Jump to content
MAINOS

Millaisia korotuksia palkkoihin odotetaan?


Vanttera

Recommended Posts

Näin mahdollisesti tulevan lakon alla minua ainakin kiinnostaisi tietää, kuinka suuria summia/%-korotuksia ihmiset täällä odottavat uusilla neuvotteluilla/lakolla saavuttavansa? Se tarjottu %-korotus oli liian vähän, mutta mikä sitten olisi tarpeeksi tai ylipäätään ihan aikuisten oikeesti realistista?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Realismia tahi ei, voisin veikata että Tehy vaatii 17-18% korotusta. Eli vielä sen ~5 % kuntatyönantajan tarjouksen päälle. Mutta mitä isompi, sen parempi, hitto vieköön!

Kysely tuohon ylänurkkaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just olin miettimässä samansuuntaista topickia ;) Lisääppäs tähän äänestys kanssa.

Mun mielestä nyt pitäis lähteä tavoittelemaan KUNNON korjausta palkkakuoppaan, yli luvatun maagisen 500:n euron pitäisi saada, oli realistista tai ei... 800 - 1000€ olisi se mitä munmielestä TEHY:n pitäisi lähteä tavoittelemaan.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

veikkaan, että n. 15%-17% lisää on realistista. Eli n. 5% enemmän, kuin mitä perushoitajat "neuvottelivat"[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 01.10.07 - klo:19:59


Just olin miettimässä samansuuntaista topickia ;) Lisääppäs tähän äänestys kanssa.

Mun mielestä nyt pitäis lähteä tavoittelemaan KUNNON korjausta palkkakuoppaan, yli luvatun maagisen 500:n euron pitäisi saada, oli realistista tai ei... 800 - 1000€ olisi se mitä munmielestä TEHY:n pitäisi lähteä tavoittelemaan.

Lyödäänkö vetoa? minä veikkaan alle 500 ja sinä yli?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just olin miettimässä samansuuntaista topickia ;) Lisääppäs tähän äänestys kanssa.

Mun mielestä nyt pitäis lähteä tavoittelemaan KUNNON korjausta palkkakuoppaan, yli luvatun maagisen 500:n euron pitäisi saada, oli realistista tai ei... 800 - 1000€ olisi se mitä munmielestä TEHY:n pitäisi lähteä tavoittelemaan.

Lyödäänkö vetoa? minä veikkaan alle 500 ja sinä yli?

Lyödään vaan ;)

mistä veto?

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

veikkaan, että n. 15%-17% lisää on realistista. Eli n. 5% enemmän, kuin mitä perushoitajat "neuvottelivat"

Minun mielestäni tuossa on realistinen tavoite. Neuvotteluiden tavoite pitää jo taktisesti olla suurempi, mutta siihen 500 euroon en ole koskaan uskonut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Veikkaampa että Tehyläisille jää kalilla kätteen. Ehkä 1% enemmän kuin meille SuPerilaisille. Ja lakosta tulee pitkä, joten menee vuosia kun saatta ansaittua menetykset takas.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Veikkaampa että Tehyläisille jää kalilla kätteen. Ehkä 1% enemmän kuin meille SuPerilaisille. Ja lakosta tulee pitkä, joten menee vuosia kun saatta ansaittua menetykset takas.

Mikä käteen?

Muokkaus:Asiattomuudet poistettu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1-2% tulee lisää "lakonlopettamispalkkiona". Lakon symboliarvo on kuitenkin huomattavasti suurempi kuin sen rahallinen arvo. SuPer on pelannut itsensä pois seuraavalta neuvottelukierrokselta ihan omalla käyttäytymisellään ja TEHY pystyy jatkamaan itsenäisenä toimijana työtään alan ongelmien korjaamiseksi.

Tämän kierroksen jälkeen TEHY on uskottavampi, vahvempi ja yhtenäisempi toimija työnantajan suuntaan kuin koskaan aikaisemmin.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivoisin 20% korotusta, mutta se 18 % olis näin aluksi melko kelvollinen. Iltalehdessä oli tänään kirjoitus Ruotsin hoitajien palkkaus järjestelmästä, joka on loistava.. Toivottavasti siitä otettaisiin mallia tänne Suomeenkin ja näitä asioita otettaisiin esille tulevissa sopimusneuvotteluissa...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710016652708_uu.shtml

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hieno artikkeli. Pikkusenko hävettää nämä Suomen "lakisääteisesti vaaditut itsensätyössäkehittämiskoulutukset, joiden aikana työtoverisi painavat vuoroa vajaalla eikä kukaan saa siitä senttiäkään ekstraa".

Toivoisin, että tämä lakko toisi reilun prosenttikorotusten lisäksi täydellisen asennemuutoksen (myös meille liian kilteille hoitajille)!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin mahdollisesti tulevan lakon alla minua ainakin kiinnostaisi tietää, kuinka suuria summia/%-korotuksia ihmiset täällä odottavat uusilla neuvotteluilla/lakolla saavuttavansa? Se tarjottu %-korotus oli liian vähän, mutta mikä sitten olisi tarpeeksi tai ylipäätään ihan aikuisten oikeesti realistista?

Itse hyväksyisin kuntatyönantajan viimeisen sopimuksen mutta se mikä tästä jäi puuttumaan on palkkaeroa kaventava palkkaohjelma. Eli  oma ehdotukseni palkkatavoitteekseni on 12% sopimus 2,5 vuodelle + 7 prosentin palkkaohjelma jakautuen kolmelle vuodelle. Jos jossain pitäisi tulla työnantajaa vastaan niin se olisi se kuuluisa kinkkuraha ja ehkä palkkaohjelman pituutta voitaisiin miettiä tiukassa paikassa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ois se kyllä kiva tietää, mistä summasta me tässä taistellaan.. Ettei vaan olis 10e/kk lisää liksaa mitä halutaan.

No ei... taitaa se maksimissaan jotain 20% on, mitä on realistista tavoitella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

peruspalkka 2000-2300,15vuotislisä takas,iltalisä 20%,lauantai 40%,yö 50%,lomakorvaus 20%

tämä ei toteudu vaikka vaihdettas alaa kaikki.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No jossain tuo Jaana sanonut (uutislähetys)  että palkkatavoitteen ja lakon laajuus ect...tavoiteet julkaistaa 9.10.07 eiköhän tuolloin tule informaatiota asiasta.. :D

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehtäväkohtaiseen palkkaan 400 euron korotus 5 vuoden aikana. Se passais mulle. Lisäksi ilta, yö ja lauantai-lisiin 50 prosentin korotus.

Nykyään ei lisistä jää juurikaan mitään käteen, kun yötunnitkin menevät lähes kokonaisuudessaan listan täytteeksi. Vuosiloma-oikeuttakin toki voisi pidentää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

17% menettelisi just ja just.

20% ja olisin suht tyytyväinen

23% Olisi hyvä

Samaa mieltä korotuksista kuin Asswiper. Lisäksi toivoisin paikallista neuvotteluoikeutta, jotta saataisiin vihdoin muutkin asiat kuntoon. Hävettää todellakin, että olemme edes suostuneet tälläiseen systeemiin, jossa ei kannusteta / tueta opiskelua, uralla etenemistä. Samoin muistelen, että osastollamme siirrettiin kolleegoiden kesälomia kiristämällä ja lievästi pakottamallakin- eikä tietoakaan mistään extran saamisesta! Kolleegalle sanottiin, kun hän suoritti omalla rahalla ja omalla ajalla sh:n tutkinnon päivityksen AMK-sh.ksi, ettei siitä ole mitään hyötyä- eli hän jatkaa samalla palkalla , samassa toimipisteessä kuin aiemminkin ilman minkäänlaista työnantajan antamaa kiitosta...On tämä vaan niin per...stä koko systeemi!! Tahtoo kanssa pois täältä angry.png

Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...