Jump to content
MAINOS

Laakson sairaala


Vieras: inkeri 59

Recommended Posts

Vieras: inkeri 59

Kertokaapa Laakson sairaalasta. Mulle tarjottiin sieltä töitä (ts. toistaiseksi). Saan kuulemma vaihtaa jos en tykkää. Työhönottaja sanoi, että se on akuutti sairaala. Nimi kuullostaa kyllä ihan pitkäaikaissairaalalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No kyllä Laakso nyt sattuu olemaan ihan akuuttisairaala,nimi tulee siitä, että se sijaitsee Laakson kaupunginosassa.Muuta mä en sulle osaa kertoa,siitä on niin monta vuotta kun olen siellä ollut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

kiitos tiedosta...täällä on pitkäaikaissairaaloita nimellä Rauha, Helmikoti, Ruusukoti jne..nimi vaan kalskahti siltä.

Kyllä on varmaan jännä paikka näin vasta valmistuneelle lähihoitajalle. Tosin mulla on mielenkiinto akuutille puolelle ja teoriatietoa paljon sisätaudeista ja sairaanhoidosta yleensä. Ehkä käytäntö sitten opettaa lisää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sä vastavalmistuneena lähärinä varmasti opit ja saat irti terveyskeskuksen akuuttiosastosta. Se ei oo ehkä ihan niin "akuuttia" kuin jossain muualla, siis yt-laskuvanhuksia ym. hoidetaan paljon näillä osastoilla... Myös hoitoajat ovat ajoittain jokseenkin pitkiä.. jopa kuukausia, kun jonotetaan esim. pitkäaikaispaikalle tms. Mutta piankos se sulle selviää, onko sun paikka. Lykkyä tykö ja valmistumisesta onnea!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Hmm..Onkohan se Laakso sitten samanlainen lajiltaan kun täällä tää Terveyskeskuksen sairaala ja poliklinikka missä työskentelen. huh.gif

Potilaitten keski-ikä 80 vuotta. Ms-tautia, Maksakirroosia, dementiapotilaita, yleistilan laskua ja intervallijaksolla olevia potilaita. Osa odottaa pysyväispaikkaa johonkin. Aika mielenkiintoisia ja rankkoja päiviä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä ketjussa on puhuttu Laaksosta enemmänkin:

http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=6403.0

Itse tiedän jotain vain osastosta 13, jossa oli käsittämätön ruoanjakosysteemi jossa hoitajat jonotteli pitkin käytäviä saadakseen tarjottimen jotta pääsee viemään sitä potilaalle jota ei kuitenkaan saa vielä jäädä auttelemaan.  Muuten kiva paikka ja oikein mielenkiintoisia, lyhytaikaisiakin potilaita (infektio-osasto).

...Ja päiväsairaalasta, Hopealaaksosta, joka on omanlaisensa ja kiva paikka.

Ja sitten mielenkiintoinen yksityiskohta: Laakson sairaala on rakennettu yhdelle kaupungin korkeimmista paikoista.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

kiitos Sistah kattavista tiedoista. Työhönottaja ei sanonut yhtää mitä osastoa kaavaili mulle mutta sanoi sen olevan Töölössä. Saamani tiedon perusteella mua kiinnostaisi osastot 12, 8, tk5 ja 13.

Saankohan itse ehdottaa mitään  vai onko mentävä sinne minne osoitetaan. En haluaisi millään sairaaseen ilmapiirin töihin. On liialti kokemusta niistä aiemmilta ajoilta. Viimeaikaiset kokemukset ovat olleet hyviä mutta silti katson tarkkaan, etten mene sellaiselle osastolle missä ei puhuta asioita selväksi ja supistaan selän takana pahansuopaisesti poissa olevasta.

Työhönottaja sanoi kommentiini siellä haastattelussa:" Joka paikassahan on ongelmia ja kuka kokee minkäkin paikan hankalaksi". En ole kyllä samaa mieltä koska tuo on sellaista yleistystä ja asian lakaisemista maton alle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Tänään tuli tieto, että osastoilla 2 ja 6 on vuorotteluvapaasijaisuus ja tarjosivat sitä mulle. Näistä osastoista en ole kenenkään kuullut kirjoittavan mitään..Tietääkö joku k.o osastoista jotain huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Niin menen käymääm siellä ens viikonloppuna mutta ajattelin kysyä vaan osastojen ilmapiiriä. Miten henkilökunta tulee toimeen keskenään?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laakson 6:lla on ainakin käytössä ns. hiljainen raportointisysteemi. Eli vuorojenvaihteessa luetaan mitä koneelle on kirjoitettu. Minulle tämä oli outoa ja ihmetytti, kun on paljon sijaisia, eikä aina pääsyä koneelle joutuu osan asioista kirjoittamaan potilaspapereihin. Sitten on tarinaa siellä ja täällä...

Osasto 5 on Koskelan vanha N4. Osasto 4 vaikutti myös ihan mukavalta.

Muuten sanoisin että entisaikaan Koskelan akuuttiosastot oli akuutimpia, kuin nykyiset Laakson akuuttiosastot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

mä ite Laaksossa duunissa ja olin todella ajatellut tän akuutti-sairaalaksi.. mun akuuttikäsitys kun oli 4kk päivystyspolilla ennen tänne muuttoa. paikka on kiva ja ainakin tällä osastolla työilmapiiri hyvä! aloin tekeen pelkkää yötä kun täällä lähihoitaja ei saa paljoakaan tehdä sairaanhoidollisia hommia.. eli niitä mihin olin tottunut, joten teen yöt duunia ja itseopiskelen akuuttityötä ja alan valmistautuun jossain vaiheessa ammattikorkeen pääsykokeisiin. kamalan akuuttia ei oo ollut mutta tokihan tää on paikka josta lähdetään mahd nopeesti pitkäaikaispaikalle tai himaan. vastavalmistuneelle lähihoitajalle varmasti opettava paikka vaikka itse edelleen jaksan mainostaa päivystystä - siellä jos jossain oppii, mutta helsingissä ilm. aika vaikeeta lähihoitan päästä päivystyspolille/ensiapuun!?

- velaksi otettua mielenterveyttä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

jep...mietin just tänään töissä, että on vähän liiottelua käydä kolmen vuoden koulu ja sitten vaativin toimenpide, minkä saat tehdä on kertakatetrointi. Koko päivä on pesuja, syöttämistä, ja pyykkisäkkien viemistä. Meillä lähihoitajat hoitaa roskat ja pyykit alakertaan. Kyllä ammattitaito ruostuu tosi äkkiä tällä menolla. Ei ole edes haavahoitoja. Hoitoapulaisen koulutuksella pärjäisi hyvin tuolla. Osastolla on ns. akuuttia potilasainesta, dialyysipotilaita, pahoinpideltyjä, auto-ja moottoripyöräonnettomuuksissa olleita. Nuorin potilas on 39v ja vanhin 97v. Näkemällä tietysti oppii myös  joten saan sitä kautta kokemusta ja tietämystä akuutista hoidosta, vaikka en itse saa sitä tehdä.

Ilmapiiri on kyllä aika mahtava! En ole tavannut kuin yhden töykeän sh:n koko osaston henkilökunnasta. Kaikki muut ovat tosi mukavia ja huumorintajuisia. Lääkäritkin suhtautuvat hyvin kaverillisesti hoitajiin ja osallistuva keskusteluun asiasta ja asian vierestä.

Meillä on  toi taraumaosasto mutta lähäreillä on vähemmän oikeuksia eri tehtäviin kuin Lappeenrannassa Terveyskeskuksen osastoilla. Saas sit nähdä kuinka kauan pysyn lestissäni. Nyt ainakin tuntuu siltä, että en vähään aikaan vaihda paikkaa, vaan kerään kokemusta ja rahaa. Katsotaan sitten lähdenkö kouluun uudestaan.

Niin ja meillä ei ole ns. hiljaista raporttia vaan perusteellinen raportti mikä kestää n. 45 min. päivällä ja aamulla muutaman minuutin rapsa. Päivän rapsan jälkeen saa vielä katsoa koneelta tarkennuksia jos aikaa on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laaksoon menossa siis, vaikka näin opiskelijan kantilta kerronkin asiaa niin Laakso vaikuttaa mukavalta paikalta.  enkä ole huomannut s-hoitajan tai lh:n tehtävissä hirveesti eroa.  Ja osastolla jolla olen kyllä pidetään ihan raportti jne. Ei siis tietoakaan mistään hiljaisesta versiosta. Traumapuolelle jos pääset niin varmasti oppii.. Ehdotan myös että kysyt Laaksosta moiset asiat, saat siihen silloin täsmällisemmän vastauksenkin. Joku muukin taisi ehdottaa että kysy Laaksosta.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...