Jump to content
MAINOS

Tehyn opiskelijajäsenyys?


mehis

Recommended Posts

Mitenkäs opiskelijajäsenyys vaikuttaa lakkoiluun? Olenko lakossa vai työssä, saanko lakkoavustuksia...?

Voinko lakon aikana tehdä muun alan töitä saadakseni raavittua lainanlyhennykseen tarvittavat eurot kokooon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mitenkäs opiskelijajäsenyys vaikuttaa lakkoiluun? Olenko lakossa vai työssä, saanko lakkoavustuksia...?

Voinko lakon aikana tehdä muun alan töitä saadakseni raavittua lainanlyhennykseen tarvittavat eurot kokooon?

Katso tuo "Lakko"-ketju. Mutta tuotah, käsitykseni mukaan opiskelijajäsen on jäsen siinä missä työssäkäyväkin. Eli lakko koskee myös sinua, ja jos menet työhön hoitajan roolissa, olet rikkuri. Rikkurit joutuvat tappelemaan lakkovahtien kanssa työyksiköiden porteilla, ja maine huononee. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsitykseni mukaan et ole oikeutettu lakkoavustukseen, jos et maksa jäsenyydestäsi. Voit tehdä lakon piiriin kuulumatonta työtä. Ai niin, Tehyn jäsensivuilta löydät varmasti kaikki faktat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkäs opiskelijajäsenyys vaikuttaa lakkoiluun? Olenko lakossa vai työssä, saanko lakkoavustuksia...?

Voinko lakon aikana tehdä muun alan töitä saadakseni raavittua lainanlyhennykseen tarvittavat eurot kokooon?

Katso tuo "Lakko"-ketju. Mutta tuotah, käsitykseni mukaan opiskelijajäsen on jäsen siinä missä työssäkäyväkin. Eli lakko koskee myös sinua, ja jos menet työhön hoitajan roolissa, olet rikkuri. Rikkurit joutuvat tappelemaan lakkovahtien kanssa työyksiköiden porteilla, ja maine huononee. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsitykseni mukaan et ole oikeutettu lakkoavustukseen, jos et maksa jäsenyydestäsi. Voit tehdä lakon piiriin kuulumatonta työtä. Ai niin, Tehyn jäsensivuilta löydät varmasti kaikki faktat.

Juuri näin.

Lakonalaista työtä ei saa tehdä kukaan. Kuuluin hän sitten mihin liittoon tahansa. Jos kuulut Tehyyn ja teet lakonalaista työtä, tulloo sanktioita.

Lakkoavustusta tulee nille, jotka ovat lakossa. Jos et siis ole työsuhteessa et sitä luonnollisestikaan saa.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarvinneeko tuota lainaakaan lyhennellä juuri opintojen suorittamisen aikana.. lienee ainakin neuvoteltavissa?

Laina-asiat on nykyään neuvoteltavissa pankissa; mm. lyhennysvapaita kuukausia saa hyvin helposti.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut mikä tulee harmittamaan on se,että opiskelut kärsii.Lakon aikana kun ei ole opiskelijoiden ohjausta,näin kerrottiin meille koulussa.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut mikä tulee harmittamaan on se,että opiskelut kärsii.Lakon aikana kun ei ole opiskelijoiden ohjausta,näin kerrottiin meille koulussa.

Ei ole ei, koska se ei ole lakonaikaista työtä. AMK-opiskelijoillahan on se etu, että opiskelu on luokatonta ja pystyy helposti suorittamaan muita opintoja sinä aikana. Toisella asteella voi olla tiukempaa. Mutta,

kuten todettu "joukkoirtisanoutuminen"-ketjussa, jos se on se lakkomalli johon päädytään, taistelu jäänee niin lyhyeksi etteivät kenenkään opinnot viivästy. Kiritään sitten myöhemmin, taistellaan nyt loppuun asti.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut mikä tulee harmittamaan on se,että opiskelut kärsii.Lakon aikana kun ei ole opiskelijoiden ohjausta,näin kerrottiin meille koulussa.

Ei ole ei, koska se ei ole lakonaikaista työtä. AMK-opiskelijoillahan on se etu, että opiskelu on luokatonta ja pystyy helposti suorittamaan muita opintoja sinä aikana. Toisella asteella voi olla tiukempaa. Mutta,

kuten todettu "joukkoirtisanoutuminen"-ketjussa, jos se on se lakkomalli johon päädytään, taistelu jäänee niin lyhyeksi etteivät kenenkään opinnot viivästy. Kiritään sitten myöhemmin, taistellaan nyt loppuun asti.

Totta on, nyt taistellaan!

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole ei, koska se ei ole lakonaikaista työtä. AMK-opiskelijoillahan on se etu, että opiskelu on luokatonta ja pystyy helposti suorittamaan muita opintoja sinä aikana. Toisella asteella voi olla tiukempaa.

Kovin suhteellista tuo luokattomuus ja muiden opintojen suorittaminen. Ainakin meillä tuntuu opetushenkilökunnalla olevan sormi siellä mihin aurinko ei paista tämän asian suhteen. Osa on jopa sitä mieltä, että mitään työtaistelua ei tule.

Mitäpä siitä, näillä mennään - työtaistelu kestää sen ajan minkä se kestää. Usko siihen, että tässä taistellaan arvokkaan asian puolesta, on kova.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut mikä tulee harmittamaan on se,että opiskelut kärsii.Lakon aikana kun ei ole opiskelijoiden ohjausta,näin kerrottiin meille koulussa.

Ei ole ei, koska se ei ole lakonaikaista työtä. AMK-opiskelijoillahan on se etu, että opiskelu on luokatonta ja pystyy helposti suorittamaan muita opintoja sinä aikana. Toisella asteella voi olla tiukempaa. Mutta,

kuten todettu "joukkoirtisanoutuminen"-ketjussa, jos se on se lakkomalli johon päädytään, taistelu jäänee niin lyhyeksi etteivät kenenkään opinnot viivästy. Kiritään sitten myöhemmin, taistellaan nyt loppuun asti.

Harjoittelut siirtyvät, tilalle projektitöitä.

Opintoaika pitenee sen mukaan mitä lakko kestää.

Näin täällä Laureassa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainut mikä tulee harmittamaan on se,että opiskelut kärsii.Lakon aikana kun ei ole opiskelijoiden ohjausta,näin kerrottiin meille koulussa.

Ei ole ei, koska se ei ole lakonaikaista työtä. AMK-opiskelijoillahan on se etu, että opiskelu on luokatonta ja pystyy helposti suorittamaan muita opintoja sinä aikana. Toisella asteella voi olla tiukempaa. Mutta,

kuten todettu "joukkoirtisanoutuminen"-ketjussa, jos se on se lakkomalli johon päädytään, taistelu jäänee niin lyhyeksi etteivät kenenkään opinnot viivästy. Kiritään sitten myöhemmin, taistellaan nyt loppuun asti.

Toivottavasti ei sama homma Tiksissä. Saas nähdä huomenna saako mitään tietoo.

Harjoittelut siirtyvät, tilalle projektitöitä.

Opintoaika pitenee sen mukaan mitä lakko kestää.

Näin täällä Laureassa.

Toivottavasti ei sama homma Tiksissä. Saas nähdä huomenna saako mitään tietoo.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitäs jos kuuluu opiskelijajäsenenä Tehyyn ja varsinaisena jäsenenä Superiin?  :D

Et voi olla varsinainen jäsen Superissa ja samaan aikaan opiskelijajäsenenä Tehyssä. Jos menet sosiaali- ja terveysalan jatkokoulutukseen, esim. opiskelet lh:sta sh:ksi, olet jatko-opiskelija ja joudut tuolloin maksamaan Superiin varsinaisena jäsenenä 6€ jäsenmaksun kk tai opiskeluiden ohella tienatusta palkasta sen 1,2%. Jos haluat jatko-opiskelijana Tehyn jäsenyyden, joudut päättämään Superin varsinaisen jäsenyyden ja liittyä Tehyn varsinaiseksi jäseneksi. Käsittääkseni jäsenyys on jatko-opiskelijoille ilmainen Tehyssä mutta palkasta joutuu maksamaan myös sen 1,2% Tehylle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No sitten se Tehyn lehti tulee mulle ihan muutes vaan.. Penniäkään en ole niille maksanut. Superille kyllä.

No sehän on sitten vain sinun etusi :D Joo, mutta Tehyn edustaja valaisi mua just viime viikolla asiasta, kun kyselin kuinka voin liittyä Tehyyn opiskelijajäseneksi, kun olen jo Superin varsinainen jäsen. Eli itse otin jä jätin Superin jäsenyyden ja vaihdoin Tehyyn, jo ihan siksi kun olen ns. jatko-opiskelija tällä hetkellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mä pistin tuonne Tehylle sähköpostia että opiskelut on opiskeltu jo.  :D Emmä tajua kui ne aina vaa pitää mua siel kirjoissa ja kansissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakonalaista työtä ei saa tehdä kukaan. Kuuluin hän sitten mihin liittoon tahansa. Jos kuulut Tehyyn ja teet lakonalaista työtä, tulloo sanktioita.

Lakkoavustusta tulee nille, jotka ovat lakossa. Jos et siis ole työsuhteessa et sitä luonnollisestikaan saa.

Eli näin opiskelijana ei voi tehdä lyhytaikaisia sijaisuuksia lakon aikana eikä saa lakkoavustuksia? Pitääkö tässä nyt alkaa opintotukea hakemaan ja sossun luukulle menemään, olen aikaisemmin pärjännyt hyvin ilman mitään apuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teet kyllä aikamoista hallaa meille, jos menet töihin. Miten olisi joku muu ala lakon ajaksi.?Kyllä keikkaa löytyy näin joulun alla. Itsekin sitä suunnittelin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teet kyllä aikamoista hallaa meille, jos menet töihin. Miten olisi joku muu ala lakon ajaksi.?Kyllä keikkaa löytyy näin joulun alla. Itsekin sitä suunnittelin.

Huonosti löytyy muiden alojen töitä pienestä kaupungista, jossa on paljon opiskelijoita (yliopisto, AMK kahdella kielellä + amikset). Kotoa löytyy vaimo ja pieni poika ja tätä kolmikkoa olen elättänyt hoitajan kolmen tai neljän viikonlopun (+ pari iltaa) kuukausittaisella palkalla kouluaikoina. Huonoon tilanteeseen lakko kyllä minun (meidän) näkökulmastani tulossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle tuli Tehyltä oikein kirje, jossa kiellettiin opiskelijalta lakonaikainen työ ja työharjoittelusta kans jotain sanottiin, että koulun tulee järjestää teoriaopetuta eikä harjoittelussa saa olla ilman ohjausta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teet kyllä aikamoista hallaa meille, jos menet töihin. Miten olisi joku muu ala lakon ajaksi.?Kyllä keikkaa löytyy näin joulun alla. Itsekin sitä suunnittelin.

Huonosti löytyy muiden alojen töitä pienestä kaupungista, jossa on paljon opiskelijoita (yliopisto, AMK kahdella kielellä + amikset). Kotoa löytyy vaimo ja pieni poika ja tätä kolmikkoa olen elättänyt hoitajan kolmen tai neljän viikonlopun (+ pari iltaa) kuukausittaisella palkalla kouluaikoina. Huonoon tilanteeseen lakko kyllä minun (meidän) näkökulmastani tulossa.

Sossun luukussa ei ole mitään vikaa varsinkaan sinun tilanteessasi. Luuri käteen ja aikaa varaamaan, jos huomenna lakkovaroitus annetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkäs opiskelijajäsenyys vaikuttaa lakkoiluun? Olenko lakossa vai työssä, saanko lakkoavustuksia...?

Voinko lakon aikana tehdä muun alan töitä saadakseni raavittua lainanlyhennykseen tarvittavat eurot kokooon?

Katso tuo "Lakko"-ketju. Mutta tuotah, käsitykseni mukaan opiskelijajäsen on jäsen siinä missä työssäkäyväkin. Eli lakko koskee myös sinua, ja jos menet työhön hoitajan roolissa, olet rikkuri. Rikkurit joutuvat tappelemaan lakkovahtien kanssa työyksiköiden porteilla, ja maine huononee. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsitykseni mukaan et ole oikeutettu lakkoavustukseen, jos et maksa jäsenyydestäsi. Voit tehdä lakon piiriin kuulumatonta työtä. Ai niin, Tehyn jäsensivuilta löydät varmasti kaikki faktat.

Juuri näin.

Lakonalaista työtä ei saa tehdä kukaan. Kuuluin hän sitten mihin liittoon tahansa. Jos kuulut Tehyyn ja teet lakonalaista työtä, tulloo sanktioita.

Lakkoavustusta tulee nille, jotka ovat lakossa. Jos et siis ole työsuhteessa et sitä luonnollisestikaan saa.

On saatettu jo keskustellakin täällä, mutta mitä käytännössä nuo sanktiot on? Paljon niistä ainakin puhutaan, ettei vaan jäis puheiksi... Voiko kukaan olla niin naiivi, että uskoo esimerkiksi lakkovahtien voivan jotain jos joku opiskelija marssii töihin mahdollisen lakon aikana? Friggin mukaan maine huononee. Miten yliopistosairaalan kokoisissa laitoksissa esimerkiksi jonkun opiskelijan maine huononee? Ihmettelen vaan.

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakonalaista työtä ei saa tehdä kukaan. Kuuluin hän sitten mihin liittoon tahansa. Jos kuulut Tehyyn ja teet lakonalaista työtä, tulloo sanktioita.

Lakkoavustusta tulee nille, jotka ovat lakossa. Jos et siis ole työsuhteessa et sitä luonnollisestikaan saa.

Eli näin opiskelijana ei voi tehdä lyhytaikaisia sijaisuuksia lakon aikana eikä saa lakkoavustuksia? Pitääkö tässä nyt alkaa opintotukea hakemaan ja sossun luukulle menemään, olen aikaisemmin pärjännyt hyvin ilman mitään apuja.

Liittoon kuulumattomia ei sido ammattiliittojen säännöt. Toisin sanoen lakonalaista työtä on vain ammattiliittolaisilla.

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakonalaista työtä ei saa tehdä kukaan. Kuuluin hän sitten mihin liittoon tahansa. Jos kuulut Tehyyn ja teet lakonalaista työtä, tulloo sanktioita.

Lakkoavustusta tulee nille, jotka ovat lakossa. Jos et siis ole työsuhteessa et sitä luonnollisestikaan saa.

Eli näin opiskelijana ei voi tehdä lyhytaikaisia sijaisuuksia lakon aikana eikä saa lakkoavustuksia? Pitääkö tässä nyt alkaa opintotukea hakemaan ja sossun luukulle menemään, olen aikaisemmin pärjännyt hyvin ilman mitään apuja.

Liittoon kuulumattomia ei sido ammattiliittojen säännöt. Toisin sanoen lakonalaista työtä on vain ammattiliittolaisilla.

Olen Tehyn opiskelijajäsen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...