Jump to content
MAINOS

TEHY- tänään aloitetaan todellinen taistelu hoitajien palkkakuopan korjaamiseksi


OldOne

Recommended Posts

Joku puhui siitä, että harjoittelupaikat pyritään siirtämään yksityiselle puolelle, mutta kai nyt tehy voi yksityiset hoitsutkin vetää mukaan lakkoon, jos sellainen tulee?

Ja kuka hiivatti neuvottelee yksityispuolen tesin? Oliko se tsn? Jotain tietoa sieltä puolelta, kun en edelleenkään pääse tehyn sivuille (liian tuore jäsen  >:D)

TSN neuvottelee suurimman osan yksityisistä sopimuksista mutta muutama eli ainakin sairaankuljetuksen ja hammaspuolen sopimus neuvotellaan suoraan TEHy:n ja työnantajaliittojen välillä.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 293
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Hienoa, ehdottomasti oikea päätös Tehyltä! Itse lähetin sinne liittymispaperit vasta viime viikolla, sillä kun lakko kerran alkaa näyttää todennäköiseltä, tunnen että velvollisuuteni on ehdottomasti olla taistelussa mukana!

Taloudellisesti tulee kyllä tiukkaa jos joudun lakossa pidempään olemaan, mutta kyllä sitä jotenkin aina selviää... Valmistuin aika vastikään ja on vielä tuoreessa muistissa, miten muutama vuosi sitten ilman koulutusta tuli tehtyä kaikenlaisia hanttihommia, joten eiköhän sitä jotain pientä henkensä pitimiksi keksi...

Minulle tämä on ennen kaikkea periaatekysymys, ja vaikka oma taloudellinen tilanne saattaa hetkellisesti notkahtaakin, ei tässä kohtaa aleta euroja laskeskelemaan. En myöskään ajattele, että kysymys olisi pelkästään siitä, että hoitajat haluavat lisää rahaa (pianhan tässä kansa kääntyy meitä vastaan tuolla argumentilla), kysymys on viime kädessä suomalaisen terveydenhuollon tulevaisuudesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Sen mitä olen kuullut että koulut pyrkivät järjestämään nämä harjoittelut yksityisellä sektorilla ettei valmistuminen jää siitä kiinni.

Suomessa ei yksityisesti synnytetä, joten meillä kätilöopiskelijoilla ei todellakaan ole loppuvaiheessa mitään mahdollisuutta saada harjoittelupaikkoja yksityiseltä sektorilta.

Mutta edelleen, nyt ei likinäköisyydellä voiteta mitään, pitää katsoa asioita pidemmällä aikavälillä ja siksi tuen lakkopäätöstä, jos sellainen tulee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärtääkseni tulevat, mikäli TNJ on vielä olemassa silloin. Mutta jos SuPerin annetaan allekirjoittaa itsenäisesti sopimus, on lähihoitajien (kuuluivat sitten mihin liittoon vaan) vain tyytyminen SuPerin allekirjoittamaan sopimukseen. Valitettavaa lähihoitajien kannalta, mutta mikäli olen oikein uutisia lukenut, on Palomäki vahvasti ajamassa SuPerille omaa sopimusta. Onneksenne kuitenkin työnantajapuoli vielä toistaiseksi suhtautuu nihkeästi SuPerin ja Tehyn omiin sopimuksiin ja odottaa tekevänsä sopimuksen TNJ:n kanssa. Nähtäväksi jää, miten käy. Voi olla, että ne kinkkurahat joka tapauksessa menivät lähihoitajilta Tehyn yksimielisen hylkäyksen johdosta.

No, voi helevetti sentään, just sen takia vaihdoin liittoa, koska omasta mielestä super toimi tosi huonosti tässä!

Ei kuitenkaan (mun) tartte ottaa kamalaa hernettä nenään, koska tnj nyt ei mun palkoista neuvottele, vaan tsn. Mutta periaatteessa suututtaa  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku puhui siitä, että harjoittelupaikat pyritään siirtämään yksityiselle puolelle, mutta kai nyt tehy voi yksityiset hoitsutkin vetää mukaan lakkoon, jos sellainen tulee?

Tuo yksityisellä työskentelevien kohtalo kiinnostaa minuakin suuresti. Mä olen nimittäin meidän työpaikan ainut tehyläinen. Toisaalta olen myös vastaava sairaanhoitaja eikä muita sairaanhoitajia ole, joten epäilisin että mä joudun jokatapauksessa olemaan töissä. Tehyn sivuilta en löytänyt mitään mikä olis kertonu yksityisten työntekijöiden mahdollisesta lakosta. Laitoin toki kysymyksen tehyn edunvalvontayksikölle. Mitenkähän vaikuttaa jos on sairaslomalla lakon aikana, saako sitten palkan ?

Hieno homma kuitenkin tehyltä, katsotaan loppuun asti !  >:D

Samoin myös minä olen ollut epätietoinen kuinka käy yksityispuolella olevan sairaanhoitajan. Myös minä ainoa tehyläinen. Jo riittää tämä kyykyttäminen, ikuiset joustamiset ja tuplavuorot. Palkassa ei näy mitään eikä työnantaja kuin sanallisesti kiittele. Valmis lakkoon vaikka heti jos tarvetta. Olisiko mahdollista, että yksityinen puoli myös lakkoon?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku puhui siitä, että harjoittelupaikat pyritään siirtämään yksityiselle puolelle, mutta kai nyt tehy voi yksityiset hoitsutkin vetää mukaan lakkoon, jos sellainen tulee?

Tuo yksityisellä työskentelevien kohtalo kiinnostaa minuakin suuresti. Mä olen nimittäin meidän työpaikan ainut tehyläinen. Toisaalta olen myös vastaava sairaanhoitaja eikä muita sairaanhoitajia ole, joten epäilisin että mä joudun jokatapauksessa olemaan töissä. Tehyn sivuilta en löytänyt mitään mikä olis kertonu yksityisten työntekijöiden mahdollisesta lakosta. Laitoin toki kysymyksen tehyn edunvalvontayksikölle. Mitenkähän vaikuttaa jos on sairaslomalla lakon aikana, saako sitten palkan ?

Hieno homma kuitenkin tehyltä, katsotaan loppuun asti !  >:D

Samoin myös minä olen ollut epätietoinen kuinka käy yksityispuolella olevan sairaanhoitajan. Myös minä ainoa tehyläinen. Jo riittää tämä kyykyttäminen, ikuiset joustamiset ja tuplavuorot. Palkassa ei näy mitään eikä työnantaja kuin sanallisesti kiittele. Valmis lakkoon vaikka heti jos tarvetta. Olisiko mahdollista, että yksityinen puoli myös lakkoon?

Minäkin olen luultavasti midän paikan ainoa tehyläinen, paitsi että minä olen lh. Ja jos yksityiset menevät lakkoon, saa nähdä miten meillä käy, koska tällä hetkellä minä teen pelkästään yövuoroja. Jos joudun suojelutyöhön, kaikki muu homma (pyykinpesu, puuronkeittäminen) saa jäädä päivävuorolaisille, jotka eivät lakkoile. Jos taan joudun lakkoon, voin tihitellä kotona, kun ei voida ottaa ketä tahansa yövuoroihin, ja meillä ei ole montaa yökeikkaria  >:D Minä laitoin jo hakemukset sisään kassaneidiksi keikkaluontoisesti.

Mutta kuitenkin, olis kiva kuulla jos joku tietää mitä yksityispuolen neuvottelut sujuvat, kun mulla ei (edelleenkään) ole tehyllä jäsennumeroa (huomenna menen hoitamaan asian kuntoonhenk.kohtaisesti palkanlaskennassa ja tehyssä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos nyt on SuPerissa, ja vaihtaa liittoa Tehyyn, menetänkö saavutetut etuni, vai "laahaako" ne perässä Superista Tehyyn? Tehyltä jo kyllä tilasin liittymispaketin...

Jos tarkoitat saavutetuilla eduillasi eläkettä, se siirtyy.

Aah, käsitin väärin. Juu toki, eli kaikki työttömyyskassa yms jutut siirtyy tottakai.

Jep! Tarkoitin juuri tuota!  >:D Vaatiiko liiton vaihto voimassa olevaa työsopimusta, että nämä työttömyyskassa jutut sun muut laahaa perässä? Suututtaa niin maan p*rkeleesti Palomäen temppu... Taidampa ostaa, ja lähettää hänelle hamekangasta..  >:D Ja voisko joku vääntää mulle rautalangasta, mitä tämä käytännössä tarkoittaa, jos vaihdan SuPerista Tehyyn?

...Raskaat työt vaatii raskaat huvit...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oli ihan unohtanut kokonaan että Tehy päättää asiasta tänään.. kylillä kiertelin ja tässä ennen yövuoroon lähtöä rupesin iltalehden nettisivuja lukemaan ja meinasin tippua jakkaralta. Hienoa!! Olen erittäin ylpeä Tehyn päättäjistä. Oikein yksimielisen ratkaisun tehneet.  >:D

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kanssa yksityispuolella töissä ja meillä vanhemmat ja viisaammat Tehyläiset sanoi että me ei kuuluta lakkoon koska kyse on kuntapuolen neuvotteluista. Osaako joku vahvistaa?

Mutta 100% hengessä mukana ja ylpeänä kannan Tehyn merkkiä rinnassani!

Perse on aina takana!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei yksityisenkään sopimuksia ole vielä hyväksytty eli tilanne on avoin.

I´m not sure what´s wrong... But it´s probably your fault

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hieno päätös valtuustolta!!! Ja päätöksen arvoa lisäsi yksimielisyys! Tämä on hyvä päivä tämän uutisen ansiosta! GO TEHY!!

No niin. Ja sitten tiukka kysymys, johon vastauksia halutaan. Jos ja kun lakko alkaa, niin oletteko jo miettineet suhtautumisenne samalla työpaikalla oleviin kollegoihin, jotka eivät kuulu liittoon ja sitä kautta ovat lakon ulkopuolella?

Aiotaanko sylkeä päälle, heittää mädillä munilla? Suomen maassa kuitenkin on hoitajia, jotka ovat tässä tilanteessa. Tarkat korvat ovat kuulleet pelkoa kyseisestä asiasta...

Eiköhän sitä kuitenkin asiallisesti suhtauduta kollegoihin. Toki jokaisen järjestäytymättömän olisi nyt hyvä liittyä, jotta mahdollinen lakko saataisiin puremaan mahdollisimman hyvin. Vaikka asiallisesti suhtaudutaan järjestäytymättömiin kollegoihin, on vapaamatkustus mielestäni tuomittavaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen mitä olen kuullut että koulut pyrkivät järjestämään nämä harjoittelut yksityisellä sektorilla ettei valmistuminen jää siitä kiinni.

Suomessa ei yksityisesti synnytetä, joten meillä kätilöopiskelijoilla ei todellakaan ole loppuvaiheessa mitään mahdollisuutta saada harjoittelupaikkoja yksityiseltä sektorilta.

Mutta edelleen, nyt ei likinäköisyydellä voiteta mitään, pitää katsoa asioita pidemmällä aikavälillä ja siksi tuen lakkopäätöstä, jos sellainen tulee.

Hyvä asenne. Toisaalta kätilöiden hommat on varmaan lakon alaista työtä, kuvittelisin että saatte harjoitellakin (tosin en tiedä). Ainakin itse synnytän mahdollisen lakon aikoihin ja toivon sinne jonkun kätilön mukaani  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen mitä olen kuullut että koulut pyrkivät järjestämään nämä harjoittelut yksityisellä sektorilla ettei valmistuminen jää siitä kiinni.

Suomessa ei yksityisesti synnytetä, joten meillä kätilöopiskelijoilla ei todellakaan ole loppuvaiheessa mitään mahdollisuutta saada harjoittelupaikkoja yksityiseltä sektorilta.

Mutta edelleen, nyt ei likinäköisyydellä voiteta mitään, pitää katsoa asioita pidemmällä aikavälillä ja siksi tuen lakkopäätöstä, jos sellainen tulee.

Hyvä asenne. Toisaalta kätilöiden hommat on varmaan lakon alaista työtä, kuvittelisin että saatte harjoitellakin (tosin en tiedä). Ainakin itse synnytän mahdollisen lakon aikoihin ja toivon sinne jonkun kätilön mukaani  ;)

Synnyttää saa HYVIN todennäköisesti myös lakon aikana, vaikeaahan se olisi käskeä odottavien vaan istua jalat ristissä. Mutta koska opiskelijoiden ohjaus ei ole lakon alaista työtä, sitä ei saa tehdä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hienoa mahtavaa upeeta...

Pari Torstaina alkanut vit***s loppui kerta heitolla, kun pääsin töihin ja uskallauduin netin ääreen, hienoa Tehy nyt on aika lunastaa lupaukset ja turvata laadukas hoito myös tulevaisuudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hienoa mahtavaa upeeta...

Pari Torstaina alkanut vit***s loppui kerta heitolla, kun pääsin töihin ja uskallauduin netin ääreen, hienoa Tehy nyt on aika lunastaa lupaukset ja turvata laadukas hoito myös tulevaisuudessa.

Veit sanat suustani!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei!! Olen lähihoitaja, ja TEHYN opiskelijajäsen. Tuen lakkoa, enkä tee keikkaa lakon aikana!!

Olen opintovapaalla ja varmasti alkaa puhelin soimaan, kun lakko tulee.

Nyt on aika korjata palkat ja siihen tarvitaan meitä kaikkia!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8) Nyt on TEHY:llä oikea asenne! Nyt tai ei koskaan! Ei töihin lakon aikana, vaikka olenkin piakkoin valmistuva kätilö. Pakko on tukea tätä hommaa - KAIKKIEN!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jep, töihin on turha tätäkään opiskelijajäsentä houkutella. Surkuhupaisaa omalta kannalta on se, että kakkostyöpaikallani näyttää vahvasti myös siltä, että lakolla uhkaillaan ja todennäköiseltä vaikuttaa sielläkin.. Noh, viimeksi se lakko taisi kestää pari-kolme tuntia, kunnes sopimus saatiin aikaiseksi, eli eiköhän mulle hommia löydy ei-hoitoalalta lakon ajaksi. 8)

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Herraisä ! Eipä ole Tehyn keskustelupalstalla aiemmin ollut noin vilkasta keskustelua. Viittaus siihen, että julkinen loanheitto on jo alkanut pitää paikkansa ja nyt kannattaa jokaisen miettiä sanomisiaan julkisuudessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...