Jump to content
MAINOS

yötyöläisen lomat


yömamma

Recommended Posts

kertoisitteko kuinka teillä lasketaan lomapäivät jos teet keskiviikosta kekiviikkoon öitä. Kun otat esim 2 viikkoa lomaa ja loma alkaa viikolla jolloin ma,ti on vapaapäivät ja menisit keskiviikkona yöhön ja teet seuraavaan keskiviikkoon eli 8pv ja sitten taas loppuviikko vapaata. Eli montako lomapäivää kuluu?? Pitääkö loma aloittaa ensimmäisen viikon maanantaista joka on vapaapäivä vai vasta keskiviikosta joka ensimmäinen työpäivä?? Olen kaupungin hommissa eli meillä normaalisti viikosta menee se 5 lomapäivää, mutta miten yöhommissa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä lomapäivän arvo on 7,4 h. Jos aloitat loman vapaan maanantaina, niin ma-pe on lomapäiviä, eli myös valvontavapaat ovat lomapäiviä. Eli jos ymärsin oikein, ja olet 2 viikkoa lomalla, sulta menee 10 lomapäivää, ja ma ja ti on valvontavapaita ja menet taas ke töihin. Työnantajasta riippuu, saako loman aloittaa muina päivinä kun ma, meillä toivotaan lomien alkavien aina maanantaisin.

Meillä yksityisellä puolella saadaan kerätä plussatunteja, ja silloin on erityisen tärkeätä laskea miten aloitat loman (heti listan alussa vai keskeltä). Palkanlaskija osais sua neuvoa paremmin näissä lomapäivän laskuissa, plussa- ja miinustuneissa ym.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö KvTes:in mukaan pitäisi olla 16 tuntia töitä sellaisella viikolla, jossa lomapäivät on ke-pe? Näin muistaakseni meni minulla (ihan norm.3-vuorotyö mutta sillä ei ole merkitystä) kun otin kolme lomapäivää juuri ke-pe. Yötyötä tekevää koskee ihan samat säännöt noissa lomahommissa(kin) kuin muita. Eli vapaita ei voi automaattisesti pitää vapaina ennen ja jälkeen loman. KvTes sanelee katkenneessa periodissa tuntimäärät, mitkä pitää tehdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoin tälläviikolla juuri lomatoiveitani. Mun lomat alkavat niin, että sunnuntai-aamuun olen töissä, mutta sunnuntai-illasta tulee lomatuuraaja. lomat pitää tehdä aina kalenteriviikon mukaan, muuten tulee katkenneita työjaksoja ja niistä voi joutua/joutuu maksamaan eli menettää vapaapäiviä tai voi joutua tulemaan töihin jonain lauantaina ilman vapaata. Niin ainakin meidän töissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...