Jump to content
MAINOS

Kysymys Tehyläisille lähi- ja perushoitajille


Placebo

Recommended Posts

Tilasin Liittymispaperit Tehyyn eräänkin Palomäen toiminnan vuoksi, ja ajattelin vaihtaa liittoni Superista Tehyyn.

Nyt, suurimman vihanpuuskani laannuttua aloin miettimään asiaa oikeen kunnolla kaikilta mahdollisilta kannoilta ja  haluaisin selvittää erään oleellisen asian vaihtamiseeni liittyen.

Eli: Miten Tehy on teidän lähihoitajien (tai perus-ja mielenterveyshoitajien) edunvalvonta-asioita hoitanut? Nyt siis tarkoitan muita kuin tätä palkka-asiaa. Eli esim. onko Tehy ottanut kantaa toimien muuttamiseksi sair.hoitajien toimiin, tai ottanut kantaa muihin edunvalvonta-asioihin koskien meitä alemman koulutuksen ammattiryhmäläisiä? Minkälaisia kokemuksia teillä muuten on ollut Tehyyn kuulumisesta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Itse vaihdoin samasta syystä liittoa, eli tuohon en osaa vastata.

Mutta, mitä enemmän lh/ph kuuluu Tehyyn, sitä suuremmalla voimalla ne voi ajaa meidän asiaa.

Oma, henkilökohtainen mielipide on se, että kun Super noin huonosti tämän kierroksen hoiti, ja näki, että puheet lakosta ja muusta olivat tyhjät, niin en voi myöskään luottaa että he ihan oikeesti ajaisi kenenkään etuja jos vastaan laitetaan toiselta taholta. Itse olet varmasti myös lukenut superin lehdestä siitä, kun ollaan vaikka kuinka kauan jankutettu mahdollisesta lakosta, siitä että nyt on se paras hetki nostattaa palkkoja, ja mitään ei tapahtunut. Tiukan paikan tulleen en voi siis luottaa että super ihan oikeesti pitäisi meidän puoli.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä kans yksi mahdollinen liiton vaihtaja. Olen itsekkin miettinyt samaa että kannattaako vaihtaa vai ei. Vaihdan luultavasti kuitenkin. Olis kiva tosiaan kuulla Tehyläisten lähäreiden mielipiteitä ja kokemuksia =)

Herättäkää minut kun työaika loppuu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hyppään tähän kelkkaan. melko varma jo oon vaihtamisesta, tänään aattelin paperit eteenpäin laittaa. mutta kertokaa nyt viisaammat kokemuksia!!

...tietty mitä enemmän meitä lähiksiä sinne liittyy, sen parempi  :P

I believe in one thing forevermore

to live is to love the pain

- Poisonblack

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo toinen juttu on sit se että kannattaako sitä liittoa vielä vaihtaa ennekuin tämä selkkailu on ohi. Pakkohan se on jonkun persus verillä töitä tehdä kun/jos osa on lakkossa. Toki mulla katkeaa tässä muutenkin työsopimus niin että voishan tuota olla jatkamatta töitä ja pitää nyt lomaa. Periaatteellisesti :P Tukitoimena ja mielenilmauksena.

Kertokaapa muut liiton vaihtajat, että onko tämä lakkohomma se syy miksi olette vaihtamassa? Minulla hlö.koht. syyt kyllä enemmän muualla. Liiton vaihto oli mielessä jo ennen tätä tilannetta. Taitanen olla työpaikan ainoa superilainen.

Herättäkää minut kun työaika loppuu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ollut Tehyssä kolmisen vuotta, eikä ole pahaa sanottavaa, tosin enpä ole liiton palveluja juuri tarvinnutkaan. Tällä hetkellä olen ERITTÄIN tyytyväinen, etten valinnut sitä toista liittoa  :P

Tervetuola vaan!

"Niin gimis on Stadi,

ois toivomus snadi:

0 et tsiigaa sais sen vielä kerran"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Järkevämpäähän se ois muutenkin, että olis vaan yks liitto kaikille. :P MUtta mä oon lh vaikkakin myös sh-opiskelija. Työsuhde oli silti lh. Ihan normaalisti sieltä ainakin neuvot on irronnut.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähihoitajaopintoja aloitellessa jo päädyin tehyyn, koska olin aika varma jatkavani myöhemmin vielä sairaanhoitajaksi. Plussana oli vielä mahdollisuus liittyä samalla SEHLiin. Liiton palveluja en juuri ole tarvinnut, mutta nyt voisin laittaa "Tehyläinen - and proud of it" tyyppistä paitaa päälle.

"Say goodbye to the sorrow, and hello to tomorrow"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: msh -79

Tilasin Liittymispaperit Tehyyn eräänkin Palomäen toiminnan vuoksi, ja ajattelin vaihtaa liittoni Superista Tehyyn.

Nyt, suurimman vihanpuuskani laannuttua aloin miettimään asiaa oikeen kunnolla kaikilta mahdollisilta kannoilta ja  haluaisin selvittää erään oleellisen asian vaihtamiseeni liittyen.

Eli: Miten Tehy on teidän lähihoitajien (tai perus-ja mielenterveyshoitajien) edunvalvonta-asioita hoitanut? Nyt siis tarkoitan muita kuin tätä palkka-asiaa. Eli esim. onko Tehy ottanut kantaa toimien muuttamiseksi sair.hoitajien toimiin, tai ottanut kantaa muihin edunvalvonta-asioihin koskien meitä alemman koulutuksen ammattiryhmäläisiä? Minkälaisia kokemuksia teillä muuten on ollut Tehyyn kuulumisesta?

Nythän näemme ,että ainakin tässä tilanteessa tuo kaikkien järjestäytyminen yhteiseen liittoon olisi paras vaihtoehto.Perustelisiko asiaa enemmän pohtinut miksi kaikkien kannattaisi kuulua samaan liittoon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Mun on ainakin nyt tällä hetkellä pakko kuulua Superiin. Aloitan vakinaisen työsuhteen 5.11 ja ei ole varaa lakkoilla juuri valmistuneena kun tarvitsen rahaa kipeästi. Liityn heti tämän työtaistelun jälkeen jos ei mitään ihmeempää estettä ilmaannu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun on ainakin nyt tällä hetkellä pakko kuulua Superiin. Aloitan vakinaisen työsuhteen 5.11 ja ei ole varaa lakkoilla juuri valmistuneena kun tarvitsen rahaa kipeästi. Liityn heti tämän työtaistelun jälkeen jos ei mitään ihmeempää estettä ilmaannu.

Nyt on pakko uhrautua. Nyt on kyseessä alan tulevaisuus ja nyt on joustettava. Harkitsisin sinuna vielä liittymään Tehyyn.

Jotenkin on hankala uskoa että inkeri haluaisi kusta suoraan valtaosan hoitajat.net käyttäjien päälle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun on ainakin nyt tällä hetkellä pakko kuulua Superiin. Aloitan vakinaisen työsuhteen 5.11 ja ei ole varaa lakkoilla juuri valmistuneena kun tarvitsen rahaa kipeästi. Liityn heti tämän työtaistelun jälkeen jos ei mitään ihmeempää estettä ilmaannu.

Nyt on pakko uhrautua. Nyt on kyseessä alan tulevaisuus ja nyt on joustettava. Harkitsisin sinuna vielä liittymään Tehyyn.

Etenkin kun palkka on vähintään se, mitä Superille on luvattu - ja todennäköisesti vielä enemmän.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: msh -79

Mun on ainakin nyt tällä hetkellä pakko kuulua Superiin. Aloitan vakinaisen työsuhteen 5.11 ja ei ole varaa lakkoilla juuri valmistuneena kun tarvitsen rahaa kipeästi. Liityn heti tämän työtaistelun jälkeen jos ei mitään ihmeempää estettä ilmaannu.

Nyt on pakko uhrautua. Nyt on kyseessä alan tulevaisuus ja nyt on joustettava. Harkitsisin sinuna vielä liittymään Tehyyn.

Oikeaa uhrautumista ja joustamista on kuulua liittoon joka taistelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun on ainakin nyt tällä hetkellä pakko kuulua Superiin. Aloitan vakinaisen työsuhteen 5.11 ja ei ole varaa lakkoilla juuri valmistuneena kun tarvitsen rahaa kipeästi. Liityn heti tämän työtaistelun jälkeen jos ei mitään ihmeempää estettä ilmaannu.

Mikä ihmeen pakko? Kannattaa varmaan katsoa ensiksi mikä on työtaistelun muoto, tuskin jokainen Tehyyn kuuluva lähihoita kuuluu lakkoon. Toki liittyä voi sitten kun taistelut on käyty...

Itse kuulun Tehyyn, Super ei ole ikinä ollut vaihtoehtona, koska se ei ole sopijaosapuoli yksityisen sairaankuljetuksen tessissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelijajäsenenä olen saanut tosi hyvät neuvot Tehyn asiamieheltä kun olen avun tarpeessa ollut. Ja lh:n sijaisena olin silloin. Ainakin itselle jäi tosi hyvä fiilis palvelusta, yhteydenotot oli toimivia ja vastaukset tuli tosi nopeasti.

Eli myös opiskelijoista pidetään Tehyssä hyvää huolta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...