikkokeskustelupalstoja. En pystyisi sitä sontaa provosoitumatta lukemaan, joten jätän suosiolla väliin.

Nostatan verenpainettasi ::)

"

- Olen aina kuvitellut, että hoitajaksi synnytään, mutta nyt huomaan, että hoitajat ovat ahneitta lähimmäisestä piittaamattomia henkilöitä. Kaikki jotka irtisanoutuvat niin toivon meidän muiden pitävän yhtä, että ettei heillä ole takaisin tulematta. Tuodaan meille työvoima vaikka ulkomailta, jotta nämä ahneet hoitajat jäävät työttömiksi, nimimerkki 007 kirjoittaa." IS

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Tuodaan meille työvoima vaikka ulkomailta, jotta nämä ahneet hoitajat jäävät työttömiksi, nimimerkki 007 kirjoittaa." IS

Samaa tyypillistä paskaa mitä kirjoittaa eri palstoilla työnantajan edustajat (nimimerkillä kaupan kassa) ja vientiteollisuuden työntekijät ja muut aivottomat.

Miten ne kuvittelee suomeen tulevan ulkomailta työvoimaa, mielummin kuin naapurimaihin tai mihin vaan EU:ssa ?

Suomessa on kalliimmat elinkustannukset, huonompi palkka, huonommat työolot (mm potilaiden määrää / hoitaja ei ole mitenkään rajoitettu ja on yleensä liian paljon, jo potilasturvallisuudenkin takia). Lisäksi suomen kieli on ulkomaalaisille kaikkein vaikeimmin opittavissa, verrattuna mihin tahansa eurooppalaiseen kieleen.

Miksi, miksi ? tänne tulisi kukaan ?

Kun ensimmäiset filippiiniläiset on tullut, niin he tietävät millaiset olot täällä on todellisuudessa ja sana leviää kotimaahan, Sen jälkeen ei siellä edes kusta (anteeksi sanamuoto) suomen suuntaan.

Kaikissa länsimaissa on palkat noussut kun on alettu haalia ulkomailta työvoimaa tälle alalle. Ei ole mitään perustetta miksi suomi olisi poikkeus. Mutta kun Katainen ja muut aivottomat rummuttaa niin vesikin muuttuu viiniksi tai oikeastaan viinaksi. Sitäkään ei saa ilmaiseksi vaan alkavat laskuttamaan, vaikkei ole halunnut sitä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä yritän myös boikotoida parhaani mukaan kaikkia maallikkokeskustelupalstoja. En pystyisi sitä sontaa provosoitumatta lukemaan, joten jätän suosiolla väliin.

Nostatan verenpainettasi :)

"

- Olen aina kuvitellut, että hoitajaksi synnytään, mutta nyt huomaan, että hoitajat ovat ahneitta lähimmäisestä piittaamattomia henkilöitä. Kaikki jotka irtisanoutuvat niin toivon meidän muiden pitävän yhtä, että ettei heillä ole takaisin tulematta. Tuodaan meille työvoima vaikka ulkomailta, jotta nämä ahneet hoitajat jäävät työttömiksi, nimimerkki 007 kirjoittaa." IS

Sanoisi tuon Kataiselle ja Vanhaselle. Saateri soikoon, niillähän ne pelimerkit tässä kohtaa on kourassaan.Piinavat koko yhteiskuntaa tällä hetkellä! Kyllä HUS:n Kivinenkin jo MTV3:n sivuilla viestitti hallitukseen päin, että huolissaan ovat.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedän, että tekee mieli sanoa ja paljon noissa tilanteissa. MUTTA. Nuo vähän uhkailun tyyppiset jutut eivät anna hyvää kuvaa meistä. Toivottavasti jaksatte pistää korvat kiinni tarvittaessa. Ainahan sitä voi sanoa, ettei ole nyt töissä, joten ei tarvitse kaikkea älytöntä kuunnella. Ei sorruta samalla tasolle.  8)

Joo, totta puhut. Mun huumori kun ei vain riitä yövuorojen välissä kaikille mölyapinoille jotka hoidattavat vaivansa jos vain löytävät jostain tuttavapiiristä hoitajan. En jaksanut kirjoittaa koko tarinaa, mutta hän intti ja intti, vaikka totesin useaan kertaan, että mulla on vapaa päivä enkä halua puhua työasioistani vapaalla. Kun olin sen toistanut vissiin 4-5 kertaa ärähdin kunnolla. Joku roti se on oltava meidänkin työ- ja vapaa-ajan välillä.

no, joka tapauksessa olet oikeassa kuitenkin. Ei pidä alentua tuolle tasolle  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen sijaan Hufvudstadsbladet on ollut onneksi asialinjalla, eli selkeästi meidän puolella.  >:D

Jos osaisin ruotsin jaloa kieltä menisin sinne töihin, ehkä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lainaus Suomi24:ltä, kääntelen puukkoa haavassa ja lueskelen aikani kuluksi näiden "viisaiden" kommentteja :P:

"En suoraan sanoen usko, että kaikkien hoitajien työ on koko ajan kiireistä ja raskasta. Eräs tuttuni on esimerkiksi eräässä vanhusten hoitokodissa, jossa kaikki potilaat ovat liikuntakyvyttömiä. Ei siellä kyllä hoitajilla ole kiireen häivää, ja miksi olisikaan, kun potilaat vain makaavat? Sen sijaan olisi mukava, jos hoitajat joskus viitsisivät heitä hiukan nostaa sängystä liikkeelle. En oikeasti tiedä, mitä hoitajat siellä tekevät päivät pitkät. Hoitoa he näyttävät antavan kovin vähän, ja se kai olisi heidän hommansa."

Haukotus. Silti ihanaa lukea Tehyn sivuilta, että rintama tuntuu pysyvän lujana. Toivottavasti nekin, jotka eivät ole vielä allekirjoittaneet, menisivät jäseniltoihin ja Tehyn sivuille hakemaan faktatietoa! Ja nämä suuren yleison neronleimaukset luulisivat sisuunnuttavan hoitsun kuin hoitsun ;D Ei kun nimi listaan! Kukas sen kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse.

"Minä väsytän itseni työssä jota siksi teen, että pimeän hetkellä äänet niin on sanoneet..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on vasta tällaista lämpiämistilaa...

Nyt meillä jokaisella on hyvä tilanne miettiä, onko meillä ihmisillä mitään ihmisarvoa?!? Surullista jos työnantaja ja valtiovalta arvostaa ihmistä tämän verran. Pallo on heitetty heille. He joutuvat tekemään nyt kovia arvovalintoja.

Ja mehän emme anna nyt periksi!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivoisin, että kollegoiden räksytykset voisivat loppua!Tyytyköön jokainen, siihen, mitä oma liitto on hyväksynyt. Meillä on vielä sopimukset allekirjoittamatta ja katsotaan, miten tämä tästä etenee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...