Jump to content
MAINOS

TAYS:n mielipide ja AAMULEHTI


lemmy

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 85
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aika rajun yleistyksen Iltasanomat on tehnyt yhden sairaanhoitajan lausumasta:

Sairaanhoitaja Lasse Purosola sanoo Aamulehden nettisivuilla, että hänen mielestään sopimus olisi pitänyt hyväksyä.

- Yllätyin todella paljon. Käytännön tasolla tämä on todella huono juttu ja hankala tilanne, Pursola sanoo.

Ja mikä juttu tämä nyt on?

Samalla osastolla työskentelevä perushoitaja Kaija-Riitta Heikkilä oli Pursolan kanssa samaa mieltä.

Käsittääkseni perushoitajat eivät lakkoile.

- En ymmärrä, miksi Tehy heittäytyi niin hirveän ahneeksi, kun ilmapiiri on jo kauan ollut se, ettei saada niin isoja korotuksia kuin mitä vaadittiin, Heikkilä sanoo Aamulehdessä.

Nopeasti alkoi se ahneeksi haukkuminen. Olisi sitä nyt olettanut, että oltaisiin edes odotettu lakon alkamiseen.

Kaksi lakkoa kokenut Heikkilä tietää mistä puhuu. Hänen mukaansa lakko aiheuttaa aina todella kovan kiireen.

- Kyllä se on kovaa puurtamista.

Voi kiesus! Miksi sairaanhoitajien lakon uhatessa peruhoitajan lakkokokemuksille annetaan painoarvoa?

Ja löytyipä lausunnon antajista oikein kuvakin:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/5738496-big.jpg

Muokkaus:kuvalinkki

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika rajun yleistyksen Iltasanomat on tehnyt yhden sairaanhoitajan lausumasta:

Todella, olis taas palautteen paikka sinnekkin. Näitä on taatusti tulossa lisää.

muoks:

Voi kiesus! Miksi sairaanhoitajien lakon uhatessa peruhoitajan lakkokokemuksille annetaan painoarvoa?

  Kyllä TEHYssä on paljon muutakin porukkaa kuin sairaanhoitajia :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai se on toi setä...

Itse olen kyseisessä laitoksessa töissä ja EN ole asiasta k.o. henkilön kanssa samaa mieltä. PISTE.

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai se on toi setä...

Itse olen kyseisessä laitoksessa töissä ja EN ole asiasta k.o. henkilön kanssa samaa mieltä. PISTE.

No nythän Iltasanomat vois vetästä sitten samalla logiikalla otsikon 'TAYSsin henkilökunta puhkuu lakkointoa!'  :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei saa yleistää!!!!!! Mielipiteen vapaus toki meillä kaikilla on, mutta jos kaksi TAYSin työntekijää sano jotain, niin ei se tosiaan tarkoita, että kaikki on samaa mieltä. Olisivat tulleet kysymään meiltä  :)

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätähän tämä nyt on. Paras olisi olla huomioimatta tiettyjen medioiden viestejä. Moisten lausuntojen julkistaminen on nykypäivän työtaistelukielteisyyden peesaamista. Olkaa mediakriittisiä, koska siitä ei saatana vieköön ole koskaan haittaa.

Tulevina viikkoina meitä saatetaan syyllistää hyvinkin kovalla kädellä, ja enpä ihmettelisi jos vuoden 1995 sanoma toistuisi: me olemme itsekkäitä ja ahneita kuoleman enkeleitä.

Meillähän on porvarihallitus. Se kertoo jo paljon.

Sanoo

pesunkestävä vasuri

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä olen itsekäs ja ahne sairaanhoitaja ja TEEN TYÖTÄ RAHAN TAKIA. Mikä lienee synneistä suurin, kun hoitaja kuitenkin olen.  :-. Tosin olenkin töissä HUS:sissa ja odotan lakkoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi kaikki muut ammattiryhmät saavat luvallisesti olla ahneita ja vaatia palkkaa työstään, mutta hoitajat ei? Miksi vieläkin sh-kouluissa painotetaan että se on kutsumusammatti  huh.gif Eihän siitä nyt tule mitään jos koulussa opetellaan tuollaista p**kaa, että sh ei polta, ei juo, ei meikkaa, ei vaadi rahaa työstä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilisiltainen Kympin uutiset on netistä katsottavissa, sis. tällä kertaa mielipiteen Seinäjoelta ja Palomäen intoilun siitä ma allekirjoituksesta.

http://www.mtv3.fi/ ja vas.reuna, netti-tv. "Sairaanhoitajien lakko tod.näk.".

paitsi että ottaa korvaan tuo "Tehy- vain sairaanhoitajille"- siis Tehy mainitaan ikään kuin siihen ei muita kuin sh:jia kuuluisi.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika rajun yleistyksen Iltasanomat on tehnyt yhden sairaanhoitajan lausumasta:

Sairaanhoitaja Lasse Purosola sanoo Aamulehden nettisivuilla, että hänen mielestään sopimus olisi pitänyt hyväksyä.

- Yllätyin todella paljon. Käytännön tasolla tämä on todella huono juttu ja hankala tilanne, Pursola sanoo.

Ja mikä juttu tämä nyt on?

Samalla osastolla työskentelevä perushoitaja Kaija-Riitta Heikkilä oli Pursolan kanssa samaa mieltä.

Käsittääkseni perushoitajat eivät lakkoile.

- En ymmärrä, miksi Tehy heittäytyi niin hirveän ahneeksi, kun ilmapiiri on jo kauan ollut se, ettei saada niin isoja korotuksia kuin mitä vaadittiin, Heikkilä sanoo Aamulehdessä.

Nopeasti alkoi se ahneeksi haukkuminen. Olisi sitä nyt olettanut, että oltaisiin edes odotettu lakon alkamiseen.

Kaksi lakkoa kokenut Heikkilä tietää mistä puhuu. Hänen mukaansa lakko aiheuttaa aina todella kovan kiireen.

- Kyllä se on kovaa puurtamista.

Voi kiesus! Miksi sairaanhoitajien lakon uhatessa peruhoitajan lakkokokemuksille annetaan painoarvoa?

Ja löytyipä lausunnon antajista oikein kuvakin:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/5738496-big.jpg

Muokkaus:kuvalinkki

Jotenki on semmoinen tuntu, että media ei oo sairaanhoitajien puolella. Ihmisethän ne nuo jutuki kirjottaa, ei sen puoleen ettei IS:n juttu vois olla päinvastainenki. Mutta pahalta näyttää sympatioiden keruu tällä haavaa... Sinänsä en ihmettele vanhempien hoitajien yllätystä ja halua tyytyä tarjottuun, ku heillähän on jo peruspalkka yli 2000€ kokemuslisineen kaikkineen...

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Florencen ( ;D ) mielipiteitähän voi soveltaa mun mielestä tähän tilanteeseen:

"Vastuu ei suinkaan merkitse vain sitä, että itse tekee tehtävänsä hyvin, vaan on myös huolehdittava siitä, että kaikki muut tekevät samoin."

- Florence Nightingale, alkuperäisteos Notes on Nursing v. 1859

Nyt sit vaan TAYSilaiset käytte käännyttämässä nämä lampaat tai ainakin viette hamekankaat jokaiselle joka jakelee lehdille vastaavia mielipiteitä. ;D Mä rutisin Iltasanomillekin palautetta, ainahan saa pyytää, että tukevat jutuillansa hoitajien lakkoa. (Mahdollista lakkoa siis...)

*liikaa virtaa*

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ikävää että tällaisissa asioissa media alkaa yleistämään. Pitäisi muistaa näitä juttuja lukiessaan, että se ei ole yleinen mielipide, mutta näinhän se ei tosielämässä mene. Medialla on liikaa vaikutusta ihmisten  mielipiteisiin. Näistä haastateltavista, jokaisellahan on sananvapaus, ja mahdollisesta lakosta ollaan tosiaan montaa eri mieltä ammattiryhmän kesken. Heitä ei mielestäni saisi syyllistää.

Nyt täytyisi pitää pää kylmänä vielä hetki ja katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Opposition välikysymys osui hyvään saumaan, tosin Vanhasen eilinen tyrmäys lisärahoituksesta antoi viitteitä valtion suhtautumisesta asiaan. Kunnilta tuskin rahaa jostain kärköistä löytyy.

Työrauhaa toivotellen

ramses koi TAYS:sta

It`s nice to be important but it`s more important to be nice.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika rajun yleistyksen Iltasanomat on tehnyt yhden sairaanhoitajan lausumasta:

Kyseinen artikkelihan on myös tämän päivän aamulehdessä.

Tässä artikkelissa kyseinen Sh Purosola "ei ymmärrä, miten työt voivat  onnistua, jos sairaanhoitajat menevät lakkoon".

Siis  huh.gif  ;D  Ja mikä hemmetti sen lakon tarkotus taas olikaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näistä haastateltavista, jokaisellahan on sananvapaus, ja mahdollisesta lakosta ollaan tosiaan montaa eri mieltä ammattiryhmän kesken. Heitä ei mielestäni saisi syyllistää.

Niin, mutta järjen käyttö ei ole kielletty  angry.png. Jos ei voi olla tukemassa liiton toimia, voi pitää suunsa kiinni, koska tälläisilla kommenteilla ei auteta muita kuin mediaa ja kuntatyönantajaa. Vai onko joku nähnyt, että esim. paperi- tai metalliväki kritisoisi julkisesti liittonsa tavoitteita neuvotteluissa? Minä en ole!

Ois kai siistii antaa periksi juu. Toteais vain kylmästi: Ei tästä mitään tuu! Lähtis kävelemään, painais oven kiinni perässään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aika rajun yleistyksen Iltasanomat on tehnyt yhden sairaanhoitajan lausumasta:

Kyseinen artikkelihan on myös tämän päivän aamulehdessä.

Tässä artikkelissa kyseinen Sh Purosola "ei ymmärrä, miten työt voivat  onnistua, jos sairaanhoitajat menevät lakkoon".

Siis  huh.gif  ;D  Ja mikä hemmetti sen lakon tarkotus taas olikaan..

No daa-a... ;D Iltasanomissa joku hoitaja sanoi yks päivä olevansa valmis peräti 2vkon lakkoon, TYÖMÄÄRÄN ja potilaiden takia pidempään ei pysty. Öö, eikö ollutkaan tarkoitus, että lakko toteutetaan TEHYn suunnitelmien mukaan eikä joidenkin yksittäisten älypäiden laskelmien mukaan...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kannattas itse kunkin pitää pää kylmänä lukiessaan näitä lööppejä. Lehdistö ottaa tästä kaiken irti ja ne tekee sellaisia otsikoita jotka myy, se on selvä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kannattas itse kunkin pitää pää kylmänä lukiessaan näitä lööppejä. Lehdistö ottaa tästä kaiken irti ja ne tekee sellaisia otsikoita jotka myy, se on selvä.

Ja juuri tämän takia lakon aikana tiedotus on varsin avainasemassa, pitää olla jatkuvasti yhteydessä medioihin ja annettava OIKEITA lausuntoja.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, iltapäivälehtien taso tiedetään eikä sen kohenemisesta taida olla pelkoa. Laitoin asiallista palautetta, en tiedä onko siitä mitään hyötyä mutta en viitsi alentua samalle tasolle.

Muutenkin seuraan mieluummin pää kylmänä-keskustelua kuin kovin kiihtynyttä uhoamista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivotaan että mun huominen haastattelu IS:ssä ei ole kovin toimittajamanipuloitu...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...