Jump to content
MAINOS

Opiskelijan palkkaus?


Vieras: Sara

Recommended Posts

MAINOS

Jos noin vähän puuttuu niin älä ihmeessä suostu tuollaiseen palkkaan. Työnantajahan tietysti yrittää pissata silmään kun olet vielä vielä vihreä. Liitosta puhuivat sinulle ihan asiaa. Eli olisi täysin sallittua maksaa sinulle vaikka -15% palkka, mutta koska työmarkkinatilanne on se mikä on, en missään tapauksessa sinun housuissasi (hameessasi) suostuisi pienempään kuin se palkka mitä sh sillä osastolla saa, miinus korkeintaan 5%. Jos eivät suostu, soita jollekin muulle. Kyllä varmasti työvoima kelpaa.

Itse sain kahden sh-opiskeluvuoden (eli 110 ov) jälkeen sh-5% palkkaa, ekan vuoden (57 ov) jälkeen lh-palkkaa ilman vähennyksiä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä saa sh:na, kun opiskeluja 2-3 lukukautta jäljellä, peruspalkka -5% ja kun enää 1lukukausi niin -1%. En tiedä paljonko saa vähemmän opiskeluja takana oleva.

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Otin tuossa jonkun aikaa sitten K-Sshp:n opintopisterajat selville. Tai olla kutakuinkin näin, että 142,5op -15% peruspalkasta(n. 1750€), >150op -10% ja >180op -5%. Nämä siis sairaanhoitajaopiskelijoille. Kahta viimeistä rajaa en muista tarkallee. Itseäni ei kovasti houkuttele tehdä ensi kesänä -15% sh:n sijaisuutta, koska palkka on nyt reilun satasen parempi.

"Say goodbye to the sorrow, and hello to tomorrow"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Otin tuossa jonkun aikaa sitten K-Sshp:n opintopisterajat selville. Tai olla kutakuinkin näin, että 142,5op -15% peruspalkasta(n. 1750€), >150op -10% ja >180op -5%. Nämä siis sairaanhoitajaopiskelijoille. Kahta viimeistä rajaa en muista tarkallee. Itseäni ei kovasti houkuttele tehdä ensi kesänä -15% sh:n sijaisuutta, koska palkka on nyt reilun satasen parempi.

Eriasia sitten, pyytääkö kukaan näyttämään toteen noita opintopisteitä. Jollain voi olla kahden vuoden jälkeen tuo 180 op täynnä, jollain toisella saattaa olla siitä puolet. Mutta opintopisteet siis kertovat paljon enemmän kuin että on "kolmannen vuoden opiskelija" tai jotain.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Hoitaja80

Mä aikoinaan olin mielisairaanhoitajan sijaisena varahenkilöstössä. Tuolloin mulla oli puoli vuotta sh opintoja jäljellä, mulle maksoivat täyttä mielisairaanhoitajan palkkaa eivätkä edes ehdotelleet että jotakin palkasta vähentäisivät ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime kesänä olin lh-sijaisena tk:n akuutilla vuodeosastolla. Opintoja oli takana 1,5 vuotta.

Palkka oli työehtosopimuksen mukainen sairaanhoitajan alkupalkka -6%. Ja sitten tietenkin normaalit lisät.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en tuohon suostuisi. Täällä päin kunta-alalla (lue tk) antaa tehdä 120 op:n jälkeen sh- sijaisuutta ja yleensä -10% . Hus:sin leivissä sijaisuutta sai alkaa tekemään 180 op:n jälkeen ja -5% puuttuvasta sh- tutkinnosta. Muista, että muitakin työnantajia/paikkoja on olemassa. Nyt on työntekijän markkinat ja kaikkeen ei tarvitse suostua. Nosta kissa siis pöydälle! :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...