Jump to content
MAINOS

Onko muualla nyt jo luovutusmielialaa?


Piikkis

Recommended Posts

Koulukaveri ilmoitti tänään että "jos se lakko tulee, mä eroan Tehystä ja meen töihin".

Saatana, kyllä mulle ainakin on tärkeämpää se, että saadaan tulevaisuudessa (valmistuessamme) enemmän palkkaa, kun nyt käydä tekemässä  muutama kurja satanen jossain (veikkaan että lakon aikana työskentely ei ole kauhean mukavaakaan). Enkä myöskään halua kuunnella tulevaisuudessa työkavereiden vittuilua siitä että olen tehnyt lakon aikana töitä.

Jos on jotain valittamista, voitte mennä sanoon mun iskälle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minkäänlaista luovutusmielialaa ei ole ainakaan meillä havaittavissa. Muutamat hoitajat ovat liittyneet TEHY:n.

Ainakin meidän psyk. sairaalassa TEHY on myös selkeästi suurin liitto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Psyhoi:lle, oletan sinun työskentelevän psykiatrian puolella. Se puoli on perinteisesti rajattu lakon ulkopuolelle ehkä siitä johtuen "taistelumielialaa" ei VIELÄ ole työpaikallasi. Uskoisin sen ajan myötä nousevan.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Fiilis on hyvä, ja täysillä mennään. Tästä tulee vielä hyvä tulos. Täysi luotto Tehyyn ja täysi luotto hyvään tulokseen. Tsemppiä kaikille, nyt EI kannata luovuttaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minun ajatukseni matelevat juuri nyt pohjalukemia. Se ensin hienolta kuulostanut ylityö- ja vuoronvaihtokielto olikin ainakin meillä täysi floppi. Töissä on juuri nyt muutenkin todella rankkkaa, osaston tulevaisuudesta ei ole mitään takeita, työkaverit ovat lopussa ja stressaantuneita, ja sitten vielä tämä hemmetin palkkataistelu jännittää ja vie voimia tavallisesta arjesta. Olen tietysti lakon puolesta, koska jotain on tehtävä. Nyt vain on niin toivoton ja väsynyt olo ennen kuin lakko on alkanutkaan. Olen väsynyt vääntämään rautalangasta ihmisille miksi me hoitajat tarvitsemme lisää palkkaa, ja ettemme ole vain ahneita paskiaisia.

Piristäkää minua jollakin. Nyt olisi halin paikka.  cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäitä hattuun kaikille ja odotellaan RAUHASSA ensi viikon tiedotteita.

Nimim. "100 %:n luottamus Tehyyn!" ;D

Tuota samaa sain hokea taas useamman kerran kahvihuoneessa eilen töissä.. Kyllä nuo keski-ikäiset tädit osaavat, esim "Kyllä tuo nuorien lakkoinnostus laantuu kun 2 kuukauteen ei tule palkkaa lakon takia, milläs sitten vuokra maksetaan?"  Johon minä "En usko että tulee yksittäisellä osa-alueella olemaan lakko 2 kk, katsotaan nyt mitä 9.10. sanotaan"

Tai toinen "Tulee labralaisille kalliiksi ja raskaaksi jos vain labra, röntgen ja leikkuri vuoroin lakossa" johon vastasin "Katsotaan nyt, eiköhän Tehy ole miettinyt pätevän strategian joka on kohdistettu oikein, ei ole vielä lainkaan varmaan että juuri meidän labra olisi lakossa (meillä siis alle 20 henkeä koko labrassa, eli ei jättisuuri, jos ei kuitenkaan ihan tk-labrakaan)". Ja yhä edelleen on ihmisiä eroamassa, mun lobbaukset kaikuu kuuroille korville..  :-

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kehoita menemään jäseniltaan tai vierailemaan Tehyn jäsensivuilla.

Pahinta onkin, että yksi näistä eroajista on juuri tehy-aktiivi, ainakin oman ao:n hallituksessa käsittääkseni..  ;D Ei nyt taida auttaa mun puheet enää mihinkään suuntaan, mutta en tosiaan aio ottaa enää stressiä siitä. Jos hankalaksi menee, niin voin vaikka aikaistaa äippälomaani niin että jään heti kun mahdollista sille, jos oikein alkaa ketuttamaan.. Siinä henk.koht. ratkaisuni  :) Tuokin tuntuu pienessä paikassa, jos jäänkin jo kuukautta ennen kuin piti sille äippälomalle.. Mutta siis luottavaisin mielin, tänään kun selvisi, että yksityiselle puolelle ei ole näillä näkymin lakkoa tulossa, niin kyllä me pärjätään, tuli mitä tuli.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koulukaveri ilmoitti tänään että "jos se lakko tulee, mä eroan Tehystä ja meen töihin".

Saatana, kyllä mulle ainakin on tärkeämpää se, että saadaan tulevaisuudessa (valmistuessamme) enemmän palkkaa, kun nyt käydä tekemässä  muutama kurja satanen jossain (veikkaan että lakon aikana työskentely ei ole kauhean mukavaakaan). Enkä myöskään halua kuunnella tulevaisuudessa työkavereiden vittuilua siitä että olen tehnyt lakon aikana töitä.

Pötkö, sulla on oikea asenne! Oman kurssin nuorimmaisista eräs vastasi kysymykseen keikanteosta mahdollisen lakon aikana topakkana malliin, että hän ainakin aikoo heittää HUSissa keikkaa mahdollisen lakon aikana niin paljon kuin mahdollista ja että hän ei ole "niin AY-henkinen". Ilmiselvää tulevaisuuden ylihoitaja-ainesta  :)  No, vitsit sikseen, tällaisia uskon omaan kaikkivoipaisuuteen omaavia luovuttajia ja yhteishengen latistaja-yrittäjiä varmasti löytyy meidän opiskelijoiden joukosta, valitettavasti.

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, vitsit sikseen, tällaisia uskon omaan kaikkivoipaisuuteen omaavia luovuttajia ja yhteishengen latistaja-yrittäjiä varmasti löytyy meidän opiskelijoiden joukosta, valitettavasti.

Ikävä todeta, mutta näitä uskon löytyvän myös meidän työssä olevienkin keskuudesta enemmän kuin tarvis vaatisi.  :-
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, vitsit sikseen, tällaisia uskon omaan kaikkivoipaisuuteen omaavia luovuttajia ja yhteishengen latistaja-yrittäjiä varmasti löytyy meidän opiskelijoiden joukosta, valitettavasti.

Ikävä todeta, mutta näitä uskon löytyvän myös meidän työssä olevienkin keskuudesta enemmän kuin tarvis vaatisi.  :-

Olen mietiskellyt että sairaanhoitajaopiskelijathan olivat pitkään myös "kiltti tyttö" -ainesta. Muistelen jostain lukeneeni jutun, että sairaanhoitajakoulutukseen ennen wanhaan oikein tarkoituksella valittiinkin opiskelijoiksi kilttejä ja nöyriä tyttöjä. Entisestä ammatista muistan erään silloisen lähellä eläkeikää olleen kollegan, joka eräässä asenteita koskevassa keskustelussamme kertoi, että kun hän nuorena tuli työelämään niin kiltteys oli arvossaan, niinkuin oli kuulemma monessa muussakin asiassa. Ja että hänen oli siksi vaikea sanoa vastaan. No, onneksi vääränlainen kiltteys on kokenut inflaation. Trendin soisi kernaasti jatkuvan. Mutta tässä ja nyt: En missään nimessä yleistä mitään ikäryhmää. Entisessä ammatissa ja siellä purjehdituissa myrskyissä työnantajapuolen keikuttaessa venettä oli myös ilo seurata eräitä vanhempia kollegoita, joilla on ollut asenteet kohdallaan. Lämmöllä muistelen erästä luottamusmiestä monta vuosisataa sitten, joka meikäläiselle silloin kaksykköselle työelämään vastatulleelle, selvitti miksi kannattaa järjestäytyä ja puhaltaa yhteen hiileen. Eräs parhaita saamiani neuvoja, muuten...  :)

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maryam, tuo on sitä jo aikansa elänyttä kutsumus-mentaliteettia, joka tuskin enää on kovassa kurssissa tänä päivänä. Nykyajan hoitajat tietävät vastuun ja työn määrän ja irtisanoutuvat tästä kutsumustyön mallista.

Toki uskon, että kutsumus-sälää toitotetaan vielä opinahjoissakin. Onneksi kuitenkin siitä aletaan pikkuhiljaa päästä eroon.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toki uskon, että kutsumus-sälää toitotetaan vielä opinahjoissakin. Onneksi kuitenkin siitä aletaan pikkuhiljaa päästä eroon.

Yllättäen ehkä, mutta meille ei ole kertaakaan mainittu kutsumuksesta (ainakaan niin, että olisi jäänyt mieleen). Sen sijaan vastuusta, eettisyydestä ja velvollisuuksista on puhuttu paljon.

Kutsumuksessa ei sinänsä ole mitään pahaa ja onhan tämä kutsumusammatti - samalla tavalla kuin poliisin, palomiehen tai opettajan duunit. Kaipa ihminen hakeutuu sellaiselle alalle joka viehättää ja kiinnostaa - kyllä sitä voi ihan ylpeästi kutsumuksena pitää.

Kutsumus ei kuitenkaan ole oikeutus nöyryytykselle.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aloitin muutama päivä sitten uudessa työpaikassa ja koitin varovasti, uutena työntekijänä, kysellä mitä mieltä muut ovat tästä lakkouhasta. Olin  aika ihmeissäni, kun useampikin tehyläinen lupaa erota tehystä, jos lakko tulee. Meillä tehyläisiä on ilmeisesti vähemmistö, kun suurin osa kuuluu superiin. Siellä sitten huokailtiin, että "onneksi vaihdoin superiin ajoissa...". Itse kyllä kerroin kuuluvani tehyyn ja ottavani osaa tähän työtaisteluun, jos sellainen tulee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aloitin muutama päivä sitten uudessa työpaikassa ....

Itse kyllä kerroin kuuluvani tehyyn ja ottavani osaa tähän työtaisteluun, jos sellainen tulee.

Hienoa. Osoitat ihailtavaa siviilirohkeutta. Ihme lampaita ne muut.. ::)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ainakin päättänyt, että näin opiskelijana tuen lakkoa. Eli minua on turha keikalle soitella. Koulussakin olen muille sanonut, että vaikka onkin "vain" opiskelija jäsen niin tietystikään ei lakon aikana töitä tehdä. Sitähän taistellaan myös meidän tulevaisuuden eduista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aloitin muutama päivä sitten uudessa työpaikassa ja koitin varovasti, uutena työntekijänä, kysellä mitä mieltä muut ovat tästä lakkouhasta. Olin  aika ihmeissäni, kun useampikin tehyläinen lupaa erota tehystä, jos lakko tulee. Meillä tehyläisiä on ilmeisesti vähemmistö, kun suurin osa kuuluu superiin. Siellä sitten huokailtiin, että "onneksi vaihdoin superiin ajoissa...". Itse kyllä kerroin kuuluvani tehyyn ja ottavani osaa tähän työtaisteluun, jos sellainen tulee.

Hyvä Minkura!

Osoitit todellista rohkeutta. Hyvää jatkoa sinulle uuteen työhön! usko vain, niin kyllä ne muutkin joukkoon uskaltautuu. Jonkun pitää vain näyttää esimerkkiä..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ketjun aloittajana voin ilokseni todeta, että lähes jokainen Tehyläinen yksikössäni allekirjoitti tänään  :P Yllätys oli suuri, mutta sitäkin suurempi se ylpeys näistä kollegoista, jotka alunperin olivat niin vastaan tätä kaikkea..En tiedä mikä heidän päänsä käänsi, mutta moni sanoi että tulevaisuuden takia tämä tehtiin.. Eihän meitä monta ole, mutta kyllä siinä tippa tuli linssiin, mutta pistetään se raskauden piikkiin..  ::)

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...