Jump to content
MAINOS

Koska tulee uusi työehtosopimus ?


Mimmu

Recommended Posts

Meidän TES on voimassa vaan 1.9.2007 asti eikä uutta ole kuulunut. Olis ihan kiva tietää onko hälytysrahasta saatu neuvoteltua. Ja muutenkin tietty.  huh.gif

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus. Ei ole ainakaan tullut postissa meille vielä tähän päivään mennessä, enkä kyllä Tehyn sivuiltakaan löytänyt.  :-

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Please, Osku, kerro jos siinä lukee jotain mielenkiintoista neuvotteluista Tehyn sivuilla... Mä en ole tehyn jäsen, eli en pääse sivuille. Superin sivuilla vaan ilmoitetaan että neuvottelut ovat käynnissä.

Eli jos siellä teidän sivuilla on jotain lukemisen arvoista, voisitko kopsata tekstin tänne? (Tai joku muu, kaikki linkit menee sen sisäänkirjautumissivun kautta, eli linkit ei auta)

Kiitos!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja onko se edistyminen jotakuinkin samaa kun kunta-alalla? Onko se niin, että ensin katsotaan mitä kunta-ala saa, ja sen jälkeen vasta lyödään lukkoon yksityisen alan tes?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuntuu, että samoja asioita kelataan useammassa ketjussa. Yksityisen puolen TESsit ovat neuvottelun alla. Ekana neuvotellaan KUNNAN Tessi ja yksityiset TESsit peesaa. MItään ei olla vielä saatu valmiiksi.Kyllä meille kerrotaan kun ne valmistuu, kärsivällisyyttä vain.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätä yksityispuolen TES -asiaa oon itekin miettiny kovasti, STTHL:n jäsen kun olen ja työterveyshoitajana hommia teen. Moneen otteeseen oon miettiny, oliko viisasta siirtyä Tehystä pienempään liittoon STTHL:ään, mutta koin sen kuitenkin järkeväksi pari vuotta sitten saatuani vakipaikan työterkkarina, koska nykyisellä työpaikallani kaikki kollegat kuuluvat myös työterveyshoitajaliittoon. Kaksoisjäsenyys olisi kai vähän turhaa ja koen, että Tehy ei kuitenkaan taida meidän ammattikunnan etuja ajaa samalla tavoin kuin sairaanhoitajien etuja. Ja kun työantajammekin noudattelee yksityisen terveyspalvelualan TES:iä..

Tää hoitoalan ammattilaisten pilkkoutuminen niin moneen pikkuliittoon on kyllä harmi. Kannattaisi ehkä perustaa vain yksi iso terveysalan ammattilaisten liitto ja siten saada kaikki puhaltamaan yhteen hiileen. (Toiveajattelua?)  :D

Toivottavasti meidän yksityispuolen tekijöidenkin asiat tulisivat nyt ajetuiksi, että saadaan jäsenmaksuillemme vastinetta. 

PS. Vanhan tunnuksen ja salasanan olen unohtunut. Mailiosotekkin muuttunut sitten viime käynnin, joten en saa vanhaa tunnusta ongittua. Olen vanha kirjoittelija täällä, mutta piti siis kirjautua uutena, kun oli pakko nyt päästä taas kommentoimaan. Että jos joku ihmettelee, miksi eka viesti foorumilla tässä aiheessa ja näin kiivaaseen TES-neuvotteluaikaan. Lupaan pysyä linjoilla vastedes tiiviimmin.  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti meidän yksityispuolen tekijöidenkin asiat tulisivat nyt ajetuiksi,

Kyllä ne on neuvotteluissa mukana. Yksityissektorilla on useampikin sopimus käsiteltävänä. TEHYn jäsenet voi lukea niistä tuolla https://www.tehy.fi/jasensivut/neuvottelukierros/yksityissektori/

Kaikilla yksityissektorin sopimusaloilla on neuvoteltu tiiviisti jo useamman kuukauden ajan mm. palkkausjärjestelmien kehittämisestä, paikallisesta sopimustoiminnasta ja työaikakysymyksistä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...