Jump to content
MAINOS

SuPer ja Tehy: Hallitus on pettänyt hoitajille antamansa lupaukset


OldOne

Recommended Posts

Heh, mä nään jo silmissäni kun ja jos isotkin korotukset tulisivat, että ihmisillä/maalikoilla/muun ammatin edustajat kääntävät selkäänsä ja eivät kunnioita hoitajia enää senkään vertaa. Kieltämättä en haluaisi kuulua niihin ruikuttaviin, ahneisiin, ylimielisiin hoitajiin ( =näin on kuvailtu ) jotka vaatii ihan älyttömiä...Kyllähän se palkankorotus houkututtaa, mutta mä en voi sille mitään että alkaa kohta hävettää olla hoitaja...

Olet löytänyt villakoiran ytimen. Häpeään vedotaan aivan varmasti tulevina päivinä. Kuntatyönantajien puolelta tuli jo eilen "anelua".

Kukas siihen empatialässytykseen lähtee nyt mukaan? STHL ainakin.

Voi jumaliste..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 59
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Heh, mä nään jo silmissäni kun ja jos isotkin korotukset tulisivat, että ihmisillä/maalikoilla/muun ammatin edustajat kääntävät selkäänsä ja eivät kunnioita hoitajia enää senkään vertaa. Kieltämättä en haluaisi kuulua niihin ruikuttaviin, ahneisiin, ylimielisiin hoitajiin ( =näin on kuvailtu ) jotka vaatii ihan älyttömiä...Kyllähän se palkankorotus houkututtaa, mutta mä en voi sille mitään että alkaa kohta hävettää olla hoitaja...

Ja tähänkö asti ollaan hoitajia kunnioitettu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, mä nään jo silmissäni kun ja jos isotkin korotukset tulisivat, että ihmisillä/maalikoilla/muun ammatin edustajat kääntävät selkäänsä ja eivät kunnioita hoitajia enää senkään vertaa. Kieltämättä en haluaisi kuulua niihin ruikuttaviin, ahneisiin, ylimielisiin hoitajiin ( =näin on kuvailtu ) jotka vaatii ihan älyttömiä...Kyllähän se palkankorotus houkututtaa, mutta mä en voi sille mitään että alkaa kohta hävettää olla hoitaja...

-On sulla murheet. Nöyristelemälläkö sinä odotat korotuksia tulevan? Sen vuoksi tähän nykytilanteeseen on ainakin jouduttu.

hmm, turhaan vissiin itsäni puolustelen, mutta en ajatellut nöyristellä, annoin vain näkemykseni ja mielipiteeni. Minusta tämä vaan on naurettavaa...palkalla tai ilman..hyvä kun on niitä jotka jaksaa tehä palkkansa eteen jotain...[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 26.09.07 - klo:09:14


Heh, mä nään jo silmissäni kun ja jos isotkin korotukset tulisivat, että ihmisillä/maalikoilla/muun ammatin edustajat kääntävät selkäänsä ja eivät kunnioita hoitajia enää senkään vertaa. Kieltämättä en haluaisi kuulua niihin ruikuttaviin, ahneisiin, ylimielisiin hoitajiin ( =näin on kuvailtu ) jotka vaatii ihan älyttömiä...Kyllähän se palkankorotus houkututtaa, mutta mä en voi sille mitään että alkaa kohta hävettää olla hoitaja...

Vaatii ne muutkin tekemästään työstä palkkaa. Ei siinä mitään häpeämistä pitäis olla. Se, että nyt vaaditaan melko isoa palkankorotusta kerralla johtuu siitä, että vanhempi hoitajakunta on ajatellut tähän asti samoin kuin sinä nyt.

Tottakai sitä palkkaa saa vaatii kuka tahansa...Jotenkin tää homma on vaan paisunu niin isoksi...ei se että mitä vaaditaan vaan että miten, niin se puistattaa...mutta that´s me...( enkä siis nöyristele...) *pyhimys*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, mä nään jo silmissäni kun ja jos isotkin korotukset tulisivat, että ihmisillä/maalikoilla/muun ammatin edustajat kääntävät selkäänsä ja eivät kunnioita hoitajia enää senkään vertaa. Kieltämättä en haluaisi kuulua niihin ruikuttaviin, ahneisiin, ylimielisiin hoitajiin ( =näin on kuvailtu ) jotka vaatii ihan älyttömiä...Kyllähän se palkankorotus houkututtaa, mutta mä en voi sille mitään että alkaa kohta hävettää olla hoitaja...

Vaatii ne muutkin tekemästään työstä palkkaa. Ei siinä mitään häpeämistä pitäis olla. Se, että nyt vaaditaan melko isoa palkankorotusta kerralla johtuu siitä, että vanhempi hoitajakunta on ajatellut tähän asti samoin kuin sinä nyt.

Tottakai sitä palkkaa saa vaatii kuka tahansa...Jotenkin tää homma on vaan paisunu niin isoksi...ei se että mitä vaaditaan vaan että miten, niin se puistattaa...mutta that´s me...( enkä siis nöyristele...) *pyhimys*

No MITEN eri tavalla tässä nyt ollaan vaatimassa mitään kuin muutkaan? Jos tarkoitat mahdollista lakkoa, niin oletko mahdollisesti huomannut, että muutkin on palkkojansa korjaillu lakkojen avulla.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, mä nään jo silmissäni kun ja jos isotkin korotukset tulisivat, että ihmisillä/maalikoilla/muun ammatin edustajat kääntävät selkäänsä ja eivät kunnioita hoitajia enää senkään vertaa. Kieltämättä en haluaisi kuulua niihin ruikuttaviin, ahneisiin, ylimielisiin hoitajiin ( =näin on kuvailtu ) jotka vaatii ihan älyttömiä...Kyllähän se palkankorotus houkututtaa, mutta mä en voi sille mitään että alkaa kohta hävettää olla hoitaja...

Olet löytänyt villakoiran ytimen. Häpeään vedotaan aivan varmasti tulevina päivinä. Kuntatyönantajien puolelta tuli jo eilen "anelua".

Kukas siihen empatialässytykseen lähtee nyt mukaan? STHL ainakin.

Voi jumaliste..

Jep, empatiaa multa ehkä löytyy vähän liikaa, joten en voi osallistua keskusteluun ::). (?) Ajattelin asiaa vaan hieman eri kantilta.  Mitäs jos korotukset tulee ja muut jää ilman? ( opettajat ym ) ..hyvältä tuntuu..[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 26.09.07 - klo:09:22


Heh, mä nään jo silmissäni kun ja jos isotkin korotukset tulisivat, että ihmisillä/maalikoilla/muun ammatin edustajat kääntävät selkäänsä ja eivät kunnioita hoitajia enää senkään vertaa. Kieltämättä en haluaisi kuulua niihin ruikuttaviin, ahneisiin, ylimielisiin hoitajiin ( =näin on kuvailtu ) jotka vaatii ihan älyttömiä...Kyllähän se palkankorotus houkututtaa, mutta mä en voi sille mitään että alkaa kohta hävettää olla hoitaja...

Ja tähänkö asti ollaan hoitajia kunnioitettu?

No heiii...tottakai hoitajia kunnioitetaan..(?)... *pyhimys* 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hmm, turhaan vissiin itsäni puolustelen, mutta en ajatellut nöyristellä, annoin vain näkemykseni ja mielipiteeni. Minusta tämä vaan on naurettavaa...palkalla tai ilman..hyvä kun on niitä jotka jaksaa tehä palkkansa eteen jotain...

-Jos palkkaa tarkoitat niin se on tosiaan naurettava, siksi tähän on tultu.

Työantajajärjestön vetoamiset, syyttelyt ja syyllistämiset kuuluvat heidän taktiikkaansa, jota he toteuttavat täysin tunteettomasti ja nauravat partaansa mikäli saavat ne menemään läpi.

Heidän tavoitteensa on aikaan saada mahdollisimman edullinen sopimus itsensä kannalta, keinoja kaihtamatta.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, mä nään jo silmissäni kun ja jos isotkin korotukset tulisivat, että ihmisillä/maalikoilla/muun ammatin edustajat kääntävät selkäänsä ja eivät kunnioita hoitajia enää senkään vertaa. Kieltämättä en haluaisi kuulua niihin ruikuttaviin, ahneisiin, ylimielisiin hoitajiin ( =näin on kuvailtu ) jotka vaatii ihan älyttömiä...Kyllähän se palkankorotus houkututtaa, mutta mä en voi sille mitään että alkaa kohta hävettää olla hoitaja...

Vaatii ne muutkin tekemästään työstä palkkaa. Ei siinä mitään häpeämistä pitäis olla. Se, että nyt vaaditaan melko isoa palkankorotusta kerralla johtuu siitä, että vanhempi hoitajakunta on ajatellut tähän asti samoin kuin sinä nyt.

Tottakai sitä palkkaa saa vaatii kuka tahansa...Jotenkin tää homma on vaan paisunu niin isoksi...ei se että mitä vaaditaan vaan että miten, niin se puistattaa...mutta that´s me...( enkä siis nöyristele...) *pyhimys*

No MITEN eri tavalla tässä nyt ollaan vaatimassa mitään kuin muutkaan? Jos tarkoitat mahdollista lakkoa, niin oletko mahdollisesti huomannut, että muutkin on palkkojansa korjaillu lakkojen avulla.

Siis edelleen...palkkaa saa vaatia...se että tää on paisunu isoksi niin tarkoitin, että kun on jo ammatinvälistä sotaa keskenään...opettaja vs hoitajat...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, empatiaa multa ehkä löytyy vähän liikaa, joten en voi osallistua keskusteluun *pyhimys*. (?) Ajattelin asiaa vaan hieman eri kantilta.  Mitäs jos korotukset tulee ja muut jää ilman? ( opettajat ym ) ..hyvältä tuntuu..

Ne neuvottelee omat asiansa liittojensa avulla. Afrikassa nähdään nälkää ja tuskin sä silti empatian vuoksi Suomessa olet syömättä?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis edelleen...palkkaa saa vaatia...se että tää on paisunu isoksi niin tarkoitin, että kun on jo ammatinvälistä sotaa keskenään...opettaja vs hoitajat...

-Tottakai sitä "sotaa" on, eihän kukaan halua että toinen (omasta mielestä vastaava tai jopa huonompi) järjestö saisi parempaa sopimusta kuin oma järjestö.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko se hoitajien kunniotus sitten tullut siitä, että tehdään tärkeetä työtä pienellä palkalla, itseämme uhraten?

Ja ei, en soisi opettajille lisää palkkaa, sen sijan voisi puhua niistä avustajista (koulussa) mitkä saa todella surkeaa palkkaa. Ja jnka työsopimukset loppuvat aina ennen kesää. Mutta se on niitten järjestöjen asia hoitaa niitten työolot ja palkat inhimilliseksi, ei nekään ole meitä auttanut, ja ei me voida aina olla se antava, auttava puoli.

Sitäpaitsi eihän sun tartte ottaa sitä palkkaa vastaan. Voithan sinä pyytää työnantajalta ettei se korota sun palkkaa sitten kun neuvottelut saadaan loppuun. Mutta toimisitko näin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tai sitten voi suoraan ilmoittautua vapaaehtoistyöhön jonkun Raha-automaattivaroilla itseään elättävän

yhdistyksen, säätiön tms ylläpitämään putiikkiin. Kaikki uppoaa ja riittää duunia vielä kaverin kavereillekin ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy on ajautunut lakkoon viimeksi vuonna 1995. Lakon palkankorotushyöty jäi tuolloin alle yhden prosentin.

Luin tuon uutisista, enkä voinut olla kommentoimatta tuota lausetta. Loppuun asti yritetään "pelotella" tuolla,jos menette lakkoon hyöty jää hyvin pieneksi. Tuolloin vuonna -95 tilanne oli aivan toinen, nyt eletään vuotta 2007! Ja kyllä muut ammattiliitotkin ovat ajautuneet lakkoihin, saaneet jopa silloin jotain aikaiseksikin. Oikeasti nyt ollaan ajamassa meidän hoitajien etuja, joihin olisi pitänyt jo aikaa sitten puuttua. Olen sitä mieltä, että hoitajat ovat todella hakemassa ansaitsemiaan korotuksia/ korotusta. En vain voi ymmärtää tuota Markku Jalosen kommenttia" vakavasti ja monipuolisesti"! KYLLÄ, hoitajat tällä kertaa ovat aivan vakavissaan ja tosissaan ajamassa omia etujaan jotka heille kuuluvat. Toivoisin, että kaikki hoitajat ymmärtäisivät vetää yhtä köyttä. Perjantaina ollaan sitten KAIKKI jotka vain kykenevät mielenosoituksessa. EI;EI ja EI hyväksytä kuntien palkkaratkaisua!!!!  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehy on ajautunut lakkoon viimeksi vuonna 1995. Lakon palkankorotushyöty jäi tuolloin alle yhden prosentin.

Minulla ei tilastoja ole käytössä mutta omalla kohdallani silloinen palkankorotus oli huomattavasti isompi. Se on kyllä totta että tekstikysymyksissä annettiin v. -95 aivan liikaa periksi..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pettureita on lähempänäkin kuin hallituksessa. Siellä aitiossaanhan ne päättäjät vetävät kylmäkiskoista politiikkaa. Saisipa hallituksen kaadettua. Superin johto minua eniten ihmetyttää. Osasin kyllä uumoilla moista vetäytymistä.; eihän ollut ensimmäinen kerta Taisi Palomäellä mennä pupu pöksyyn vai oliko jo ripulit. Mitähän Juhanille on luvattu?

Nyt vain rekrytoimaan kaikki superilaiset Tehyyn.

Rohkeutta tehyläisille päättäjille: PERIKSI EI SAA ANTAA!

Kaipa Tehyn lakko-organisaatio on rasvattu! Odotan, että jäsenistö seisoo päättäjien päätösten takana. Tukekaa päättäjiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lindénin palkka on 8 500 euroa, jonka lisäksi hän saa puolet kansanedustajan palkasta 2 770 euroa ja puolet kansanedustajan verottomasta kulukorvauksesta 904 euroa eli yhteensä 12 174 euroa.

Äitiyslomaa vai etätöitä? Ministeri Suvi Lindénille (kok) jälkimmäisen valitseminen tuo lähes 5 000 euroa enemmän palkkaa joka kuukausi.

Lähes 5000 euroa lisää joka kuukausi.

Olen niin sanaton. Tämän pitäisi jo kertoa, miksi hoitajat ovat niin vihaisia tuosta 12% korotusehdotuksesta! Vois sanoa että, häpeä pääministeri ja hallitus!!!!

Hyvä Tehy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä alkoi minullakin sappi kiehua kun näin Lindenin palkan! Ai että ei ole ihmisellä minkäänlaista häpyä! Ja Lehtomäki, jäi äitiyslomalle vaivaisen 5000e äitiysopäivärahan turvin. Mutta hän sentään jäi pois rehellisesti pois töistään eikä vetäytynyt vain "etätöihin" synnyttämään lastaan! Sh tekee vuorotyötä 2 kk päästäkseen edes nippa nappa Lehtomäen äitiyspäivärahaan. Nyk hallitus on sirkusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon ihan jo tippunut matkasta... Osaako joku kertoa, että mikä on STHL:n tilanne? Hyväksyikö se jo jotain? Anteeksi tyhmyyteni ;(. Sikäli kiinnostaa, että saankohan ottaa jatkossa noita viikonloppukeikkoja vastaan (siis jos lakko alkaa), jotka kylläkin on enempi sosiaalipuolen töitä. Kaikkialla puhutaan vain Tehystä eli taitaa todellakin koskea vain Tehyä. Olisi ihana, jos joku osaisi auttaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon ihan jo tippunut matkasta... Osaako joku kertoa, että mikä on STHL:n tilanne? Hyväksyikö se jo jotain? Anteeksi tyhmyyteni ;(. Sikäli kiinnostaa, että saankohan ottaa jatkossa noita viikonloppukeikkoja vastaan (siis jos lakko alkaa), jotka kylläkin on enempi sosiaalipuolen töitä. Kaikkialla puhutaan vain Tehystä eli taitaa todellakin koskea vain Tehyä. Olisi ihana, jos joku osaisi auttaa.

STHL on allekirjoittanut uuden KVTESin. Jos olet solidaarinen, niin et mene keikkailemaan ja tekemään sellaista työtä joka johtuu siitä, että Tehyllä on ylityö- ja vuoronvaihtokielto. Asia on toki sinun itsesi päätettävissä loppukädessä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon ihan jo tippunut matkasta... Osaako joku kertoa, että mikä on STHL:n tilanne? Hyväksyikö se jo jotain? Anteeksi tyhmyyteni ;(. Sikäli kiinnostaa, että saankohan ottaa jatkossa noita viikonloppukeikkoja vastaan (siis jos lakko alkaa), jotka kylläkin on enempi sosiaalipuolen töitä. Kaikkialla puhutaan vain Tehystä eli taitaa todellakin koskea vain Tehyä. Olisi ihana, jos joku osaisi auttaa.

STHL on allekirjoittanut uuden KVTESin. Jos olet solidaarinen, niin et mene keikkailemaan ja tekemään sellaista työtä joka johtuu siitä, että Tehyllä on ylityö- ja vuoronvaihtokielto. Asia on toki sinun itsesi päätettävissä loppukädessä.

Kiitos! Kyllä nyt on aika sairaanhoitajien saada kunnon palkankorotus eli täysillä olen tietysti tukemassa asiaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässähän aivan menee usko ihmisyyteen. Ministerin palkalla voi näköjään ostaa ihmisen.

Ministerin titteli ja n. 12000 euroa kuussa palkkaa saavat ajattelemaan, että kutsumus elättää sittenkin.  ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti juontaja vetää esille Risikon parin vuoden takaiset puheet  angry.png

http://www.paularisikko.net/puheetjakirjoitukset/kolumnit/2005-11-04kutsumuksellaeimaksetavuokraa.htm

Tässähän aivan menee usko ihmisyyteen. Ministerin palkalla voi näköjään ostaa ihmisen.

-Tonhan voisi lähettää studioisännälle/ohjelmaan ns. täkyksi ja keskustelun aiheeksi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Tonhan voisi lähettää studioisännälle/ohjelmaan ns. täkyksi ja keskustelun aiheeksi.

Tehty  :)

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...