Jump to content
MAINOS

Lakkoonko vai Lakkoon jolla ei ole mitään merkitystä


hoitopoika

Recommended Posts

;D Nyt odotellaan jännityksellä sopimusta. Lakkoase on ilmeisesti jo viittä vaille viritetty. Mutta miten on. Mihin ja miten lakko vaikuttaa. Suojelutyö syö lakon voimaa. 100%:n varma olen siitä, että lakko rajataan sellaiseksi, että sen vaikutus on minimaalinen ja itseasiassa vain tekee säästöjä SH-piireille. Itse työskentelen Vatsakirurgisella vastaan-otto/ päivystys osastolla joten meilä lakko tuskin näkyy yhtään millään muutoin kuin potilas määrän kasvuna ja lisääntyneenä kiireenä. Kertokaapa kuinka lakosta saadaan sellainen, että se puree............ ja oikein syvältä

tv hoitopoika

Voi olla että en ole hoitotieteilijöiden suosikki, mutta kädet paskassa on vaikea miellyttää jakkupukuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En oikeastaan osaa vastata tuohon esittämääsi kysymykseen, mutta haluaisin lisätä tänne, mitä vanhemmat kolleegat puhuivat tuossa eilen töissä. Kuulemani mukaan jos vertaa vaikka edellistä lakkoa ja viime kesää, niin kesällä oli huomattavasti paljon enemmän osastoja kiinni. Tää jotenkin kuulostaa hieman hassulta..

Mutta toisaalta, kesällä auki olleet osastot varmasti toimivat aika täysillä. Lakon alla varmasti tehdään vain olennainen ja jätetään kaikki "epäolennainen" tekemättä. Tarkoitan siis niitä ei-niin-tärkeitä työn osia..

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vai määritelläänkö suojatyö / hätätyö niin laajaksi, että lakolla ei ole mitään merkitystä.......... ? Pahoin pelkään, ja lääkärikunnastahan ei ole mitään apua hoitsuille- ja pojille EA:t auki Leikkurit leikkaa ja osastot pullollaan............. saas nähdä

Voi olla että en ole hoitotieteilijöiden suosikki, mutta kädet paskassa on vaikea miellyttää jakkupukuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakkoase on ilmeisesti jo viittä vaille viritetty. Mutta miten on. Mihin ja miten lakko vaikuttaa. Suojelutyö syö lakon voimaa. 100%:n varma olen siitä, että lakko rajataan sellaiseksi, että sen vaikutus on minimaalinen ja itseasiassa vain tekee säästöjä SH-piireille.

Tuosta en ole aivan varma, huhut TNJ:n lakkosuunnitelmista joita itse olen kuullut kuullostivat minun korvaan kohtalaisen järkeviltä ja perustelluilta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Liian paljon porukka vetoaa nyt -95 lakkoon, tilanne on nyt täysin toinen juuri tuon toimi/virka jutun takia. -95 lakko ei toiminut riitävän hyvin kun porukka oli viroissa ja niillä oli suojelutyövelvoite, nyt ei enää kovinkaan moni ole virassa (HUS:ssä kaikki toimessa paitsi yh:t) eli suojelutyövelvoitetta. Eli työnantaja joutuu "ostamaan" suojelutyön lakko-organisaatiolta.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lopettakaa jo hyvät ihmiset sen vuoden -95n lakon vatvominen! Nyt ollaan aivan uudessa tilanteessa. Lakkostrategiaa ei ole keksitty viime viikolla, vaan kuvioita on hiottu vuosia juuri tälläisen tilanteen varalle, mitä nyt eletään. Siinä se sitten viimeistään punnitaan, kuinka tosissaan itse kukin on tavoittelemaan  parempia palkkoja ja työehtoja, kuka lähtee mukaan lakkoilemaan ja kuka laskee lakon tulevan itselleen liian kalliiksi.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lopettakaa jo hyvät ihmiset sen vuoden -95n lakon vatvominen! Nyt ollaan aivan uudessa tilanteessa. Lakkostrategiaa ei ole keksitty viime viikolla, vaan kuvioita on hiottu vuosia juuri tälläisen tilanteen varalle, mitä nyt eletään. Siinä se sitten viimeistään punnitaan, kuinka tosissaan itse kukin on tavoittelemaan  parempia palkkoja ja työehtoja, kuka lähtee mukaan lakkoilemaan ja kuka laskee lakon tulevan itselleen liian kalliiksi.

Täysin samaa mieltä. En keksi mitään syytä miksei järjen kanssa hyvin suunniteltu lakko toimisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on nyt mun oma idea... Saiskohan lakko suuremman vaikutuksen siinä vaiheessa, jos yksityisen puolen hoitajat lakkoilisivat, silleen että suljettais nämä yksityiset puljut ja potilaat/asukkaat lähetettäisiin sairaaloihin/vuodeosastoille? Tiedän, että nyt on kunnallinen puoli neuvottelee, mutta uskoisin, että tällä tavalla sais nopeammin neuvoteltu kaikille paremmat sopimukset. Yksityiset firmat menettäisi paljon rahaa kun ei olis maksavia asiakkaita. Ja joo, tiedän myös, että tää lisäisi kohtuuttomasti kunnallisten hoitsujen työtaakkaa, mut tää on yks keino millä työnantaja menettää rahaa, eikä niin että syntyy säästöjä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuonna -95 suomessa ei ollut vielä hoitotakuuta. Kun nuo hoitotakuun piiriin kuuluvat elektiiviset hommat saadaan seis, niin lakko vaikuttaa - ikävä kyllä ei välittömästi, mutta pitkään! Ja kunnat huomaa sen kans ikävä kyllä viiveellä... onhan se ikävää potilaille, mutta kyllä monen sympatiat on vielä meidän puolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivon totisesti, että ns pää ei jää vetäjän käteen... Nyt on mediassa sellainen hoitajien mollaus kamppania, että oksat pois. Toivoa sopii, että on olemassa hyvä suunnitelma : VOIMA OLKOON KANSSANNE.......... Yövuoro edessä:)

Voi olla että en ole hoitotieteilijöiden suosikki, mutta kädet paskassa on vaikea miellyttää jakkupukuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivon totisesti, että ns pää ei jää vetäjän käteen... Nyt on mediassa sellainen hoitajien mollaus kamppania, että oksat pois. Toivoa sopii, että on olemassa hyvä suunnitelma : VOIMA OLKOON KANSSANNE.......... Yövuoro edessä;D

Tämä on vain jotenkin hämmästyttävää.

Ennen vaaleja ja vaalien jälkeen media rummutti meidän puolesta hyviä palkankorotuksia ja nyt ollaan haukkumassa hoitajia ahneiksi paskiaisiksi. On tämä kumma maailma  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on vain jotenkin hämmästyttävää.

Ennen vaaleja ja vaalien jälkeen media rummutti meidän puolesta hyviä palkankorotuksia ja nyt ollaan haukkumassa hoitajia ahneiksi paskiaisiksi. On tämä kumma maailma  :)

-Ja lisää (ja pahempaa) mollaamista on tulossa, elä epäile. Jos viellä lakkoon mennään niin sitten me vasta ahneita, itsekkäitä ja lähimmäisistä piittaamattomia mulkvisteja ja/tai murhaajia ollaankin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...