Jump to content
MAINOS

TEHY- tänään aloitetaan todellinen taistelu hoitajien palkkakuopan korjaamiseksi


OldOne

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 293
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

YLITYÖ- JA VUORONVAIHTOKIELTO ALKAEN 1.10.2007. Siinä otsikko saamastani sähköpostista. :-

Sen piti tulla kirjeenä kaikille, ihan perinteisiä reittejä. Mutta kuitenkin, 1.10. on Tehy antanut jäsenilleen ylityö- ja vuoronvaihtokiellon, eli enää ei vuoroja vaihdella eikä ylitöitä tehdä. Piste.

Postilla on lienee toimitusvaikeuksia omasta ylityökiellosta johtuen.

Mulla kolahti toi äsken nettipostiin.

Ok, eli ensimmäiset konreettiset toimenpiteet on tehty. Eli nyt ei sitten vuoroja vaihdeta työnantajan pyynnöstä eikä tehdä överiä.  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

YLITYÖ- JA VUORONVAIHTOKIELTO ALKAEN 1.10.2007. Siinä otsikko saamastani sähköpostista. :-

Sen piti tulla kirjeenä kaikille, ihan perinteisiä reittejä. Mutta kuitenkin, 1.10. on Tehy antanut jäsenilleen ylityö- ja vuoronvaihtokiellon, eli enää ei vuoroja vaihdella eikä ylitöitä tehdä. Piste.

Postilla on lienee toimitusvaikeuksia omasta ylityökiellosta johtuen.

Mulla kolahti toi äsken nettipostiin.

Ok, eli ensimmäiset konreettiset toimenpiteet on tehty. Eli nyt ei sitten vuoroja vaihdeta työnantajan pyynnöstä eikä tehdä överiä.  8)

Ja ei sitten vaihdeta vuoroja myöskään omasta tahdosta. Nyt ollaan tiukkoja ja tehdään vain se työ mitä on listoihin suunniteltu.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voinko tehyläisenä esimiehenä estää vuoronvaihdokset ja ylityöt työntekijöiltäni huh.gif  8)

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voinko tehyläisenä esimiehenä estää vuoronvaihdokset ja ylityöt työntekijöiltäni huh.gif  8)

Kaikki vuoronvaihdothan on muutenkin mentävä esimiehen kautta, joten olet hyvässä asemassa niiden estoon.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki vuoronvaihdothan on muutenkin mentävä esimiehen kautta, joten olet hyvässä asemassa niiden estoon.

Aivan, minä siis teen listat ja hyväksyn vuoronmuutokset ja pyydän tarvittaessa ylitöihin. Tarkoitinkin sitä että voinko Firman ainoana Tehyläisenä estää (Superilaisia suurin osa) työntekijöitäni vaihtamasta vuoroja jne. vai älähtääkö luottamusmies heti asiasta. Meillä on tähän asti saanut aika vapaasti vaihdella vuoroja keskenään.

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki vuoronvaihdothan on muutenkin mentävä esimiehen kautta, joten olet hyvässä asemassa niiden estoon.

Aivan, minä siis teen listat ja hyväksyn vuoronmuutokset ja pyydän tarvittaessa ylitöihin. Tarkoitinkin sitä että voinko Firman ainoana Tehyläisenä estää (Superilaisia suurin osa) työntekijöitäni vaihtamasta vuoroja jne. vai älähtääkö luottamusmies heti asiasta. Meillä on tähän asti saanut aika vapaasti vaihdella vuoroja keskenään.

Vahvistetut työvuorolistat ovat vedenpitäviä, ei niitä noin vain voi mennä muuttelemaan. 8) Asetus on puolellasi, ja luottamusmies ei siihen voi puuttua.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huoh, kaverini (joka on lähtöisin varakkaasta yrittäjäperheestä) aloitti äsken vesitysyrityksen sen suhteen, että optimismini kuolisi.

- Muutkin tahtovat

- Hoitajat leimataan lakon tullessa

- Muutkin tahtovat.

- Mutta ku ne muutkin tahtovat.

:P

Tuon kummempia perusteluita ei hänellä ollut. Olen kyllä tyytyväinen siitä, etteivät hihani palaneet.

Ärsyttää vain se, että ne joilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, antavat mielipiteitä fiktiopohjalta.

Tosin mielipide on kuten rectum, sellainen on jokaisella ja usein se haisee.

Älkää kuunnelko niitä mahdollisesti Tehyn toimintaa arvostelevia kavereita, opettajia tai muita läheisiänne. Kansan tuki on kuitenkin meidän puolellamme, vaikka mahdollisen lakon alkaessa tuki ehkä vähenee. Se on täysin luonnollista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei!

Olen tässä kannustanut muutamia vielä Tehyyn kuulumattomia liittymään. Ajattelinkin kysäistä, että miten pitkään liittyminen on mahdollista? Lakon aikanahan ei voi liittyä? Voiko liittyä vielä silloin, kun lakkovaroitus on annettu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voiko liittyä vielä silloin, kun lakkovaroitus on annettu?

'

Voi. Lakkoavustustakin saat.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka olen yksityisellä töissä, ryhdyn tähän samaan, eli ei övereitä, ei vuoronvaihtoja.

Tiedättekö muuten mitä tänään kuulin lapsen tarhatädiltä? Kysyin varovaisesti, miten hoitoalan mahd. lakko vaikuttaa tarhaan (hiljaa toivoen että sanovat että on niin monta tehyn jäsentä, että varmaan pitää laittaa koko pulju kiinni), mutta kuulemma vain pari tehyn jäsentä siellä töissä. Minä sitten vinkkasin, että vielä kerkee vaihtaa liittoa tehyyn, johonka tätsykkä vastasi että liiton vaihtaminen nyt ei onnistu, ja että "he ovat päättäneet etteivät ota tehyn jäseniä mukaan liittoonsa, kun tehy on lakonuhanalainen liitto" (ketkä "he" ovat, en tiedä). Minä sitten sanoin että näyttää onnistuvan, minä ainakin vaihdoin liittoa. Tätsykkä katsoi minua pää kallellaan ja kysyi, että olenko jo varmistuskirjeen saanut, ja kun sanoin etten ole vielä sitä ehtinyt saamaan, koska vein paperit tehyyn maanantaina, se hymyili ivallisesti ja sanoi että "niin"  :P.

Päätin sitten kävellä pois pää pystyssä, niin että poika saa jatkaa tarhassa hyvin mielin. Taas olisi ollut dinit-suihkeella tarvetta... Tää ihmisen kateus  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysyin varovaisesti, miten hoitoalan mahd. lakko vaikuttaa tarhaan (hiljaa toivoen että sanovat että on niin monta tehyn jäsentä, että varmaan pitää laittaa koko pulju kiinni), mutta kuulemma vain pari tehyn jäsentä siellä töissä. Minä sitten vinkkasin, että vielä kerkee vaihtaa liittoa tehyyn, johonka tätsykkä vastasi että liiton vaihtaminen nyt ei onnistu, ja että "he ovat päättäneet etteivät ota tehyn jäseniä mukaan liittoonsa, kun tehy on lakonuhanalainen liitto" (ketkä "he" ovat, en tiedä). Minä sitten sanoin että näyttää onnistuvan, minä ainakin vaihdoin liittoa. Tätsykkä katsoi minua pää kallellaan ja kysyi, että olenko jo varmistuskirjeen saanut, ja kun sanoin etten ole vielä sitä ehtinyt saamaan, koska vein paperit tehyyn maanantaina, se hymyili ivallisesti ja sanoi että "niin" 

Mun skidin päiväkodissa ovat joka päivä hoitsut olleet erittäin lakkomyönteisiä. Suuri osa lastenhoitajista siellä kuuluu Tehyyn, ja eivät todellakaan ole tyytyväisiä palkkaansa. Lastentarhaopet ovat itkeneet, kuinka heidän liittonsa luovutti liian aikaisn.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun skidin päiväkodissa ovat joka päivä hoitsut olleet erittäin lakkomyönteisiä. Suuri osa lastenhoitajista siellä kuuluu Tehyyn, ja eivät todellakaan ole tyytyväisiä palkkaansa. Lastentarhaopet ovat itkeneet, kuinka heidän liittonsa luovutti liian aikaisn.

Juu. Onnistuin tänään käännyttämään yhden STHL-jäsenen Tehy:n piiriin. Oli hieman suu auki kun kuulin henkilöltä itse että hän kuuluu STHL:n. Onneksi tämäkin virhe on nyt korjattu

Tästä virka-suojatyö jutusta olen kuullut uusia asioita. Yli puolet toimistahan on jo valtakunnallisesti muutettu mutta oman alueen (Kainuu) sairaalan työntekijöistä valtaosa on vielä virkatoimessa. Käsittämätöntä että tällaisia eroja alueittain on  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

YLITYÖ- JA VUORONVAIHTOKIELTO ALKAEN 1.10.2007. Siinä otsikko saamastani sähköpostista. :-

Myös PAM harkitsee lakkovaroitusta ja ylityökieltoa: http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id71181.html

Eli tuleeko Studio Julmahuvissakin nähty "koko maata koskeva yleislakko"? Siistiä.

Kaupat pyritään pitämään auki esimiesvoimin lakon ajan... :D Ja kestikös se lakko 19.10 klo 14 ad 20.10 klo 6? Perjantai ilta esimiesvoimin isossa kaupassa. Mä aion tukea PAMia menemällä sitten ostamaan viikon ruoat juuri tuolloin PRISMASTA. :) Katotaan kuin esimies pärjää...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun skidin päiväkodissa ovat joka päivä hoitsut olleet erittäin lakkomyönteisiä. Suuri osa lastenhoitajista siellä kuuluu Tehyyn, ja eivät todellakaan ole tyytyväisiä palkkaansa. Lastentarhaopet ovat itkeneet, kuinka heidän liittonsa luovutti liian aikaisn.

Mä en ole "meidän" tarhassa kysellyt liitoista, mutta kuullut kyllä "lakkoon vaan" -puheita. Tiä sitten puhuivatko omasta puolestaan vai kannustivatko muita hoitajia. Mutta kovin myönteisiä tuntuivat olevan.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenhän mulla on asiat, kun olen hoitovapaalla kotosalla. Mitään vaikituista työpaikkaa ei ole vaan sijaisuuksia on tullu aiemmin tehtyä. Nyt olen lupaillut mennä kuukaudeksi yhdelle osastolle töihin. Vielä en ole varma onko pätkä ihan yhtä jaksoinen eli saatan tehdä tuntilistallakin. Jos lakko tulee niin töihin en siis silloin mene? En siis haluakaan. Olenko oikeutettu lakkoavustuksiin sopimuksen ajalta? Entäs jos olen tuntilistalainen niin saanko niiltä sovituilta päiviltä avustuksia vai jääkö vaan päivät tekemättä? Joskus aiemmin olen sairastunut tuntilistalaisena ja se ei ole ainakaan oikeuttanut palkkaan sairasloman ajalta vaan tunnit ovat vain jääneet tekemättä. Osaako joku sanoa tästä mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervehdys kaikille foorumilaisille. Ruotsiin lähteneenä hoitajana en voi kuin ylpeänä seurata sitä yhteishenkeä ja tsemppiä jolla vihdoin (?) hoitajat ajavat tiukasti ja määrätietoisesti asiaansa. Kyseessähän ei ole pelkästään palkan pienuus, vaan myös hoitajien vähäisyyteen liittyvät ongelmat. Hoitajien selkärangasta on revitty aivan liikaa ja liian pitkään. Siinä yksi syy myös minun muuttooni...

Paljon on ollut keskustelua täällä, että hoitajien on aika lopettaa nightingalemaiset tms. ajatukset. Kyllä, jos näistä "aatteista" korostetaan ainoastaan uhrautuvaisuutta, pyyteettömyyttä tms. On siinä ajattelumallissa jotain -kuitenkin- positiivistakin jota voi käyttää tässä työtaistelussa. Nimittäin se, että hoitajan tehtäviin kuuluu ajaa potilaan etua sekä antaa potilaalle paras mahdollinen hoito ja hoiva. Tätä ajatusta voisi mielestäni nostaa enemmän esille myös tässä työtaistelussa. Kuinka potilaan hyvä hoito taataan tällä olemassa olevalla henkilökuntaresurssilla? Koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden palkka on aivan liian pieni, jotta ala houkuttelisi uusia hoitajia, tai edes pidättelisi konkareita pysymään työssään!

Hoitajat eivät ole itsekkäitä vaatiessaan parannuksia vaan ajavat samalla hyvinkin paljon myös potilaidensa etua!!Tätä kannattaisi mielestäni julkisessa keskustelussa korostaa, jottei hoitajien palkkavaatimus saisi ahneuden leimaa terveyspalveluiden käyttäjien=veronmaksajien silmissä heidän miettiessä kukin omaa kantaansa. 

Täällä siis ollaan hengessä mukana, toivon totisesti että päämäärään päästään!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljon on ollut keskustelua täällä, että hoitajien on aika lopettaa nightingalemaiset tms. ajatukset. Kyllä, jos näistä "aatteista" korostetaan ainoastaan uhrautuvaisuutta, pyyteettömyyttä tms. On siinä ajattelumallissa jotain -kuitenkin- positiivistakin jota voi käyttää tässä työtaistelussa. Nimittäin se, että hoitajan tehtäviin kuuluu ajaa potilaan etua sekä antaa potilaalle paras mahdollinen hoito ja hoiva. Tätä ajatusta voisi mielestäni nostaa enemmän esille myös tässä työtaistelussa. Kuinka potilaan hyvä hoito taataan tällä olemassa olevalla henkilökuntaresurssilla? Koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden palkka on aivan liian pieni, jotta ala houkuttelisi uusia hoitajia, tai edes pidättelisi konkareita pysymään työssään!

Hoitajat eivät ole itsekkäitä vaatiessaan parannuksia vaan ajavat samalla hyvinkin paljon myös potilaidensa etua!!Tätä kannattaisi mielestäni julkisessa keskustelussa korostaa, jottei hoitajien palkkavaatimus saisi ahneuden leimaa terveyspalveluiden käyttäjien=veronmaksajien silmissä heidän miettiessä kukin omaa kantaansa. 

Loistavasti tiivistetty se miksi nöyristely, uhrautuminen, liitosta eroaminen yms. on lyhytnäköistä potilaan etujen vastaista toimintaa. Allekirjoitan tuon kaiken!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen lähihoitaja ja tällähetkellä teen pätkäsijaisuuksia, mutta olen periaatteessa työtön (viimeisestä sijaisuudesta jo toista viikkoa), eikä työstä ole tietoa. Ei sillä, etteikö töitä olisi, mutta eipä ole napannut mennä paskalla palkalla kiireiselle osastolle raatamaan..  :(

Tilasin liittymispaketin tehyltä, mutta jäin nyt miettimään, kun luin heidän lehteään, joka tuli paketin mukana, että onko tämä sittenkään oikea paikka lähärille, kun on niin sh-painotteista. Ja ajaako tehy nyt vain sairaanhoitajien palkka-asioita, kun periaatteessa superihan jo allekirjoitti lähihoitajien palkoista?  huh.gif

En ole kuulunut kuin opiskeluaikana liittoon (superiin), niin nämä asiat ovat nyt outoja ja kiitollisena ottaisin ohjeet ja neuvot vastaan  :-*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:( Osaston oville C-4 miinoja virittelemään.......... Suojatyö? Osasto on vastaanotto osasto joten .......... sekaisin menee pakka. Ph ja lh töisssä ja minimillä sh:t ilmeisesti pyörii työ.... hikisin ajatuksin mutta silti odottavin mielin. Mitenkä se menikään se laulu... että silmien väliin porvaria...:-)

Voi olla että en ole hoitotieteilijöiden suosikki, mutta kädet paskassa on vaikea miellyttää jakkupukuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos kuulut Tehyyn, niin Tehyn neuvottelemat sopimukset koskevat JOKAISTA Tehyläistä. Siis riippumatta ammattinimikkeestä. Eli ilmeiseti jatkossa palkka määräytyy sen mukaan mihin liittoon kuulut , ei sen mukaan mitä hoitajan työtä teet??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos kuulut Tehyyn, niin Tehyn neuvottelemat sopimukset koskevat JOKAISTA Tehyläistä. Siis riippumatta ammattinimikkeestä. Eli ilmeiseti jatkossa palkka määräytyy sen mukaan mihin liittoon kuulut , ei sen mukaan mitä hoitajan työtä teet??

Nykyisen lainsäädännön mukaan ammattiliittoon kuulumisella tai siihen kuulumattomuudella ei saa olla merkitystä mitä palkkaa maksetaan. Palkka määräytyy siis ammattinimikkeen mukaan, eli Tehyn hankkimat palkankorotukset tulevat koskemaan kaikkia palkkaliitteen 3,4 ja 5 hoitajia, eli kouluasteesta korkea-asteeseen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulevat TEHY:n saamat palkankorotukset eivät siis koske niitä T:äisiä, jotka eivät kuulu liitteeseen 3,4 ja 5. Toki siinä vaiheessa, kun työntekijä siirtyy tekemään työtä, mikä kuuluu em. palkkaliitteisiin.

Palkat eivät määräydy sen mukaan, mihin liittoon kuulut. Korjauksena pilgrimin kirjoituksessa esiintyneisiin väittämiin.

Eli jos olet TEHY:läinen ja töissä esim.tavaratalossa, niin valitettavasti et saa TEHY:n neuvottelemaa korotusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt vaan kaikki foorumilla olevat lukevat ym........ Kataiselle s-postia lähettämään. Kiitos rehellisyydestä viesti olisi kova sana rehelliselle poliitikolle. Olisi muuten kiva tähystää olympoksen optiikalla kyseinen herra, että onko kurkusta yhteys peräreikään kun tuuli tuivertaa läpi puheissa.

Voi olla että en ole hoitotieteilijöiden suosikki, mutta kädet paskassa on vaikea miellyttää jakkupukuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Me Tehyläiset vaikutamme nyt koko ajan!! Jokainen teko ja sana, jonka omasta työstämme ja itsearvostuksestamme suhteessa työhön sanomme,  liittyy edunvalvontaan. Näin moni työnantajan edustaja tekee, varsinkin jos tietää että olet ns. aktiivi tai muuten kantaa ottava.

Annetaan katsoa ja reagoida. Nyt on sen aika. Katsotaan tappiin asti!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...