Jump to content
MAINOS

Vanhusten viisauksia...


Vieras: Chihuahua

Recommended Posts

Sellainen vähän laitapuolenkulkija mummeli oli sekavana valvontahuoneessa. Häntä piti kovasti nesteytellä ja yöseen aikaan hänkin tokeni ja alkoi ottaa suun kautta juotavia. Kysyi sitten että onko teillä kaljaa ja minä että on ja hain keittiöstä kotikaljaa. Mummeli joi lasillisen toisensa perään ja alkoi mennä jo ylettömyyksiin, kun killitti koko yön enkä muuta olisi joutanut tekemäänkään kuin kaljaa kantamaan. Aloin toppuutella ja kehotella että jos nukkuisit välillä, kun sairaalassa pitäisi nukkuakin että paranee. Siihen mummeli: Saatana tämä mikää sairaala ole. Koko yön olen kaljaa tilannu ja sinä oot tarjoillut.

Heh, hauska!!

Vähän ot, mutta tuli kotikaljasta muistoja..

Sairaalan keittiö tekee tajuttoman hyvää kotikaljaa. Joskus hikisen keikan jälkeen helteisenä kesäyönä suunnistimme osaston jääkaapille ja joimme varmasti 3-4 lasia tuota loistavaa janojuomaa. Kohta taas keikalle ja hetken mielijohteesta puhalsimme alkometriin;  0.2 promillea näytti mittari...

Eli kohtuus kaikessa - myös kotikaljassa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 134
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olin kuulemassa kun 102-vuotiasta pappaa haastateltiin lehteen. Pappa oli melkein kuuro ja kun toimittaja kysyi mikä on pappan pitkän iän salaisuus niin tämä huutaa kovalla äänellä, että "Viina ja vieraat naiset." Oli siinä nuori toimittaja-poika hetken hämillään.  :)

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerran lähdettiin kuskaamaan mummoa toiseen sairaalaan ja mummo katsoi mua ja totes et voi kun työ nykyajan pojat ootten nuoria. Miten se siekin teet töitä kun eihän noin nuorella voi olla ajokorttiakaan. No juu, ikää oli siinä vaiheessa 23.

no ihan kiva noinpäin... mulle viime vuonna, kun olin siis 26v eräs dementoitunut mummo alkoi selittämään, että "muistatko silloin vuonna 194 jotain....." muistanoa hyvinkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Dementoituneet palvelutalon asukkaat kokoontuivat syömään päivällistä ja yksi heistä tokaisi että "Voisi lähteä helvettiin". Toiset katsoivat ja sanoivat, että "mene vain, siellä ne sua jo odottaakin."  :nauraa:

Rakkaus.

Kävellä paljain jaloin

terälehtiä ja murskattua lasia,

olla kaiken aikaa verillä ja suudelmilla.

- Tommy Tabermann

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Menin aikoinaan vanhan papan kanssa hammaslääkärille. Pappa oli dementoitunut, ja hiljattain vaimo oli kuollut, mutta tätä pappa ei muistanut, ja yritettiinkin välttää sitä aihetta, koska suru oli aina yhtä kova kun papalle sanoi että vaimo on kluollut. Oltiin menossa illalla ulos työporukan kanssa, joten mulla oli fiinimmät siviilivaatteet päällä kun mentiin hamppulääkärille, musta minihame ja korkokengät, jopa meikit naamalla kerrankin. Olin tuolloin 22-v.

Päästiin vastaanotolle, joka oli papan vanha hammaslääkäri, mutta missä ei papparainen ollut käynyt vuosiin. Jostain oli kuitenkin tieto kulkenut hammaslääkärille että miehen vaimo oli kuollut, ja jo ovensuussa hamppulääkäri tuli antamaan suruvalittelut. Papparainen meni tietysti hämilleen, kun ei muistanut että vaimo oli kuollut, ja nopeasti ojensin käden lääkärille ja esittelin itseäni, koska lääkärikin meni hieman hämilleen tilanteesta, ei kai tiennyt että pappa oli jo dementoitunut. Siinä vaiheessa papparaisen katse kirkastui, hän katsoi minua ja sitten hammaslääkäriä ja tokasi "tässä on mun vaimo!" Hammaslääkäri loi hieman paheksuvan katseen minuun...  :D

Sama papparainen oli pari viikkoa aiemmin kysynyt minulta jos se on nykynuorten poikien juttu, että hiukset ovat pitkät... Työvaatteet kun olivat silloin mustat reisitaskuhousut ja väljät paidat, ja näkökin papalla oli huono. Nolostui hirveesti kun sanoin että olen nainen, kun hän istui alastomana suihkussa, komensi minut pois sieltä samantien, kun eihän sitä olla ilman vaatteita naisten seurassa  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tuli tuossa seuraavaa vastaan..

Olin yövuorossa minulle uudessa vanhusten hoivapaikassa. Yökierrolla mummo toteaa, että hereillä ollaan, olen tainnut ajaa karille ja vene vuotaa. Minä sitten ihmettelemään, että untakos oli nähnyt, kuinkas muuten? Mummo siihen; niin että vaippa on märkä.. Sitten välähti, mikä se uppoava vene oli :) loistavaa huumoria,piristi mukavasti yötä ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Pirpana 49

Minulle taas sanottiin, että olet sen verran sairaan näköinen, että voisit syödä nää mun lääkkeet. Sen sanoi potilas kun käräytin hänet piilottamasta lääkkeitä patjan alle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edellisessä työpaikassani vuodeosastolla lääkäri testasi vanhan rouvan muistia tiedustelemalla tämän ikää. Rouva hetken lääkäriä katsottuaan totesi, että kolmas vaippakausi menossa. Että näin...

- Ei tarinoita vuodet vaihda, ne vaihtaa vain kertojat -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En viitsi aloittaa uutta ketjua yhden viestin takia, joten tässä yksi viisaus lapsen suusta. Juteltiin ihmisten muuttumisesta tytön kanssa, joka taisi olla silloin 9v, hän sitten huokaisten tokaisi; minkäs kärpässieni pilkuilleen voi :(

"Lapsi ei koskaan oppisi kävelemään, jos hän lakkaisi yrittämästä ensimmäisen kerran kaaduttuaan."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En viitsi aloittaa uutta ketjua yhden viestin takia, joten tässä yksi viisaus lapsen suusta.

http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=14448.0

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tänään töissä yks 97 v mummu kertoi odottavansa nuorisoa kylään. Sillä hän tarkoitti 73 v tytärtään ja vävyään.  :o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sisätautien osastolla käyty keskustelu. Pappa A täyttää vuosia, ja pappa B jutustelee muuten vain. Pappa B on hieman huonokuuloinen.

B: No, sitähän on sullakin merkkipäivä oikein. Kun nyt tohon ikään olet päässyt, niin annas nuoremmalles hyvä elämänohje. (B on A:ta ehkä muutaman kuukauden nuorempi)

A: Tjaah. Mitäs sitä sanoisi. Pitää ottaa ilo irti elämästä.

B: MITÄ? ILO IRTI EMÄNNÄSTÄ?!

A: Ehei, kun ELÄMÄSTÄ!

B (hoitajalle): Jo on mies. Kysyn elämänneuvoa ja kertoo vaan että pitää ottaa ilo irti emännästä. Mistäs minä semmoisen tällä iällä enää löydän?

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Pappa valitti illalla:

- On se kumma kun ennen miesten kanssa puhuttiin saunassa naisista ja nyt vertaillaan sairauksia.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitänee kertoa oma kokemukseni kun olin kesätöissä palvelutalossa ja dementikko-osastolla "istuttamassa" mummoa vessanpöntölle ja kovasti mummo ähersi ja puhisi pöntöllä ja kuitenki yritti jo lähteä pois jolloin yritin saada mummoa pysymään pöntöllä ja kysyin että "Tuleeko se kakka?" johon mummo tokaisi että "Kysy siltä iteltään"  :-X Piti kyllä nauraa kauan aikaa  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyselin eilen töissä muistaako eräs mummu ikäänsä. Mummu vastasi minulle:olen kahdenkymmenen ja vähän  päälle 

mummu oli juuri täyttänyt 95v :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oltiin työkaverin (myös mies) kuivittamassa yhtä vanhempaa herraa. Kehoitettiin sitten nostamaan pyllyä ylös muutaman kerran. Totesi vaan loppuun:"Kyllä te ootte yksii pyllypoikii." Tajusi sitten samantien mitä oli sanonut ja rupesi vielä nauraa rohottamaan päälle. Naurettiin kyllä kaikki tälle jutulle.

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dementoitunut kysyi hoitajalta: mikä on tärkeintä ihmisessä? vastaukseksi yritettiin tarjota sielua, sydäntä jne...  Rouva tokaisi: ja paskat, hermot ne on. ku ne mennee ei auta ennää mikkään ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Dementoitunut kysyi hoitajalta: mikä on tärkeintä ihmisessä? vastaukseksi yritettiin tarjota sielua, sydäntä jne...  Rouva tokaisi: ja paskat, hermot ne on. ku ne mennee ei auta ennää mikkään :)

TOTTA!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Eräs mummo totesi ambulanssissa miespuoleiselle työkaverilleni, että "sä näytät ihan Jari Sillanpäältä, mutta seksueelinen suuntautuminen taitaa olla hieman eri...".  ;D

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Meillä on tässä taas kerran yksi dementti ollut yöt seuranamme. Tänään hän aamulla lohkaisi: "Ei nää yöt mittään helppoja oo. Pitäs varmaan pyytää lisää palkkaa."

Edellinen saattoi olla häneltä niitä ainoita lauseita joissa oli järki koko lauseissa mukana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tossa yksi mummeli viihdytti yötä, ja tuli sitten hoitajalta pyytämään:

Mun tekisi kuule niin mieli miestä, Anna edes Burana....

ps. Buranaa puutteeseees  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Mummi, noin 90v, syvästi uskovainen, harmitteli, kun ei mielestään voi kirkossa osallistua virrenveisuuseen. Minä sitten kysymään, että miksikäs ei voi?

Mummi siihen: "No, sieltähän lähtee kaikki pois, jos minä alan veisaamaan. Minä nimittäin laulan ihan ammuvainaan äänellä!"

Olen kyllä kuullut joidenkin vertaavan ääntään variksen raakuntaan, mutta en vielä kuolleeseen lehmään :nauraa:

"Niin kauan kuin teillä on valo, uskokaa valoon, jotta teistä tulisi valon lapsia."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...