Jump to content
MAINOS

Super vs. Tehy


Vieras: Sick

Recommended Posts

Tästä on hyvä jatkaa yhteistyötä uudessa yhteisessä liitossa vuoden - parin kuluttua... ;D

Tästähän sitä haaveillaan. Loppuis muutamien kiihkoilu liitoista. Työpaikassani on yksi kiihkoTehyläinen joka ei ole tervehtinyt meitä superilaisia SuPerin allekirjoittamisen jälkeen. Lapsellista. Itse olen Superilainen ja ylpeä siitä.

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 53
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mutta tehylle nostan hattua kun eivät alistuneet tähän naurettavaan "almuun" ja tsemppiä tehyläisille!

Mukava kuulla tämmöistäkin kommenttia välillä. :-X Meillä Tehyläisillä nyt vasta rytinät kunnolla alkaa!

SuPerilaisten viesti kentältä tuntuu olevan ihan järjestään kannustava ja positiivinen. Sitä en tiedä ovatko hiljaa mielessään tyytyväisiä että heidän ei tarvitse työtaisteluun osallistua, mutta tehyläisten työtaistelun väheksymistä ja nollaamista en ole onneksi kuullut.

Tästä on hyvä jatkaa yhteistyötä uudessa yhteisessä liitossa vuoden - parin kuluttua... :D

Eiköhän näitä työtaistelua pelkääviä löydy joka liitosta, siitähän johtuu myös monen tehyläisen hyppääminen superiin. Ja suotakoon tämä pelko heille joilla oikeasti aihetta pelkoon on; monen talous heittää työtaistelun koittaessa kärrynpyörää ja siinä ei paljon "hyvän asian puolesta" asenne auta kun ei ole perheelle rahaa ostaa ruokaa ja asunto- ym velat painaa päälle. Joten ei syyllistetä näitä työtaistelua pelkääviä. Mutta kyllä meissä superilaisissa on paljon myös niitä jotka olisivat olleet valmiita taistelemaan loppuun saakka. Meidän perhe varautui mahdolliseen lakkoon aloittamalla "lakkorahaston" kerryttämisen 11/2 vuotta sitten, näillä säästöillä talous olisi turvattu noin 3 kuukauden ajan lakon koittaessa. Nyt tämä "lakkorahasto" odottaa muuta käyttöä. Joka tapauksessa, minä ainakin olisin ollut valmis taistelemaan loppuun saakka, mutta liittoa en kuitenkaan tämän takia ole lähtenyt vaihtamaan, vaikka oma liittoni pelkurimaisesti perääntyikin. Joten kannustus ja positiivisuus ei ainakaan minun kohdallani johdu siitä että olisin tyytyväinen siitä että olen työtaistelun ulkopuolella. Mutta edelleen toivotan tsemppiä tehyläisille ja ihan vilpittömästi!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

työpaikoilla on lähinnä lh:t vs. sh:t. liitot ei niinkään. lähihoitajat ovat syvältä ja sairaanhoitajat jumalasta seuraavia.. no ei ihan.

itse koin tämän ollessani joskus töissä sairaalassa sis.os. välillä sai tehdä sairaanhoitajakin työt iv:t, lääkkeet, haavanhoidot, kotiutukset.. nykyään on sitä että peset pyllyt ja thats it! helppo sanoa että " en voi tehdä kun ei saa, tee sinä" ja niin se sairaanhoitajien työ sitten lisääntyy. ja palkkaa vaaditaan lisää. silloin sain palkkaa 1421e/kli k nyt kun en ole palkansaaja niin tuloja on yli 2000€. ryhdyin yrittäjäksi. ja olen tyytyväinen.

tykkäsin työstäni sairaalassa mutta pätkä on aina pätkää...

lähihoitaja, yksityinen perhepäivähoitaja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olen ollut Superissa jo 17v ja en todellakaan ollut ratkaisuun tyytyväinen mutta silti ei ole käynyt mielessäkään vaihtaa liittoa eli Tehyyn,liitossa vain vakuutusten takia muutenkin en mikään ay-aktivisti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olen ollut Superissa jo 17v ja en todellakaan ollut ratkaisuun tyytyväinen mutta silti ei ole käynyt mielessäkään vaihtaa liittoa eli Tehyyn,liitossa vain vakuutusten takia muutenkin en mikään ay-aktivisti

Tehyssä on sama vakuutustarjoaja (If..) mikä Superilla on. Liittymällä Tehyyn varmistat mahdollisuutesi parempaan tulevaisuuteen hoitoalalla. Liity siis Tehyyn. Jos haluat säilyttää Super:n 'munattomat' palkkaedut niin sekin on mahdollista. työnantajalle ei tarvitse kertoa Tehyn jäsenyyttäsi, jos maksat jäsenmaksun suoraan omasta tilipussistasi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olen ollut Superissa jo 17v ja en todellakaan ollut ratkaisuun tyytyväinen mutta silti ei ole käynyt mielessäkään vaihtaa liittoa eli Tehyyn,liitossa vain vakuutusten takia muutenkin en mikään ay-aktivisti

Miksi ei?

On hyvinkin mahdollista että tulevat korotukset tulevat vain Tehyn jäsenille. Ja on niitä vakuutuksia Tehylläkin.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olen ollut Superissa jo 17v ja en todellakaan ollut ratkaisuun tyytyväinen mutta silti ei ole käynyt mielessäkään vaihtaa liittoa eli Tehyyn,liitossa vain vakuutusten takia muutenkin en mikään ay-aktivisti

Miksi ei?

On hyvinkin mahdollista että tulevat korotukset tulevat vain Tehyn jäsenille. Ja on niitä vakuutuksia Tehylläkin.

Ettei menisi yliampuvaksi hurmoshenkisyydeksi, jossa juostaan puuta päin otsa halki, niin korjataan hieman.

Tehy ei voi sopia korotuksia ja muita työehtosopimuksen ehtoja vain Tehyn jäsenille, lain mukaisesti noudatetaan yleissitovuutta. Tehy neuvottelee sopimuksen Tehyn edustamille ammattialoille. Samoin kuin Super omilleen, eli perushoitajille ja lähihoitajille.

Tehy edustaa osaksi myös perushoitajia ja lähihoitajia. Se kumpaa sopimusta heihin sovelletaan, riippuu mitä tehtäviä työssään hoitaa ja jäsenmääristä.

Tällä hetkellä veikkaisin että sopimuksen synnyttyä moni Superilainen miettii useammankin kerran vaihtamista Tehyyn, koska se hoitaa paremmin neuvottelun, ainakin tällä kierroksella. Siinä voi Superin jäsenmäärä pienentyä niin ettei (sen) sopimuksella enää olekaan yleissitovuutta, eli ei tarvitse noudattaa sopimuksen ehtoja kehenkään, edes liiton jäseneen. Kun taasTehyssä olevien perus- ja lähihoitajien määrä voi lisääntyä niin että sen sopimus tulee noudatettavaksi heidänkin kohdalla yleissitovana.

P.S. Pelkkä vakuutus on huono valintasyy. Sellaisia etuja saa kaikista liitoista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy ei voi sopia korotuksia ja muita työehtosopimuksen ehtoja vain Tehyn jäsenille, lain mukaisesti noudatetaan yleissitovuutta. Tehy neuvottelee sopimuksen Tehyn edustamille ammattialoille. Samoin kuin Super omilleen, eli perushoitajille ja lähihoitajille.

No, ainakin paikallisesti sopimalla on mahdollista romuttaa vanhat systeemit ja järjestellä esim. palkkamallit uusiks työantajan ja työntekijöiden yhteisellä sopimuksella. Ja tätähän on tehty jo ennen työtaisteluakin, eli miksi ei sen jälkeenkin..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy ei voi sopia korotuksia ja muita työehtosopimuksen ehtoja vain Tehyn jäsenille, lain mukaisesti noudatetaan yleissitovuutta. Tehy neuvottelee sopimuksen Tehyn edustamille ammattialoille. Samoin kuin Super omilleen, eli perushoitajille ja lähihoitajille.

No, ainakin paikallisesti sopimalla on mahdollista romuttaa vanhat systeemit ja järjestellä esim. palkkamallit uusiks työantajan ja työntekijöiden yhteisellä sopimuksella. Ja tätähän on tehty jo ennen työtaisteluakin, eli miksi ei sen jälkeenkin..?

Palkkamalleja voi muutella, mutta jos valintaperusteena on ammattiliittoon kuuluminen / kuulumattomuus, niin rikotaan lakia. Lainvastaisena sopimukset on pätemättömiä joko kokonaan tai sitten lainvastaiselta osuudeltaan, riippuen sopimuksesta.

Esim työsopimus on voimassa, vaikka siinä olisi lainvastaisia ehtoja. Ne lainvastaiset ehdot ei kuitenkaan ole sitovia.

Lainvastaisen sopimuksen tekemisestä vastuussa on sen allekirjoittajat. Eli jos liiton edustaja tekee työnantajan kanssa sopimuksen jolla syrjitään liittoon kuulumattomia, niin sekä työnantaja ja liitto on vastuussa ja kiinni jäädessään tuomitaan rikoksesta.

Olisi jäsenten etujen vastaista ja jäsenmaksujen tuhlaamista maksaa sakkoja ja korvauksia + oikeudenkäyntikuluja lainvastaisten sopimusten tekimisen takia.

P.S. tuo HUS:n päätös maksaa korotukset muille kuin Tehyn jäsenille rikkoo lakia ja Tehyn lakimiehet vie asian varmastikin oikeuteen aikanaan. Jolloin saa sen korotuksen ja viivästyskoron rikoksentekopäivästä lähtien. Eli palkanmaksupäivästä alkaen.

Syrjintä on rikos. Rikoksen perusteella määrättävästä korvauksesta (jota on mm. aiheutunut ansionmenetys ja asianajokulut + muut kulut) joutuu maksamaan korkoa tekopäivästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy ei voi sopia korotuksia ja muita työehtosopimuksen ehtoja vain Tehyn jäsenille, lain mukaisesti noudatetaan yleissitovuutta. Tehy neuvottelee sopimuksen Tehyn edustamille ammattialoille. Samoin kuin Super omilleen, eli perushoitajille ja lähihoitajille.

No, ainakin paikallisesti sopimalla on mahdollista romuttaa vanhat systeemit ja järjestellä esim. palkkamallit uusiks työantajan ja työntekijöiden yhteisellä sopimuksella. Ja tätähän on tehty jo ennen työtaisteluakin, eli miksi ei sen jälkeenkin..?

Palkkamalleja voi muutella, mutta jos valintaperusteena on ammattiliittoon kuuluminen / kuulumattomuus, niin rikotaan lakia.

Veikkaan että työtaistelun päätyttyä ja kun palkankorotusten maksu tulee ajankohtaiseksi keksii työnantaja porsaanreiän jolla saa korotukset ohjautumaan vain tehyn jäsenille; sen verran suuret taloudelliset intressit on kyseessä. Eihän sekään ole ollut mikään ongelma kun joillakin työmailla on ammattijärjestöt saaneet ohjattua järjestelyvarat ainoastaan järjestäytyneille hoitajille..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

- Hätääntyneet superilaiset perushoitajat ovat kysyneet neuvoa, kun johtavassa asemassa oleva tehyläinen on ahdistellut ja painostanut liittymään Tehyyn. Superilaiset pelkäävät mennä töihin, SuPerin liittohallituksen jäsen, porilainen Helena Heljakka kertoo.

Linkki uutiseen: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710146716425_uu.shtml

Vetäkää Superilaiset jo hame korviin  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vetäkää Superilaiset jo hame korviin  angry.png

Itse kohdistaisin syytökset katkeroituneisiin superilaisiin luottamusmiehiin + muihin päättäjiin; en niinkään kentän väkeen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä... Voiko tuollaisesta viestinnästä (= "pelkäävät mennä töihin"..."hädissään")  enää tunnistaa edes työkavereitamme - lähi- ja perushoitajia??? Kylläpä on Superilta ylilyöntiä oman jäsenistön kustannuksella!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

- Hätääntyneet superilaiset perushoitajat ovat kysyneet neuvoa, kun johtavassa asemassa oleva tehyläinen on ahdistellut ja painostanut liittymään Tehyyn. Superilaiset pelkäävät mennä töihin, SuPerin liittohallituksen jäsen, porilainen Helena Heljakka kertoo.

Linkki uutiseen: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710146716425_uu.shtml

Pelottavinta tuon uutisen mukaan oli Superilaisille tungetut lentolehtiset ja jäsenliittymislomakkeet. Kyllä on nahka herkässä. 8)

Tuolla perusteella minäkin olen syyllistynyt painostukseen, kun olen aina muistanut kiinnittää muutaman Tehyn ilmoituksen kahvihuoneen jääkaapin oveen. Tosin osastonhoitajakin on meillä syyllistynyt samaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kohdistaisin syytökset katkeroituneisiin superilaisiin luottamusmiehiin + muihin päättäjiin; en niinkään kentän väkeen.

Juuri näin. Kentältä tuleva tuki on juuri nyt erittäin voimakasta.

Keskustelimme juuri työyksikössäni siitä kuinka "eräs" sairaalamme ja kaupunkimme SUPERilainen luottamusmies on hyökännyt "erästä" TEHY-aktiivia vastaan jopa netin keskustelufoorumin kautta. Taitaa pelko tosissaan hiipiä SUPERilaisiin kun luottamushenkilötkin käyttävät asemansa huomioiden "mielenkiintoisia" toimintamalleja ajaakseensa edustamiensa jäsenten asioita.

Nyt ei pidä lähteä mihinkään provoon mukaan vaan keskitytään me TEHYläiset omaan asiaamme. Nyt laitetaan koko hoito-alan palkat kerralla kuntoon.

Me emme ole luovuttajia 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ketä kiinostaa?

Super on superhanurista ja KAIKKI jotka ovat liitonjäseniä

ja kannattaa liiton ajatusmaailmaa voivat mun läheisuudessäni

pitää päänsä kiinni. Toki jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä

ja tässä kohtaa voi pitää ne ihan omana tietonaan. . .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Keskustelimme juuri työyksikössäni siitä kuinka "eräs" sairaalamme ja kaupunkimme SUPERilainen luottamusmies on hyökännyt "erästä" TEHY-aktiivia vastaan jopa netin keskustelufoorumin kautta.

Näitä aktiivisia Super luottamusmiehiä on täälläkin mukana ainakin pari kappaletta ja heidät on helppo bongata ilman sormella osoittamistakin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun Tehyn työtaistelu on ohi ja sopimukset tehty, niin Superin johdossa alkaa varmaankin kuhina. Kentältä alkaa kuulumaan että miksi jäseniä kustiin silmään ja tehtiin kuppainen sopimus. Oli vielä niin yksimielinen se äänestys kun Superi päätti liittyä siihen, että "hieman" ihmetyttää mikä "taikatemppu" sen sai aikaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitoala on siitä epätyypillinen ala että samassa työpaikassa samoissa tehtävissä saattaa olla monta eri liiton edustajaa. Tämä liittojen väliset kahnaukset eivät muilla aloilla niin hyvin näy, lähinnä rikkurit vs. jäsenet. Nämä ovat kuitenkin ihan tavallisia kahnauksia näinkin pitkälle kärjistyneessä tilanteessa ja kaikilla muillakin aloilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kirjoitin väärin siitä miksi liitossa yleensäkään, siis vastuuvakuutus en tarkoita yleisiä koti-ym.ja oikeusturvavakuutus,en ole aiemminkaan SuperIN apua saanu ku lakossa-95 ja se oli perseestä ne neuvottelut jo silloin, en lainkaan tyytyväinen tänäkään päivänä tehtyihin sopimuksiin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Keskustelimme juuri työyksikössäni siitä kuinka "eräs" sairaalamme ja kaupunkimme SUPERilainen luottamusmies on hyökännyt "erästä" TEHY-aktiivia vastaan jopa netin keskustelufoorumin kautta.

Näitä aktiivisia Super luottamusmiehiä on täälläkin mukana ainakin pari kappaletta ja heidät on helppo bongata ilman sormella osoittamistakin.

Jotenkin tuntuu että kyse on samoista henkilöistä:

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id72307.html

SuPerin ja Tehyn välit ovat mukaan kiristyneet myös työpaikoilla. SuPer on syyttänyt Tehyä ja sen jäseniä työpaikkakiusaamisesta. Tehyläisten esimiesten on väitetty uhkailleen superilaisia muun muassa irtisanomisilla.

Laitinen-Pesolan mukaan ongelmat on nostettu esiin sellaisilla paikkakunnilla, joissa työskentelee SuPerin hallituksen jäseniä. Heitä on muun muassa Porissa ja Tampereella.

Kohtuullisen läpinäkyvää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt jo Tehyläiset esimiehet ovat rajoittaneet Superilaisten työnkuvaa.. Jännää että asia otetaan vasta nyt esiin  :o

Superin puheenjohtaja Palomäen mukaan superilaiset tekevät Tehyn mahdollisen työtaistelun aikana työtä "koulutuksensa ja osaamisensa mukaan". Tehyläisten esimiesten jarrutuksen vuoksi superilaiset eivät nykyään saa kaikilla työpaikoilla tehdä kaikkia niitä tehtäviä mihin heidän on koulutettu, hän selittää.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710156722151_uu.shtml

Ei tullu Palomäellä mieleen käsitellä asiaa aikaisemmin  8). Uskomatonta, että kehtaa.. Hävettäis jos oman liiton pj olis tuollainen.

muoks: linkki lisätty

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...