Jump to content
MAINOS

Äänestys Kuntatyönantajan esityksestä


dino

Pitäisikö TNJ:n hyväksyä kunta-alan neuvottelutulos?  

162 ääntä

  1. 1. Pitäisikö TNJ:n hyväksyä kunta-alan neuvottelutulos?

    • Kyllä
      13
    • Ei
      150


Recommended Posts

Ja mitä tekee esim. Tehy saadakseen lisää jäseniä? Ei paskaakaan. Nykynuoret, uudet hoitajat, eivät ymmärrä AY-liikkeen merkityksestä mitään, eikä kukaan ole siitä heille kertomassa.

Tehy rekrytoi kyllä erittäin aktiivisesti  opiskelijoita.

JA muitakin. Nimim. en ois varmaan vieläkään ite saanu aikaiseksi kirjoittaa hakemuskaavaketta ellei sitä olis lähes tulkoon mun puolesta täytetty. JA tarjottu tikkaria ja kaikkea muuta krääsää päälle. (Työaikana) ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 77
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mikäli joukossamme on nuoria hoitajia, kannustan myös keskustelemaan niiden kanssa, jotka ovat lakon aiemmin kokeneet.

Tässä erään sellaisen kommentti asiasta https://www.tehy.fi/jasensivut/?x1541656=13130692

(vain tehyn jäsenille)

Ja laitetaan se myös tänne esille luvan kanssa. Tässä siis kaksi hoitajalakkoa kokeneen Tehy päättäjän mielipide tästä:

Olen ollut edellisellä valtuustokaudella hyväksymässä pitkin hampain kaksi neuvottelutulosta enkä näe mitään syytä miksi Tehyssä nyt pitäisi antaa periksi. Olen myös pitkän työurani aikana ollut kahdesti lakossa ja silloin luottanut omiin päättäjiimme, joilla kummallakin kertaa on ollut kaikki tarvittavat tiedot, joiden perusteella katsottiin lakon olevan ainoa oikea ratkaisu. Kumpikaan lakko ei ollut turha: ensimmäinen toi kerralla useamman satasen lisää, toisen lakon tulos heti laman jälkeen ei ollut niin huono kuin jotkut antavat ymmärtää.

Ennen kuin kansanedustajaehdokkaat edes lupasivat hoitajille ”roimat korotukset”, oli Tehyn valtuusto linjannut sopimuskierroksen tavoitteet: tuntuva palkankorotus palkkaohjelman avulla sekä oma sopimus. Nämä tavoitteet ovat koko ajan olleet kirkkaina Tehyn päättävissä elimissä ja niitä on viety suunnitelmallisesti eteenpäin. Nyt mikään näistä kohdista ei ole toteutumassa, mikäli sopimus hyväksyttäisiin.

Lakkomallit ja tukitoimet ovat salaiset, joten on turha spekuloida kuukausia kestävästä lakosta. Minullekin jokunen on sanonut, että ”erotaan liitosta jos lakko tulee”. Olen vastannut, että itse en kehtaisi moraalisesti enää katsoa työtaistelun jälkeen työtoveriani silmiin. Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa - yhtä valitusvirttä huonoista palkoista, mutta kuitenkin ollaan valmiita kaikki hyväksymään ja toivotaan parempaa tulevaisuutta. Nyt tarvitaan sitä paineensietokykyä, jota nimenomaan tehyäisillä pitäisi olla. Itse olen valmis sekä katsomaan, että pelaamaan pelin loppuun asti.

Asiaa!  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...