Jump to content
MAINOS

Nuoret hoitajat


Vieras: kirppu

Recommended Posts

Tähän "ongelmaan" olen törmännyt monilla muillakin aloilla, erityisesti työpaikoissa, joissa työskentelee paljon naisia. Esimerkiksi jos työpaikalla on kiirettä tai joku on mokannut jotenkin, niin ongelmaksi aina sanotaan "kun meillä on näitä kesätyttöjä täällä". Blaah.

Mutta aiheen sivusta. Ihmettelin kun olin kerran yhdessä sairaalassa töissä, vanhusten puolella, jossa oli eräs nuori hoitaja joka käyttäytyi tosi töykeästi muita nuoria JA potilaita kohtaan! Jos häneltä kysyi jotain, vastasi töykeästi takaisin tai jos vanha ja sairas ihminen pyysi jotain tms. niin hoitaja vastasi hyvin ilkeästi takaisin. En ymmärrä miksi, vai oliko hän jo niin kyllästynyt työntekoonsa nuoresta iästään huolimatta? Jotenkin häneltä puuttui hellyys ja lähimmäisen rakkaus ihan kokonaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 80
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tähän "ongelmaan" olen törmännyt monilla muillakin aloilla, erityisesti työpaikoissa, joissa työskentelee paljon naisia. Esimerkiksi jos työpaikalla on kiirettä tai joku on mokannut jotenkin, niin ongelmaksi aina sanotaan "kun meillä on näitä kesätyttöjä täällä". Blaah.

Mutta aiheen sivusta. Ihmettelin kun olin kerran yhdessä sairaalassa töissä, vanhusten puolella, jossa oli eräs nuori hoitaja joka käyttäytyi tosi töykeästi muita nuoria JA potilaita kohtaan! Jos häneltä kysyi jotain, vastasi töykeästi takaisin tai jos vanha ja sairas ihminen pyysi jotain tms. niin hoitaja vastasi hyvin ilkeästi takaisin. En ymmärrä miksi, vai oliko hän jo niin kyllästynyt työntekoonsa nuoresta iästään huolimatta? Jotenkin häneltä puuttui hellyys ja lähimmäisen rakkaus ihan kokonaan.

Ilmeisesti kyseessä on ihminen joka ei halua näyttää tuntevansa ja jolla on huono itsetunto.

Edellisiin kirjoituksiin viitaten: Vastavalmistunut on ainá vastavalmistunut, on aivan selvää että vanhemmat hoitajat "pitävät silmällä".Kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta rajansa tietysti kaikella.Iällä ei aina ole merkitystä. Joskus on vastaantullut 16-18 vuotias opiskelija joka on jo valmiiksi vanha tekijä(luotettava, osaava, työyhteisöön sopiva ns. tähtipelaaja) ja sitten taas on niitä 40-50 vuotiaita opiskelijoita joiden kanssa hermo menee :P en halua yleistää, nämä ovat yksittäisiä tapauksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mun ikää on kysytty niin potilaiden kuin hoitajienkin puolelta. Aina on nuoremmaksi luultu, mutta olen ottanut huumorilla ja naurahtanut. Välillä jotkut potilaat on olleet "ilkeitä" mutta olen laittanut sen sairauksien piikkiin niinkuin kuuluukin.

Yleensäottaen osittain ymmärrän nuoriin hoitajiin kohdistuvat ennakkoluulot. Tai en niinkään ennakkoluuloja, vaan just kokemuksellisesti sen, että suositaan tuttua omahoitajaa.

Sekä potilaissa että hoitajissa on porukkaa moneen lähtöön ja osa jää asemallekin.

Geriatrian ulkopuolelta on esimerkki kolmekymppisestä terveydenhoitajasiskostani, joka ei kovin luottavaisesti suhtaudu  lastensa hoitopaikan nuoriin lähäreihin. Ymmärrän, että lapsille haluaa parasta ja tilanne voi olla aika korni, jos nuoremmat tulevat pätemään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, nyt kun pitkästä aikaa oon töissä, niin oon ilokseni huomannut, että mua ei enää jatkuvasti pidetä pikkutyttönä. Tai en mä tiedä, ehkä mä oon rupsahtanu tässä viime vuosina pahasti... Mut oli se kyllä NIIN ärsyttävää olla 18v kun AINA sai kuulla "pikku tyttö"-nimittelyä. Toisaalta oon huomannu myös sen, että kun oon äiti, niin mut otetaan PALJON vakavemmin kuin jos olisin samanikäinen mutta lapseton... En tiiä, ei oo kauheen vankka tutkimus vielä tästä kehittyny.  :nauraa:

Tarkennan, kukaan ei oo vielä sanonu mulle MITÄÄN pikkutyttö-kommenttia. Kyllä se kohta suruks muuttuu...  :nauraa:

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä saan kyllä edelleen kuulla  kommentteja, että "sä olet vielä niin nuori". Työkaverit on n.10-15 vuotta vanhempia. Itellä ei enää niin kauhee nuori olo ole, joten pitäisi vain olla tyytyväinen. Toisaalta tuo lause tuo mielee, että on vielä kovin kokematon ja naiivi, vähän lapasella viitataan, että viis sun kokemuksistasi, kun mulla on 10 vuotta enemmän sinua elämänkokemusta takana. Ei se varmaan niin ole, mutta panee miettimään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkos muuten teidän työpaikoillanne laskettu työntekijöiden keski-ikää koskaan?

Itse törmäsin justiinsa vähän aikaa sitten tilanteeseen, jossa osastonhoitaja oli laskenut osaston työntekijöiden keski-iän (samalla kun oli laskenut mm. sairaspoissaolojen keskiarvon, jne). Hän oli siis laskenut erikseen laitosapulaisten, lähihoitajien ja sairaanhoitajien keski-iän, sekä koko osaston henkilökunnan keski-iän. Oli aika mielenkiintoista kuultavaa!

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oli aika mielenkiintoista kuultavaa!

No älä ihmeessä kerro.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse olen työpaikalla, jossa suurin osa hoitajista on +-30v. Meillä päinvastoin "vanhat" hoitajat kokevat ehkä olevansa paitsiossa. Osa omaisista on kauhuissaan tilanteesta.Kuvittelevat, ettemme  nuoret osaa/ymmärrä mitään. Kun tullaan tutuiksi, niin yleensä tilanne helpottuu. Itse olen 3-kymppinen, vanhustenhoitotyötä tehnyt jo 10 vuotta. Yleensä mainitsen asiasta, jos jotkut omaiset kysyvät, että "onko täällä hoitajia?"  Oma asenne ja tietotaidon käyttäminen yleensä auttaa tilannetta. Ei pidä nuorenakaan, vastavalmistuneena hoitajana alistua ihan kaikkeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen työpaikalla, jossa suurin osa hoitajista on +-30v. Meillä päinvastoin "vanhat" hoitajat kokevat ehkä olevansa paitsiossa. Osa omaisista on kauhuissaan tilanteesta.Kuvittelevat, ettemme  nuoret osaa/ymmärrä mitään. Kun tullaan tutuiksi, niin yleensä tilanne helpottuu. Itse olen 3-kymppinen, vanhustenhoitotyötä tehnyt jo 10 vuotta. Yleensä mainitsen asiasta, jos jotkut omaiset kysyvät, että "onko täällä hoitajia?"  Oma asenne ja tietotaidon käyttäminen yleensä auttaa tilannetta. Ei pidä nuorenakaan, vastavalmistuneena hoitajana alistua ihan kaikkeen.

Sama tilanne, samat ajatukset. Ja ei, kaikkea ei pidä niellä. Ja se mitä ei tiedä, se pitää myöntää ja ottaa asjoista selvää.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Juuh, uskottavuuspula rapisee sitä mukaa kun osoitat olevasi tittelisi arvoinen ja alkaa nuamakkii kurtistua elikkäs ikälisät tilinauhaan ja synttärikakussasi on jo monta vuotta peräkkäin ollut 25 kynttilää ("sen takia ku ei enempää mahdu")..

Vaan nyt kun vielä on tuota uskottavuuspulaa niin eikö muita ole jurppinut ja särkenyt korvaan kommentti "Kyllä sitä nuorena vielä jaksaa"! Olipa kyse yövuoroista, muuten omalle rytmille hankalista työvuoroyhdistelmistä, työajoista, ylitöistä, pitämättömistä lomista ja elämättömän elämän riemuista. Vanhat työntekijät antavat ymmärtää, että koska olet nuori, niin sinun on jaksettava koska nuorena vielä jaksaa. Nuoren annetaan ymmärtää, että hänellä ei ole valtteja valittaa koska hänellä ei voi olla aavistustakaan siitä, miten paljon enemmän vanhana väsyttää! Ja samalla vähän vihjaistaan, että sinun on jaksettava vaikka et jaksaisikaan, sen takia, että olet nuori. Eihän nuorta voi väsyttää, eihän nuorella voi tuntua vielä missään.

Kuulostaako tutulta vai onko vain minun korvani virittynyt tälle taajuudelle?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8) Olipas aikas kamalaa luettavaa tämä ketju. Itse olen "vanha" hoitaja ja kyllä jotkut kommentit kalskahti pahalle.

No itse kylläkin pidän opiskelijoista ja suorastaan kerjään heiltä uutta tietoa ja parannusehdotuksia.

Itsehän me "vanhat" kylvetään ajatuksia nuorien opiskelijoiden päähän, tulisi miettiä mitä ilkeydellä oikein voitetaan?

Itse olen valmistunut -82 apuhoitajaksi ja silti muistan ne tunteet joita jotkut vanhemmat hoitsut aiheuttivat.

Toisaalta, kyllä työ opettaa ja sitä kautta oppii paljon uutta vielä vanhakin.

Olen aikoinaan työskennellyt pitkään ensihoidossa, siellä törmäsi aika usein tilanteisiin joissa joutui jopa lääkäreitä neuvomaan :) Toiset lääkärit ymmärsivät, että kokemus on tärkeää ja ottivat neuvoja mielellään vastaan jotkut taas kokivat että astutaan varpaille.Lienee tässä hoitajien välisessä kuilussa sama ongelma?

Persoonallisuuskin vaikuttaa.

Joo-o.. No, tuosta lääkärien neuvomisesta en ole kokemusta hankkinut, mutta sh:n kyllä. Nytkin tuli kesäsijaiset sisään ennen kun jäin lomalle. Kun he eivät osanneet/halunneet /tahdonneet tehdä jotain juttua, niin ensin kysyivät multa. Ja huomasinpa yhtäkkiä että 3;N ihmisen kotiutus oli mun vastuullani, kun nirppanokat sh:t lähtivät kahville..

nou thanks..

sit ku must tulee sairaanhoitaja, pidän huolta siitä että teen itse työni vaikka joku opastaakin paremmalla kokemuksella..

Ai niin, kerronpa tähän yhen hauskan jutun.

Juttelin joskus sh-opiskelijan kanssa kahvipöydässä. Sanoin jossain vaiheessa että onpa ihanan rauhallista. Opiskelija tähän "niin, sairaanhoitajat tekee nyt töitä, et ei ihme et sulla on rauhallista".

Sen opiskelijan arvostelu oli uutenkin kuulemma alakantissa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaan nyt kun vielä on tuota uskottavuuspulaa niin eikö muita ole jurppinut ja särkenyt korvaan kommentti "Kyllä sitä nuorena vielä jaksaa"! Olipa kyse yövuoroista, muuten omalle rytmille hankalista työvuoroyhdistelmistä, työajoista, ylitöistä, pitämättömistä lomista ja elämättömän elämän riemuista. Vanhat työntekijät antavat ymmärtää, että koska olet nuori, niin sinun on jaksettava koska nuorena vielä jaksaa. Nuoren annetaan ymmärtää, että hänellä ei ole valtteja valittaa koska hänellä ei voi olla aavistustakaan siitä, miten paljon enemmän vanhana väsyttää! Ja samalla vähän vihjaistaan, että sinun on jaksettava vaikka et jaksaisikaan, sen takia, että olet nuori. Eihän nuorta voi väsyttää, eihän nuorella voi tuntua vielä missään.

Kuulostaako tutulta vai onko vain minun korvani virittynyt tälle taajuudelle?

Kyllä kuulostaa, erittäin tutulle. Meillä työnjohto perustelee tuolla lausahduksella monenlaisia työvuorojärjestelyjä. Mitäs siinä todellakaan voit sanoa kun ei ole kokemusta vielä tuosta VANHUUDEN väsymisestä... Sitäkään kun ei voi todistaa onko vanhempi kollega/ pomo ollut nuorena pirteä ja jaksava kuten antaa ymmärtää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on aiheesta niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia. Kaikenkaikkiaan on sujunut ihan hyvin, mutta haluaisin korostaa erästä asiaa, mitä pidän itse erityisen tärkeänä:

Kun menen opiskelijana/sijaisena uuteen työpaikkaan, jossa en ole ennen ollut, on tärkeää, että saan työhäni perehdytystä ja minut esitellään muulle henkilökunnalle. Tämä on tärkeä asia, vaikkakin osastoilla on kiirettä ja hoitajilla varmasti kädet täynnä töitä. Jos minut sysätään suoraan töihin ja teetätetään töitä kuten vanhalla konkarilla ja siinä sivussa joku huutelee kuinka asiat on tehty väärin, jne. Menee ainakin itselläni hermot tosi huonoon kuntoon!

Hoitajapulan kasvaessa tällaiset työpaikat ainakin tässävaiheessa elämää jäävät taka-alalle, enkä voisi kuvitellakaan meneväni myöhemmin enää samaan paikkaan töihin - enkä kyllä suosittelisi kenellekään opiskelijatoverillekaan, jos he kysyisivät mielipidettäni. Sairaalat ja muut hoiva-alan yksiköt kiertävät omaa oravanpyöräänsä kaiken kiireen keskellä, jos tekevät työpaikastaan epämiellyttävän heti alusta alkaen. Näin ei ainakaan "nykyajan" nuoria haalita huonomaineisiin yksiköihin töihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun menen opiskelijana/sijaisena uuteen työpaikkaan, jossa en ole ennen ollut, on tärkeää, että saan työhäni perehdytystä ja minut esitellään muulle henkilökunnalle. Tämä on tärkeä asia, vaikkakin osastoilla on kiirettä ja hoitajilla varmasti kädet täynnä töitä. Jos minut sysätään suoraan töihin ja teetätetään töitä kuten vanhalla konkarilla ja siinä sivussa joku huutelee kuinka asiat on tehty väärin, jne. Menee ainakin itselläni hermot tosi huonoon kuntoon!

Kannattaa pyytää/ehdottaa/vaatia perehdytyspäiviä.

Mut joo, onhan niit joitain joilla on aina se yks ainoa oikea tapa tehdä asiat ja muita tapoja ei suvaita...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

yökkönen kirjoittaa tumpulamaisuudesta ja siitä kenestä jo opiskeluaikana näkee näppäryyden.En usko että loppusuoralla kovin monet tumpulat ovat edes mukana kisassa.paljon muutakin tarvitaan käsinäppäryyden ohella.Mm.vuorovaikutustaidot ja se,että ei luonteeltaan arkoja ja hiljaisia lukita kokeneemman hoitajan näpäytyksillä ja tuhahteluilla.Olen nähnyt kuinka ns.tumpula voi puhjeta niin sanoakseni kukkaan ja saada jalat alleen hyvässä mielessä, oppii kannustuksesta ylittämään jopa itsensäkin.Yhtään tumpulasijaiseen en ole törmännyt,Vain näitä 17-!8 vuotiaita tyttöjä melkein lapsia joita elämä ja työ kyllä opettaa sekä työtoverit, mutta en heitä tumpuloiksi nimittelisi.Eiköhän ne hommat sinne hanskaan tule kun vuosi pari kuluu.Hoitajapulan vuoksikaan meillä ei ole varaa vääriin asenteisiin.Rohkaisua,ei kukaan niin toivoton ole,jos kerran koulun on läpäissyt

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Itsekin kuulun näihin nuoriin hoitajiin, mutta kun olen 5 vuotta talossa ollut lyhempää ja pidempää pätkää, kaikki tuntee, ja pääsen helpommalla. Vanhemmat hoitajat kyselee paljon vinkkejä, koska olen kiertänyt erilaisissa paikoissa jne. Meillä tosin on käynyt niin, että kaikista nuorin sijainen on alkanut opettaa 40 vuotta alalla olleita. Mm. sellaisia tosi vaikeita juttuja, että haavan sängyssä hoidettaessa kannattaa alle laittaa suoja, jos haavaa huuhtelee. Ettei kastu koko sänky... Ja ruokalappu kannattaa laittaa, ettei paita likaannu syödessä/syöttäessä. Tälläsiä juttuja siis... Sitten ihminen itse ei osaa vaippaa vaihtaa, tippapussin vaihdosta puhumattakaan. Kannattaa hiukan miettiä mitä suustaan päästää, niin nuorten kuin vanhojenkin hoitajien...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

mut kohtahan on se tilanne et saa ite valita työpaikan ja sit ainakaan en mene sellaseen työpaikkaan missä minua kohdellaan huonosti vaikka olen nuori lähihoitaja. Ei työnantajilla ole enää varaa oikeastaan päästää pois hyviä hoitajia. Niistä kun alkaa olemaan pulaa jo...

mesetellä saa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei työnantajilla ole enää varaa oikeastaan päästää pois hyviä hoitajia. Niistä kun alkaa olemaan pulaa jo...

Niinhän sitä luulisi ja toivoisi! Itse en ole huomannut työantajapuolella minkäänlaista todellista asennemuutosta suhteessa työntekijöiden hyvinvoinnista huolehtimisessa, juhlapuheissa duunareita kehutaan mutta skäytännön toiminta on jotain aivan muuta.

Hoitoalalla ovat suomen huonoimmat johtajat - valitettavasti..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Ei työnantajilla ole enää varaa oikeastaan päästää pois hyviä hoitajia. Niistä kun alkaa olemaan pulaa jo...

Niinhän sitä luulisi ja toivoisi! Itse en ole huomannut työantajapuolella minkäänlaista todellista asennemuutosta suhteessa työntekijöiden hyvinvoinnista huolehtimisessa, juhlapuheissa duunareita kehutaan mutta skäytännön toiminta on jotain aivan muuta.

Hoitoalalla ovat suomen huonoimmat johtajat - valitettavasti..

Kyllä tuntuu olevan varaa munia ja päästää hyvät hoitajat menemään. Ja ongelma on esimiehessä, joka ei tunnu näkevän alaistensa väsymystä, kohtelee sijaisia miten tahtoo. Kaikki siis pelittää vain siksi, että bensan hinta on korkealla ja monella vaihtoehdot siis vähissä. Esimieskin alkaa lähennellä eläkeikää, joten kai kohta joku muu tulee tilalle ... ja sitten huomataan tietysti että meni ojasta allkikkoon...

- Jännittää, sanoi mummo, kun kahvimerkkiä vaihtoi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Itse taas olen ensimmäisessä harjoittelupaikassa nelikymppisenä, eikä ole mitään ongelmia uskottavuuden kanssa. Eivät myöskään omaiset usko millään, etten saa ottaa mitään kantaa mihinkään enkä tiedä mitään mistään, vaan jatkavat sinnikkäästi keskustelua potilaan voinnista ja hoitosuunnitelmista, vaikka sanon että nyt täytyy odottaa että hoitaja tulee paikalle.

Sivusta katsoen näyttävät suhtautuvan ihan kivasti nuorimpiin hoitajiin ja toiseen opiskelijaan, vaikka keski-ikä hoitajien parissa onkin korkeampi kuin oma ikäni.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon 17v ja teen sijaisuuksia vanhainkotiin. Ihan hyvin mua kohdellaan tuol, välillä noi vanhemmat vaan tykkää juoksuttaa mua ympäri taloa  :P  Ei mutta on ne oikeesti tosi mukavia  :o

(jos ei lasketa yhtä mukaan)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen kohta 24v ja opiskelen viimeistä vuotta sh:ksi. Kyllä aika itsenäisesti olen saanut harjoituksissa olla, ainoa paikka jossa vähän tarkemmin katsottiin perään oli lastentautienpoliklinikka.. mutta ei ihme kun potilaskunta on parista viikosta tonne 15 vuotiaisiin. Keikkaa kun olen tehnyt niin kaikki on mennyt hyvin, ei ole kukaan arvostellut työtäni.

Ainoa missä oltiin näreissään minusta oli eräs pitkäaikainen vuodeosasto, jossa potilaskunta on 95% makavia. Huomasin yövuoron aikana kun klo 6:00 aamulla piti ottaa verensokeri yhdeltä potilaalta että heidän mittarinsa oli 10vuotta vanha: http://www.celego.fi/verensokerimittarit/uutiset/tietoa.htm siis ensimmäinen plasmaglukoositasolle kalibroitu verensokerimittari. No ihmettelin sitä vehjettä jonkun aikaa ja menin koittaa ottaa verensokeriarvoa, verta piti saada aika paljon että liuskan tyyny kastui kokonaan. Epäonnistuin 2 kertaa ja kiroilin itsekseni siinä, pyysin vakituista työntekijää sit ottamaan sokeriarvon sillä antiikkilaitteela, ei hänkään saanut. Aamu raportissa oli sit 4 "vanhaa" hoitaja, annoin ensin perusraportin yöstä ja sen jälkeen otin puheksi heidän vanhasta vsokerimittarista, sanoin että sillä ei saa mitään aikaiseksi ja se on potilaallekin epämielyttävä sellaista määrää verta siihen liuskalle kun pitää saada. Sanoin että kun potilas on diabeetikko hän saa perusterveydenhuollosta ilmaiseksi nykyaikaisen vsokerimittarin, ei hoitajien tarvis mennä kuin 3 kerrosta alaspäin terveydenhuoltoon hakemaan potilaan henkilötunnuksella mittari! Hoitajat alkoi vittuila mulle että millä varoilla he rupee tänne hankkii uusia KALLIITA mittareita....

Huomasin että jokaisen hoitajan ilme oli "mitä toi räkänokka tietää kun tulee tänne neuvomaan meitä kokeneita hoitajia"... mutta se oli sen pituinen se ;D

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo mulla on sellanen kokemus,että oltinn nostamassa erästä mummo kyljelleen joka ei itse pystynyt liikkumaan. No tämä kokenut sairaanhoitaja sitten katseli siinä kun minä laitoin likulakanan paikoilleen.sitten hän ohjeisti "nosta siitä"No minä nostan ja mummo ei liiku minnekkään. Sitten tää hoitaja alkaa huutamaan minulle miten epäpätevä minä olen kun en osaa edes kääntää tätä ko.mummoa ja jatkaa tivaamista "MIKSI TÄMÄ MUMMO EI KÄÄNNY" syy miksi se mummo ei kääntynyt oli se,että mun olisi pitänyt VETÄÄ sitä poikkaria eikä nostaa niinkuin tämä saikku mulle neuvoi.Tajusin sitten mikä siinä mätti ja sanaakaan sanomatta korjasin tilanteen.Mut kyllä jäi huono maku suuhun ku tää huutaa mulle armeijatyyliin miten tyhmä mä olen kun en saa vanhusta käännettyä. Toinen juttu on kun olin voitelemassa leipiä niin sipaisin voit leipiiin (asukkaille) ja se veisti hipasi juuuri ja juuri keittiöntasoa.No tämä hoitaja alkaa kiljua "NYT SE ON INFEKTOITUNUT EI SITÄ VOI KÄYTTÄÄ" no minä sitten reippaana otin tiskiainetta ja pesin veitsen..sitten tää hoitaja alkaa kiljua "EI SITÄ NYT VOI KÄYTTÄÄ SE ON MÄRKÄ,SÄ ET SIT OSAA MITÄÄN KUN SULLA EI OLE SITÄ HYGIENIAPASSIA" Kolmas juttu.Olin vastuussa kattaa pöytä,laitoin nätisti kaikki tarjolle ja taittelin serveteistä sellaiset joutsenet asukkaiden iloksi,tää hoitaja tulee huutamaan "NO EI OIS NOIN HIENOSTI TARVINNU LAITTAA,TURHAA PRAMEILUA"

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noi tollaiset huutajat tekee vaan idiootin itsestään ja antavat koko paikasta negatiivisen kuvan. Kirjailija A-L. Härkösen sanoin:"Turha k**ipäitä on yrittää muuttaa, ne on ja pysyy k**ipäinä."

Tulee mieleen, onko myös potilaiden kohtelu heikkoa, kun noin omaa turhautumista opiskelijoihin puretaan? Meitä on moneen junaan...

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...