Jump to content
MAINOS

SuPer kalastelee


OldOne

Recommended Posts

Ja bai teh wei, lisäpalkka todellakin tuo motivaatiota työssä jaksamiseen.

Tokihan se tuo, mutta itsekin ihan omin silmin esimerkiks vanhustyössä nähneenä voin todeta että ihan sama tuleeko sitä rahaa 2 tai 2000€ lisää, ei ne töissä jo olevien kädet siitä lisäänny työmäärään nähden jossei työntekijöiden määrä lisäänny. Ite oon sen verta sisar hento valkoinen että ennemmin ottasin vähemmän sitä palkankorotusta ja lisäkäsiä töihin (JOO JOO tiedän että ei tu tapahtuu mut JOS saisin päättää ;) ).

Pohjimmiltani olen samoilla linjoilla asiasta että hoitohenkilökunta alhaalta ylös asti on alipalkattua ja tilanteeseen pitää tulla muutos, en vain henkilökohtaisesti pidä mallista jolla tätä muutosta nyt ajetaan.

Mistä sinä otat lisäkäsiä, kun nykyisillä palkoilla ei ole halukkaita lisäkäsiä saatavilla?

Ulkomailta? Joulupukin pajasta?

Siinäpä esimerkkiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 130
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mitenkä muuten ajattelit että kun tämä palkkauudistus runnotaan läpi niin kuinka se työtaakka helpottuu? Henkilökunta hoitotyössä ei varmasti palkkauudistuksen myötä ainakaan lisäänny kun palkkakustannukset lisääntyvät niin maan h*lvetisti? Helpottaako se lisäraha sun työtaakkaa siellä hoitotyössä, tuoko se maagista lisävoimaa siihen työhön ja yli-inhimillisiä hoitovoimia? ;) Lisäpalkka aivan varmasti lämmittää mieltä, tulevaisuudessa varmasti löytyy lisää tekijöitä hoitoalalle mutta löytyykö kunnista rahaa palkata niitä hoitajia jotka olisi tulossa tekemään sitä hyvinpalkattua hoitotyötä..

kysymyksiä kysymyksiä... OT:nä muuten joku viisaampi voisi sanoa, oliko tää joukkoirtisanoutuminen organisoitu niin, että vain tietyissä paikoissa kerättiin listat vai oliko kaikilla TEHY:n jäsenillä mahdollisuus ottaa osaa työtaisteluun? Ihmetytti tosiaan äkkiseltään laskettuna että vain piirun verran päälle 10% TEHYläisistä otti osaa tähän työtaistelumuotoon ;) (joo joo ymmärrän että kaikki jäsenet eivät ole ansiotyössä mutta silti..)

- Satu L.

Kunhan sinäkin lähihoitajanopinnoistasi valmistut ja parivuotta töitä tehneenä heräät arkitodellisuuteen niin ehkä sinäkin silloin ymmärrät.

Ku tutkituttaa piäsä, ni suap oekkeet liäkkeet..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osku: Vähän herkille se vetää kun miettii eikö kukkaan oo auttamassa synnytyksessä, kun se lähenee koko ajan...  ;D

-Sulla on tosiaan jäänyt paljon asioita lukematta/ymmärtämättä.

Oikeasti et tainnut huomata tota hymiötä tekstin perässä. Että on ihme porukkaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oikeasti et tainnut huomata tota hymiötä tekstin perässä. Että on ihme porukkaa.

-En huomio hymiöitä. Niiden käyttö osoittaa mielikuvituksen puutetta ja verbaalista köyhyyttä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oikeasti et tainnut huomata tota hymiötä tekstin perässä. Että on ihme porukkaa.

-En huomio hymiöitä. Niiden käyttö osoittaa mielikuvituksen puutetta ja verbaalista köyhyyttä.

Ihanko totta. Taidatkin olla aika ilkeä kaveri. No, ihan sama. Pitäkää leikkikenttänne. Jos edes yrittää ymmärtää ihmisiä jotka ovat toista mieltä kuin itse ja heti sellaisesta teilataan niin ihan mielelläni menen keskustelemaan vähän vähemmän ilkeään porukkaan. Mielikuvituksen puutteesta tai verbaalisesta köyhyydestä nimittäin en ota kunniaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä sandraF.

Toivomme kaikki että sinunkin tulevassa synnytyksessäsi on apunasi oman sairaalasi kokenut ammattitaitoinen henkilökunta, ja tämä härdelli on takanapäin. Ja kaikki, ennenkaikkea viaton uusi suomalainen on tyytyväinen.

Pahimmassa tapauksessa kannssasi on 1. vuoden opiskelija, joka kokoajan kyselee sinulta, että mitäs nyt tehtäisiin, ponnistetaanko vai niistetäänkö nenä.

No jaa, asiolila on tapana järjestyä.Ja loppuun hymiö, vaikka tulisi lunta tupaan. :nauraa:

Eiköhän KT:kin tule järkiinsä ja repii jostain rahat, joilla asiat laitettaan kuntoon vuosiksi eteenpäin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja bai teh wei, lisäpalkka todellakin tuo motivaatiota työssä jaksamiseen.

Tokihan se tuo, mutta itsekin ihan omin silmin esimerkiks vanhustyössä nähneenä voin todeta että ihan sama tuleeko sitä rahaa 2 tai 2000€ lisää, ei ne töissä jo olevien kädet siitä lisäänny työmäärään nähden jossei työntekijöiden määrä lisäänny. Ite oon sen verta sisar hento valkoinen että ennemmin ottasin vähemmän sitä palkankorotusta ja lisäkäsiä töihin (JOO JOO tiedän että ei tu tapahtuu mut JOS saisin päättää :nauraa: ).

Pohjimmiltani olen samoilla linjoilla asiasta että hoitohenkilökunta alhaalta ylös asti on alipalkattua ja tilanteeseen pitää tulla muutos, en vain henkilökohtaisesti pidä mallista jolla tätä muutosta nyt ajetaan.

- Satu L.

Kaikki ottaisi varmaankin joko pelkästään tai palkan lisäksi lisäkäsiä. Niitä käsiä ei ole ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla  muuten saatavissa kuin proteeseina. Samanlaista olen kuullut muualtakin päin maata. Vaikka koulutuksen vetovoima (palkkaus vrs työ) on vähentynyt huomattavasti aikasempaan, niin koulutusmäärät ovat VIELÄ riittävät. Ongelmana on kuitenkin, etteivät työntekijät pysy tällä alalla. Aikansa katsottuaan ja kokeiltuaan tekevät johtopäätöksensä ja vaihtavat alaa kokonaan tai pois kliinisestä hoitotyöstä. Onhan niitä joitakin työkavereita valunut tuonne Suomen rajojen ulkopuolellekin.  Jo tällä hetkellä kaikkialle ei riitä edes pysyviin paikkoihin hakijoita esim. Helsingissä on jotain 130 paikkaa auki yhteensä sekä toisenasteen ja amk-koulutuksen saaneille. Sijaisista on jatkuva puute. Viime kesäksi suljetut paikat ovat edelleenkin kiinni. Ei ole työntekijöitä riittävästi. Ei edes viime kevään määrää. Lopputuloksena on jatkuva vaje henkilökunnassa. Henkilökunnan keskinen hyvä henki pelastaa paljon monin paikoin. En haluaisi pelotella, mutta muutaman vuoden kuluttua alkavat jäädä eläkkeelle ns. suuret ikäluokat...Ei kukaan halua irtisanoutua, mutta joskus on tehtävä mitä on tehtävä saadakseen muutosta suomalaisen terveydenhoidon tilanteeseen. Lakko ja suojelutyö on kokeiltu TEHYn aikana  jo pariin kertaan peräkkäin ja tulokset ovat olleet sitä mitä ovat olleet juuri suojelutyön ansiosta. Itse olin suojelutyössä (huom! ei suojatyössä) sairaalassa edellisen lakon aikana. Voin kertoa, että se 4 viikkoa oli todella kovaa aikaa eikä naurattanut. Tuloksena oli torjuntavoitto. Hyvä niin. Tuon kokemuksen omaavana voin sinulle sanoa, että ei ole muuta järkevää ja laillista keinoa pysäyttää työnantaja tosiasioiden eteen pidettiin me siitä tai ei. Ja tässäkin tulee olemaan neuvottelijoilla kova homma edessä. Voimia heille. En tarkoittanut tätä tekstiä saarnaksi tms. En sano, että olisit väärässä. Olet vain eri mieltä kanssani. Hyvä niin.

[br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 16.10.07 - klo:23:49


Kaipa se minunkin täytyy heittää kommenttini kehään.. Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa? ..vai oliko  huh.gif

Luulen, että siinä vaiheessa kuin meistä kukin on opiskellut, ei päällimmäisenä ollut mielessä palkkaus. Pikemminkin mielenkiinto tehdä hoitotyötä. Kukaan ei myöskään osannut kuvitella siinä vaiheessa, että työmäärä tulisi olemaan kohtuuton ja palkkaus ei olisi yleiseen kustannusten nousuun nähden ajantasalla. Emme myöskään monet osanneet aavistaa, että esim. pääkaupunkiseudulla asunnot maksavat aivan järjettömästi. Myös euron myötä lähes kaikki menot nousivat, mutta palkkatason nousu oli hyvin markinaalinen.

Emme olleet ennustajaeukkoja eikä ollut kukaan muukaan.

Minulla oli palkka-asiat mielessäni valitessani ammattia ja myös valmistuessani. Oli luvassa suuria muutoksia. Sosiaali-ja terveydenhuollon alueella tapahtui muutoksia ja tuntui siltä, ettei palkkataso voisi jäädä silloiselle tasolle. V. 1983 tuore ammattiliitto TEHY meni lakkoon ja silloin olin varma, ettei minun tarvitse valmistuttuani tehdä työtä alipalkattuna. Näiden vuosien aikana palkan ostovoima on ollut välillä parempi, mutta suurimman osan huonohko. Olisiko nyt muutoksen aika?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku kirjoitti että heidän työpaikaltaan kaksi hoitsua uhkas erota Tehystä nimenomaan LAKKOuhan takia. Ei joukkoirtisanomisten.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 15.10.07 - klo:09:56


"Mehän emme edelleenkään ole menossa lakkoon. "

No mitä ne lakkopuheet sitten on?

-Etkö tosiaan ole kuullut puhuttavan joukkoirtisanoutumisesta?

Ei ihme jos asia pelottaa kun ei ole perusasiat hallussa. Tehyn sivuilla käynti vois kannattaa..

Kuulostaa ihan vinoilulta. Arvasinhan että olen väärällä foorumilla. Tuntuu siltä että täällä suositaan pelkästään tehyläisiä. :-

Sama tunne mullakin joten meitä herkkänahkaisia taitaapi olla kaksi.. no kaksin aina kaunihimpi! Ja kyllä todella ihmettelen että täällä ei todellakaan edes yritetä ymmärtää niitä joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta joukkoirtisanoutumiseen. Otetaanpa esimerkki: Perheen koko 5 henkilöä (2 aikuista, 3 lasta)tulot 3300 euroa kk/netto, asuntolaina 1300 kk, päivähoitomaksut n 300 kk, autolaina 300 kk, bensat+vakuutukset 400 kk, puhelinlaskut n 100 kk, sähkö ym 300 kk ym muut kulut... Ei taida olla paljon varaa irtisanoutua. Sitä paitsi, vaikka valtaosa hoitajista valittaa huonosta palkasta, löytyy myös niitä jotka ovat suht tyytyväisiä saamaansa palkkaan, onhan hoitajien palkkataso ollut kaikkien tiedossa jo ammattia valitessa, vai mitähuh.gif Joten pliiis, vähän ymmärrystä kehiin!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sama tunne mullakin joten meitä herkkänahkaisia taitaapi olla kaksi.. no kaksin aina kaunihimpi! Ja kyllä todella ihmettelen että täällä ei todellakaan edes yritetä ymmärtää niitä joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta joukkoirtisanoutumiseen. Otetaanpa esimerkki: Perheen koko 5 henkilöä (2 aikuista, 3 lasta)tulot 3300 euroa kk/netto, asuntolaina 1300 kk, päivähoitomaksut n 300 kk, autolaina 300 kk, bensat+vakuutukset 400 kk, puhelinlaskut n 100 kk, sähkö ym 300 kk ym muut kulut... Ei taida olla paljon varaa irtisanoutua. Sitä paitsi, vaikka valtaosa hoitajista valittaa huonosta palkasta, löytyy myös niitä jotka ovat suht tyytyväisiä saamaansa palkkaan, onhan hoitajien palkkataso ollut kaikkien tiedossa jo ammattia valitessa, vai mitähuh.gif Joten pliiis, vähän ymmärrystä kehiin!!!

Sama täällä lapsiluvun ja lainojen suhteen. Asun pk-seudulla ja palkka ei yksinkertaisesti riitä. Joko palkkaus hoidetaan nyt kuntoon tai sitten edessä on alan vaihto. Helpommallakin saa elantonsa. Jotkut tosin ilmeisesti pärjäävät pienemmälläkin liksalla, mutta olen omasta mielestäni alan huippuosaaja, enkä suostu enää tekemään korkeaa ammattitaitoa vaativaa työtä talkoohengellä.

Pelottelemalla työnantajapuoli tähän asti hoitanut homman kotiin. Se ei enää toimi, sillä nyt meistä on vähemmistö ynnyköitä, jotka tyytyvät pöydältä putoileviin murusiin. Meillä on vihdoin käytössä se ainoa oikea ja toimiva työtaisteluase.   

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Otetaanpa esimerkki: Perheen koko 5 henkilöä (2 aikuista, 3 lasta)tulot 3300 euroa kk/netto, asuntolaina 1300 kk, päivähoitomaksut n 300 kk, autolaina 300 kk, bensat+vakuutukset 400 kk, puhelinlaskut n 100 kk, sähkö ym 300 kk ym muut kulut... Ei taida olla paljon varaa irtisanoutua.

5 hengen perhe, kolme alle 4 vuotiasta lasta, autovelkaa, 2 opintolainaa, kulutusluottoa, vakuutuksia yms noita sinunkin mainitsemiasi menoja, minä yksin hoitoalalla töissä, äiti kotona äityislomalla. Silti haluan katsoa tämän tappiin saakka. Oma henkilökohtainen mielipiteeni on että menoihin vetoaminen on nyt selittelyä. Monella menee varmaan vieläkin huonommin. Ja nyt pitäs ymmärtää että kyse on työtaistelusta eikä mistään lopullisesta ratkaisusta. Ja kuka oikeesti uskoo että tällä alalla työt loppuu? Toki jos on tyytyväinen nykytilaan, niin silloin ei toki tarvii mitään tehdäkkään, paitsi antaa toisille rauha ajaa omia etujaan. Luulisin että nämä ihmiset jotka oikeasti ovat sitä mieltä että palkkaus yms on nykyisellään 'suht ok' kuten sanoit, ovat kumminkin aika harvassa.

onhan hoitajien palkkataso ollut kaikkien tiedossa jo ammattia valitessa, vai mitähuh.gif J

Tähän mä en vaivaudu edes vastaamaan...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku kirjoitti että heidän työpaikaltaan kaksi hoitsua uhkas erota Tehystä nimenomaan LAKKOuhan takia. Ei joukkoirtisanomisten.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 15.10.07 - klo:09:56


"Mehän emme edelleenkään ole menossa lakkoon. "

No mitä ne lakkopuheet sitten on?

-Etkö tosiaan ole kuullut puhuttavan joukkoirtisanoutumisesta?

Ei ihme jos asia pelottaa kun ei ole perusasiat hallussa. Tehyn sivuilla käynti vois kannattaa..

Kuulostaa ihan vinoilulta. Arvasinhan että olen väärällä foorumilla. Tuntuu siltä että täällä suositaan pelkästään tehyläisiä. :-

Sama tunne mullakin joten meitä herkkänahkaisia taitaapi olla kaksi.. no kaksin aina kaunihimpi! Ja kyllä todella ihmettelen että täällä ei todellakaan edes yritetä ymmärtää niitä joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta joukkoirtisanoutumiseen. Otetaanpa esimerkki: Perheen koko 5 henkilöä (2 aikuista, 3 lasta)tulot 3300 euroa kk/netto, asuntolaina 1300 kk, päivähoitomaksut n 300 kk, autolaina 300 kk, bensat+vakuutukset 400 kk, puhelinlaskut n 100 kk, sähkö ym 300 kk ym muut kulut... Ei taida olla paljon varaa irtisanoutua. Sitä paitsi, vaikka valtaosa hoitajista valittaa huonosta palkasta, löytyy myös niitä jotka ovat suht tyytyväisiä saamaansa palkkaan, onhan hoitajien palkkataso ollut kaikkien tiedossa jo ammattia valitessa, vai mitähuh.gif Joten pliiis, vähän ymmärrystä kehiin!!!

Meillä myös samat sävelet noiden menojen suhteen ja kaksi Tehyläistä irtisanoutumassa ja niin näyttää olevan monilla muillakin täällä. Noi luetellut menot ovat kaikki ihan perusasioita: koti, auto ja jotain pientä päälle. Meille hoitajille niistäkin suoriutuminen vain on työn takana ja siksihän nyt palkasta taistellaan. Ja musta on ihan älytöntä perustella palkan pienuutta sillä, että on tiennyt se olevan pieni jo siinä vaiheessa kun lähti alalle, vähän niinkuin "mitäs läksit-periaatteella" Onko se oikeesti joku peruste olla muuttamatta asiaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuonna -97 piti olla 17 vuotta että pääsi opiskelemaan lh:ksi. Siinä vaiheessa kun ammattia piti valita yläasteen jälkeen, ei varmaan moni miettinyt mitä palkkaus on. Minä halusin hoitajaksi, eli lähdin opiskelemaan lähihoitajaksi. Olin 16 vuotta, ja kouluun pääsi jos saman vuoden aikana täytti 17. Tiesin, että työstä maksetaan palkkaa, mutta kuinka paljon, sitä en tiennyt.

Ensimmäinen työ antoi minulle käteen 5500mk. Tuntui suurelta summalta, mutta siitä kun piti maksaa vuokraa, opintolainaa, muita laskuja, autolainaa, ja ruokkia itseäni sekä pientä lasta, ei paljon jäänyt käteen. Yh:na arki ei ollut mitenkään kivaa. Jos olisin tiennyt tämän etuäteen, olisin käyttänyt mun päätä johonkin muuhun opiskeluun.

Kaikki me hoitajat ollaan myös potilaita joskus. Itseltäni leikattiin umppari kun olin 15 rv, keskellä yötä. Ihana yökkö tuli leikkauksen jälkeen antamaan mulle kipulääkettä, päivävuoro piteli kaarimaljaa kun oksensin ja itkin. Mun sänkyä pedattiin, ja mua käyettiin suihkussa. Lapsen sydänääniä kuunneltiin ja mulle tuotiin ruokaa mihin tahansa vuorokauden aikaan. Olen synnyttänyt kaksi lasta ihanen kätilöitten kanssa (sekä yksi opiskelija toisessa synnytyksssä). Siinä vaiheessa kun on sairas/synnyttämässä, todellakin toivon että mun vieressä on hoitaja, joka on ammattitaitoinen, joka puhuu ruotsia ja hätätapauksessa suomea, kuitenkin niin että ymmärrämme toisiamme. Haluan että hoitaja tietää mitä tekee, että hän on pirteä (siis ettei satu mitään lääkevahinkoa) ja että mulle syntyy luottamus häneen. Minä en halua filippiiniläistä hoitajaa, joka ei ymmärrä minua tai hoitaja joka on tehnyt pitkiä työputkia ja vahingossa antaa minulle tai minun lapselle väärää lääkettä. Jos yhteiskunta nyt satsaa siihen, että hoitajille maksetaan kunnon palkkaa, niin mekin saadaan hyviä hoitajia silloin kun me ollaan sairaita, meidän lapsemme sairastaa tai joku muu perhejäsen sairastaa. Eikö tämä nyt ole kaikkien etu??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Te joukkoirtisanoutujat voitte ihan rauhassa irtisanoutua, kukaan ei teitä estä, mutta teillä ei ole oikeutta syyllistää niitä hoitajia jotka eivät halua teidän tavallanne taistella! Ja heillä on oikeus taistelusta kieltäytyä!!!! Vähän painostamisen makua tässä touhussa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kyllä todella ihmettelen että täällä ei todellakaan edes yritetä ymmärtää niitä joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta joukkoirtisanoutumiseen.

Superilaisena sulla ei siihen olisi mahdollisuuttakaan. Johtonne on sopimuksensa hyväksynyt (TNJ:n sääntöjen vastaisesti) ja tämä työtaistelu ei teitä koske.

Te joukkoirtisanoutujat voitte ihan rauhassa irtisanoutua, kukaan ei teitä estä, mutta teillä ei ole oikeutta syyllistää niitä hoitajia jotka eivät halua teidän tavallanne taistella! Ja heillä on oikeus taistelusta kieltäytyä!!!! Vähän painostamisen makua tässä touhussa!

Tämä on jokaisen henkilökohtainen valinta, tottakai. Mihin me sua mielestäsi painostetaan? Irtisanoutuneiden joukkoon ei enää edes pääse. Listat on jo kerätty. Ja koska kuulut Superiin, tämä asia ei edes koske sinua. Jotenkin tuntuu että tää on erityisen herkkä aihe Superilaisille, onko teillä huono omatunto, harmittaako johtonne päätös vai mistä on kyse?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Te joukkoirtisanoutujat voitte ihan rauhassa irtisanoutua, kukaan ei teitä estä, mutta teillä ei ole oikeutta syyllistää niitä hoitajia jotka eivät halua teidän tavallanne taistella! Ja heillä on oikeus taistelusta kieltäytyä!!!! Vähän painostamisen makua tässä touhussa!

Oletko ollut tehtaalla tai raksalla töissä; siellä voi puhua painostuksesta ja suoranaisesta kyykyttämisestä. Siihen nähden että nyt on työtaistelutilanne päällä niin tehyläisten touhu on yhtä kilttiä hymistelyä luovuttajia ja omaneduntavoittelijoita kohtaan. Näistä puheista huomaa sen että nuorella ikäpolvella ei ole kokemusta työtaisteluista; jos tehy-aktiivi ehdottaa liittoon liittymistä tai irtisanoutumislapun täyttämistä koetaan se pahaksi asiaksi ja asia nostetaan iltapäivälehtien lööppeihin. Vähän suhteellisuudentajua ja tilanteen hahmottamista pyytäisin kanssasisarilta kun teidänkin etujen puolesta tässä taistellaan.

Muistakaa myös että työtaistelutilannetta voi hyvin verrata sotatilanteeseen; sodassa kaikki lailliset keinot on sallittuja ja kun rauha on maassa (sopimus allekirjoitettu) haudataan sotakirveet ja jatketaan työtä siitä mihin jäätiin. Näin ainakin toivon tälläkin kertaa käyvän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sama tunne mullakin joten meitä herkkänahkaisia taitaapi olla kaksi.. no kaksin aina kaunihimpi! Ja kyllä todella ihmettelen että täällä ei todellakaan edes yritetä ymmärtää niitä joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta joukkoirtisanoutumiseen. Otetaanpa esimerkki: Perheen koko 5 henkilöä (2 aikuista, 3 lasta)tulot 3300 euroa kk/netto, asuntolaina 1300 kk, päivähoitomaksut n 300 kk, autolaina 300 kk, bensat+vakuutukset 400 kk, puhelinlaskut n 100 kk, sähkö ym 300 kk ym muut kulut... Ei taida olla paljon varaa irtisanoutua. Sitä paitsi, vaikka valtaosa hoitajista valittaa huonosta palkasta, löytyy myös niitä jotka ovat suht tyytyväisiä saamaansa palkkaan, onhan hoitajien palkkataso ollut kaikkien tiedossa jo ammattia valitessa, vai mitähuh.gif Joten pliiis, vähän ymmärrystä kehiin!!!

Tuolla laskelmalla ruokaan, taloustarvikkeisiin ja vaatteisiin jää rahaa 600 euroa. Opiskelijana tiedän, että sen saa kyllä riittämään noihin muutaman vuoden ajan, mutta että lopun elämän... Kyseinen työtaistelu heikentaa mahdollisesti taloutta hetkeksi, mutta kumpi sit on parempi; elää hetki näkkärillä ja hernarilla vai elää se loppuelämä niillä?

Tosin olet valinnut ilmeisesti Superin ja sen myötä Superin "edut", joten mitä sä muiden talousvaikeuksista työtaistelun aikana huolehdit? huh.gif

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja kyllä todella ihmettelen että täällä ei todellakaan edes yritetä ymmärtää niitä joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta joukkoirtisanoutumiseen.

Superilaisena sulla ei siihen olisi mahdollisuuttakaan. Johtonne on sopimuksensa hyväksynyt (TNJ:n sääntöjen vastaisesti) ja tämä työtaistelu ei teitä koske.

Te joukkoirtisanoutujat voitte ihan rauhassa irtisanoutua, kukaan ei teitä estä, mutta teillä ei ole oikeutta syyllistää niitä hoitajia jotka eivät halua teidän tavallanne taistella! Ja heillä on oikeus taistelusta kieltäytyä!!!! Vähän painostamisen makua tässä touhussa!

Tämä on jokaisen henkilökohtainen valinta, tottakai. Mihin me sua mielestäsi painostetaan? Irtisanoutuneiden joukkoon ei enää edes pääse. Listat on jo kerätty. Ja koska kuulut Superiin, tämä asia ei edes koske sinua. Jotenkin tuntuu että tää on erityisen herkkä aihe Superilaisille, onko teillä huono omatunto, harmittaako johtonne päätös vai mistä on kyse?

Kuten jo aikaisemmin olen kertonut, minä en ollut tyytyväinen superin ratkaisuun ja henkilökohtainen mielipiteeni on että loppuun asti olisi pitänyt katsoa. Ja vaikka olisin Tehyläinen, ei tämä siltikään koske minua kun satun työskentelemään yksityisellä. Tässä on nyt kyse pelkästään mielipide-eroista. Tuttavapiiriini kuuluu tehyläisiä, superilaisia, kunnallisella ja yksityisellä työskenteleviä... Siis kyse on todellakin pelkästään siitä, että jokaisella on oikeus, liitosta ja työnantajasta riippumatta mielipiteeseen ja minun mielipiteeni on se, että heitäkin täytyy ymmärtää jotka ovat tätä työtaistelua vastaan, heillä on omat syynsä olla irtisanoutumatta työpaikastaan ja se oikeus heille suotakoon. En pidä tästä lynkkausmeiningistä jota tällä palstalla käydään: "kaikkien pitää vetää yhtä köyttä" ym... On totta että parempi lopputulos mitä yhtenäisempi linja mutta silti... Edelleen peräänkuulutan että yrittäkää ymmärtää, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja omiin päätöksiin! Kunnioitetaan niitä!

Sama tunne mullakin joten meitä herkkänahkaisia taitaapi olla kaksi.. no kaksin aina kaunihimpi! Ja kyllä todella ihmettelen että täällä ei todellakaan edes yritetä ymmärtää niitä joilla ei ole taloudellisesti mahdollisuutta joukkoirtisanoutumiseen. Otetaanpa esimerkki: Perheen koko 5 henkilöä (2 aikuista, 3 lasta)tulot 3300 euroa kk/netto, asuntolaina 1300 kk, päivähoitomaksut n 300 kk, autolaina 300 kk, bensat+vakuutukset 400 kk, puhelinlaskut n 100 kk, sähkö ym 300 kk ym muut kulut... Ei taida olla paljon varaa irtisanoutua. Sitä paitsi, vaikka valtaosa hoitajista valittaa huonosta palkasta, löytyy myös niitä jotka ovat suht tyytyväisiä saamaansa palkkaan, onhan hoitajien palkkataso ollut kaikkien tiedossa jo ammattia valitessa, vai mitähuh.gif Joten pliiis, vähän ymmärrystä kehiin!!!

Tuolla laskelmalla ruokaan, taloustarvikkeisiin ja vaatteisiin jää rahaa 600 euroa. Opiskelijana tiedän, että sen saa kyllä riittämään noihin muutaman vuoden ajan, mutta että lopun elämän... Kyseinen työtaistelu heikentaa mahdollisesti taloutta hetkeksi, mutta kumpi sit on parempi; elää hetki näkkärillä ja hernarilla vai elää se loppuelämä niillä?

Tosin olet valinnut ilmeisesti Superin ja sen myötä Superin "edut", joten mitä sä muiden talousvaikeuksista työtaistelun aikana huolehdit? huh.gif

Nimenomaan: Tuolla laskelmalla käteen jää 600 euroa, eli kun perheen molemmat aikuiset saavat säännöllistä palkkaa jää elämiseen ruhtinaalliset 600 euroa kuussa! Sehän se bointti olikin! Jos toinen irtisanoutuu, voidaan tuosta laskelmasta vähentää n 1700 euroa eli se toisen aikuisen palkka ja milläs sitten eletään??? Lakkolainalla vai? Kaikki eivät ole valmiita kasvattamaan henkilökohtaista velkataakkaa yhteisen hyvän nimissä.

Ja vaikka olen superilainen, minullakin on oikeus mielipiteeseen, eikö?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten jo aikaisemmin olen kertonut, minä en ollut tyytyväinen superin ratkaisuun ja henkilökohtainen mielipiteeni on että loppuun asti olisi pitänyt katsoa. Ja vaikka olisin Tehyläinen, ei tämä siltikään koske minua kun satun työskentelemään yksityisellä. Tässä on nyt kyse pelkästään mielipide-eroista. Tuttavapiiriini kuuluu tehyläisiä, superilaisia, kunnallisella ja yksityisellä työskenteleviä... Siis kyse on todellakin pelkästään siitä, että jokaisella on oikeus, liitosta ja työnantajasta riippumatta mielipiteeseen ja minun mielipiteeni on se, että heitäkin täytyy ymmärtää jotka ovat tätä työtaistelua vastaan, heillä on omat syynsä olla irtisanoutumatta työpaikastaan ja se oikeus heille suotakoon. En pidä tästä lynkkausmeiningistä jota tällä palstalla käydään: "kaikkien pitää vetää yhtä köyttä" ym... On totta että parempi lopputulos mitä yhtenäisempi linja mutta silti... Edelleen peräänkuulutan että yrittäkää ymmärtää, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja omiin päätöksiin! Kunnioitetaan niitä!

Ja vaikka olen superilainen, minullakin on oikeus mielipiteeseen, eikö?

Niin kuten sanoit, kysymys on mielipide-eroista. Siis miksi tämä kirjoittelu? Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Sen ovat kertoneet ne, jotka eivät allekirjoittaneet ja allekirjoittaneet. Keskustelu ja mielipiteiden vaihto voi olla tulistakin, mutta tämä on VAIN yksi keskusteluryhmä. Sinulla on kuva vain tästä keskusteluryhmästä ei koko kuvasta eli TEHYn sisäisistä keskusteluista, joissa on ollut todella hyvä henki kaikkia jäseniä kohtaan. Jossain sanoit, ettei saa syyllistää toisia. Koko ajan on ollut tiedossa, että allekirjoittaminen on jokaisen henkilökohtainen päätös.  Vaikea taloudellinen tilanne on yhdellä sun toisella.Se on vaikuttanut kaikenlaisiin ratkaisuihin. Täällä on ollut jyrkkiäkin mielipiteitä, mutta niitäkin pitää kuunnella. Ymmärtämiset voivat joskus olla vähässä asioissa, jotka todella syvästi koskettavat itseään ja perhettä. Käytit sanaa lynkkausmeininki, olikohan hieman liioittelua? Tuo sinun antamasi esimerkki ei oikeastaan siitä kerro. Tottakai liiton jäsenet odottavat joukkovoimaa tässä työtaistelutilanteessa kuten sanoitkin. Sitten voisi tietenkin pohtia eroaako tämä työtaistelumuoto jollakin tavalla lakosta osallistumisen suhteen. Siinäkin odotetaan kaikkien jäsenien liittyvän siihen. Niin siinä vasta kysymys ja TEHYn jäsenet itse tietävät vastauksen tuohon asiaan. Sitä ei tarvitse selitellä liittoon kuulumattomille. Superilaisena sinulla oikeus mielipiteeseesi, mutta niin on myös tehyläisillä. Etenkin oman toimeentulonsa vaarantaneilla tehyläisillä. Eiköhän lopeteta tämä jauhaminen jo? Siirrytään muihin aiheisiin. Ja selvennykseksi lopuksi. En ole voinut allekirjoittaa ko paperia, koska ei ole vakituista työpaikkaa. Ja se harmittaa, koska olisin ehdottomasti halunnut olla mukana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edelleen peräänkuulutan että yrittäkää ymmärtää, jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja omiin päätöksiin! Kunnioitetaan niitä!

Tämä pätee molempiin suuntiin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Homma näkyy jatkuvan? http://tinyurl.com/2dxjfw

Tyypillistä SUPERia.

Koittavat vakuuttaa jäsenistöllensä, kuinka tehy ajaa korotuksia vain sairaanhoitajille. Kertovat myös kuinka tehy on heikentämässä lähihoitajakoulutusta ja kaventamassa lähihoitajien tehtävänkuvia.

Kaikenlisäksi koittavat vakuuttaa, että tehyläisten mahdolisesti saamat korotukset olisivat tulossa myös heidän jäsenilleen.

SUPER koittaa tosissaan tehdä pesäeroa TEHYyn... :D

Toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsenillassa sivuttiin Superiakin todeten, että ottavat nykyään avosylin vastaan sairaanhoitajatkin... Näkyivät mainostavan itseään vastuullisena luotettavana järjestönä.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Homma näkyy jatkuvan? http://tinyurl.com/2dxjfw

Tyypillistä SUPERia.

Koittavat vakuuttaa jäsenistöllensä, kuinka tehy ajaa korotuksia vain sairaanhoitajille. Kertovat myös kuinka tehy on heikentämässä lähihoitajakoulutusta ja kaventamassa lähihoitajien tehtävänkuvia.

Kaikenlisäksi koittavat vakuuttaa, että tehyläisten mahdolisesti saamat korotukset olisivat tulossa myös heidän jäsenilleen.

No mutta eikös asia näin ole: tehy ajaa pääasiassa sairaanhoitajien asiaa ja mahdolliset korotukset ovat tulossa kaikille hoitajille kuuluu sitten tehyyn tai ei. Eihän palkka voi olla liitosta riippuvainen, vai voiko?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...