Jump to content
MAINOS

Työvoimapula?


SN9

Recommended Posts

 

20.7.2019 klo 23.54, Beck kirjoitti:

Kun ensin lopetettaisiin ainakin kuntapuolella työntekijöiden älytön hyysääminen. Olen tehnyt mm. kahden vuoden opintovapaan sijaisuutta, minä aikana työntekijä kouluttautui uudelle alalle ja irtisanoutui. Lisäksi olen tehnyt sijaisuutta, jonka vakipaikan haltija oli fyysisen vaivan vuoksi neljä (!) vuotta saikulla ja kävi useaan otteeseen työkokeilussa ennen kuin viimein työsuhde purettiin. Eräässä sijaisuudessa vakituinen lähti pariksi vuodeksi ulkomaille kun mies sai työkomennuksen, tietenkin oma työ säilyi sen ajan. Ja sitten on sijaisuus, jossa vakituinen ilmoitti että ei jatka sisäilman vuoksi omassa pisteessään, jää saikulle jos pakotetaan. Teki sitten samalla työnantajalla muita hoitoalan hommia, mutta oma vakanssi säilyi ja sijainen teki sitä. 

Tällaiset loisimiset kun saisi pois, niin vakipaikkoja ilmaantuisi kummasti. Tuntuu että etenkin kunnalla voit vakipaikan jälkeen tehdä mitä tahansa, työ säilyy ikuisesti. Oikeus opintovapaaseen on toki jossain laissa, mutta mitä tarkoitusta se palvelee kun opiskellaan kokonaan uusi ammatti? Tai että työstä ei tarvitse irtisanoutua kun päätät lähteä ulkomaille vuosiksi?

JUURI NÄIN

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...