Jump to content
MAINOS

Kutsu Hoitoalan järjestöjen SuPerin ja Tehyn yhteiseen tapahtumaan


OldOne

Recommended Posts

Terveydenhuoltoalan ammattijärjestöt järjestävät yhteisen tapahtuman ensi viikolla Helsingissä. Tapahtumassa halutaan muistuttaa poliitikkoja antamistaan lupauksista hoitoalan palkkojen suhteen jne. Ohessa foorumille lähetetty kutsu tapahtumaan.

Kutsu

Tule muistuttamaan kansanedustajia lupauksista SuPerin ja Tehyn yhteiseen

tapahtumaan 11.9.2007 Helsingissä

Hyvä SuPerin / Tehyn ammattiosaston jäsen!

Ennen eduskuntavaaleja kansanedustajaehdokkailla oli huoli hoitoalan

palkkauksesta sekä vanhustenhuollon tilasta. Hallitusohjelmaan saatiin molempien

järjestöjen painostuksen tuloksena kirjattua lupaus valtionavusta "niille kuntasektorin

naisvaltaisille aloille, jossa palkkaus ei vastaa työn vaativuutta". Lisäksi todetaan,

että sosiaali- ja terveyspalveluissa turvataan riittävän ammattitaitoinen henkilöstö

työelämälähtöisellä koulutuksella, kilpailukykyisellä palkkauksella, kehittämällä työn

sisältöjä ja johtamista, tarjoamalla mahdollisuus oppia uutta ja kehittyä sekä

vaikuttaa omaan työhönsä.

Tule mukaan muistuttamaan syysistuntokauttaan aloittavia kansanedustajia kevään

lupauksista!

Kokoonnumme joukolla tiistaina 11.9.2007 ensin Kiasman eteen klo 12.30, mistä

siirrymme klo 13 eduskuntatalon eteen. Portaille kutsutaan kansanedustajia sekä

ministereitä vastaamaan kysymyksiimme hoitoalan tulevaisuudesta. Paikalla ovat

SuPerin puheenjohtaja Juhani Palomäki ja Tehyn puheenjohtaja Jaana Laitinen-

Pesola.

Eduskuntatalolta siirrymme vielä yhdessä Kampin Narinkka-torille, jossa mm.

SuPerin ja Tehyn yhteisen neuvottelujärjestö TNJ:n puheenjohtaja Juhani Palomäki

kertoo viimeisimmät tilannetiedot.

Tilaisuus kestää n. klo 15 asti, joten mikäli olet menossa iltavuoroon tai muuten vain

vapaalla, tule mukaan vaikuttamaan!

Vie viestiä eteenpäin työpaikkasi muille SuPerilaisille ja Tehyläisille!

Kaikki SuPerin ja Tehyn jäsenet lämpimästi tervetuloa mukaan!

Tuo kaverisikin!

Hoitoalan palkat - Tahdon asia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 64
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ei kukaan sattuis eksymään sinne täältä Espoosta autolla? Mä en nimittäin taida päästä sinne, jos en saa autokyytiä. angry.png

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun se siellä "syrjässä" järkätään niin valitettavasti en voi osallistua, vaikka halu olisikin cry.png Juuri näyttävyyttä tarvitaan asialle, ettei asiaa paineta vaan villasella ja "kiltit hoitajat" tekee taas niinkuin sanotaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulemma porukkaa on tulossa myös muualta kuin pääkaupunkiseudulta, jos kiinnostaa kannattaa kysyä omasta ammattiosastosta onko joku porukka lähdössä.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paha sauma sinansa, tyot alkas 13.30... Toisaalta, keskustasta menee n. puoli tuntia tyopaikalle, jos vaan jarkkailis tunnit niin, etta menisin vasta 15(.30) toihin  :(

Toivon mukaan paasee paljon ihmisia paikalle ja saa sallii, menee asia vahan sivu suun, jos siella nokottaa vaan muutamia ihmisia  :-

- Your Lordy Mistress, Painfully Yours  <3

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen kun kutsu foorumille lähetettiin, puhuttiin vielä mielenosoituksesta. Tänään tuli pyyntö että käytettäisiin ilmausta 'yhteinen tapahtuma'. Kysyin perusteluja tälle, vastaus oli sen suuntainen että 'tapahtumalla' haetaan enemmänkin tukea neuvotteluiden hyvään tulokseen kuin varsinaista mielenosoitusta. Mjooh, jotenkin sitä kumminkin toivois edes sen verran anarkismia/radikalismia tältä porukalta että voitas puhua asioista edes niiden oikeilla nimillä. Nyt tästä 'tapahtumasta' jää semmonen maku että siellä on pieni lauma kilttejä tyttöjä liiton ilmapallot kädessä kuuntelemassa kun kansanedustajat puhuu. Toivottavasti olen väärässä :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laitoin tuonne Tehyn jäsensivuille asiasta kysymyksen:

Onko tämä tapahtuma ihan rehellinen mielenosoitus vai joku muu? Eli huudellaanko iskulauseita ja heilutellaan kylttejä sekä banderolleja? :(

Vai millä muulla tavalla niitä syysistuntokautta aloittelevia kansaedustajia on tarkoitus muistuttaa kevään lupauksista?

Saako sinne ottaa ne banderollit, kyltit ja megafonit mukaan?

Odotellaan jos joku iso kiho vastaa. En minä ainakaan lähde mihinkään rauhanmarssille ja typeränä hiljaa seisomaan eduskuntatalon edustalle ja kuuntelemaan kun liittojen puheenjohtajat kysyvät (ennalta sovittuja?) kysymyksiä kansaedustajilta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuodaanko omat kananmunat ja tomaatit vai saako niitä paikalta? Syttyykö rengas ihan sytkärillä?

Eikun tosissaan, jos siellä ei ole muuta kuin samanpuoluekirjan omaavat esittävät toisillilleen korrekteja kysymyksiä ja vastauksia niin eipä kiinnosta. Jos siellä tosiaan tehdään työtä meidän ammatin eteen, niin saatampa tulla.

Siinä tapauksessa Kerttulikin saa kyydin.

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ois aamuvuoro, saakohan työpaikalta poistua ton takia?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hehehe, hyvä VF :D Katotaan kannattaako tässä tosiaan vuoroja ruveta vaihtamaan ton takia. Tossa linkki VF:n kirjotukseen http://tinyurl.com/3c2a7c

Ja sinne on jo vastattu.  :P Jopa megafonia saa käyttää jos tuntee palavaa tarvetta. Mutta muistutetaan siitä, että kiltit hoitajat KÄYTTÄYTYVÄT SITTEN NÄTISTI SIELLÄ. :(

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ois aamuvuoro, saakohan työpaikalta poistua ton takia?

Ei, se on tarkoitettu niille jotka ovat vapaapäivällä tai menevät iltavuoroon. Tarkoitus ei ole vaarantaa neuvotteluja laittomalla ulosmarssilla työpaikalta.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ois aamuvuoro, saakohan työpaikalta poistua ton takia?

Ei, se on tarkoitettu niille jotka ovat vapaapäivällä tai menevät iltavuoroon. Tarkoitus ei ole vaarantaa neuvotteluja laittomalla ulosmarssilla työpaikalta.

Ironia on kiiltävää, ei ihan yhtä kallista kuin goldia tai silveria.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta muistutetaan siitä, että kiltit hoitajat KÄYTTÄYTYVÄT SITTEN NÄTISTI SIELLÄ. ;D

Hoho...aikooko ne neuvotteluissa työnantajan kanssa myös käyttäytyä kiltisti ja nätisti ja olla lopulta hiljaa kun paha työntajaosapuoli sanoo että soo-soo  huh.gif

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ois aamuvuoro, saakohan työpaikalta poistua ton takia?

Ei, se on tarkoitettu niille jotka ovat vapaapäivällä tai menevät iltavuoroon. Tarkoitus ei ole vaarantaa neuvotteluja laittomalla ulosmarssilla työpaikalta.

Niin, eli mahdollisimman harvalle. (Aamussa kun yleensä on eniten työntekijöitä...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ois aamuvuoro, saakohan työpaikalta poistua ton takia?

Ei, se on tarkoitettu niille jotka ovat vapaapäivällä tai menevät iltavuoroon. Tarkoitus ei ole vaarantaa neuvotteluja laittomalla ulosmarssilla työpaikalta.

Niin, eli mahdollisimman harvalle. (Aamussa kun yleensä on eniten työntekijöitä...)

No jos halutaan, että eduskuntatalolla ovat istuntokautensa aloittavat kansanedustajat paikalla, niin sen mielenilmauksen on varmaan syytä tapahtua virka-aikaan?

Uskoisin, että tilaisuuden luonne riippuu myös siitä, mitä meille kerrotaan neuvottelutilanteesta perjantaina ..

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei voi työharjoittelu pahempaan aikaan alkaa! Tulevana sairaanhoitajana olisin halunnut olla mukana mutta ei ehkä ohjaajat katso hyvällä jos karkaa mielenilmaisuun kesken työvuoron  ;) Olen kuitenkin henkisesti täysillä mukana!

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sinne on jo vastattu.  ;) Jopa megafonia saa käyttää jos tuntee palavaa tarvetta. Mutta muistutetaan siitä, että kiltit hoitajat KÄYTTÄYTYVÄT SITTEN NÄTISTI SIELLÄ. :)

Missä siellä niin sanotaan?  huh.gif Siellä on yks vastaus jossa ei o mitään tommosta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen kun kutsu foorumille lähetettiin, puhuttiin vielä mielenosoituksesta. Tänään tuli pyyntö että käytettäisiin ilmausta 'yhteinen tapahtuma'.

Aika kummallisen poukkoilevasti Tehy tässä kohden käyttäytyi. Luulisi että tälläiset kielelliset muotoilut olisivat jo ennen julkistamista loppuun asti mietitty, jos kerran sananvalinnoilla lasketaan olevan noinkin paljon painoarvoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oliskohan tässä riittänyt se, että kutsu olisi ollut mainittujen järjestöjen tapahtumaan? Hoitoalalla kun työskentelee myös muihin järjestöihin kuuluvia, JHL nyt ensimmäisenä tulee mieleen... Naurettavaksikin tämän hoitoalan palkkapuuhastelun tekee juuri tuo leirittyminen; puuhastellaan omissa ympyröissä, mutta työt tehdään kuitenkin samoissa paikoissa. Ei voi puhua sairaanhoitajien vaatimuksista, minne ne muilla nimikkeillä töitä tekevät jäävät? Ugh! Ei vanha jaksa enempää näin aamusta ja vapaalta... ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Höh, ei pääse.. Vaikka mieli kyllä tekisi!

Olisin varmasti saanutkin aikaan sellaisen shown,

että olisitte saaneet iltasanomista lukea.. ;)

Toivon todella että mahdollisimman moni pääsee

paikalle ja panevat kansanedustajat koville.

Olisi porukan hyvä nähdä että nyt ollaan tosissaan..

Voisitko toistaa, mitä sanoit sen jälkeen kun olit sanonut:

”nyt kuuntele hyvin tarkkaan” ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En mä taija pelkästään tuon takia vääntäytyä toiseen kaupunkiin... Jos olis lähempänä niin voisin tullakki.

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pahus. On öitten välinen nukkumapäivä. Oisin kyllä ollu ekana barrikaadeilla....no pitäkää mekkalaa ja muistakaa sanoa että TE LUPASITTE HOITAA TÄMÄN ASIAN KUNTOON!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...