Jump to content
MAINOS

Tehy julisti ylityö- ja vuoronvaihtokiellon


OldOne

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 146
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Meillä ei töissä tänään vielä kaikki siitä tienneet. Yksi työkaveri pyysi vaihtamaan vuoroa...vastasin vain hymyillen ettei onnistu. Jotenkin hyvä mieli kun on selkeä linja eikä tarvitse venyä pidempiin vuoroihin...

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ei töissä tänään vielä kaikki siitä tienneet. Yksi työkaveri pyysi vaihtamaan vuoroa...vastasin vain hymyillen ettei onnistu. Jotenkin hyvä mieli kun on selkeä linja eikä tarvitse venyä pidempiin vuoroihin...

Muakin pyydettiin tänään tekemään ilta aamun perään... en suostunut eikä vastaväitteitä kuulunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua niin ottaa päähän kun ei kaikki noudata/halua noudattaa näitä ylityö- ja vuoronvaihtokielto-ohjeita! Naureskellaan vaan, että eihän tommonen tuu toimimaan. Joo, eihän se tulekaan jos ei noudata ohjeita. Oon tässä jo hetken aikaa kartottanu meidän osaston tehyläisiä, joita noin puolet shoitajista on (meiltä näet puuttuu yhdyshlö kokonaan osastolta) ja yrittäny valottaa niille mitä homma tarkottaa, mutta kun eihän sitä voi lähteä kotiin jos ei oo ehtiny tehä sitä ja tätä ja tuota! Kaikki meillä pelkää lakkoa, minä muiden joukossa, mutta joka liittoon kuuluu niin silloin liiton määräykset toteuttakoon tai erotkoon liitosta. Mutta ilkeästi ei voi kellekään sanoa kun sijainen olen ja määräyskirjakin päättyy sopivasti mahdollisen lakon aikaan. Mutta onko homman nimi periaatteessa se, että jos näen/tiedän jonkun tehyläisen jääneen ylitöihin tai vaihtaneen vuoroa ihan sama kenen aloitteesta niin ilmoitan välittömästi asiasta luottamusmiehelle vai kelle? Ja mitä siitä seuraa?

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua niin ottaa päähän kun ei kaikki noudata/halua noudattaa näitä ylityö- ja vuoronvaihtokielto-ohjeita! Naureskellaan vaan, että eihän tommonen tuu toimimaan. Joo, eihän se tulekaan jos ei noudata ohjeita.

Jonkunnäkästä ryhmäkuria toivois. Valitetaan että liitto ei tee mitään, sitten kun tulee ohjeita, niitä ei edes vaivauduta noudattamaan. Osa tästä jengitä on ansainnut huonot palkkansa ja työolonsa.. :(
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TEHY:ltä tuli eilen iltapäivällä mulle tiedote asiasta. Kuka teidän Tehyn yhdysjäsen on? Hänen sähköpostiinsa pitäisi tällaiset tiedotteet kyllä tulla, sekä kaikille ao:n hallituksen jäsenille + varajäsenille. Tai niin tämä meidän ammattiosastossa toimii. Eikä muuten meilläkään uskottu, ennenkuin laitoin esille mustaa valkoisella.

-Juu, iltapäivällä tuli ohjeistusta. Meidän osastomme TEHYn paikallisosaston jäsenkään ei osannut neuvoa meitä ennen sitä.

Nyt odotellaan ohjeita kuinka toimitaan viikonloppuna jos tulee s-poissaoloja.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Intrassa on ohjeita tähän liittyen

https://www.tehy.fi/jasensivut/?x1541678=13226908

-Yksi ongelma on kanssa, meillä osastolla ei edes tiedetä kuka kuuluu mihinkin liittoon vai kuuluuko mihinkään.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Yksi ongelma on kanssa, meillä osastolla ei edes tiedetä kuka kuuluu mihinkin liittoon vai kuuluuko mihinkään.

Eiköhän sitä jokainen tiedä itse mihin liittoon kuuluu vai kuuluuko mihinkään. Ei muuta kun kyselemään vaan ihan suoraan. Niin minä olen toiminut.

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän sitä jokainen tiedä itse mihin liittoon kuuluu vai kuuluuko mihinkään. Ei muuta kun kyselemään vaan ihan suoraan. Niin minä olen toiminut.

-Kun näkisi tuota väkeä yhdellä kertaa niin voisi kerralla kyselläkkin. Pikkuhiljaa tässä on vasta ehtinyt sitä kartoittamaan, vuoro kerrallaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yövuoro harjoittelussa edessä. Olen ollut pari päivää vapaalla, joten en tiedä miten ko. paikassa on suhtauduttu ylityö- ja vuoronvaihtokieltoon. Ainakin loppuviikosta oli oh ja aoh kovasti pyytämässä kätilöitä vaihtamaan vuoroja ja tekemään mm. tuplavuoroja sairaslomien paikkaamiseksi. Täytyy nyt katsella mikä on tilanne ja saada suostuteltua vielä epävarmoja työtaistelun kannattajia "omalle puolelle".

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä tuntuu ryhmävalvonta aika hyvin toimivan ainakin toistaiseksi. Tänään oli joku kiellon "unohdettuaan" ottamassa työvuoropuutoksista ylimääräistä vuoroa, mutta siinä oli heti 5 hoitajaa vieressä sanomassa, että ei käy  :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä porukka vaihtelee vuoroa ihan entiseen malliin. TOSIN kaikki olivat ihan ihmeissään kun kerroin Tehyn ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta. Kukaan ei ollut siitä kuullut. Jopa tehyläinen osastonhoitajamme oli tietämätön, ja minä kun olin vapaalla niin kuvittelin että kyllähän tiedotus pelaa oh:n kautta. Väärässä olin.

Sellainen juttu vielä että meidän oh tulkitsi selvästi sitä Tehyn ohjetta, ettei se vaikuta meidän osastomme toimintaan mitenkään. Ylitöitä ei saada tehdä, mutta vuoronvaihtoja tehdään edelleen koska Tehyn ohjeessa mainittiin mm. kohta että poikkeuksena ovat yllättävät sairaspoissaolot. No, meidän osastolla ei muita olekaan. Ja sitten siellä vielä mainittiin sellainen kohta että esimies voi ilman työntekijän lupaa muuttaa vuoroja.

Mitä tällainen kielto siis hyödyttää? Koen että olen saanut liian vähän infoa yhtään mistään, en tiedä mistään mitään, pelkkiä kuulopuheita ja yhtä monta tulkintaa samasta tekstistä kuin on hoitajia. Koen olevani ihan yksin työnantajaa vastaan. Mitäpä minä osaisin perustella ja vastata, kun en itsekään tiedä.

Masentaa.  cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua niin ottaa päähän kun ei kaikki noudata/halua noudattaa näitä ylityö- ja vuoronvaihtokielto-ohjeita! Naureskellaan vaan, että eihän tommonen tuu toimimaan. Joo, eihän se tulekaan jos ei noudata ohjeita.

Ei tuu meilläkään toimimaan. Osasto suurinpiirtein pyörii sillä että omat työntekijät joustavat kun tulee sairauspoissaoloja. Tässä mä kyllä pidän pintani kun valkeni että nyt ei edes mihinkään kymmenen tunnin sääntöön voi vedota. Peepuhetta sekin tais olla, ei oh pystynyt sitä uskottavasti selittämään kun kysyin tarkemmin. Piitkät selitykset tuli jostain sääntöpykälistä mutta kai mun utelut sen teki että lakkas niitä vaatimasta ainakin multa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä on näköjään "luo uusi topic", sääntö vaikea tai sitten vain en osaa... huh.gif Mites me  mielisairaanhoitajat, katoava luonnonvara mutta psykiatrian sairaaloissa joskus hyödyllinen, (Niuva...haloo?). Missä mennään ja mennäänkö Tyhyn mukana. Ja sitten, jos on loma myönnetty ja ulkomaanmatka maksettu marraskuulle/joulukuulle, niin mitäs nyt.Jos lakko tulee?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä tuntuu ryhmävalvonta aika hyvin toimivan ainakin toistaiseksi. Tänään oli joku kiellon "unohdettuaan" ottamassa työvuoropuutoksista ylimääräistä vuoroa, mutta siinä oli heti 5 hoitajaa vieressä sanomassa, että ei käy  :(

Snadisti kateellinen teille kun ryhmäkuria löytyy. Mun työpaikalla järjestäytymisasteessa olis parantamisen varaa ja se näkyy. Kun yrität innostaa jengiä mukaan, niin kommentit on tyyliin 'katon saavatko mitään aikaseks ja liityn sitten' . Tai en o enää jäsen kun en kelvannu jäseneksi. -> miksi et? -> potkivat pois kun en ollu hoitanut jäsenmaksuja/ammattiosastonvaihdosilmoitusta'. Jep. Selityksiä tuntuu aina löytyvän.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sellainen juttu vielä että meidän oh tulkitsi selvästi sitä Tehyn ohjetta, ettei se vaikuta meidän osastomme toimintaan mitenkään. Ylitöitä ei saada tehdä, mutta vuoronvaihtoja tehdään edelleen koska Tehyn ohjeessa mainittiin mm. kohta että poikkeuksena ovat yllättävät sairaspoissaolot. No, meidän osastolla ei muita olekaan. Ja sitten siellä vielä mainittiin sellainen kohta että esimies voi ilman työntekijän lupaa muuttaa vuoroja.

Poikkeuksia toki on, mutta näistä muutoksista pitää ilmoittaa ammattiosastoon ja perustella, miksi näin on toimittu. Ja osoittaa, että on yritetty saada ei-tehyläistä sijaista tuloksetta.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä on näköjään "luo uusi topic", sääntö vaikea tai sitten vain en osaa... huh.gif

Kirjota edunvalvontaalueelle. Tänne tiedotteisiin ei saa kun valvojat aloittaa uusia aiheita.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites me  mielisairaanhoitajat, katoava luonnonvara mutta psykiatrian sairaaloissa joskus hyödyllinen, (Niuva...haloo?). Missä mennään ja mennäänkö Tyhyn mukana. Ja sitten, jos on loma myönnetty ja ulkomaanmatka maksettu marraskuulle/joulukuulle, niin mitäs nyt.Jos lakko tulee?

Huoh. Tuntuu olevan vaikeaa  tosiaankin, kun näihin on vastattu sata kertaa sekä foorumilla että Tehyn sivuilla. Missäkö mennään? Odotetaan ensi tiistaita? Mennäänkö Tehyn mukana? Etkö sitten ole jäsen, miksi kyselet, kyllähän oma liittosi tiedottaa. Loma myönnetty, matkalle menossa? No ei kukaan voi estää sinua lähtemästä matkallessi. Hyvää matkaa!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Foccelle: "Vuosilomaa ei voida määrätä alkavaksi jo alkaneen lakon aikana". Eli jos haluat lähteä reissuun niin? ja jatkoa:" Jos lakko alkaa ennen vahvistetun vuosiloman alkamista, peruuntuu vuosiloma automaattisesti, ellei työnantajan ja työntekijän kesken muuta sovita. Kun lakon kestäessä alkavaksi suunniteltu vuosiloma peruuntuu, työnantaja on velvollinen antamaan peruuntuneen vuosiloman myöhemmin" , ja köyhä hoitaja on säästänyt reilun tonnin lomaa ja maksanut sen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä ymmärsin sen niin että vuoroa voi vaihtaa perustellusta syystä (esim jonkun sairastuminen) mutta siitä ei saa aiheutua ylitöitä. Vuoroa voi myös pyytää vaihtamaan antamalla vaikkapa seuraavalla viikolla vapaata mutta koska silloin ei enää olisi kyseessä perusteltu syy, ei vuoroa voisikaan vaihtaa.

Eli käytännössä kaikki vaihdot on kiellettyjä, myös työntekijän sairastumista paikkaavat. Tällaista viestiä tuli siis tehyn asioista enemmän perillä olevalta ihmiseltä, tuon alun tulkitsin itse tehyn sivuilta.

Kertokaa joku viisaampi lisää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...