Jump to content
MAINOS

oman työn tulevaisuus?


ässä_hihassa

Recommended Posts

MAINOS

Haa, päästiin mun lempiaiheeseeni. Tätä olen pohtinut ja pohdin lähes päivittäin. Mitä sitä tekee muutaman vuoden päästä. Takana minulla on kaksi ammatillista tutkintoa, yo-paperit ja nyt olen valmistumassa maisteriksi.

Mitäpä minä sitten teen lopulta. Jos oikeen onnellisesti käy olen lääketieteellisessä tai juuri valmistunut sieltä. Toinen vaihtoehto on, että opiskelen jatkotutkintoa ja teen väitöskirjaa hoitotieteestä ja opetan ensihoitoa, mielusti Pelastusopistolla, jossa opetus on mielekkään käytännönläheistä. Tai sitten yhtenä vaihtoehtona olen omassa ambulanssifirmassani töissä ja opetan ensihoitoa firman tarjoamana koulutuksena esim. ensivastekoulutusta.

Huh, kun kuulostaa hienolta. Ehkäpä sittenkin ajan vaan sitä lanssia jossain syrjäkylän yksityisellä tai ehkä jopa palokunnassa, mutta olen silti tyytyväinen, koska pidän työstäni. :P

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei,

Mitä ja millaista työtä uskotte tekevänne tulevaisuudessa,

esim 5 tai 10 vuoden päästä?

Tosi osuva kuva  :) Vaihtoehtoja on paljon sh/th-tutkinnolla. Tuntuu että "toivetyöpaikka" vaihtelee jatkuvasti...Tällä hetkellä näkisin itseni mieluiten ala-asteen tai yläasteen kouluterveydenhoitajana tai sitten jos sh-hommista puhutaan, niin kirurgisella vuodeosastolla tai jollain lasten vuodeosastolla. Mutta sitten jos mietitään näitä mun opiskeluhaaveita, niin ehkä löydän itseni yliopistolta viiden vuoden päästä. Ihanaa, että on niin monta ovea vielä avoinna :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos en ole Esaac:in tapaan päässyt (tai, heh, "joutunut") työkyvyttömyyseläkkeelle niin uskoisin pyöriväni osastolla kuten viisi vuotta sittenkin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jossain ihan muualla, tai vaikka sitten lääkärinä nykyisessä työpaikassa...

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse uskon että kortit kannattaa pelata niin että alkaa jalostaa itseään myös muiden alan opinnoilla.

Tosin esim. Ensihoitajan kirjoituksessakin on tervettä perspektiiviä.

Samoin kuin noissa kypsemmissäkin mielipiteissä on sitä jotain  angry.png

:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosin esim. Ensihoitajan kirjoituksessakin on tervettä perspektiiviä.

Samoin kuin noissa kypsemmissäkin mielipiteissä on sitä jotain  angry.png

-Pidän omaani ihan realistisena. Olen urani huipulla tällä alalla, pienintäkään mielenkiintoa ei ole kouluttautua isompaan ja tärkeämpään asemaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syksy näyttää mitä mitä tulevaisuus tuo tullessaan... jos pääsen opiskelemaan... 5-10 vuoden päästä minulla on ainakin pari ammattia... parempi palkka ja kiinnostus houkuttaa toiselle alalle hakeutumisen.

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nään itseni ajamassa ampparii hyvän kaverini kanssa

En minäkään pistäisi pahakseni  ;)

Tämän asian miettiminen ei kyllä ole pahitteeksi kenellekään. Jotenkin ainakin minusta itsestäni tuntuu, että 10v on aika pitkä aika siinä mielessä, että on jotenkin vaikeaa veikata minkälaista se elämä silloin tulee olemaan. Sellainen pieni "häke-kurssin kutkutus" sisältäni kyllä tällä hetkellä löytyy, joten eihän sitä koskaan tiedä vaikka löytäisi itsensä kurssilta muutaman vuoden päästä... Lääkiskin on aina ollut taustalla mukana.*miettii*

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: ampparitytsy

Opiskelu kiehtoisi edelleen....opisto- ja amk -tutkinnoista huolimatta  :P  Ampparihommissa luultavasti vielä viiden vuoden päästä ja ehkä sieltä löydän itseni vielä 10 vuoden kuluttuakin...mikäli paikat ja pää kestää  ;)

Häke -päivystäjäkurssille tekisi mieli hakeutua, sopiva "jatkumo" nykyiseen työhön. Haaveena myös oma saku-yritys muutaman kaverin kera  ;)

Tällä alalla kuitenkin, tavalla tai toisella!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Härveli

Opiskelu kiehtoisi edelleen....

Häke -päivystäjäkurssille tekisi mieli hakeutua, sopiva "jatkumo" nykyiseen työhön. Tällä alalla kuitenkin, tavalla tai toisella!

Tuossahan se on jo munkin haave, aika pitkälle. Tosin HÄKE-päivystäjäkurssille oon jo hakenu...

Jossain vaiheessa ois kiva jäädä kotiin, kotiäidiksi vähäksi aikaa...  :( Mutta luultavasti hyvin pian takaisin työelämään!  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Juu... tulevaisuus... toivottavasti olisi mukava työpaikka!?! Toisaalta omaa yritystä ollaan mietitty kaverin kanssa, joten sitähän ei ikinä voi tietää... tiedän kuitenkin olevani nyt omalla alalla vaikka lähäriksi valmistunkin vasta, sitten sh-opintoihin jos innostus riittää... ei nuo kokki hommat vetäny oikein puoleensa ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...
Vieras: Nightmare74

Nostetaas tätä aihetta välillä..

Mä toivon olevani 10 vuoden kuluttua sairaanhoitaja. Mutta missä, sitä en vielä tiedä, ehkäpä jollain lastenosastolla tai psykiatrian puolella..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen voittanut lotossa, ja vuokraan luksushuviloita Levillä.

;) ;D :D

tai en ole voittanut lotossa ja työskentelen KYSillä

Saako laittaa terveisiä?

Kuolema kuittaa univelat....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...