Jump to content
MAINOS

Työvuorojärjestelyt


Chine

Recommended Posts

Olen aina miettinyt miksi hoitoalalla ei ole sellaista järjestelyä mikä on monella miesvaltaisella alalla. Eli on iltavuoro-viikko ja aamuvuoro-viikko yms. Eli siis tehdään rytmissä aina tiettyä vuoroa tiettynä viikkona. Miksi tällaista ei ole hoitoalalla,vai onko jossain?Mielipiteitä ja mietteitä asiasta.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olis äärettömän selkeä, mutta toimisiko se sitten 7pv/vkssa vai pidempi/lyhyempi jakso ja mites ne yöt, ken niitä tekee?

Muutoin mikä tahansa pidempi jakso jotain vuoroa olis inhimillisempää, kuin jatkuva muutos.

Tosin jotkut kokee aamut niin raskaiksi, että eivät haluaisi tehdä niitä montaa putkeen.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon kuullu sellasta,että muutama yh.äiti tekee pelkkää aamuvuoroa erikoisjärjestelyillä. Kuopiossa yhdessä mestassa on sellanen järjestely ettei sairaanhoitajat tee yövuoroja,sellasessa toi vuorojärjestely vois toimiakkin

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, varmasti tekee, useampikin. Noita asioita joudun itsekkin miettimään, kun työelämään siirryn.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse teen yhteishuoltajuuden takia työvuoroja siten, että joka toinen viikko on pelkkää aamua ja joka toinen ihanmitävainvuoroa. Kandee siis vain kysyä työnantajalta.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niimpä. En haluais retostella, mutta nyt on työntekijän markkinat. Asioilla on tapana järjestyä, näin uskon.

Monellakaan ei ole mahd. vuoropäiväkotiin ja vaikka olisi, jokun täytyy olla myös niiden ei-pkoti-ikäisten kanssa, eikö?

Sukulaisia ei ole. Lapset kuitenkin kasvavat koko ajan ja työt ei lopu, ei millään.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Musta olisi ideaa siinä, että olisi iltavuoroviikko ja aamuvuoroviikko. Näin keho ei joutuisi jatkuvasti sopeutumaan uuteen unirytmiin. Ilta-aamu- ilta-aamut ovat ihan kamalia. Itselläni oli juuri viime viikko sellainen.  Sijaisilla teetetään vähän mitä sattuu - vuoroja.

Laitoin äsken s-postia työhönottajalle ja esitin toiveita mille osastoille haluaisin töihin. Jännityksellä odotan mitä siitä seuraa. Saanko fudut ennen kuin alotan ees duuneja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sijaisilla teetetään vähän mitä sattuu - vuoroja.

Meillä homma ei mene noin. Kyllä se on niin että taitaa vakkareille jäädä ne jämät.. Sijaiset sanoo että haluaa sitä ja tätä ja tota, ja jos ei saa, vaihtaa lafkaa.  >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen kritisoinut useita kertoja ääneen ilta-aamu-yhdistelmiä, mutta kollegoiden ja pomon vastaus on ollut että niiden poistaminen on mahdotonta. Ne kuuluvat sairaanhoitajan työhön ja takaavat jatkuvuutta hoitotyöhön. Ja paskat, sanon suoraan. Ne takaavat vain yöunien ja tarpeellisen levon riittämättömyyden, ja aamuvuoroksi hataran pään ja paljon virheitä.

Meidän osastolle oli ehdotettu työaikaautonomiaa. Kollegat ja pomo olivat todenneet pöytäkirjaan ettei se toimisi meillä, joten turha edes kokeilla. Kiss my ass.  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

suuressa osassa paikkoja aamu-ilt-yö työviikot ei onnistu, koska vahvuus vuoroissa aivan eri. (jos kus yrittäny sellaista listaa suunnitella, mutta ei onnistu  ton takia.)

Tehtaissa kun se TT määrä on sama joka vuorossa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Gartsu, se on siellä pääkaupunkiseudulla varmaan niin. Täällä sanotaan, että lähe kalppimaan. Puolet mein luokasta ei ole saanut edes sijaisuutta. No tänään tuli tieto, että aloitan Laakson osasto kakkosella tai kutosella 5.11 tekemään vuorotteluvapaata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Inkeri.. Totta. :D En mä silti paljoa ehtoja itse ole ladellut. Toivonut vain että pääasiassa yötä ja iltoja. Mutta jos ei käy niin laittakoot aamujakin. Ja hyvin on tähän asti mennyt toiveet ja toteutukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Gartsu, mulle soitettiin taas sieltä Helsingistä tänään. Kyselivät toiveitani, minkälaiselle osastolle haluan ym. Sanoin, että sellaiselle osastolle missä on normaali ja rento ilmapiiri. Pidän sitä kaikkein tärkeimpänä asiana työssä viihtymisessä. Työhönottaja sanoi, että voin vaihtaa paikkaa jos tuntuu, että en viihdy k.o. osastolla. Ei tällä iällä jaksa enää tietyn tyylisten akkojen jupinoita ja takana päin kuiskuttelua ainakaan liikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...