Jump to content
MAINOS

Antibiootti lihakseen?...


Mandy83

Recommended Posts

Valvoja varmaan siirtää tän kysbän sitten oikeeseen paikkaan mikäli siihen on tarvista.

Muttamutta, asiaan. Elikkä tänään joutui improvisoimaan i.v zinacefin potilaan kanyloimisesta kieltäytymisestä johtun antamaan lääkkeen lihakseen. Ei siinä mitään ongelmaa ollut, kun pharmacasta löytyi sekoitus ohje eli steriiliä aquaa 1,5g yht 6ml. Mutta se ongelma oli sitten kuinka nopeasti uskaltaa kyseisen lääkesatsin antaa? Annoin molempiin pakariin 3mlx2 lääkettä toosi hitaasti about 1ml/minuuttia. Täällä kun on fiksuja immeisiä niin te osaatte varmaankin vastata kysymykseen?>:D

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En mä keksi mitään syytä miksei z-vitamiinia pitäisi pistää lihakseen tietyllä nopeudella. Mä olen aina pistänyt sen 1,5 grammaa juuri tuolla tavalla kahteen eri kohtaan ihan 10 sekunnin aikana.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En mä keksi mitään syytä miksei z-vitamiinia pitäisi pistää lihakseen tietyllä nopeudella. Mä olen aina pistänyt sen 1,5 grammaa juuri tuolla tavalla kahteen eri kohtaan ihan 10 sekunnin aikana.

Kiitos nopeasta vastauksesta..Tuntuu, että aina kun meikäläinen on vuorossa niin sitten kaikkea pientä mukavaa alkaa tapahtumaan. Ja seuraavalla kerralla mä vaan sitten suurinpiirtein survasen sen antibiootin sen mummon pakaroihi >:D

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saako olla utelias: miksi potilaat kieltäytyvät iv:stä? Vai vaan suoneen menosta?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saako olla utelias: miksi potilaat kieltäytyvät iv:stä? Vai vaan suoneen menosta?

Uteliaisuus on ihan hyvästä... Tässä tapauksessa potilaalla on todella hankalat suonet, joten kanyylin laittaminen on tuurista kiinni. Lanssin hoitaja oli yrittänyt laittaa viggoa 2-3 kertaa ja jotenkin kemiat oli mennyt potilaalla ja kys hoitajalla vaan ristiin->kieltäyty siis siitä että joku toinen olisi yrittänyt laittaa kanyylia. Siitä, että toiminko oikein (laitoin antibiootin i.M:sti) en ole sata varma, mutta potilaan ympäri puhuminen ei onnistunut. Itse lihakseen antibiootin antaminen onnistui hyvin, jotenka potilaalla ei ollut mitään piikkikammoa tms..

Onko kenellekään tullut tälläista tilannetta vastaan? Miten edellä mainitussa tapauksessa olisi voinut toimia toisin?

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmasti toimit oikein, sellainen vaan tuli mieleen, että varmistitko lääkäriltä tuon lihakseen pistämisen? Varmaan hän olisi ollut asiasta samaa mieltä, mutta antoreitin muutos pitää aina varmistaa lääkäriltä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Mandylle vast. ;D Missään tapauksessa en epäillyt sinun tekemääsi väärin, lähinnä mieleen nousee juuri tuo kanylointiin liittyvä kammo tai muutoin hoidosta kieltäytyminen.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmasti toimit oikein, sellainen vaan tuli mieleen, että varmistitko lääkäriltä tuon lihakseen pistämisen? Varmaan hän olisi ollut asiasta samaa mieltä, mutta antoreitin muutos pitää aina varmistaa lääkäriltä.

Jesh. Ensin tämä nainen pirautti lääkärille ja varmistin asian. Tämä tuli myös kirjattua seikkaperäisesti hoi-lehdelle.

Näin vasta valmistuneena en epäile konsultoida muita hoitsuja/lääkäriä ;D

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...