Jump to content
MAINOS

SuPer kalastelee


OldOne

Recommended Posts

Joku kirjoitti että heidän työpaikaltaan kaksi hoitsua uhkas erota Tehystä nimenomaan LAKKOuhan takia. Ei joukkoirtisanomisten.

No ilmeisesti sitten ei ihan kaikilla muillakaan ole nyt termit selvillä. Ellet Tehyn sivuilta pysty tietoa saamaan niin myöskin pikainen vilkaisu esim. yle.fi tai mtv3.fi sivustoille saattaa tuoda sinulle lisätietoa asiasta. Kuten myös tämä foorumi.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 130
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kuulostaa ihan vinoilulta. Arvasinhan että olen väärällä foorumilla. Tuntuu siltä että täällä suositaan pelkästään tehyläisiä. :-

Musta tuntuu että otat ton nyt pikkasen liian herkkänahkaisesti...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysymys oli siitä että puolustin ihmisiä jotka ovat eronneet tehystä lakkouhan takia. Mistään joukkoirtisanomisista ei tossa kohdassa ollut puhetta. Jos ei mulla ole kaikki asiat hallussa niin kyllä olis syytä oppia lukemaan tarkemmin myös joidenkin muiden. Eli jos olen käsittänyt väärin enkä osannut lukea tuon yhden viestin rivien välistä jotain mitä siellä ei ollut niin pyydän anteeksi. Olen tottunut olemaan väärässä.

Osku: Vähän herkille se vetää kun miettii eikö kukkaan oo auttamassa synnytyksessä, kun se lähenee koko ajan...  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös kukaan voi edes vähän tän taisteluinnon keskellä ymmärtää että kaikilla ei tosiaankaan ole elämäntilanteessaan mahdollista eikä varaa mennä lakkoon? Onko liikaa pyydetty? Eli jos minä taistelen niin kaikkien muidenkin on pakko. Mitähän tämä koko jupakka tulee vaikuttamaan henkilöstön keskinäisiin väleihin? Kohta käy niin että osastoilla keskitytään henkilökunnan tulehtuneisiin väleihin eikä potilaisiin...

Palkkojen korotus on ihan okei mutta mun mielestä vähän tulisi kunnioittaa myös heidän päätöstään jotka eivät hirveästi pysty lakkoilemaan ja taistelemaan. Mulla ei olisi ainakaan mitään mahdollisuutta. Jos tämä tulkitaan nyt vääränlaiseksi kommentiksi tai jotain niin heittäkään pihalle.

Terveydenhuollossa on perinteisesti ollut kaikesta itkijöitä. Kovaan ääneen itketään huonoista palkoista ja työoloista. Sitten kun aletaan tekemään asioiden eteen jotain, niin aletaan lusmuilla ja jätetään taisteleminen muille. Itse kerätessäni joukkoirtisanoutumislistaan nimiä törmäsin useaan hoitajaan jotka ovat kyllä kovasti vaatimassa kovia tekoja kun palkkaus ym. asiat ovat surkeita, mutta sitten kuitenkaan nimeä ei listaan tullut.

Oikeasti, harvassa ovat ne ihmiset jotka eivät työtaisteluun pysty osallistumaan. Varsinkaan joukkoirtisanoutumiseen, joka ei tällaisella nimimäärällä aiheuta kuin korkeintaan marginaalista haittaa allekirjoittaneelle.

Tämän vuoksi en enää koskaan ikinä tule kuuntelemaan niiden ihmisten itkua ja valitusta jotka eivät osallistuneet tähän työtaisteluun jos heillä oli siihen mahdollisuus.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osku: Vähän herkille se vetää kun miettii eikö kukkaan oo auttamassa synnytyksessä, kun se lähenee koko ajan...  ;D

-Sulla on tosiaan jäänyt paljon asioita lukematta/ymmärtämättä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osku: Vähän herkille se vetää kun miettii eikö kukkaan oo auttamassa synnytyksessä, kun se lähenee koko ajan...  ;D

-Sulla on tosiaan jäänyt paljon asioita lukematta/ymmärtämättä.

Tehyläiset ovat saaneet paljon infoa ja selvennystä omilta jäsensivuiltaan ja jäsenilloista. Joukkoirtisanoutumista on selvitetty tänään annetussa tiedotteessa tehyn yleisillä sivuilla, johon pääset tästä http://www.tehy.fi/?x1536574=13585469. Homma pyörii normaalisti 19.11 asti. Enpä usko, että joukkoirtisanoutuminen realisoituu silloin. Koko terveydenhuolto menisi kriisiin. Sitä ei edes poliitikotkaan voi antaa tapahtua, vaikka he ovat puhuneet ja tehneet mitä sattuu tähän mennessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairaanhoitaja, HUS

Kovaan ääneen itketään huonoista palkoista ja työoloista. Sitten kun aletaan tekemään asioiden eteen jotain, niin aletaan lusmuilla ja jätetään taisteleminen muille. Tämän vuoksi en enää koskaan ikinä tule kuuntelemaan niiden ihmisten itkua ja valitusta jotka eivät osallistuneet tähän työtaisteluun jos heillä oli siihen mahdollisuus.

Veit jalat suustani! Suoraan sanottuna v*tuttaa melkoisesti nämä henkilöt, jotka joka käänteessä ovat jaksaneet vinettää ja aukoa suutaan huonoista palkoista, mutta sitten kun asioiden korjaamiseen tulee Vuosisadan Mahdollisuus, jätetään "likainen" työ tälläkin kertaa joillekin muille, mitä ihmeellisimmillä verukkeilla. P*rkele!! En myöskään henkilökohtaisesti tule kuuntelemaan yhtään valitusta näiltä vapaamatkustajilta, jotka eivät ole asioiden suhteen yhtään mitään tehneet, vaikka meidän hankkimamme korotukset kyllä kelpaisivat.  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on perheessä 2 tehyläistä ja pieni lapsi, iso asuntovelka ja kohtalaiset autovelat...  Eipä ollut hetkeäkään miettimistä ollaanko mukana vai ei. Nyt ei kuitenkaan "irtisanoutumisarpa" tänne syrjäkylille osunut, mutta mukana oltaisiin oltu....

SYLETTÄÄ kuunnella joidenkin vinkumista omasta taloudesta!!!!!  Enkä enää kuuntele minäkään ihmisiä jotka valittavat pienistä palkoista olematta valmiita ITSE tekemään mitään saadakseen korjausta asiaan.

Mielipiteeni ovat vain ja ainoastaan minun mielipiteitäni ja eivät varsin usein vastaa yleistä mielipidettä. Pidätän oikeuden vaihtaa mielipidettäni myöhemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaipa se minunkin täytyy heittää kommenttini kehään.. Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa? ..vai oliko  huh.gif Hyvät naurut saa ainakin teidän kinasteluista  ;D ;D

Luulin kerran olleeni väärässä, mutta erehdyin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Sairaanhoitaja, HUS

Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa?

Eli onko tuo siis peruste olla vaatimatta työstään asianmukaista palkkaa, ja tarvittaessa taistella sen puolesta, vai ymmärsinkö väärin? Jos ymmärsin oikein pointtisi, tuollainen ajattelutapahan on aivan idioottimainen, sillä millä tavalla muuten ne asiat paranevat?  huh.gif

muoks: fiil fiil

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa?

Eli onko tuo siis peruste olla vaatimatta työstään asianmukaista palkkaa, ja tarvittaessa taistella sen puolesta, vai ymmärsinkö väärin? Tuollainen ajattelutapahan on aivan idioottimainen, sillä millä tavalla muuten ne asiat paranevat?  huh.gif

Ilmeisesti. Tuollaiseen perusteluun kun nojailee, kaiken uudistuksen voisi samaan rahaan tyrmätä. Hohhoijakkaa.

Mutta jumaliste että on hyvä päivä tänään!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa?

Eli onko tuo siis peruste olla vaatimatta työstään asianmukaista palkkaa, ja tarvittaessa taistella sen puolesta, vai ymmärsinkö väärin? Jos ymmärsin oikein, tuollainen ajattelutapahan on aivan idioottimainen, sillä millä tavalla muuten ne asiat paranevat?  huh.gif

Tuota mässyn ajattelutapaa on liikkeellä, jopa siskoltani sain kuulla samaa jauhantaa....  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa? ..vai oliko  huh.gif

Juu-u oli se, toi ruotsin palkkataso. Vaikka suomessa opiskelin. Oli vain noin kaksinkertainen palkka mitä sai kesäloma-ajan töistä, verrattuna siihen mitä olisi suomessa saanut...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa? ..vai oliko  huh.gif

Florence-aate elää tuossa edelleen, ja vahvasti...

Mulla meinas nousta tukka pystyyn, kun puhuin tänään kätilö- ystäväni kanssa. Hän tuumasi, että ei ymmärrä näitä meidän vaatimuksia, sillä hän itse rakastaa työtään niin paljon, että tekisi sitä, vaikka siitä maksettaisiin vaan 1000 euroa/kk  ;) ;D

EN jatkanut keskustelua, ystävyys sen verran tärkeä kuitenkin.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa? ..vai oliko  huh.gif

Florence-aate elää tuossa edelleen, ja vahvasti...

Mulla meinas nousta tukka pystyyn, kun puhuin tänään kätilö- ystäväni kanssa. Hän tuumasi, että ei ymmärrä näitä meidän vaatimuksia, sillä hän itse rakastaa työtään niin paljon, että tekisi sitä, vaikka siitä maksettaisiin vaan 1000 euroa/kk  :o 8)

EN jatkanut keskustelua, ystävyys sen verran tärkeä kuitenkin.....

Ja millähän kätilö ajatteli sit tossa tilanteessa elää? Rikas mies? Mä teen työtä rahan takia, onneksi työ on sellaista josta pidän, joskus jopa nautin mikä on positiivista. Mut se että saan leipää ja sen päälle vielä joskus makkaraa on syy miks mä töissä käyn. Ainakin ak:lla on ihan muunlaisia harrastuksia, kuin kuunnella pelkkää valitusta ja vittuilua, harrastuksen vuoksi kahdeksan tuntia päivässä. Näillä palkoilla eläminen pääkaupunkiseudulla käy pian mahdottomaksi vuokrien ym. elinkustannusten kohotessa pilviin, ilman että palkkaukseen tulee huomattava korotus sekä että aletaan kiinnittämään huomiota myös työskentely olosuhteisiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on perheessä 2 tehyläistä ja pieni lapsi, iso asuntovelka ja kohtalaiset autovelat...  Eipä ollut hetkeäkään miettimistä ollaanko mukana vai ei. Nyt ei kuitenkaan "irtisanoutumisarpa" tänne syrjäkylille osunut, mutta mukana oltaisiin oltu....

SYLETTÄÄ kuunnella joidenkin vinkumista omasta taloudesta!!!!!  Enkä enää kuuntele minäkään ihmisiä jotka valittavat pienistä palkoista olematta valmiita ITSE tekemään mitään saadakseen korjausta asiaan.

Täälläkin 2 TEHYLÄISTÄ, kohta kolme muksua, asunto- ja autovelkaa ihan riittävästi.

Täysin samaa mieltä olen ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo eteemme.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaipa se minunkin täytyy heittää kommenttini kehään.. Eiköhän me jokainen olla itse ammattimme valittu, joten eikös se palkka ollut jo opiskelu aikana tiedossa? ..vai oliko  huh.gif Hyvät naurut saa ainakin teidän kinasteluista  >:D :)

Luulen, että siinä vaiheessa kuin meistä kukin on opiskellut, ei päällimmäisenä ollut mielessä palkkaus. Pikemminkin mielenkiinto tehdä hoitotyötä. Kukaan ei myöskään osannut kuvitella siinä vaiheessa, että työmäärä tulisi olemaan kohtuuton ja palkkaus ei olisi yleiseen kustannusten nousuun nähden ajantasalla. Emme myöskään monet osanneet aavistaa, että esim. pääkaupunkiseudulla asunnot maksavat aivan järjettömästi. Myös euron myötä lähes kaikki menot nousivat, mutta palkkatason nousu oli hyvin markinaalinen.

Emme olleet ennustajaeukkoja eikä ollut kukaan muukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on perheessä 2 tehyläistä ja pieni lapsi, iso asuntovelka ja kohtalaiset autovelat...  Eipä ollut hetkeäkään miettimistä ollaanko mukana vai ei. Nyt ei kuitenkaan "irtisanoutumisarpa" tänne syrjäkylille osunut, mutta mukana oltaisiin oltu....

SYLETTÄÄ kuunnella joidenkin vinkumista omasta taloudesta!!!!!  Enkä enää kuuntele minäkään ihmisiä jotka valittavat pienistä palkoista olematta valmiita ITSE tekemään mitään saadakseen korjausta asiaan.

Täälläkin 2 TEHYLÄISTÄ, kohta kolme muksua, asunto- ja autovelkaa ihan riittävästi.

Täysin samaa mieltä olen ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo eteemme.

Kuten täälläkin. Kahden Tehyläisen perhe ja irtisanoutumassa ollaan. Nyt on taisteltava, sillä en halua seuraavaa kolmeakymmentä vuotta kitkutella tällä palkallani joka menee saman tien kun se tulee asumiseen ja elämiseen. Ei ole säästötilejä eikä sijoituksia. Helsingissä koko palkka menee ihan puhtaasti kädestä suuhun elämiseen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri näin, täälläkin kaksi tehyläistä irtisanoutuu, asuntolainaa riittävästi, kaksi sairaan kallista tenavaa mutta ei auta. Nyt on tapeltava, koska nyt on nähty se ettei kukaan tappele meidän puolesta ( vrt. talvi-sota  >:D). Mutta voitokkaan tappelun selkääntaputtajia riittää ja apajille tunkijoita  :)

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän perheessä ei ole kuin yksi Tehyläinen, mies teollisuuden palveluksessa ja lapsia kolme. Asuntolainaa on paljon ja eläminen kallista Helsingissä.

En minä silloin paljon palkkaa ajatellut, kun hakeuduin opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Ja silloinkin kun alkoi valmistuminen lama-Suomeen jouluna 1994 häämöttää, kiinnosti enemmän se että jostain saisi töitä kuin se mitä siitä maksettaisiin. Silloin katsokaas kollegat, työntekijöistä ei ollut pulaa vaan töistä. Ja sitten tuli se lakkokevät 1995, joten alan töitä pääsin tekemään vasta kesäkuussa lakon loputtua. Silloin lähinnä ajattelin, että kyllä tää joskus muuttuu, joskus kun suuret ikäluokat jää eläkkeelle, on työvoimapula sellainen että työpaikan saa valita - ja palkkaus sen mukaan! Ja nyt sitten ollaan tässä, työvoimapulaan ollaan jo lähestulkoon totuttu mutta palkka se vaan ei nouse!!

Nyt pysytään lujina, kaikesta loanheitosta huolimatta. Tälläkertaa meillä on tilaisuus vaikuttaa!

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on perheessä 2 tehyläistä ja pieni lapsi, iso asuntovelka ja kohtalaiset autovelat...  Eipä ollut hetkeäkään miettimistä ollaanko mukana vai ei. Nyt ei kuitenkaan "irtisanoutumisarpa" tänne syrjäkylille osunut, mutta mukana oltaisiin oltu....

SYLETTÄÄ kuunnella joidenkin vinkumista omasta taloudesta!!!!!  Enkä enää kuuntele minäkään ihmisiä jotka valittavat pienistä palkoista olematta valmiita ITSE tekemään mitään saadakseen korjausta asiaan.

Täälläkin 2 TEHYLÄISTÄ, kohta kolme muksua, asunto- ja autovelkaa ihan riittävästi.

Täysin samaa mieltä olen ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo eteemme.

Kuten täälläkin. Kahden Tehyläisen perhe ja irtisanoutumassa ollaan. Nyt on taisteltava, sillä en halua seuraavaa kolmeakymmentä vuotta kitkutella tällä palkallani joka menee saman tien kun se tulee asumiseen ja elämiseen. Ei ole säästötilejä eikä sijoituksia. Helsingissä koko palkka menee ihan puhtaasti kädestä suuhun elämiseen.

Lisäys VF:n tekstiin: eli 2 tehyläistä irtisanoutumassa, meillä myös ne pakolliset tähtitieteellinen asuntolaina ja 2 ruokittavaa pientä suuta...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luulen, että siinä vaiheessa kuin meistä kukin on opiskellut, ei päällimmäisenä ollut mielessä palkkaus. Pikemminkin mielenkiinto tehdä hoitotyötä. Kukaan ei myöskään osannut kuvitella siinä vaiheessa, että työmäärä tulisi olemaan kohtuuton ja palkkaus ei olisi yleiseen kustannusten nousuun nähden ajantasalla. Emme myöskään monet osanneet aavistaa, että esim. pääkaupunkiseudulla asunnot maksavat aivan järjettömästi. Myös euron myötä lähes kaikki menot nousivat, mutta palkkatason nousu oli hyvin markinaalinen.

Emme olleet ennustajaeukkoja eikä ollut kukaan muukaan.

Mitenkä muuten ajattelit että kun tämä palkkauudistus runnotaan läpi niin kuinka se työtaakka helpottuu? Henkilökunta hoitotyössä ei varmasti palkkauudistuksen myötä ainakaan lisäänny kun palkkakustannukset lisääntyvät niin maan h*lvetisti? Helpottaako se lisäraha sun työtaakkaa siellä hoitotyössä, tuoko se maagista lisävoimaa siihen työhön ja yli-inhimillisiä hoitovoimia? :D Lisäpalkka aivan varmasti lämmittää mieltä, tulevaisuudessa varmasti löytyy lisää tekijöitä hoitoalalle mutta löytyykö kunnista rahaa palkata niitä hoitajia jotka olisi tulossa tekemään sitä hyvinpalkattua hoitotyötä..

kysymyksiä kysymyksiä... OT:nä muuten joku viisaampi voisi sanoa, oliko tää joukkoirtisanoutuminen organisoitu niin, että vain tietyissä paikoissa kerättiin listat vai oliko kaikilla TEHY:n jäsenillä mahdollisuus ottaa osaa työtaisteluun? Ihmetytti tosiaan äkkiseltään laskettuna että vain piirun verran päälle 10% TEHYläisistä otti osaa tähän työtaistelumuotoon :) (joo joo ymmärrän että kaikki jäsenet eivät ole ansiotyössä mutta silti..)

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkä muuten ajattelit että kun tämä palkkauudistus runnotaan läpi niin kuinka se työtaakka helpottuu? Henkilökunta hoitotyössä ei varmasti palkkauudistuksen myötä ainakaan lisäänny kun palkkakustannukset lisääntyvät niin maan h*lvetisti? Helpottaako se lisäraha sun työtaakkaa siellä hoitotyössä, tuoko se maagista lisävoimaa siihen työhön ja yli-inhimillisiä hoitovoimia? ;) Lisäpalkka aivan varmasti lämmittää mieltä, tulevaisuudessa varmasti löytyy lisää tekijöitä hoitoalalle mutta löytyykö kunnista rahaa palkata niitä hoitajia jotka olisi tulossa tekemään sitä hyvinpalkattua hoitotyötä..

- Satu L.

Lisäbudjetti, lisäbudjetti, lisäbudjetti. Ylijäämää 1,4 miljardia tälle vuodelle. Suomella menee helevetin hyvin. Siitäpä sitä sitten. Kuntatalouteen on pakko palauttaa korvamerkityt rahat jotta kunnan viisaat päättäjät hoitavat tärkeimmän eli julkisen terveydenhuollon puutteet.

Lisäpalkka myös houkuttaa alaa vaihtaneita takaisin.

Ja bai teh wei, lisäpalkka todellakin tuo motivaatiota työssä jaksamiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luulen, että siinä vaiheessa kuin meistä kukin on opiskellut, ei päällimmäisenä ollut mielessä palkkaus. Pikemminkin mielenkiinto tehdä hoitotyötä. Kukaan ei myöskään osannut kuvitella siinä vaiheessa, että työmäärä tulisi olemaan kohtuuton ja palkkaus ei olisi yleiseen kustannusten nousuun nähden ajantasalla. Emme myöskään monet osanneet aavistaa, että esim. pääkaupunkiseudulla asunnot maksavat aivan järjettömästi. Myös euron myötä lähes kaikki menot nousivat, mutta palkkatason nousu oli hyvin markinaalinen.

Emme olleet ennustajaeukkoja eikä ollut kukaan muukaan.

Mitenkä muuten ajattelit että kun tämä palkkauudistus runnotaan läpi niin kuinka se työtaakka helpottuu? Henkilökunta hoitotyössä ei varmasti palkkauudistuksen myötä ainakaan lisäänny kun palkkakustannukset lisääntyvät niin maan h*lvetisti? Helpottaako se lisäraha sun työtaakkaa siellä hoitotyössä, tuoko se maagista lisävoimaa siihen työhön ja yli-inhimillisiä hoitovoimia? ;) Lisäpalkka aivan varmasti lämmittää mieltä, tulevaisuudessa varmasti löytyy lisää tekijöitä hoitoalalle mutta löytyykö kunnista rahaa palkata niitä hoitajia jotka olisi tulossa tekemään sitä hyvinpalkattua hoitotyötä..

kysymyksiä kysymyksiä... OT:nä muuten joku viisaampi voisi sanoa, oliko tää joukkoirtisanoutuminen organisoitu niin, että vain tietyissä paikoissa kerättiin listat vai oliko kaikilla TEHY:n jäsenillä mahdollisuus ottaa osaa työtaisteluun? Ihmetytti tosiaan äkkiseltään laskettuna että vain piirun verran päälle 10% TEHYläisistä otti osaa tähän työtaistelumuotoon ;) (joo joo ymmärrän että kaikki jäsenet eivät ole ansiotyössä mutta silti..)

- Satu L.

Kyllä se niin on, että asiallinen palkkaus tuo uudenlaista vetovoimaa itse alalle. Hyvä palkkaus myös motivoi suurena tekijänä työssä. Uskoisinpa, että hyvällä palkalla hoitajat peräti jaksaisivatkin töissään paremmin. Muhun ainakin vetoaa asiallinen palkkaus vastuullisesta työstä. Myös nuoria kouluttautuu enemmän alalle, kun ei pieni palkka enään ole riesana. Jos viihtyy hyvin töissään ja saa siitä asiallista palkkaa niin kyllä se auttaa siellä töissä jaksamaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja bai teh wei, lisäpalkka todellakin tuo motivaatiota työssä jaksamiseen.

Tokihan se tuo, mutta itsekin ihan omin silmin esimerkiks vanhustyössä nähneenä voin todeta että ihan sama tuleeko sitä rahaa 2 tai 2000€ lisää, ei ne töissä jo olevien kädet siitä lisäänny työmäärään nähden jossei työntekijöiden määrä lisäänny. Ite oon sen verta sisar hento valkoinen että ennemmin ottasin vähemmän sitä palkankorotusta ja lisäkäsiä töihin (JOO JOO tiedän että ei tu tapahtuu mut JOS saisin päättää ;) ).

Pohjimmiltani olen samoilla linjoilla asiasta että hoitohenkilökunta alhaalta ylös asti on alipalkattua ja tilanteeseen pitää tulla muutos, en vain henkilökohtaisesti pidä mallista jolla tätä muutosta nyt ajetaan.

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...