Jump to content
MAINOS

Vanhusten viisauksia...


Vieras: Chihuahua

Recommended Posts

Monenlaisia valittajia on tullut vastaan vuosikymmenten aikana. Muistuu yksi mieleen; jos ei palvelu oikein häntä miellyttänyt, esim. patistettiin kylpyyn tms. sanoi, että "kyllä minä teen huomenna valituksen hallitukselle taloyhtiön kokouksessa ". :rolleyes:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 134
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Pari mieleen painuvaa tapausta jäänyt mieleen paremmin kuin hyvin, vanhainkodissa kuultuja siis.

Tapaus 1: Suihkussa kysyin 94v rouvalta, onko alapää kipeä kun kovasti punoittaa. Vastasi pää kallellaan; " eiköhän sinunkin alapää punastuisi, jos sitä noin tuijotettaisiin". Nih, mitäs siihen lisäämään ;)

Tapaus 2: Yöhoitajana usein aamukierrolla sanon, että "katsotaan vaippa". Tähän eräs mummo tokaisi "minä en ymmärrä mikä ihmeen vaippafiksaatio sinulla on, kun aina haluat sitä katsoa". Noh, selitä siinä sitten että tarvittaessa vaihdetaan se.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Kahdeksankymppinen mummo huusi huoneessaan kurkkutorvi suorana: täällä on synnytys!! Menin katsomaan ja sanoin, että mitä sinä täällä synnytät, et kai lasta sentään, kun olet jo kahdeksankymmentävuotias.

Mummi sanoi: no en tietenkään, kun paskaa!

 

Nyt ymmärrän, mistä tulee sanonta: tästä ei tule lasta eikä paskaa ;D

Some people just need a high-five.

In the face. With a chair.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulipa taas luettua tämä ketju läpi ja räkätettyä kovaan ääneen  :D harmi kun ei nää muista mitä kaikkea sitä on tullut itse möläyteltyä ja mitä kaikkea hauskaa tilannekomikkaa on töissä ollut.. Tässä muutama viime ajoilta, ei niin hauskoja, mutta sillo aiheutti hilpeyttä.

 

Hain alkuyöstä eräästä potilaasta verikoetta ja mennessä sh huikkasi, että voi olla vähän sekaisin kun sai juuri unilääkettä.

Minä: iltaa, tässä ois labran likka ja otettas vielä verikokeita..

Potilas: mm.. miten pääsit sisälle?

Minä: no ihan omilla avaimilla.. 

Näytteenoton jälkeen:

Potilas: jaa, en minä taidakaan olla kotona..

Aika kova luotto potilaalla tai sitten vain oli niin sekaisin, että kotona antaa vieraan ihmisen laittaa kiristysidettä ja pistää ;D  

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhtä vanhaa pappaa herättelemään mennessä tuo unenpöpperöinen ääni mutisi: "Kuule likka, onko täällä tänään discoa missään?" 8) (Edellisenä iltana yksi terminaalivaiheenpotilas oli riipaissut kännin ja laulanut vanhemmille kollegoilleni "tyyyttöni muun..."

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Ensimmäistä harjoittelua tehdessäni kohtasin sydämmellisen ihania, mutta velmuja tapauksia. 

 

Ruoka-ajan sekasorron aikana minulle annettiin lautanen kouraan, näytettiin suunta ja siitä lähdin syöttämään. Mummu söi nätisti ja nautiskellen, juttelin mukavia, kerroin kuinka tiesin, ettei hän pysty puhumaan paljoa ja pyysin nyökkäämään tai nyrpistämään nenää sen mukaan mitä tahtoi. Homma sujui hyvin ja olin tyytyväinen miten hyvin sain kommunikoinnin toimimaan. ...kunnes seuraavan kerran ruokaillessa näin saman mummon syömässä itse ja juttelemassa pöytäkavereilleen... Ilmeisesti ei ollut mulle kehdannut sanoa, että olin syöttämässä väärää mummoa. Kyllä tuli typerä olo.

 

Toinen mummu oli ollut hyvin tarkka ettei "kissa" karkaisi avoimesta ikkunasta tai ovesta. Kissan omistajana ymmärrän huolen, vaikka kyseessä olikin pehmolelu. Tietyssä vaiheessa sairautta ei välttämättä enää tunnista sellaisia. Olin ollut mieliksi ja pitänyt huolen että ympäristö on kissaturvallinen, syöttänyt pyynnöstä myös "kissaa", kammannut turkkia ym. Mummu vaikutti olevan aidosti huolissaan "kissan" voinnista, kunnes totesi mulle kuiskaten: "enhän minä oikeasti luule, että se oikea kissa on, ajan kuluksi vaan kuvittelen" Liekö sitten minun mielenterveydestäni huolestunut.. :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtoverin kanssa oltiin korjaamassa vuodepotilaan asentoa ja nostettiin häntä sitten lakanalla vuoteessa ylöspäin. Kun liike loppui, mummu huokasi ja totesi meille hymyillen että "kylläpä teki liikunta hyvää" :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vanhemmalle potilaalle oltiin harkitsemassa toimenpidettä, josta lääkäri kävi hänelle kertomassa ja keskustelemassa tehdäänkö vai ei. Täällä päin puhutaan herkästi "lähdettäisiinkö tekemään sellainen toimenpide...", ja potilas oli tästä kovin otettu. Potilas purnasi myöhemmin, miten tänne oli päässyt jotain koulutyttöjä (ko. lääkäri oli nuori nainen) jotka yritti houkutella häntä mukaansa johonkin - hän oli topakasti sanonut ettei hän lähde yhtään mihinkään ja piste.

 

Ja toimenpidettä ei sitten tehty.

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Onhan noita tullu muutamia vastaa, eräs osasto kerää mm. pelkästään jo yhden papparaisen lauseista kirjaa :D ikimuistoisin hetki kuitenki ehkä koskaan oli kun radiosta tuli Pariisin Kevään herkkis kesähitti Kesäyö, olin osastolla virikeohjaajana, eräs mummo pyysi ottamaan kädestä kiinni, ja sanoi "älä lähde pois" sen kesäkeikan jälkeen syksymmällä luin mummon nukkuneen pois. Nyk, työpaikassa mummelia huippaa aina aamuisin, välillä tokaisee sen olevan aamuhumala. Toinen mummo sanoi minulle poislähtiessäni "ota lisää seksiä" ja minähän menin hämilleni,sitten mummo sanoi saman uudestaan kun kysyin jtn "täh?" ja osoitti keksilautasta pöydällä.....siinä sitten yhdessä naurettiin :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Yksi mummo totesi että " sie oot niin nuori likka ettet taida tietää ettei se vittu pure "

... Niin. Olisi varmaan helpottanut jos olisin tiennyt mihin vaivaan se rasva on. Oli muuten hieno työharjottelupaikka se.. 

 

Samaiselta mummolta tuli vaikka mitä hienoja lohkaisuja tilanteeseen kuin tilanteeseen ja meistä tuli erittäin hyvää pataa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...