Jump to content
MAINOS

Opintolaina lähihoitajaksi


Vieras: olisikovirhe

Recommended Posts

Vieras: olisikovirhe

Onko se virhe jos ottaa opintolainaa lähihoitaja opintojen takia? Onkohan vielä takeita työllistyä. Olisi alkamassa koulu ensivuoden alkupuolella. Itse olen tehnyt nyt pari pitkää määräaikaisuutta avustajana, ettei ala sinänsä vieras ole. Teen käytännössä 80-90% lähihoitajan tehtävistä jo nyt, paitsi toki lääkinnälliset yms. viralliset toimet. Itsellä ikää 30v kun aloitan opinnot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
Vieras: Sh.opiskelija

Siis miksi se olisi virhe? Miksi lähihoitaja ei työllistyisi? En ihan ymmärrä kun kyseessä ala jolla niitä töitä todellakin on. Opiskelu nyt kannattaa aina. Onhan sulla ihan erilainen pohja tehdä niitä töitä, kun on koulutus ja teoriatietoa toimiesi taustalla. Itse opiskelen sairaanhoitajaksi ja luokallamme on suurin osa 30-50-vuotiaita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: olisikovirhe

Kiitoksia sanoistanne,

On vain ensimmäinen kerta kun ottaisin isomman lainan (asun vuokralla ja käytetyn auton omistaja, niin ei aiempaa lainakokemusta) niin jotenkin aristelen ja varmistelen. Mutta olet ihan oikeassa ja koen alan omaksi. Ehkäpä olen vain ylivarovainen luonteeltani.

 

 

t. guest olisikovirhe

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 kuukautta myöhemmin...

Sanonta kuuluu : Velka on velipoika otettaessa ja veljenpoika maksettaessa. Aika harva tarvitsee lainaa hoitajaopintoihin, kun tekevät keikkaa opintojensa ajan.  Itse en kuitenkaan kauheasti haluaisi lainaa ottaa vaikka ala onkin hyvin työllistyvä, alana se on pienipalkkainen. Muutakin käyttöä palkalle on kuin maksaa opintolainanlyhennyksiä. Ennemmin panostaisin omaan ensiasuntoon että eläkkeelle jäätyä ei päädy ruokajonoon ( pieni eläke) rollaan nojaten ( raskaasta alasta selkä huonona).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Opintolainaa?

"Sanonta kuuluu : Velka on velipoika otettaessa ja veljenpoika maksettaessa." Eikö tuo opintotuki ole ajateltu niin, että opiskelija saa opintorahaa (aika vähän plus asumistuki) ja sen lisäksi ottaisi opintolainaa selviytyäkseen opiskelijan arjesta opintojen aikana - todennäköisesti melko niukasti, mutta kuitenkin? Sinulla vaikuttaa olevan niin paljon työkokemusta, että osa opinnoista voisi edetä suht nopeasti niin sanotun tunnistamisen ja tunnustamisen kautta, joka nopeuttaa valmistumistasi. Toki voit tehdä työtä myös opintojesi aikana. Moni tekeekin niin, taloudellisista syistä ja toisaalta alan töissä, saaden osaamista ja kokemusta hoitotyöstä. Opintojen aikana työn tekeminen saattaa kuitenkin hidastaa opintojen etenemistä. Mielestäni sinun kannattaa opintojen alussa käytävässä hoks-keskustelussa ottaa työkokemuksesi ja mahdollinen työssäkäymisesi opintojen aikana esille ja tehdä ohjaavan opettajan kanssa suunnitelma, miten opinnoissasi etenet. Opintolainan nostat, jos se on taloudellisesti tarpeen. Tai jos muuten vaan haluat halpakorkoista lainaa, vaikka osakesijoittamiseen (joka pitää kyllä maksaa takaisin opintojen päätyttyä).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tuttifrutti

No toki oma mielipiteesi, haluatko opiskelun aikana vähän suuremmat tulot ja sitten valmistuttua maksaa lainaa palkasta vaiko elellä opiskeluaika vähän niukemmilla tuloilla ja valmistuttua olla velaton. Kannattaa miettiä lähihoitajan palkkatasoa, jos se auttaa mietinnässä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: aloittaja

Kiitos kaikille vastauksista. Juu, pienen lainan otan vain jos tarvitsen. Hyvää loppukesää/syksyn alkua kaikille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...