Jump to content
MAINOS

Kutsu Hoitoalan järjestöjen SuPerin ja Tehyn yhteiseen tapahtumaan


OldOne

Recommended Posts

Jeejee,siellä oli otsikoissa taas "hallitus sai vastaansa vihaiset SAIRAANHOITAJAT" mun mielestä siellä oli kyllä lähihoitajiakin..

Jostain kumman syystä median ja poliitikkojen kielessä "sairaanhoitaja" on yleensä synonyymi termille "kaikki hoitajat".
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 64
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jeejee,siellä oli otsikoissa taas "hallitus sai vastaansa vihaiset SAIRAANHOITAJAT" mun mielestä siellä oli kyllä lähihoitajiakin..

Jostain kumman syystä median ja poliitikkojen kielessä "sairaanhoitaja" on yleensä synonyymi termille "kaikki hoitajat".

Yleisesti sana "hoitaja" on typerä. Ei pahalla Osku ::)

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeejee,siellä oli otsikoissa taas "hallitus sai vastaansa vihaiset SAIRAANHOITAJAT" mun mielestä siellä oli kyllä lähihoitajiakin..

Jostain kumman syystä median ja poliitikkojen kielessä "sairaanhoitaja" on yleensä synonyymi termille "kaikki hoitajat".

Pienenä kuriositeettina tähän väliin: Median toiminnan luonteeseen kuuluu asioiden yksinkertaistaminen. Ei siksi, että toimittajat olisivat keskimääräistä uunompia, vaan siksi että viestiä joille toimittajat välittävät, ovat niitä. Uutiskieleen ei vain sovi luetella "kaikkia" hoitoalan ammatteja, ei edes kahta. Helpompaa viestin perillemenon saamiseksi on puhua esimerkiksi sairaanhoitajista, kun "jokainen" tietää mistä puhutaan - eli niistä hoitajista, jotka duunaa jotain jossain sairaalassa kipeitten ihmisten kanssa.

Entiseltä ammatiltani olen tiedottaja, ja pakko sanoa että jokaisella tapaamallani toimittajalla on ollut harvinaisen laaja yleissivistys - ja niitä on suhteellisen montaa tullut matkan varrella jututettua.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle ei kuvat avautunu... ::)

Aika erikoista? No jos kuvat eivät näy tällä foorumilla, niin täältä niitä pääsee katselemaan myös.

Google estää vissiin hotlinkkauksen, sen takia ne ei näy.

Mutta tosta tapahtumasta. Uutispätkästä päätellen kovin vaisulta näytti, kuten vähän pelättiinkin :- Itse en työesteen takia mukaan päässyt. Seuraavasta 'tapahtumasta' vois ilmottaa aikasemmin että ihmiset vois järjestellä vapaita yms. Ja massaa pitäs saada paljon liikkeelle, saatas edes vähän uskottavuutta asialle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Helpompaa viestin perillemenon saamiseksi on puhua esimerkiksi sairaanhoitajista, kun "jokainen" tietää mistä puhutaan - eli niistä hoitajista, jotka duunaa jotain jossain sairaalassa kipeitten ihmisten kanssa.

Osa toimittajista käyttää hoitaja-sanaa joka on mun mielestä ihan hyvä, yksinkertainen ja kuvaava termi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeejee,siellä oli otsikoissa taas "hallitus sai vastaansa vihaiset SAIRAANHOITAJAT" mun mielestä siellä oli kyllä lähihoitajiakin..

Jostain kumman syystä median ja poliitikkojen kielessä "sairaanhoitaja" on yleensä synonyymi termille "kaikki hoitajat".

Pienenä kuriositeettina tähän väliin: Median toiminnan luonteeseen kuuluu asioiden yksinkertaistaminen. Ei siksi, että toimittajat olisivat keskimääräistä uunompia, vaan siksi että viestiä joille toimittajat välittävät, ovat niitä. Uutiskieleen ei vain sovi luetella "kaikkia" hoitoalan ammatteja, ei edes kahta. Helpompaa viestin perillemenon saamiseksi on puhua esimerkiksi sairaanhoitajista, kun "jokainen" tietää mistä puhutaan - eli niistä hoitajista, jotka duunaa jotain jossain sairaalassa kipeitten ihmisten kanssa.

Entiseltä ammatiltani olen tiedottaja, ja pakko sanoa että jokaisella tapaamallani toimittajalla on ollut harvinaisen laaja yleissivistys - ja niitä on suhteellisen montaa tullut matkan varrella jututettua.

Siis asiahan on todellakin pihvi. Mutta usein kun käytetään myös sanaa "hoitaja" niin siihenhän vois tunkee vaikka mitä hoitajia.. eläintenhoitaja,hommienhoitaja,kynsienhoitaja,jalkahoitaja.. jo sana hoitaa..hoitaa hommat tuo ihmisille mielikuvia ihmisestä joka hoitaa hommat ja hoitaa halvalla hinalla koska sen homma on hoitaa hommat.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osa toimittajista käyttää hoitaja-sanaa joka on mun mielestä ihan hyvä, yksinkertainen ja kuvaava termi.

Ei huonompi vaihtoehto. Mitenkähän mahtaa olla esim. TEHY:n ja SuPerin viestinnässä - käyttävätkö ammattinimikkeitä, vai hoitaja -sanaa?

Esimerkiksi mediaa kohtaan voisi tuon hoitajan käyttö olla ihan perusteltua sen kuuluisan yhteisen rintaman nimissä.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä pidän termistä koulutettu terveydenhoitoalan henkilöstö..vai mitä ne nyt tehyssä ja superissa sitä virallisesti käyttäpi.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko yhtyä kerttuliinin kommenttin. Ne ilmapallot oli kyllä vaikuttava näky, korostaa varmaan sitä hoitajien vihaa mistä toimittajat puhuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä pidän termistä koulutettu terveydenhoitoalan henkilöstö..vai mitä ne nyt tehyssä ja superissa sitä virallisesti käyttäpi.

Liian monimutkainen  ::)

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osa toimittajista käyttää hoitaja-sanaa joka on mun mielestä ihan hyvä, yksinkertainen ja kuvaava termi.

Ei huonompi vaihtoehto. Mitenkähän mahtaa olla esim. TEHY:n ja SuPerin viestinnässä - käyttävätkö ammattinimikkeitä, vai hoitaja -sanaa?

Esimerkiksi mediaa kohtaan voisi tuon hoitajan käyttö olla ihan perusteltua sen kuuluisan yhteisen rintaman nimissä.

Tehy puhuu hoitoalasta ja hoitajista, koulutetusta terveydenhuollon henkilöstöstä.

http://www.tehy.fi/viestinta/tiedotteet/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta usein kun käytetään myös sanaa "hoitaja" niin siihenhän vois tunkee vaikka mitä hoitajia.. eläintenhoitaja,hommienhoitaja,kynsienhoitaja,jalkahoitaja.. jo sana hoitaa..hoitaa hommat tuo ihmisille mielikuvia ihmisestä joka hoitaa hommat ja hoitaa halvalla hinalla koska sen homma on hoitaa hommat.

Jos tavalliselta kansalaiselta kysytään että minkälaista duunia hoitaja tekee, niin kyllä suurin osa sanoo että hoitaja hoitaa sairaita.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis asiahan on todellakin pihvi. Mutta usein kun käytetään myös sanaa "hoitaja" niin siihenhän vois tunkee vaikka mitä hoitajia.. eläintenhoitaja,hommienhoitaja,kynsienhoitaja,jalkahoitaja.. jo sana hoitaa..hoitaa hommat tuo ihmisille mielikuvia ihmisestä joka hoitaa hommat ja hoitaa halvalla hinalla koska sen homma on hoitaa hommat.

Mäkin karsastan tuota hoitaja-nimikettä, kun hoitaja ei esim, lööpeissä aina ole välttämättä koulutettu terveydenhuoltoalan työntekijä. Mut vois muutenkin nimikkeen muutos tehdä terää ammatin arvostukseen.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teitähän oli oikein haastateltukin siellä nuista myrkkyhoitajista iltajulkaisuun  ;D

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...