Jump to content
MAINOS

Matala hemoglobiini


Pernasoppa

Recommended Posts

Vähän ohi aiheen, mut just tultiin hematologin luota keskimmäisen kanssa ja hematologi katsoi lapsen kynsistä, että hb näyttää nousseen hyvin.  Huomenna kuullaan sit onko lääkärillä edessä ura meediona...

Ei ne vissiin kynsistä katso, vaan siitä väristä mikä niiden kynsien alla on  ;) Käsittääkseni.  Ja jotkut kokeneet erikoislääkärit kyllä on oikeesti aika päteviä, vaikka mulla onkin henk.koht. menny usko aika moneen lääkäriin.. Mä oonkin niin taitava että osaan sanoa pvk-putkea heiluttelemalla jos hb alle 70  :nauraa: no joo, myönnetään että aika usein..

Tarkemmin kun mietin, niin lääkäri tosiaan taisi sano katsovansa kynsien väristä. Eli varmaan tarkoitti kynnen ALLA olevaa väriä. ;D Harmi etten itse älynny katsoa mitä eroa niissä on...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Tarkemmin kun mietin, niin lääkäri tosiaan taisi sano katsovansa kynsien väristä. Eli varmaan tarkoitti kynnen ALLA olevaa väriä. ;) Harmi etten itse älynny katsoa mitä eroa niissä on...

kovin on valkoiset jos hemppa matala, kun hb ok, niin sellaiset vaaleanpunaiset/punertavat muistaakseni. En nyt muista mistä olen tämän oppinut. huh.gif Mutta siihenkin varmasti tulee samanlainen tuntuma, kun kokeneelle hoitajalle että naaman väristä näkee jos hb pudonnut kovasti (siis lyheyn ajan sisällä).

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nykyään oximeterin kanssa, estääkö kynsilakka tällöin sen toiminnan? 

Muistan anestesialääkärin maininneen, että kynsilakka voi tosiaan heikentää oximetrin mittaustulosta.

Kyllä, kynsilakka haittaa saturaatioseurantaa pulssioksimetrillä.

Mä en kyllä ymmärrä miten se kynsilakka pystyy häiritsemään sitä mittaria jos se on korvassa tai nenässä?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös jääplasman tuotanto lopetettu ja tuo octoplast tuli tilalle??

Vuoden 2007 aikaan jääplasmasta siirrytään Octoplasiin ja jääplasman valmistus loppuu samalla. Octoplas ilmeisesti turvallisempi vaihtoehto potilaalle.

On sitten näköjään noussut tuo hinta aika rapsakasti tai sitten muistan väärin tuon vanhan hinnan..

Voit hyvinkin muistaa hinnan oikein. Sivuilla ei mainittu mitä kaikkea tuo pussin hinta pitää sisällään (sisältääkö esim. ristauksen). Erikseen laskutettiin mm. päivystyslisä varastovalmisteesta (11e ja rapiat) ja seulontakoe päivystyaikana (hieman alta 30e).

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähän ohi aiheen, mut just tultiin hematologin luota keskimmäisen kanssa ja hematologi katsoi lapsen kynsistä, että hb näyttää nousseen hyvin.  Huomenna kuullaan sit onko lääkärillä edessä ura meediona...

Ei ne vissiin kynsistä katso, vaan siitä väristä mikä niiden kynsien alla on  ::)

En mä ole osannut katsoa kynsien alta kuin kapilaaritäytön, pitää alkaa treenaamaan.

Mihin se perustu että potilaalta vaaditaan leikkaukseen tullessa poistamaan kynsilakka? Muistaakseni siinä oli juuri pt:n yt:n tarkkailu kyseessä, hb; kantaa happea, mutta se hapetustila saadaan mitattua nykyään oximeterin kanssa, estääkö kynsilakka tällöin sen toiminnan? 

(Uskomatonta, 3kpl. anestesian kirjoja kotona ja yksikään ei mainitse asiasta...)

Muistan anestesialääkärin maininneen, että kynsilakka voi tosiaan heikentää oximetrin mittaustulosta.

Juuh, ja rakennekynnet samoin. Joku perehtynyt osannee valaista onko se kynsilakan kohdalla väri joka tökkii??

Tummat sävyt (ei läpäise valoa) Näin olen itselleni antanut ymmärtää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähän ohi aiheen, mut just tultiin hematologin luota keskimmäisen kanssa ja hematologi katsoi lapsen kynsistä, että hb näyttää nousseen hyvin.  Huomenna kuullaan sit onko lääkärillä edessä ura meediona...

Ei ne vissiin kynsistä katso, vaan siitä väristä mikä niiden kynsien alla on  ::)

En mä ole osannut katsoa kynsien alta kuin kapilaaritäytön, pitää alkaa treenaamaan.

Mihin se perustu että potilaalta vaaditaan leikkaukseen tullessa poistamaan kynsilakka? Muistaakseni siinä oli juuri pt:n yt:n tarkkailu kyseessä, hb; kantaa happea, mutta se hapetustila saadaan mitattua nykyään oximeterin kanssa, estääkö kynsilakka tällöin sen toiminnan?   

(Uskomatonta, 3kpl. anestesian kirjoja kotona ja yksikään ei mainitse asiasta...)

Muistan anestesialääkärin maininneen, että kynsilakka voi tosiaan heikentää oximetrin mittaustulosta.

Juuh, ja rakennekynnet samoin. Joku perehtynyt osannee valaista onko se kynsilakan kohdalla väri joka tökkii??

Tummat sävyt (ei läpäise valoa) Näin olen itselleni antanut ymmärtää.

Koska pulssioksimetri mittaa happisaturaation valon avulla, niin kynsilakka tai muu lika saattaa häiritä mittausta. Asiasta jonkin verran esim. täällä

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...