Jump to content
MAINOS

Super vs. Tehy


Vieras: Sick

Recommended Posts

Opiskelijana mielenkiinnosta kyselen uskaltaako enään mennä työharjoitteluun?

Onko töissäsi ollut jo havaittavissa näiden kahden liiton kuuluvien välistä kismaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 53
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Itse olen ainakin uskaltautunut avoimesti haukkumaan työpaikalla Superilaisia (yleisesti, en toki työkavereitani ole haukkunut) takinkääntäjiksi ja selkään puukottajiksi. Silläkin uhalla että olen työpaikkani ainoa Tehyläinen ja Superilaisten esimies.  :) Aika pitkälti samaa mieltä ovat olleet että törkeä temppu oli.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ainakin uskaltautunut avoimesti haukkumaan työpaikalla Superilaisia (yleisesti, en toki työkavereitani ole haukkunut)

Täytyy toivoa joo ettei mene kovin henkilökohtaiseksi eikä rivistö rakoile, vaikkakin liitot rakoilee

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei siel kerkii miettimään liittoasioita, sinne vain.

Itse kerroin avoimesti liiton vaihdoksesta ja ei siitä kukaan silmille tullut. Ihan yhtä henk.koht. asia, kun poliittiset näkemykset jne.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: killi65

Ei siel kerkii miettimään liittoasioita, sinne vain.

Itse kerroin avoimesti liiton vaihdoksesta ja ei siitä kukaan silmille tullut. Ihan yhtä henk.koht. asia, kun poliittiset näkemykset jne.

Totta, hoitaja on hoitaja, kuuluu mihin liittoon tahansa. Silti olen sitä mieltä että kaikkien pitäisi kuulua siihen liittoon joka hoitaa parhaiten edunvalvontaasi, ja tarkoitan kaikkea sitä muuta kuin palkkaa.  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Jos tuo oli mulle henk.koht. väännön aloitukseksi tarkoitettu  >:D niin metsään menee, tänään ainakin.

Maailmani on joskus ollut hyvinkin mustavalkoinen, osin on vieläkin tietyissä asioissa, kuten tässä kahden suurimman liiton yhteisessä edussa, kokonaisuutta katsoen. Siis silloin kun se kokonaisuus oli vielä mahd.

Superista Tehyyn meno teki yhtä kipeätä, kuin hiusten harjaus, eli ei mitään.

Minulla on koulutukselliset tavoitteet olleet jo kauemman aikaa eteenpäin, että sikälikin tuo Tehy on asiaa.

Mutta kenenkään harjotteluita tai edes työntekoa sen ei kuuluisi henk.koht. tasolla häiritä, vielä tässä tilanteessa.

Jos lakko tulee, silloin on ymmärrettävää, että esim. opiskelijoilla keskeytyy kentät, niin minullakin.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: killi65

^Jos tuo oli mulle henk.koht. väännön aloitukseksi tarkoitettu  >:D niin metsään menee, tänään ainakin.

Maailmani on joskus ollut hyvinkin mustavalkoinen, osin on vieläkin tietyissä asioissa, kuten tässä kahden suurimman liiton yhteisessä edussa, kokonaisuutta katsoen. Siis silloin kun se kokonaisuus oli vielä mahd.

Superista Tehyyn meno teki yhtä kipeätä, kuin hiusten harjaus, eli ei mitään.

Minulla on koulutukselliset tavoitteet olleet jo kauemman aikaa eteenpäin, että sikälikin tuo Tehy on asiaa.

Mutta kenenkään harjotteluita tai edes työntekoa sen ei kuuluisi henk.koht. tasolla häiritä, vielä tässä tilanteessa.

Jos lakko tulee, silloin on ymmärrettävää, että esim. opiskelijoilla keskeytyy kentät, niin minullakin.

Sittenhän se on hyvä et oot Tehyssä jos olet pyrkimässä eteenpäin opinnoissa, sitä just tarkoitin tolla että pitäis kuulua siihen liittoon mikä ajaa parhaiten omia etujasi.

:nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä en uskalla luvata sinulle, että olen Tehyssä, koska en ole sieltä vielä vahvistysta saanut. Tosin postilootaa en ole vielä tänään penkonut.

Enkä lupaa sitäkään, että jatkan opintojani hamaan tappiin asti, koskaan tiedä, mitä tässä maailmasa tapahtuu.

Mutta asialliset hommat hoidetaan, kaveria ei jätetä koskaan ellei kaveri sitä itse aiheuta(vertauskuva) ja muuten ollaan kuin ellun kanat :nauraa:.

Työniloa >:D.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta, nyt pitää muistaa että kaikki ei oo kauheen kiinnostuneita esim. ammattiliitoista ja sekin on heidän valintansa. Kuuluvat ehkä liittoon vain liittoon kuulumisen takia.

Enkä oikeesti usko, että kaikki Superilaiset ovat samaa mieltä liittonsa päätöksistä ja tuntuu että takinkääntäjiä löytyi muitakin kuin Palokäki, eli ei siellä päätökset nyt varmaan vastanneet ihan täysin kentän kantaa...Kun äänestystuloskin oli mikä oli.

Jos Super jää olemaan, niin varmaan tulevaisuudessa tapahtuu isoja muutoksia liiton sisällä :D

Kyllä tässä on yhteistyötä vaan tehtävä ja sovussa hommia hoideltava, oli fiilikset mitkä hyvänsä...

T: Ex Superilainen nyk. Tehyläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sittenhän se on hyvä et oot Tehyssä jos olet pyrkimässä eteenpäin opinnoissa, sitä just tarkoitin tolla että pitäis kuulua siihen liittoon mikä ajaa parhaiten omia etujasi.

:nauraa:

No siitä nyt voidaan olla montaa mieltä KENEN etuja SuPer ajaa... :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minullakin kävi mielessä tuo, että jos olisivat kentältä asti suorittaneet esim. Äänestyksen tuosta ratkaisusta niin varmasti olisi tullut enemmän vastustusta ko. asiaan. Tämä meni nyt vähän niin että pulikäki ja kumppanit ylempänä sen tuloksen äänestivät eikä suinkaan spuerin kenttäväki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minullakin kävi mielessä tuo, että jos olisivat kentältä asti suorittaneet esim. Äänestyksen tuosta ratkaisusta niin varmasti olisi tullut enemmän vastustusta ko. asiaan. Tämä meni nyt vähän niin että pulikäki ja kumppanit ylempänä sen tuloksen äänestivät eikä suinkaan spuerin kenttäväki.

Tiedä sitten TEHY:n todellista dialogin määrää kentän kanssa, mutta JLP on tosiaankin monesti muistanut mainita haastatteluissaan kenttäväen tuen ja toiveen neuvotteluiden kulusta..Eli propsit siitä....Meni kyl OT

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minullakin kävi mielessä tuo, että jos olisivat kentältä asti suorittaneet esim. Äänestyksen tuosta ratkaisusta niin varmasti olisi tullut enemmän vastustusta ko. asiaan. Tämä meni nyt vähän niin että pulikäki ja kumppanit ylempänä sen tuloksen äänestivät eikä suinkaan spuerin kenttäväki.

Tiedä sitten TEHY:n todellista dialogin määrää kentän kanssa, mutta JLP on tosiaankin monesti muistanut mainita haastatteluissaan kenttäväen tuen ja toiveen neuvotteluiden kulusta..Eli propsit siitä....Meni kyl OT

Tehy saa tietoja kentän tunnoista hyvin pitkälti ammattiosastojen ja Tehy aktiivien välityksellä. Toki valtavasti kentän tuntoja tulee myös suoraan kenttäväeltä sähköpostitse ja puhelimitse. Tehyn päätökset pohjautuvat siis hyvin pitkälti kentän mielipiteeseen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minullakin kävi mielessä tuo, että jos olisivat kentältä asti suorittaneet esim. Äänestyksen tuosta ratkaisusta niin varmasti olisi tullut enemmän vastustusta ko. asiaan. Tämä meni nyt vähän niin että pulikäki ja kumppanit ylempänä sen tuloksen äänestivät eikä suinkaan spuerin kenttäväki.

Tiedä sitten TEHY:n todellista dialogin määrää kentän kanssa, mutta JLP on tosiaankin monesti muistanut mainita haastatteluissaan kenttäväen tuen ja toiveen neuvotteluiden kulusta..Eli propsit siitä....Meni kyl OT

Tehy saa tietoja kentän tunnoista hyvin pitkälti ammattiosastojen ja Tehy aktiivien välityksellä. Toki valtavasti kentän tuntoja tulee myös suoraan kenttäväeltä sähköpostitse ja puhelimitse. Tehyn päätökset pohjautuvat siis hyvin pitkälti kentän mielipiteeseen.

Tällainen kuva tosiaankin välittynyt noin niinku telkkarinkin välityksellä. Kyynikkona olen silti tyytyväinen TEHY:n toimintaan meni miten meni?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minullakin kävi mielessä tuo, että jos olisivat kentältä asti suorittaneet esim. Äänestyksen tuosta ratkaisusta niin varmasti olisi tullut enemmän vastustusta ko. asiaan. Tämä meni nyt vähän niin että pulikäki ja kumppanit ylempänä sen tuloksen äänestivät eikä suinkaan spuerin kenttäväki.

Juu, kyllä mulla oli ainakin sellainen tieto, että Superin riviluottamusmiesten mielestä liitto ei hyväksy palkkaehdotusta ja siihen moni luotti, vaan pettymyksen pulikäki tuotti...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan turhahan tässä on rivisuperilaisia syyllistää, ainakin pääkaupunkiseudulla tietääkseni isot superin ao:t olivat päättäneet yksimielisesti ettei sopimusta hyväksytä ja nähtävästi hylkäystä äänestäneet ovat olleet pääkaupunkiseudulta, se nyt vaan sattuu olemaan niin että nähtävästi iso osa Superin edustajistosta on Palomäentiukassa ohjauksessa. Kyllä minun korviin on kuulunut aika paljon soraääniä kyseisestä päätöksestä. Ja tämä ei ole tarkoitettu Superin haukkumiseksi eikä myöskään puolustukseksi, minulla on sympatiat niiden Superin rivijäsenten puolella jotka ovat kokeneet että heidän järjestönsä petti heidät.

 

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti tosiaankin säilyy toi työrauha eivätkä ihmiset alkaisi riidellä keskenään. Itseäni vähän jännittää tuleva mahd. lakko koska meitä on kaksi TEHY:läistä lähihoitajaa omassa työyksikössäni ja useimmat työkamut olettavat kaikkien lähäreiden kuuluvan Superiin. Aikanani vaihdoin Superista pois ja tyytyväinen olen ollut. Kun vaan sh:tkin muistais etteivät ole ainoat ammattiryhmät TEHY:ssä vaan meitä "alempiarvoisiakin" on. Toivottavasti vaatimukset menisivät läpi suht kivuttomasti. Mitenhän toi tehois jos ei kukaan TEHYläinen menis töihin kun/jos lakko tulee. Eihän meil työsopimussuhteisilla ole enää suojatyövelvoitetta. huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan turhahan tässä on rivisuperilaisia syyllistää, ainakin pääkaupunkiseudulla tietääkseni isot superin ao:t olivat päättäneet yksimielisesti ettei sopimusta hyväksytä ja nähtävästi hylkäystä äänestäneet ovat olleet pääkaupunkiseudulta, se nyt vaan sattuu olemaan niin että nähtävästi iso osa Superin edustajistosta on Palomäentiukassa ohjauksessa. 

Siltä todella näyttää. Tällästä viestiä kuuluu ympäri suomea. On se kumma ettei Super kuuntele kentän ääntä. Mitähän Palomäelle on kabineteissa luvattu...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse tunnustan rehellisesti kuuluvani superiin enkä ole hetkeäkään harkinnut liiton vaihtamista vaikkakin olen sitä mieltä että super ns petti meidät jäsenet. Oman kokemani ja kuulemani perusteella suuri osa jäsenistä olisi ollut valmis jatkamaan taistelua. No, kuulun edelleen superiin, enkä näe mitään syytä vaihtaa liittoa nyt, mahdollinen lakkokaan ei ainakaan toistaiseksi koske minua kun satun työskentelemään yksityisellä puolella. Mutta tehylle nostan hattua kun eivät alistuneet tähän naurettavaan "almuun" ja tsemppiä tehyläisille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse tunnustan rehellisesti kuuluvani superiin enkä ole hetkeäkään harkinnut liiton vaihtamista vaikkakin olen sitä mieltä että super ns petti meidät jäsenet. Oman kokemani ja kuulemani perusteella suuri osa jäsenistä olisi ollut valmis jatkamaan taistelua. No, kuulun edelleen superiin, enkä näe mitään syytä vaihtaa liittoa nyt, mahdollinen lakkokaan ei ainakaan toistaiseksi koske minua kun satun työskentelemään yksityisellä puolella. Mutta tehylle nostan hattua kun eivät alistuneet tähän naurettavaan "almuun" ja tsemppiä tehyläisille!

Mukava kuulla tämmöistäkin kommenttia välillä. :D Meillä Tehyläisillä nyt vasta rytinät kunnolla alkaa!

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ainakin tehdään edelleen samanmoista yhteistyötä kuin pari kuukautta sitten. Meillä ei katsota kieroon sen enempää superilaista, tehyläistä, tehystä lähtenyttä kuin eroilmoitusaddressin allekirjoittamatta jättänyttä. Eli samassa sopassa kuitenkin ollaan. Ja edelleen ne on samoja ihmisiä kuin ennenkin, liitoista huolimatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta tehylle nostan hattua kun eivät alistuneet tähän naurettavaan "almuun" ja tsemppiä tehyläisille!

Mukava kuulla tämmöistäkin kommenttia välillä. :) Meillä Tehyläisillä nyt vasta rytinät kunnolla alkaa!

SuPerilaisten viesti kentältä tuntuu olevan ihan järjestään kannustava ja positiivinen. Sitä en tiedä ovatko hiljaa mielessään tyytyväisiä että heidän ei tarvitse työtaisteluun osallistua, mutta tehyläisten työtaistelun väheksymistä ja nollaamista en ole onneksi kuullut.

Tästä on hyvä jatkaa yhteistyötä uudessa yhteisessä liitossa vuoden - parin kuluttua... :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaiken kaikkiaan on hassua, että hoitsut ovat jakaantuneet moniin liittoihin ja keskusjärjestöihinkin!

Omalla duunimestallani hoitajia on niin Tehyn, Superin kuin JHL:kin ammattiostoissa. Ei hyvä...

"Kuha on ylimainostettu. Hauki on pajon maukkaampi." Pentti Linkola

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...