dino Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Suomen terveydenhoitajaliitto STHL kehottaa kunta-alan sopijaosapuolia palaamaan heti neuvottelupöytään ja jatkamaan neuvonpitoa. STHL muistuttaa, että hallituksen lupaaman ylimääräisen valtionosuuden saaminen edellyttää ratkaisua ilman työtaistelua. Terveydenhoitajaliitto pitää valtion lupaamaa panosta niin suurena, että se neuvottelujen jälkeen kannattaa ottaa vastaan. http://www.yle.fi/uutiset/24h/id69314.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
dino Posted September 8, 2007 Author Share Posted September 8, 2007 Pikkaisen tulee sellainen olo että terveydenhoitajia hieman hirvittää lakkomahdollisuus joka on edelleen vahvasti olemassa... :- Toivottavasti pysyvät neuvottelijoiden tukena ja rintamassa mukana ilman suurempia soraääniä.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PUTte Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Pikkaisen tulee sellainen olo että terveydenhoitajia hieman hirvittää lakkomahdollisuus joka on edelleen vahvasti olemassa... :- Toivottavasti pysyvät neuvottelijoiden tukena ja rintamassa mukana ilman suurempia soraääniä.. Täytyy toivoa... Mielenkiintoista nähdä mitä tuleman pitää. Toivoa sopii, että tämä palkka-asia ratkeaa parhaalla tavalla... Siis hoitajille paljon lisää liksaa! :) Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta) Instant Karma? Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morte Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä pikkuliittojen (esim.STHL) merkitystä. STHL:n jäsenmäärä liikkuu 7500 henkilön määrässä, kun neuvotteluissa Tehy+SuPer=TNJ, saadaan jäsenmääräksi 200 000 henkilöä. Toki moni STHL:n jäsen kuuluu jo tuohon 200 000 henkilöön. Näissä pikkuliitoissa on juuri vaarana tuo rivien hajoaminen. Antaa TNJ:n hoitaa neuvottelun, ei STHL:n kehoituksilla ole mitään apua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teemu Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä pikkuliittojen (esim.STHL) merkitystä. STHL:n jäsenmäärä liikkuu 7500 henkilön määrässä, kun neuvotteluissa Tehy+SuPer=TNJ, saadaan jäsenmääräksi 200 000 henkilöä. Toki moni STHL:n jäsen kuuluu jo tuohon 200 000 henkilöön. Siis täh? http://www.terveydenhoitajaliitto.fi/index.php?mid=88&a=show&id=312 STHL ry (perustettu 1938) on terveydenhoitajien ja kuulontutkijoiden työmarkkina- ja ammatillinen edunvalvontajärjestö, jossa on 7 800 jäsentä. Jäsenistö työskentelee kuntasektorilla, valtiolla, yksityisellä terveyspalvelualalla tai yksityisellä sosiaalipalvelualalla. Liiton keskusjärjestö on STTK. Kunta-alan pääsopijajärjestö on KTN ja valtiosektorin Pardia. Kuten näkyy heidän sopimuksistaan neuvottelee STTK, ei TNJ! Kiitos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morte Posted September 12, 2007 Share Posted September 12, 2007 Mun moka ::) Link to comment Share on other sites More sharing options...
psyhoi Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Terveydenhoitajaliiton allekirjoittamassa sopimuksessa sanotaan joulurahasta, että se maksetaan keskeytymättömässä palvelussuhteessa oleville. Jääkö siis määräaikaiset nuolemaan näppejään. Miten ja mistä tuo keskeytymätön määritellään? Kyseinen sopimuskohta alla. Löytyy linkkinä STHL:n sivuilta. joulukuu 2007 kertaerä 270 € – maksetaan niille, jotka olleet keskeytymättömässä palvelussuhteessa 1.12.2007 mennessä ja palvelussuhde voimassa maksamisajankohtana. Osa-aikatyössä suhteellinen osuus työaikaan nähden. Jos palkkaa ei makseta joulukuulta, ei myöskään kertaerää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
benzo Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 Sattumalta juttelin superin edunvalvontayksikön kanssa puhelimessa tänään, ja tuli sitten juteltu myös tätstä joulurahasta.Näin tämä henkilö selvitti asian minulle: Saat joulurahan jos olet ollut 4 kk työnantajalla töissä, sekä tietysti koko joulukuu pitää olla samasen työnantajan palveluksessa. Eli kaikki ei todellakaan saa sitä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
terkkari Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 En nyt keksi toista foorumia, johon kirjoittaisin ja siksi nyt siis tähän. Siis: olen terveydenhoitaja (ollut jo 20 v), sitä ennen apuhoitaja ja sairaanhoitaja. Ja IKINÄ en ole ajatellut kuuluvani STHL:oon, en ikinä... Jo valmistumisen aikaan, kun STHL:n edustajat kävivät kurssillemme esittäytymässä, tuli minulle mieleen, etten ikinä voisi samaistua näihin helmikaulaisiin hienostorouviin (anteeksi vaan yleistys!). Olen työvuosieni (lähes 30) aikana kokenut kaksi työtaistelua tähän asti ja hävennyt terveydenhoitajaliiton vuoksi. Yleensä kun alan ihmetellä jonkun/jonkin käyttäytymistä, tulee pohdittua MIKSI. No, olen tullut siihen johtopätökseen terveydenhoitajaliittolaisten kohdalla OMILLA TYÖPAIKOILLANI, että suurin osa heistä on töissä harrastuksekseen. Siis, todellista taloudellista tarvetta työntekoon ei ole, vaan puoliso esim. on niin hyväpalkkaisessa työssä, että lisätuloja ei oikeasti tarvita. Eikä heitä kiinnosta muiden tai tulevien hoitajien hyvinvointi. Itse (siis todella puhun vain omista kokemuksistani) he voivat aina hakeutua yksityispalveluiden piiriin. (Näissä työtaisteluissa olen ollut se toinen tai ainoa th-osallistuja työpaikallani ja kaiken lisäksi toiset tekivät mun työni rajoituksetta - eli todella mitätöivät panokseni. No, yleistää ei saa ja onhan meitä aika paljon Tehyssäkin - ja oma osastokin saatu. Meidän terkkareiden vaan tulisi myös olla aktiivisia - mehän ollaan myös erikoissairaanhoitajia (ainakin vanhalla koulutuksella; todistuksessakin niin lukee ;D). Ja omilla työpaikoillamme tulisi asiaa myös pitää aktiivisesti vireillä - jo ehkä opiskelijoillekin. Eli nythän taas nähtiin STHL:n kanta ja nössöys! Link to comment Share on other sites More sharing options...
_Silja_ Posted October 21, 2007 Share Posted October 21, 2007 Tervetuloa mukaan terkkari :-X. Itse olen aina ihmetellyt, miksi terveydenhoitajat ovat halunneet eriytyä. Eikös työterveyshoitajilla ole oma AKAVAN alainen liitto, tai ainakin takavuosina oli. Jotenkin toi AKAVA tuntuu mun suuhuni vielä vieraammalta kuin STTK. Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja Link to comment Share on other sites More sharing options...
-VF- Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Eikös työterveyshoitajilla ole oma AKAVAN alainen liitto, tai ainakin takavuosina oli. Jotenkin toi AKAVA tuntuu mun suuhuni vielä vieraammalta kuin STTK. Suomen työterveyshoitajaliitto on AKVAn jäsenliitto. Sitä en sitten tiedä, miksi työterveyshoitajat haluavat kuulua AKAVAan. Failure is always an option Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuure Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Terkkareilla tulee aina olemaan se ongelma, että menevät vikisemättä muiden mukana. Fine, jos heille sopii. Eipä nuo peruspalkat kovin korkeat ole, eikä edes lisiä päälle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stella1 Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Terkkareilla tulee aina olemaan se ongelma, että menevät vikisemättä muiden mukana. Fine, jos heille sopii. Eipä nuo peruspalkat kovin korkeat ole, eikä edes lisiä päälle. Jotain terveydenhoitajaliiton luottamushenkilöä haastateltiin tv:ssä (ohjelma,kanava?) ja hän ihmetteli kovin, miksi Tehylle ei KT:n tarjous riittänyt. :oHän oli tyytyväinen palkkaansa ja assetti irtisanoutumisen kyseenalaiseksi toimenpiteeksi. Eli tässä tämä ämmien solidaarisuus nähdään. Tehy tekee työn ja muut ämmät haukkuu ja ottaa sitten rusinat pullasta. olen itse sairaanhoitaja , opiskelen terveydenhoitajaksi, mutten koskaan aio niitten liitton liittyä nautamaisten puheiden takia. >:DMiehet puoltaa; metalliliitto, rakennusliitto ja paperityöläiset. ::) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.