Vanttera Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Näin mahdollisesti tulevan lakon alla minua ainakin kiinnostaisi tietää, kuinka suuria summia/%-korotuksia ihmiset täällä odottavat uusilla neuvotteluilla/lakolla saavuttavansa? Se tarjottu %-korotus oli liian vähän, mutta mikä sitten olisi tarpeeksi tai ylipäätään ihan aikuisten oikeesti realistista? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nocna_Mora Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Realismia tahi ei, voisin veikata että Tehy vaatii 17-18% korotusta. Eli vielä sen ~5 % kuntatyönantajan tarjouksen päälle. Mutta mitä isompi, sen parempi, hitto vieköön! Kysely tuohon ylänurkkaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarOfLife Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Just olin miettimässä samansuuntaista topickia ;) Lisääppäs tähän äänestys kanssa. Mun mielestä nyt pitäis lähteä tavoittelemaan KUNNON korjausta palkkakuoppaan, yli luvatun maagisen 500:n euron pitäisi saada, oli realistista tai ei... 800 - 1000€ olisi se mitä munmielestä TEHY:n pitäisi lähteä tavoittelemaan. Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jpos Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 veikkaan, että n. 15%-17% lisää on realistista. Eli n. 5% enemmän, kuin mitä perushoitajat "neuvottelivat"[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 01.10.07 - klo:19:59 Just olin miettimässä samansuuntaista topickia ;) Lisääppäs tähän äänestys kanssa. Mun mielestä nyt pitäis lähteä tavoittelemaan KUNNON korjausta palkkakuoppaan, yli luvatun maagisen 500:n euron pitäisi saada, oli realistista tai ei... 800 - 1000€ olisi se mitä munmielestä TEHY:n pitäisi lähteä tavoittelemaan. Lyödäänkö vetoa? minä veikkaan alle 500 ja sinä yli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarOfLife Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Just olin miettimässä samansuuntaista topickia ;) Lisääppäs tähän äänestys kanssa. Mun mielestä nyt pitäis lähteä tavoittelemaan KUNNON korjausta palkkakuoppaan, yli luvatun maagisen 500:n euron pitäisi saada, oli realistista tai ei... 800 - 1000€ olisi se mitä munmielestä TEHY:n pitäisi lähteä tavoittelemaan. Lyödäänkö vetoa? minä veikkaan alle 500 ja sinä yli? Lyödään vaan ;) mistä veto? Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 16-18% ei kuulosta ollenkas pahalta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
psyhoi Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 veikkaan, että n. 15%-17% lisää on realistista. Eli n. 5% enemmän, kuin mitä perushoitajat "neuvottelivat" Minun mielestäni tuossa on realistinen tavoite. Neuvotteluiden tavoite pitää jo taktisesti olla suurempi, mutta siihen 500 euroon en ole koskaan uskonut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vilikki Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Veikkaampa että Tehyläisille jää kalilla kätteen. Ehkä 1% enemmän kuin meille SuPerilaisille. Ja lakosta tulee pitkä, joten menee vuosia kun saatta ansaittua menetykset takas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nocna_Mora Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Veikkaampa että Tehyläisille jää kalilla kätteen. Ehkä 1% enemmän kuin meille SuPerilaisille. Ja lakosta tulee pitkä, joten menee vuosia kun saatta ansaittua menetykset takas. Mikä käteen? Muokkaus:Asiattomuudet poistettu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marko Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 taitaa harmittaa vaan, pistetään sen piikkiin ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veli valkoinen Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 1-2% tulee lisää "lakonlopettamispalkkiona". Lakon symboliarvo on kuitenkin huomattavasti suurempi kuin sen rahallinen arvo. SuPer on pelannut itsensä pois seuraavalta neuvottelukierrokselta ihan omalla käyttäytymisellään ja TEHY pystyy jatkamaan itsenäisenä toimijana työtään alan ongelmien korjaamiseksi. Tämän kierroksen jälkeen TEHY on uskottavampi, vahvempi ja yhtenäisempi toimija työnantajan suuntaan kuin koskaan aikaisemmin. - vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin - Link to comment Share on other sites More sharing options...
sissy Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Toivoisin 20% korotusta, mutta se 18 % olis näin aluksi melko kelvollinen. Iltalehdessä oli tänään kirjoitus Ruotsin hoitajien palkkaus järjestelmästä, joka on loistava.. Toivottavasti siitä otettaisiin mallia tänne Suomeenkin ja näitä asioita otettaisiin esille tulevissa sopimusneuvotteluissa... http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710016652708_uu.shtml Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sick Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 16,7% Link to comment Share on other sites More sharing options...
joeliina Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710016652708_uu.shtml Hieno artikkeli. Pikkusenko hävettää nämä Suomen "lakisääteisesti vaaditut itsensätyössäkehittämiskoulutukset, joiden aikana työtoverisi painavat vuoroa vajaalla eikä kukaan saa siitä senttiäkään ekstraa". Toivoisin, että tämä lakko toisi reilun prosenttikorotusten lisäksi täydellisen asennemuutoksen (myös meille liian kilteille hoitajille)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Näin mahdollisesti tulevan lakon alla minua ainakin kiinnostaisi tietää, kuinka suuria summia/%-korotuksia ihmiset täällä odottavat uusilla neuvotteluilla/lakolla saavuttavansa? Se tarjottu %-korotus oli liian vähän, mutta mikä sitten olisi tarpeeksi tai ylipäätään ihan aikuisten oikeesti realistista? Itse hyväksyisin kuntatyönantajan viimeisen sopimuksen mutta se mikä tästä jäi puuttumaan on palkkaeroa kaventava palkkaohjelma. Eli oma ehdotukseni palkkatavoitteekseni on 12% sopimus 2,5 vuodelle + 7 prosentin palkkaohjelma jakautuen kolmelle vuodelle. Jos jossain pitäisi tulla työnantajaa vastaan niin se olisi se kuuluisa kinkkuraha ja ehkä palkkaohjelman pituutta voitaisiin miettiä tiukassa paikassa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KKivi Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Odotan vähintään sitä 500 E. Enemmänkin voisi pyytää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Ois se kyllä kiva tietää, mistä summasta me tässä taistellaan.. Ettei vaan olis 10e/kk lisää liksaa mitä halutaan. No ei... taitaa se maksimissaan jotain 20% on, mitä on realistista tavoitella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaakko79 Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 500 e tai 30 % Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asswiper Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 17% menettelisi just ja just. 20% ja olisin suht tyytyväinen 23% Olisi hyvä 1/12800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
röntgenhoitsu Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 Musta meille kuuluisi tulla peruspalkaksi vähintään suomalaisen työntekijän keskimääräinen peruspalkka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telaketju Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 peruspalkka 2000-2300,15vuotislisä takas,iltalisä 20%,lauantai 40%,yö 50%,lomakorvaus 20% tämä ei toteudu vaikka vaihdettas alaa kaikki. "to ride,shoot straight and speak the truth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minx Posted October 1, 2007 Share Posted October 1, 2007 30% ja voisin harkita alalla pysymistä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esa Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 No jossain tuo Jaana sanonut (uutislähetys) että palkkatavoitteen ja lakon laajuus ect...tavoiteet julkaistaa 9.10.07 eiköhän tuolloin tule informaatiota asiasta.. :D Etulinjan mies Kanyloi varjoaan nopeammin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jönssi Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 Tehtäväkohtaiseen palkkaan 400 euron korotus 5 vuoden aikana. Se passais mulle. Lisäksi ilta, yö ja lauantai-lisiin 50 prosentin korotus. Nykyään ei lisistä jää juurikaan mitään käteen, kun yötunnitkin menevät lähes kokonaisuudessaan listan täytteeksi. Vuosiloma-oikeuttakin toki voisi pidentää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
huslainen Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 17% menettelisi just ja just. 20% ja olisin suht tyytyväinen 23% Olisi hyvä Samaa mieltä korotuksista kuin Asswiper. Lisäksi toivoisin paikallista neuvotteluoikeutta, jotta saataisiin vihdoin muutkin asiat kuntoon. Hävettää todellakin, että olemme edes suostuneet tälläiseen systeemiin, jossa ei kannusteta / tueta opiskelua, uralla etenemistä. Samoin muistelen, että osastollamme siirrettiin kolleegoiden kesälomia kiristämällä ja lievästi pakottamallakin- eikä tietoakaan mistään extran saamisesta! Kolleegalle sanottiin, kun hän suoritti omalla rahalla ja omalla ajalla sh:n tutkinnon päivityksen AMK-sh.ksi, ettei siitä ole mitään hyötyä- eli hän jatkaa samalla palkalla , samassa toimipisteessä kuin aiemminkin ilman minkäänlaista työnantajan antamaa kiitosta...On tämä vaan niin per...stä koko systeemi!! Tahtoo kanssa pois täältä Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.