Jump to content
MAINOS

Tarkoitukseni ei ole nyt olla Tehy vastainen


sh jemi

Recommended Posts

mutta eihän se nyt voi mennä niin, että jos minä nyt eroan tehystä ennen lakkoa niin saan 2 vuoden karenssin. Mutta jos liittoon kuulumaton liittyy tehyyn heti lakon jälkeen niin se on ihan ok. Toisekseen me tehyläiset taistellaan paremmat palkat ja mahdollisesti parannusta työoloihin, mutta liittoon kuulumattomat saavat sillä aikaa tehdä töitä ilman ansiomenetyksiä + saavat vielä meidän hankkimat edut!!! Tämän logiikan mukaanhan liittoon kuulumattomat hyötyvät tästä tilanteesta ja työtaistelusta eniten!

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

mutta eihän se nyt voi mennä niin, että jos minä nyt eroan tehystä ennen lakkoa niin saan 2 vuoden karenssin. Mutta jos liittoon kuulumaton liittyy tehyyn heti lakon jälkeen niin se on ihan ok. Toisekseen me tehyläiset taistellaan paremmat palkat ja mahdollisesti parannusta työoloihin, mutta liittoon kuulumattomat saavat sillä aikaa tehdä töitä ilman ansiomenetyksiä + saavat vielä meidän hankkimat edut!!! Tämän logiikan mukaanhan liittoon kuulumattomat hyötyvät tästä tilanteesta ja työtaistelusta eniten!

Totta puhut. Tilanne on hieman hullunkurinen, mutta idea tässä on se, että työtaistelun aikana tai sen vuoksi eronneet tekevät sen siksi, etteivät halua osallistua työtaisteluun. Työtaistelulla taas hankitaan jäsenille etuuksia ja sen vuoksi joku voi haluta liittyä Tehyyn. Heidän liittymistään taas ei haluta hankaloittaa mitenkään.

Siinä varmaan syy tällaiselle toiminnalle. Joku valistunut voi varmasti kertoa enemmän.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mutta eihän se nyt voi mennä niin, että jos minä nyt eroan tehystä ennen lakkoa niin saan 2 vuoden karenssin. Mutta jos liittoon kuulumaton liittyy tehyyn heti lakon jälkeen niin se on ihan ok. Toisekseen me tehyläiset taistellaan paremmat palkat ja mahdollisesti parannusta työoloihin, mutta liittoon kuulumattomat saavat sillä aikaa tehdä töitä ilman ansiomenetyksiä + saavat vielä meidän hankkimat edut!!! Tämän logiikan mukaanhan liittoon kuulumattomat hyötyvät tästä tilanteesta ja työtaistelusta eniten!

Tässä maassa liitoilla on oikeus hyväksyä ihmisiä tai olla hyväksymättä heitä jäsenikseen. Ja mistäs tiedät, että järjestäytymättömiä otetaan tosta vaan työtaistelun jälkeen liittoon.

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtaistelulla taas hankitaan jäsenille etuuksia ja sen vuoksi joku voi haluta liittyä Tehyyn.

Mitäs etuuksia ne jäsenille on kun samat etuudet saa liittoon kuulumattomat, jopa superilaiset!!! Ei mee mun jakeluun!!!

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitäs etuuksia ne jäsenille on kun samat etuudet saa liittoon kuulumattomat, jopa superilaiset!!! Ei mee mun jakeluun!!!

Ei kukaan ole kirkossa kuuluttanut, että kaikki Tehyn neuvottelemat etuudet automaattisesti tulisivat kuulumaan ei Tehyläisille. Samoin jäi mainitsematta liiton lainopillinen apu jos sellaista joskus tulee tarvitsemaan.

Lisäksi liittoon kuulumaton henkilö joka täysin rinnoin nauttii liiton neuvottelemista eduista on suoraan sanottuna loinen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mutta eihän se nyt voi mennä niin, että jos minä nyt eroan tehystä ennen lakkoa niin saan 2 vuoden karenssin. Mutta jos liittoon kuulumaton liittyy tehyyn heti lakon jälkeen niin se on ihan ok. Toisekseen me tehyläiset taistellaan paremmat palkat ja mahdollisesti parannusta työoloihin, mutta liittoon kuulumattomat saavat sillä aikaa tehdä töitä ilman ansiomenetyksiä + saavat vielä meidän hankkimat edut!!! Tämän logiikan mukaanhan liittoon kuulumattomat hyötyvät tästä tilanteesta ja työtaistelusta eniten!

Näin se valitettavasti on, vapaamatkustajia löytyy aina. Rakkaasta maastamme löytyy monia työpaikkoja, joissa liittoon kuuluvat ja kuulmattomat eivät ole lakon jälkeen olleet puheväleissä vuosikausiin.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin se valitettavasti on, vapaamatkustajia löytyy aina. Rakkaasta maastamme löytyy monia työpaikkoja, joissa liittoon kuuluvat ja kuulmattomat eivät ole lakon jälkeen olleet puheväleissä vuosikausiin.

Näinhän se on, mutta toivon että ei nyt alettais jo ennen työtaistelutoimia usuttamaan porukkaa toisiaan vastaan. Työkavereina kuitenkin jatketaan mahdollisen lakonkin jälkeen. Niin superilaiset, jiihooälläläiset, tehyläiset kuin järjestäytymättömätkin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin se valitettavasti on, vapaamatkustajia löytyy aina. Rakkaasta maastamme löytyy monia työpaikkoja, joissa liittoon kuuluvat ja kuulmattomat eivät ole lakon jälkeen olleet puheväleissä vuosikausiin.

Näinhän se on, mutta toivon että ei nyt alettais jo ennen työtaistelutoimia usuttamaan porukkaa toisiaan vastaan. Työkavereina kuitenkin jatketaan mahdollisen lakonkin jälkeen. Niin superilaiset, jiihooälläläiset, tehyläiset kuin järjestäytymättömätkin.

Totta puhut. Ei tässä ole tarkoitus työntekijöiden keskenään alkaa riitelemään tai vääntämään. Tarkoitus on vääntää työantajapuolen kanssa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkään enempää kantaa ottamatta itse asiaan, mua kyllä vähän pelottaa (näitä viestejä lukiessa) millainen tulee ilmapiiri olemaan lakon jälkeen. Kauheeta vihan pitoa puolin ja toisin? Vanhoille kamuille ei uskalla puhua enää jos kuulutaan "sodan vastakkaisiin puoliin"?

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkään enempää kantaa ottamatta itse asiaan, mua kyllä vähän pelottaa (näitä viestejä lukiessa) millainen tulee ilmapiiri olemaan lakon jälkeen. Kauheeta vihan pitoa puolin ja toisin? Vanhoille kamuille ei uskalla puhua enää jos kuulutaan "sodan vastakkaisiin puoliin"?

Eihän tässä työntekijät ole keskenään missään sodassa. Se, että SuPerin lipesi rintamasta ja meni sooloilemaan on ikävä asia, sille ei voi enää mitään. Toivottavasti työpaikoilla SuPerilaist, Tehyläiset ja JHL:n ihmiset muistaisivat, että ei tässä keskenään sodassa olla.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäksi liittoon kuulumaton henkilö joka täysin rinnoin nauttii liiton neuvottelemista eduista on suoraan sanottuna loinen.

No joo, eihän yksilöiden pitäisi olla vihoissa, mutta yllä olevan laiset ja mm. se poistettu vähän törkeämmällä haukkumanimellä varustettu lausahdus kertovat vähän toista. Toivotaan kumminkin että lakko tuottaa hyvän tuloksen ja kaikki voivat sen jälkeenkin elää ja työskennellä sovussa.

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäksi liittoon kuulumaton henkilö joka täysin rinnoin nauttii liiton neuvottelemista eduista on suoraan sanottuna loinen.

No joo, eihän yksilöiden pitäisi olla vihoissa, mutta yllä olevan laiset ja mm. se poistettu vähän törkeämmällä haukkumanimellä varustettu lausahdus kertovat vähän toista. Toivotaan kumminkin että lakko tuottaa hyvän tuloksen ja kaikki voivat sen jälkeenkin elää ja työskennellä sovussa.

Ei tämä koske henkilökohtaisesti ketään. Se on mielipiteeni kaikista niistä ihmisistä jotka eivät ammattiliittoihin kuulu, mutta kuitenkin nauttivan niiden hankkimista eduista. Onneksi itse tulin järkiini ja liityin liittoon.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkään enempää kantaa ottamatta itse asiaan, mua kyllä vähän pelottaa (näitä viestejä lukiessa) millainen tulee ilmapiiri olemaan lakon jälkeen. Kauheeta vihan pitoa puolin ja toisin? Vanhoille kamuille ei uskalla puhua enää jos kuulutaan "sodan vastakkaisiin puoliin"?

Eihän tässä työntekijät ole keskenään missään sodassa. Se, että SuPerin lipesi rintamasta ja meni sooloilemaan on ikävä asia, sille ei voi enää mitään. Toivottavasti työpaikoilla SuPerilaist, Tehyläiset ja JHL:n ihmiset muistaisivat, että ei tässä keskenään sodassa olla.

Kukkuu kaikille vaan! Mun mielestä tämä kaikki vastakkainasettelu ja vertailu on jotenki kummallista. Tällä foorumillaki on paljo väkeä, jotka syyttävät SuPerilaisia, koska he ovat SuPerlaisia. Kukkuu taas, miksi nämä liittohommat henkilöidään näin? Palomäki hallituksineen edustajistoineen kaikkineen teki muutaman kymmenen ihmisen päätöksen, mutta kaikki SuPeriin kuuluvat leimattiin. Edelleen siellä työpaikalla SuPer-liiton jäsen on vain se rakas työkaveri, joka hän ennenkin oli, vaikka hän puolustaisikin liittoansa. Ja päinvastoin.

Mitä etuja liittoon, esimerkiksi Tehyyn kuulumisesta minulle olisi? Siis muuta kuin sen Tehy-lehti. Mitä tavallinen keskivertohaalea ei-niin-äänekäs hoitsu hyötyy, kun ne alan kvtes:it ja vakanssikohtaiset palkat tulee kumminkin, vaikkei kuuluisikaan liittoon? Miten nyt voin Tehyyn liittymisellä vaikuttaa? Kailottaa joka puolelle alan palkkauksen parantamista?

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin se valitettavasti on, vapaamatkustajia löytyy aina. Rakkaasta maastamme löytyy monia työpaikkoja, joissa liittoon kuuluvat ja kuulmattomat eivät ole lakon jälkeen olleet puheväleissä vuosikausiin.

Näinhän se on, mutta toivon että ei nyt alettais jo ennen työtaistelutoimia usuttamaan porukkaa toisiaan vastaan. Työkavereina kuitenkin jatketaan mahdollisen lakonkin jälkeen. Niin superilaiset, jiihooälläläiset, tehyläiset kuin järjestäytymättömätkin.

Sori, en tullut ajatelleeksi, että tuon voisi tulkita usuttamisena. Pitäsi meikäläisen opetella vähän tarkemmin valitsemaan sanansa  ;). Tehyläisenä olen ollut 22v ja mielelläni olen maksanut muutaman ropposen yhteisen hyvän vuoksi :P.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisäksi liittoon kuulumaton henkilö joka täysin rinnoin nauttii liiton neuvottelemista eduista on suoraan sanottuna loinen.

No joo, eihän yksilöiden pitäisi olla vihoissa, mutta yllä olevan laiset ja mm. se poistettu vähän törkeämmällä haukkumanimellä varustettu lausahdus kertovat vähän toista. Toivotaan kumminkin että lakko tuottaa hyvän tuloksen ja kaikki voivat sen jälkeenkin elää ja työskennellä sovussa.

Ei tämä koske henkilökohtaisesti ketään. Se on mielipiteeni kaikista niistä ihmisistä jotka eivät ammattiliittoihin kuulu, mutta kuitenkin nauttivan niiden hankkimista eduista. Onneksi itse tulin järkiini ja liityin liittoon.

Miten sinä hankit niitä etuja? Eikö se ammattiliiton edustajisto/hallitus/mikäonkaan hanki ne edut ja sinä kuljet vain mukana? Onko jäsenyydestä hyötyä siksi vain, että Tehy voi sanoa niin ja niin monen menevän lakkoon ja irtisanoutuvan ja tekevän sitä ja siksi että Tehy olisi iso? Tätä just meinasin..

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kukkuu kaikille vaan! Mun mielestä tämä kaikki vastakkainasettelu ja vertailu on jotenki kummallista. Tällä foorumillaki on paljo väkeä, jotka syyttävät SuPerilaisia, koska he ovat SuPerlaisia. Kukkuu taas, miksi nämä liittohommat henkilöidään näin? Palomäki hallituksineen edustajistoineen kaikkineen teki muutaman kymmenen ihmisen päätöksen, mutta kaikki SuPeriin kuuluvat leimattiin. Edelleen siellä työpaikalla SuPer-liiton jäsen on vain se rakas työkaveri, joka hän ennenkin oli, vaikka hän puolustaisikin liittoansa. Ja päinvastoin.

SuPerin toiminta oli ala-arvoista, siitä ei päästä mihinkään. Tehy ja SuPer muodostavat yhdessä TNJ:n joka on sopijaosapuoli näissä asioissa. TNJ säännöissä on, että se tekee vain ja ainoastaan konsensuspäätöksiä ja että kumpikaan liitto ei voi yksinään sooloilla ja allekirjoittaa työnantajapuolen kanssa sopimusta ilman toisen suostumusta. No, SuPer teki Palomäen johdolla näin ja vakaata harkintaa käyttäen rikkoi TNJ:n sääntöjä ja pokkana ilmoittaa "ettei niistä säännöistä susikaan ota selvää". Ymmärrettävästi tämä aiheuttaa "pientä" närää koko SuPeria kohtaan ja se heijastuu SuPerilaisiin koska he ovat valinneet SuPerin päättävät elimet ja sitä kautta ovat vastuussa heidän tekemisistään.

Mitä etuja liittoon, esimerkiksi Tehyyn kuulumisesta minulle olisi? Siis muuta kuin sen Tehy-lehti. Mitä tavallinen keskivertohaalea ei-niin-äänekäs hoitsu hyötyy, kun ne alan kvtes:it ja vakanssikohtaiset palkat tulee kumminkin, vaikkei kuuluisikaan liittoon? Miten nyt voin Tehyyn liittymisellä vaikuttaa? Kailottaa joka puolelle alan palkkauksen parantamista?

Ei ole kiveen hakattu, että SuPerin tempauksen jälkeen Tehyn neuvottelemat palkankorotukset ym. koskisivat ketään muuta kuin Tehyyn kuuluvia. TNJ:n aika on ohi, koska Palomäki teki mitä teki.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin se valitettavasti on, vapaamatkustajia löytyy aina. Rakkaasta maastamme löytyy monia työpaikkoja, joissa liittoon kuuluvat ja kuulmattomat eivät ole lakon jälkeen olleet puheväleissä vuosikausiin.

Näinhän se on, mutta toivon että ei nyt alettais jo ennen työtaistelutoimia usuttamaan porukkaa toisiaan vastaan. Työkavereina kuitenkin jatketaan mahdollisen lakonkin jälkeen. Niin superilaiset, jiihooälläläiset, tehyläiset kuin järjestäytymättömätkin.

Sori, en tullut ajatelleeksi, että tuon voisi tulkita usuttamisena. Pitäsi meikäläisen opetella vähän tarkemmin valitsemaan sanansa  ;). Tehyläisenä olen ollut 22v ja mielelläni olen maksanut muutaman ropposen yhteisen hyvän vuoksi :P.

Mun kommentti oli ennemminkin yleisesti tarkoitettu kaikille, vähän turhaan ehkä lainasin just sun tekstiäs..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten sinä hankit niitä etuja? Eikö se ammattiliiton edustajisto/hallitus/mikäonkaan hanki ne edut ja sinä kuljet vain mukana? Onko jäsenyydestä hyötyä siksi vain, että Tehy voi sanoa niin ja niin monen menevän lakkoon ja irtisanoutuvan ja tekevän sitä ja siksi että Tehy olisi iso? Tätä just meinasin..

Ei ollut kyse siitä, että minä hankkisin mitään etuja henkilökohtaisesti. Kyse oli siitä, että jos nautin liiton minulle hankkimista eduista, niin silloin minulla ei ole muuta moraalisesti oikeaa vaihtoehtoa kuin kuulua liittoon. Muuten olisin vapaamatkustaja.

Ja sitä paremmat neuvotteluvaltit liitolla on mitä enemmän sillä on jäseniä. Jos sairaanhoitajia olisi 100000 joista järjestäytyneitä olisi 100, niin kuinka hyvin luulisit sairaanhoitajien asioiden olevan? Joukkovoima on kova sana.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten nyt voin Tehyyn liittymisellä vaikuttaa? Kailottaa joka puolelle alan palkkauksen parantamista?

Oletkos muistanut käydä jäsenilloisssa ? Se on iso tapa vaikuttaa!

Ps, aiempiin ihmettelyihin, vapaamatkustajat saavat Tehyn taistelemat edut koska Suomen perustuslaki sanoo niin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ps, aiempiin ihmettelyihin, vapaamatkustajat saavat Tehyn taistelemat edut koska Suomen perustuslaki sanoo niin.

Mikä kohta perustuslaista sanoo, että ammattiliitto ei voi sopia sellaisia asioita jotka koskevat vain ko. liittoon kuuluvia?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työsopimusten yleissitovuus on ainakin lakiin kirjattu.

Ammattiliitto voi sopia muitakin sopimuksia kuin työsopimuksia. Ja niiden ei tarvitse olla yleissitovia.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin se valitettavasti on, vapaamatkustajia löytyy aina. Rakkaasta maastamme löytyy monia työpaikkoja, joissa liittoon kuuluvat ja kuulmattomat eivät ole lakon jälkeen olleet puheväleissä vuosikausiin.

Näinhän se on, mutta toivon että ei nyt alettais jo ennen työtaistelutoimia usuttamaan porukkaa toisiaan vastaan. Työkavereina kuitenkin jatketaan mahdollisen lakonkin jälkeen. Niin superilaiset, jiihooälläläiset, tehyläiset kuin järjestäytymättömätkin.

Sori, en tullut ajatelleeksi, että tuon voisi tulkita usuttamisena. Pitäsi meikäläisen opetella vähän tarkemmin valitsemaan sanansa  :). Tehyläisenä olen ollut 22v ja mielelläni olen maksanut muutaman ropposen yhteisen hyvän vuoksi :D.

Lisäksi kannattaa muistaa, ettei liittoon kuulumisesta aiheudu minkäänlaista taloudellista menetystä, koska jäsenmaksu on kokonaisuudessaan verovähennyskelpoinen. Syy liittoon ( esim TEHYyn) kuulumiseen / kuulumattomuuteen on jossain muualla, itse ollut jäsen 22 vuotta.Ja nyt ensimmäistä kertaa TEHYyn tyytyväinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...