Jump to content
MAINOS

Lakko


Alf

Recommended Posts

huh.gif Kertokaapa miten saisi kerättyä merkittävän määrän hoitajia ulosmarssiin työpaikoiltaan? Liiton puolesta kun ei tunnu parannuksia olevan mahdollista hoitajien työoloihin saati palkkaan saada.. Hoitajien työolojen parentaminen näkyy luonnollisesti myös potilaiden hoidossa, tätä kun ei vaan päättäjät tunnu ymmärtävän..

"Sinä elät kuolemanpelossa"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei taida olla helppoa, kun ei ole semmoisia suoraselkäisiä "hemmoja" tällä alalla tarpeeksi. Toisaalta luottamusmiehet EI saa yllyttää työrauahan rikkomiseen, mutta kyllä jotain pitäis tehdä.

Tässä TUPOssa saa vastavalmistuneet parempaa lähtöpalkkaa mutta kukaan ei muista muistuttaa että samalla menetettiin yksi palkkaluokka! Luin katkerana vanhasta lääkärilehdestä, kun siellä oli palkan vaatimus 3.8% ja ens 3.7% vuonna mutta juurihan he saivat palkankorotuksen ja se oli LAKON ansiota.

No TEHY:läiset eivät olleet siihen valmiita tai ainakin suurin osa, mulle sanoi yksi hoitaja "hyvä ettei tullut lakkoa mutta tää palkka on pieni edelleen" No äänestitkö "no en, kun mulla ei ole montaa vuotta enään eläkkeeseen" toisin sanoen tulevien hoitajien tulevaisuus ei kiinnosta. Saman näkee jokus ohjaajista(onex ei ole mulle tullut, vielä), kun on oltu joskus vittumaisia, niin täytyy olla uusillekkin opikelijoille! tämä ei ole yleistys 8)

Kaiken tän jälkeen Hauskaa Joulua ja toivottavasti parempaa vuotta 2003 :)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo oli kyllä huh-huh - tasoa koko neuvoa antava äänestys. 15% jäsenistä vastasi.

Mikä naisia vaivaa kun ei viitsitä osallistua omien asioiden ajamiseen???

Potilaiden asioita kyllä ajetaan ja ylitöinä ja ilman taukoja. Hoitajat on kyllä uskomattomia "marttyyreita", eivätkä näe että potilaiden olothan siinä samalla kohentuisi. Sangen paljon tyhmää sakkia ajautunut samalle alalle, vai? Uskomatonta! 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo oli kyllä huh-huh - tasoa koko neuvoa antava äänestys. 15% jäsenistä vastasi.

Mikä naisia vaivaa kun ei viitsitä osallistua omien asioiden ajamiseen???

Potilaiden asioita kyllä ajetaan ja ylitöinä ja ilman taukoja. Hoitajat on kyllä uskomattomia "marttyyreita", eivätkä näe että potilaiden olothan siinä samalla kohentuisi. Sangen paljon tyhmää sakkia ajautunut samalle alalle, vai? Uskomatonta! 8)

Juuri nain!Kunnanpaattajat tietavat,etta hoitsut kylla tekevat tyonsa vaikka narinaa kuuluukin.Ja kun on viela heikko liittokin,niin TUPO-neuvottelut ovat kunnanisille sunnuntaikavelya vastaava rentouttava tapahtuma. angry.png

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo oli kyllä huh-huh - tasoa koko neuvoa antava äänestys. 15% jäsenistä vastasi.

Olen kuullut usean suusta ettei heille tullut koskaan sitä prosyyriä missä äänestyksestä kerrottiin. Lieneekö tuolla osuutta asiaan. Kuinkahan monelta se on jäänyt saamatta.

Toinen mistä joku jossain jo mainitsikin, on se tosiasia, että todella moni hoitaja kuuluu siihen ikäluokkaan mikä jää lähivuosina eläkkeelle. Siinä taitaa olla vähän e.v.v.k asenne pinnassa. Ja kuinkahan moni asiasta päättäneestä valtuustosta kuuluu tähän ikäluokkaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän minäkin olen kuullut näistä Tehyläisistä jotka eivät koskaan saaneet tuota äänestyskirjettä.

Silti uskon että suurin syy surkeaan äänestysprosenttiin on laiska ja palkkaansa tyytyväinen vanhempi hoitajakunta, joka tekee kaikkensa ettei vaan tapahdu omassa elämässä mitään muutoksia, esimerkiksi lakkoa.

Tuo Tehyn valtuuston kokoonpano olisi kyllä kiva saada jostakin, voisi tehdä oman alueen edustajille muutaman kysymyksen. En äkikseen löytänyt kokoonpanoa Tehyn sivuilta, mutta sepä ei kyllä hämmästyttänyt mitenkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuo Tehyn valtuuston kokoonpano olisi kyllä kiva saada jostakin, voisi tehdä oman alueen edustajille muutaman kysymyksen. En äkikseen löytänyt kokoonpanoa Tehyn sivuilta, mutta sepä ei kyllä hämmästyttänyt mitenkään.

Pyysin sitä Jaana Laitinen-Pesolalta sähköpostitse, mutta en ole saanut vastausta. Toinen mikä olisi kiva kuulla olisi liitosta eronneiden määrä. Meillä on varmaan yli puolet hoitajista ottanut loparit....
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehka juuri siksi et ole saanut vastausta koska et kuulu liittoon.Tai olla TEHY:n sisapiiritietoa,josta meidat liittoutumattomat on pullautettu pois.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyysin sitä Jaana Laitinen-Pesolalta sähköpostitse, mutta en ole saanut vastausta. Toinen mikä olisi kiva kuulla olisi liitosta eronneiden määrä. Meillä on varmaan yli puolet hoitajista ottanut loparit....

Olen laittanut viimeisten vuosien aikana lähes kymmenen sähköpostiviestiä Tehyyn mm. Pesolalle sekä Sassille. Eipä ole rouvat oppineet joko a)sähköpostin käyttötaitoa tai cool.png käytöstapoja, koska _yhteenkään_ ei ole vastattu.

Uskoisin että liitosta on eronnut jo sen verran porukkaa että sillä on ihan konkreettisia vaikutuksia liiton budjettiin. Paikallisosastothan sen ensiksi huomaavat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8)

Moi!

Myös minä laitoin heti tupoon mentyä sähköpostia J L-P:lle, mutta eipä ole vastausta kuulunut.

Mielestäni: Tehy käyttää nyörää jäsenistöään hyväkseen ja puheet lakkoonmenosta ja hoitajien palkan korotuksista ovat olleet vain keino, saada jo muutenkin hiljainen hoitajasakki vielä hiljaisemmaksi, kun näennäisesti on hoitajien palkka-asioita pitkin vuotta valmisteltu.

Suututtaa myös vanhat hoitajat: itse ovat nuorena saaneet osastoilla niin paljon P...aa niskaan, että nuorille hoitajille ei suotaisi mitään ansionkorotusta ja aseman parantumista.

Ilkeitä ovat nuo yli 40 v.hoitajat: terv.hoitaja opiskelijalta yksi hoitaja kielsi osallistumasta asiakkaan terveystarkastukseen, jonka suoritti, koska itse ei ollut sellaiseen koskaan opiskeluaikanaan saanut osallistua.

Miten voi oppia, jos ei edes yhtä kertaa näe,mitkä asiat tulee huomioida esim. terv.tarkastuksessa..

No, minä (26v) otin opiskelijan mukaani..:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyis tehä niin, et jotkut innokkaat rupeais vaikkapa paikallisesti kerään porukkaa, jotka sitoutuvat irtisanoutumaan työstään jos palkka ei nouse esim 500e. Ois sairaaloiden johtajat ihmeissään kun tulis lappu eteen jossa esim 50% sairaalan hoitajista uhkaa irtisanoutumisella. Mut tuskin koskaan mahdollista kun tiedetään mitä tehyn jäsenistö on Ne saatanan 85%...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin itse tein pienen miehen hiljaisen protestin.En mennyt töihin kun maaryskirja oli katkolla vaan pakkasin auton ja lahin Norjaan.olivat hieman ihmeissaan töissa.Teholle kun nimittain ei heti revita osaavaa henkilokuntaa.Sita saa mita tilaa.

Ainakin itse nautin kovastikin tilanteesta. 8)

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8)

Moi!

Myös minä laitoin heti tupoon mentyä sähköpostia J L-P:lle, mutta eipä ole vastausta kuulunut.

Suututtaa myös vanhat hoitajat: itse ovat nuorena saaneet osastoilla niin paljon P...aa niskaan, että nuorille hoitajille ei suotaisi mitään ansionkorotusta ja aseman parantumista.

Itse lähetin ammattios.PJ:lle ja sain vastauksen seuraavana päivänä, mutta hänellekkin ilmoitin eroavani liitosta, koska en ollut todellakaan tytyväinen sopimukseen. Hän pahoitteli asiaa, kun tiesi minun olevan ex-luottamusmies. Miksi maksaisin liiton jäsenmaksuja näin opiskelijana, kun he eivät aja edes "kunnon" palkollisten etuja???

"Suututtaa myös vanhat hoitajat: itse ovat nuorena saaneet osastoilla niin paljon P...aa niskaan, että nuorille hoitajille ei suotaisi mitään ansionkorotusta ja aseman parantumista."

Vanhoissa hoitajissa on paljon hyviä ja päteviä hoitajia, mutta kun mulla ei ole muuta mahdollisuutta opiskella sairaanhoitajaksi, kuin AMK ja se aiheuttaa närää monesta suunnasta, on tainnut käydä muillekkin niin??

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8) Tässä kahden sh:n voimin nietittiin. MIKSI SAIRAANHOITAJAT OVAT ns. NUKKUVA PUOLUE?huh.gif?

Ja jotta tilanteeeseen voitaisiin muutosta niin

tuli mieleen miksi sh:t siis TEHY ei saisi tukea esim. paperiliitolta?

Koska he saavat helposti korostuksia ja heillä on hyvät palkat nyt jo, heitä kuunnellaan, jos he lyövät koneet kiinni niin kaikki seisoo, vienti ja sitä kautta tulee inflaatio ja devalvaatio yms. Kuinka moni paperimies on esim. suhteessa jollakin tavoin hoitoalan ihmisiin

Tukilakkoa peliin!!!!!!

Jos ei muuta niin paper ihmiset tulevat meille potilaiksi. Eihän me katsota ovatko he paperiliiton ihmisiä kun tulevat meille potilaiksi. Että samanlailla me heitä hoidetaan kuin muitakin ja entistä paremmin voitaisimme heitä hoitaa, jos he auttaisivat meitä hoitoalan tilanteen kohentamissessa.

Paperimiehet teillä olisi valta ja kunnia tehdä mitä vain haluatte, kun vain haluaisitte tai hiffaisitte !!!!!!!!!!!

Olkaa inhimillisiä ja auttakaa meitä ""tyhmiä""""" = jotka emme osaa pitää puoliamme!!!!!! Miksi emme-muuten- osaa pitää puoliamme?huh.gif?huh.gif

Vastatkaa please! tai välittäkää eteenpäin muun muassa näille "paperimiehille" joita tunnette.

Ajatelkaa, paperi on vain paperia ja potilaat (ja me) olemme sairaita!!!!!! (siis hoitajat että potilaat) heko hek ja heh hehe heheheheheheheeeeeee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

8) Tässä  kahden sh:n voimin nietittiin. MIKSI SAIRAANHOITAJAT OVAT ns. NUKKUVA PUOLUE?huh.gif?

Eihän siinä muuta kuin kaikki me nuoret hoitajat vain aktiivisesti Tehyn toimintaan mukaan ja potkitaan ne vanhat mummot pois palleiltaan kun eivät enää saa mitään aikaan. Olen itse muuttamassa ainakin hetkeksi takaisin Suomeen täältä Ruotsista ja minua kiinnostaisi järjestötoiminta ja haluaisin MUUTOSTA Tehyn palkkapolitiikkaan!!!  >:(Ruotsissa ovat hoitoalan palkat kohonneet kaikkein eniten koko maan eri palkansaajaryhmistä, enkä tarkoita tällä lääkäreiden palkkoja vaan hoitsujen... Olisi kiva jos saisi kaikki nukkuvatkin aktiiviseksi, itse olen myös ollut passiivinen jäsen mutta kiukku pakottaa aktiiviseksi kun luen näitä valituksia Tehyn toiminnasta!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sama vanha virsi. Hoitajat ovat laiskoja ja jämähtäneitä ei tunnu palkan korotus ja muu asioiden hoito kiinostavan. Tällä foorumilla vaan vikistään, että jotain tarvis tehdä, sitten kun pitäis tehdä jotain kaililla onkin jotai muuta ja tärkeämpää tekemistä.

Ja toi sun TEHY/Ruotsin vertaus on syvältä P....stä eli unohda TEHY ja sen tantat. Jos oot TEHYstä kiinostunut niin tilaa huivi tai pinssi niin homma rulez

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sama vanha virsi. Hoitajat ovat laiskoja ja jämähtäneitä ei tunnu palkan korotus ja muu asioiden hoito kiinostavan. Tällä foorumilla vaan vikistään, että jotain tarvis tehdä, sitten kun pitäis tehdä jotain kaililla onkin jotai muuta ja tärkeämpää tekemistä.

Niin, ja sinäkin vain valitat etkä ole kiinnostunut tekemään asialle mitään!!! Taas sama vanha virsi ;D

Asennevammaisuudella ja katkeroituneella asenteella kun ei voita mitään. Tehyssä tarvitaan miehiä, siksi en ajatellut ostaa huivia. Suosittelen sitä sinulle :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en ole mikää håkan, siksi en käytä huivia. En ole TEHY:n jäsen enkä liity jatkossakaan. Luehan tuota threadia palatsivallankumouksesta tällä samalla foorumilla.

Siinä ketjussa tätä asiaa jo käsitellään

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, kaivoitte sitten 1 ½ vuotta vanhan aiheen ylös ;D

Vanhoista keskusteluista vois copy-pasteta jutut aina parin vuoden välein sopimusneuvotteluiden aikaan tänne foorumille. Ei niissä neuvotteluissa mikään muutu kun samat tantat siellä vielä on.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei niissä neuvotteluissa mikään muutu kun samat tantat siellä vielä on.

Hei mäkin oon "tantta" eiku siis en, mutta vaihtoon tässä pyrkivä ;)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En muista missä, mutta joku kirjoitteli 300-500 palkan korotuksesta! Hei oikeesti herätys!!!! Semmosta ei saada missään liitossa aikaiseksi, mutta tavoitteita pitää olla ;)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...