Jump to content
MAINOS

Injektion anto lihakseen...


Vieras: Liisa Ihmemaassa

Recommended Posts

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Eli jos tuikkaset Esim. Rocephalinia, liuoitat sen  1 g lääkejauheen lidokaiiniin ( 3.5 ml), tulee valmista liuosta ( n.) 4.2 ml. ja sitten on tarvetta vielä 0.5 g samaista ainetta, joten kokonaismääräksi valmista liuosta tulisi sitten karkeasti laskettuna pikkuisen reilu 6ml.

Sitten se kysymys; mikä on maksimimäärä mitä lihakseen saa pistää? Siis yhdellä kertaa. Itse jaoin tuon annoksen kahteen ruiskuun. En muista millään.

Liisa ihmemaassa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Nyt tämä tulee ihan mutusta eikä mistään kirjasta katsottuna, mutta muistelisin että 5 milliä olisi se yläraja lihakseen tuikkauksessa. Tietenkin pitää kattoa minkä kokoinen ihminen ja lihas. Itse jättäisin tuon lidokaiiinin vähemmälle? Mutta miksi ihmeessä pistää Rocephalin lihakseen, miksei voi antaa iv?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla oli juuri taannoin lääkehoidon koe ja siksi nuo on tuoreessa muistissa :(.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse jättäisin tuon lidokaiiinin vähemmälle? Mutta miksi ihmeessä pistää Rocephalin lihakseen, miksei voi antaa iv?

Rocephal lidokainia saa antaa vain i.m:sti, ilman lidokainia saa pistää i.v.:sti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se Rose kirvelee niin pirusti ilman lidokaiinia, älä vaan jätä pois.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Se Rose kirvelee niin pirusti ilman lidokaiinia, älä vaan jätä pois.

Tehoaa paremmin ku vähän kirvelee!

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haluaisin tietää injektioneuloista, onko jotain kaavaa mitä aineita kannattaa vetää ja pistää milläkin neulalla? Olen aina ihan hukassa niiden kanssa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haluaisin tietää injektioneuloista, onko jotain kaavaa mitä aineita kannattaa vetää ja pistää milläkin neulalla? Olen aina ihan hukassa niiden kanssa.

Ei kaavaa, mutta liisteriä vedetään/pistetään paksulla neulalla.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitkä yleiset aineet ovat "liistereitä"? Minkäpituista neulaa kannattaa käyttää isopehvaiseen naiseen?

Voihan sitä lihakseen pistää muuallekin kuin takapuoleen.

No, nyrkkisääntö lienee jotenkin näin:

20G - 22G sopivat i.m. injektioihin

Kantsii verrata ja katsoa ihan itse, että kummalla neulalla haluaisi itseään tuikattavan - 20G vai 22G ja valita sen mukaan.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se Rose kirvelee niin pirusti ilman lidokaiinia, älä vaan jätä pois.

Tehoaa paremmin ku vähän kirvelee!

Meil on tuolla hoivan puolella, jossa ei iv-juttuja juurikaan harrasteta,  semmonen valmis pakkaus tota Rocephalinia cum Lidocain, jossa on 1 g keftriaxonia kuiva-aineena, ja ampullassa liuottimeksi 3,5 ml lidokaiinia. Ohjeessa sanotaan vaan, että korkeintaan 1 g keftriaxonia samaan kohtaa im.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se Rose kirvelee niin pirusti ilman lidokaiinia, älä vaan jätä pois.

Tehoaa paremmin ku vähän kirvelee!

Meil on tuolla hoivan puolella, jossa ei iv-juttuja juurikaan harrasteta,  semmonen valmis pakkaus tota Rocephalinia cum Lidocain, jossa on 1 g keftriaxonia kuiva-aineena, ja ampullassa liuottimeksi 3,5 ml lidokaiinia. Ohjeessa sanotaan vaan, että korkeintaan 1 g keftriaxonia samaan kohtaa im.

Tehoaa sitten vielä paremmin, jos kerta-annos 2g. Piikki/puoli 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...