Exitus Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Miten niinku muilla yleensä tarkistetaanko auto teillä aina vuoron alussa? Meillä työnantaja eväsi tämän hommelin ja sanoi että pitää luottaa edellisen vuoron tarkistamiseen. Kysyin että jos jokin tavara puuttuu tai on muuten vinksallaan niin ottaako tämä vastuun??? Vastausta tai ainakaan järkevää semmosta en saanut. Olihan meillä tässä äsken kyiti A-703 astmaatikko. Puuttuipa sitten happikassista spiiramaski, oli mukava juosta sitä autosta ja silleen. Ja tämän kerrottuani työn antajalle kierteli ja kaarteli taas vastuu kysymyksiä!!! Mikä tärkeintä VUODEOSASTOTYÖ ON tärkeämpää kuin auton kunnossapito. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Miten niinku muilla yleensä tarkistetaanko auto teillä aina vuoron alussa? Se tarkastaa joka ei ei luota edelliseen vuoroon, itse en yleensä tarkasta kuin rynnäkkölaukun ekassa hoitovuorossa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holo Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Miten niinku muilla yleensä tarkistetaanko auto teillä aina vuoron alussa? Se tarkastaa joka ei ei luota edelliseen vuoroon, itse en yleensä tarkasta kuin rynnäkkölaukun ekassa hoitovuorossa. Eli periaatteessa se pakki katsotaan joka vuoron alussa, samoin auton kaapit. Kantapään kautta opittuja juttuja - ei niin, ettenkö luottaisi useimpiin kolleegoihin kentällä, mutta väsyneenä keikalta palatessa on monta kertaa itselläkin käynyt mielessä että josko vaikka menisin vielä tunniksi nukkumaan ja täydentäisin tuon pakin sitten, mikä nyt ei tietenkään ole fiksua. On se kyllä tullut aina täydennettyä keikan jälkeen, mutta... Inhimilliset virheet ja unohdukset ovat mahdollisia - ihmisiä kun sairaankuljettajatkin ovat, oli sitten hoito- tai perustaso. God save the king - cause no-one else will! - Black Adder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exitus Posted September 17, 2007 Author Share Posted September 17, 2007 Nyt en tarkoitata että en luota kollegoihin. Vaan haluan oman mielenrauhan. Ja autohan on sinun vastulla kun aloitat vuoron, jos jotain puuttuu niin itse olet kusessa. Täysi luottamus on kollegoihin. Ja voi se itsellekin sattua että ei ole epähuomiossa jotain tavaraaasiaa muistanut laittaa autoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holo Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Nyt en tarkoitata että en luota kollegoihin. Vaan haluan oman mielenrauhan. Ja autohan on sinun vastulla kun aloitat vuoron, jos jotain puuttuu niin itse olet kusessa. Täysi luottamus on kollegoihin. Ja voi se itsellekin sattua että ei ole epähuomiossa jotain tavaraaasiaa muistanut laittaa autoon. Sitäpä minäkin tarkoitin. Ongelmaksi muodostuu se, että sen 12:sta vuorokauden sisään tulleen keikan jälkeen ei ihminen enää ajattele läheskään niin selkeästi ilman keikan aiheuttamaa addu-paukkua - homma saattaa mennä reisille ihan vahingossakin ja jotakin pientä ja oleellista unohtuu. Monta kertaa on keikalle lähdetty latauspiuha auton kyljessä ja on sitä nähty ihmisten rikkovat autoja ovenpieliin ja bensatankkien tolppiin. Ihminen on erehtyväinen ja väsyneenä vielä enemmän. God save the king - cause no-one else will! - Black Adder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torsola Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Kyllä mä ainaki tarkistan aina kaapit ja laukut vuoron alussa jos ei heti keikkaa pukkaa.. Kyllä mä iteki pyrin täydentää tarvittavat ennen seuraavan vuoron alkua mutta aina ei voi muistaa kaikkea... Mitä nopeammin, sitä nopeammin Hiki säästää verta Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Boy Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Tulee tarkistettua em. inhimillisten erehdyksien takia. Joskus ollut autosta öljyt loppu kun ei ole tarkasteltu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 En ole vastuussa siitä että uusi vuoro saa auton täydellisessä iskussa, toki pyrin täydentämään kaiken mitä olen käyttänyt, mutta kyllä mielestäni kaluston tarkistus kuuluu jokaisen vuoron alkuun. Enkä luota työkavereihin niin paljon että jättäisin stekkauksen tekemättä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Kantapään kautta opittuja juttuja - ei niin, ettenkö luottaisi useimpiin kolleegoihin kentällä, mutta väsyneenä keikalta palatessa on monta kertaa itselläkin käynyt mielessä että josko vaikka menisin vielä tunniksi nukkumaan ja täydentäisin tuon pakin sitten, mikä nyt ei tietenkään ole fiksua. On se kyllä tullut aina täydennettyä keikan jälkeen, mutta... Meillä on sanaton sopimus että aamuyön tunteina tulleita vajauksia ei ole pakko täydentää heti, riittää kun lapulle kirjoittaa ja vuoronvaihdossa asiasta informoi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holo Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Kantapään kautta opittuja juttuja - ei niin, ettenkö luottaisi useimpiin kolleegoihin kentällä, mutta väsyneenä keikalta palatessa on monta kertaa itselläkin käynyt mielessä että josko vaikka menisin vielä tunniksi nukkumaan ja täydentäisin tuon pakin sitten, mikä nyt ei tietenkään ole fiksua. On se kyllä tullut aina täydennettyä keikan jälkeen, mutta... Meillä on sanaton sopimus että aamuyön tunteina tulleita vajauksia ei ole pakko täydentää heti, riittää kun lapulle kirjoittaa ja vuoronvaihdossa asiasta informoi. Lähinnä tällä tarkoitankin tilannetta, että aamuyön tunteina tullaan takaisin keikalta niin, että jotakin oleellista puuttuu auton pakista ja sitten iskeekin keikka vielä ennen aamua - mitä teet? Se on huomattavasti miellyttävämpää kaivaa rauhassa ne puuttuvat tavarat keikan jälkeen vaikka kuinka väsyttäisi kuin unenpöpperössä hirveällä kiireellä, kun pitäisi olla jo menossa. Tätä tarkoitin. God save the king - cause no-one else will! - Black Adder Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Lähinnä tällä tarkoitankin tilannetta, että aamuyön tunteina tullaan takaisin keikalta niin, että jotakin oleellista puuttuu auton pakista ja sitten iskeekin keikka vielä ennen aamua - mitä teet? Se on huomattavasti miellyttävämpää kaivaa rauhassa ne puuttuvat tavarat keikan jälkeen vaikka kuinka väsyttäisi kuin unenpöpperössä hirveällä kiireellä, kun pitäisi olla jo menossa. Tätä tarkoitin. Joo, aivan samaa mieltä olen. Kerroin vain mikä käytäntö meillä kun ei aamuyön tunteina jaksa täydentää sellaista tavaraa jota ambulanssissa kuitenkin riittävästi on. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Söppe Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Kyllä se kulkupeli tulee aamuisin tarkistettua. Sen verran usein on käynyt että kamat on viturallaan edellisen työvuoron jäljiltä. Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tatska Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Missä hitossa se deffa on? Kuskikin puuttuu ja VIRVE vaan huutaa! Valo kirvelee silmiä! 22h menty ja mun ajatus alkaa olla kankea! Hitto en taida tälle alalle soveltua. Mistä nää inhimilliset tuntee taas kumpuaa? Kyllä mä sen auton mielellään tarkistan itse joka aamu. Sen verran solmussa sitä itsekkin joskus rankan vuoron lopussa on, ettei ihan edes itseensä täysin luota. Seuraavan vuoron kuittailu joskus ottaa päähän, jos jotain jäänyt. Varsinkin, jos kyseessä ei ole tavara joka olisi välttämätön/keskeinen/kohtalokas aamun keikalla. Asiasta hyvä sanoa, mutta turha urputtaminen hajottaa joskus turhaan. ::) ...ydinräjähdyksestä selviää hengissä vain Keith Richards ja torakat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maailman vahvin tyttö Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Happitilanteen tarkistan jos muistan, muuta juuri en. Meillä edellinen vuoro laittaa auton kuntoon, ja lähes poikkeuksetta kamat täydennetään aina keikan jälkeen. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille - itse olen ollut 771A:lla ilman yhden yhtä verensokeriliuskaa ::) ja vika oli oma - mutta sen takia aika harvaa tavaraa on vaan se yksi ainut autossa. Että jos unohtuu täydentää, niin ei olla sen takia ilman. Tietysti jos unohtaa defin tai virven (molemmat tapahtuneet kollegalle) niin sitten on vähän hankalampaa... Pientähän se on jos happikassista hudsoni puuttuu, kunhan se autosta löytyy. Tärkeintä on ettei ala potilaan kuullen meuhkaamaan ja työtovereita sättimään :D "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eppu83 Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Tarkistan, jokaisen vuoron alussa (ja joskus jos teen tuplavuoron, niin herätessä uuteen aamuun tarkistan auton uudelleen...juuri noiden väsyneenä tapahtuneiden unohduksien takia). Jos autosta jotain puuttuu, niin vikahan on silloin kokonaan oma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telaketju Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 aina tuli tarkastettua.paitsi kerran ei heti kun edellinen vuoro ajoi b-keikasta huolimatta asemalle vaihtoon.ja ajoivat vielä kohteen vierestä. "to ride,shoot straight and speak the truth" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ensihoitaja Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 En nyt ihan joka aamu, kun niitä tekee samalla autolla 5 pv putkeen, mutta aina vapaiden jälkeen tsekkaan kaiken kaapeista alkaen. Ei kannata luottaa edes itseensä. Vaikka kuinka hokee, että täydennän kun kerkeen, niin ei välttämäti tule laitettua (unohtuu). Säännöllinen tarkastus niin onpahan tavarat mukana. Kerran on rintakipuiselta jäänyt kunnon filmi ottamatta, kun ei ollut kuin 9 lätkää. Siinä niitä sitten rintakytkentöjä vaihdeltiin, että saatiin kaikista kytkennöistä jonkunmoinen käsitys. Opettaja jumalan armosta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
-BB- Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Kyllä, ihan joka vuoron alussa. Ja välillä kun on tuurannu kaveria ja ollut sen 2 vrk:ta, niin aina vuoronvaihdon jälkeen uusi tarkastus. "Väkivalta parisuhteessa on asia, jonka eteen kannattaa tehdä töitä." (Vantaan Sanomat 22.9.2009) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bifaasinen Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Kyllä sitä useimmiten tulee katsottua akut, hapet, ja hoitolaukku. Tämän lisäksi aina aamulla autosta polttoaineen, öljyn, ja lasinpesunesteen määrä. Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-teme- Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Kaiken tsekkaan ennen hoitovuoroo, viel on intoo sen verran... Kyse ei ole luottamuksen puutteesta! mitä exitus tarkoitti et työnantaja eväsi hommelin? ei kai nyt kukaan voi kieltää auton tsekkausta?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
-BB- Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Kaiken tsekkaan ennen hoitovuoroo, viel on intoo sen verran... Kyse ei ole luottamuksen puutteesta! mitä exitus tarkoitti et työnantaja eväsi hommelin? ei kai nyt kukaan voi kieltää auton tsekkausta?? Niin, voiko..? Vai eväsikö liikennöitsijä sen takia sen, koska jollain oli mennyt siinä niin pitkään ja osastolla oli hommia rästissä..? Eli stekkaus tehdään silloin kun se ei häiritse muita sopimuksen alaisia asioita, kuten osastotyöskentelyä. "Väkivalta parisuhteessa on asia, jonka eteen kannattaa tehdä töitä." (Vantaan Sanomat 22.9.2009) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wagner Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Harvoin tarkastan työvuoron alussa auton tarvikkeita, tulee luotettua ett edellinen vuoron on hoitanut täydennykset. ::) MVT hyvä asenne ett jos jotain puuttuu ei aleta kaveria sättimään kohteesa, on sellaistakin tapahtunut ett kaveri alkoi huutaa kuin hinaaja potilaan aikana kun auto oli täydentämättä eikä löytänyt autosta tarvitsemaansa, vaikka kyseisen tyypin jäljiltä täytyi aina vuoron alussa tarkastaa hoitovälineet. :nauraa: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maailman vahvin tyttö Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Vai eväsikö liikennöitsijä sen takia sen, koska jollain oli mennyt siinä niin pitkään ja osastolla oli hommia rästissä..? Eli stekkaus tehdään silloin kun se ei häiritse muita sopimuksen alaisia asioita, kuten osastotyöskentelyä. Kaikkien, jotka on myyty orjiksi johonkin muuhun kuin sairaankuljetushommiin kyytien väliseksi ajaksi, pitää muistaa, että ensisijaisesti meidän tulee kuitenkin turvata ambulanssin toiminta. Muut hommat saa odottaa, kun pidetään huolehditaan lanssin valmiudesta. Vielä kun saataisiin duunareitten huolto samaan kategoriaan... "Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä." "Jaa KUHANSILMIÄ?!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exitus Posted September 18, 2007 Author Share Posted September 18, 2007 Temelle!!! Joo eväsi näillä perusteilla että se 20-30min tarkastus vie osastolla työaikaa pois. Ja kun ei toinenkaan pari tarkasta ni ei teidänkään tarvitse tarkastaa. Minusta omaa hölmöyttä se ettei toinen pari tarkasta kuseevat vaan omiin kenkiinsä!!! Vietiin sitten kollegan kanssa pomon nenän alle Ensihoidonperusteet kirjanen ja näytettiin siitä että on se tarkastettava. Sitten älys jotain siihen suuntaan että homma ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m8 Posted September 23, 2007 Share Posted September 23, 2007 Tarkistan (piste) Periaatteena, jotta ensin aina oma yksikkö kuntoon siihen liittyvine tehtävineen, sen jälkeen tk:n hommat... ymmärtävät hyvin myös tk:n puolella meidän ajatusmaailmaa >:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.