Jump to content
MAINOS

pneumonian ehkäisy


Mamu

Recommended Posts

MAINOS

Yskäkone? Runsas ambutus säännöllisesti? Hyvä aseptiikka ja sen tarkitus kaikilta hoitohenkilökuntaan kuuluvilta. Oikean trakarikoon tarkistus, oikea imutekniikka, oikean kokoiset imukatetrit. Profylaksia?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

atelektaasien ehkäisy...

Itse olen niitä säännöllisellä ambutuksella yrittänyt ehkäistä (näin siis luullut). Osaisitko sanoa miten muuten se onnistuu hoitajalta?

Btw:mikä on yskäkone?

Vaikea asia selittää. Vaikka kuinka vastustan viestin muokkaamista sen lähettämisen jälkeen, niin poiustan tästä oman kaamean sepustukseni aiheesta  ;D  Ft:n kautta olemme sellaista potilaalla kokeilleet.

Muita keinoja pneumonian ehkäisyyn: Fysioterapia, hyvä lämminhöyrykostutin, hyvä asento sekä sängyssä että tuolissa. Tilaa pitää olla hyvälle hengitykselle ---> tarvittaessa tuki"vyöt". Hyvä suolen toiminta, laajentunut paksusuoli lisää palleaan kohdistuvaa painetta. Palleasimulaattori?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

atelektaasien ehkäisy...

Itse olen niitä säännöllisellä ambutuksella yrittänyt ehkäistä (näin siis luullut). Osaisitko sanoa miten muuten se onnistuu hoitajalta?

Kyllä kyllä ambutuksella tietty. Myös asentohoidoilla on vaikutusta, sekä respiraattorin säädöillä (peep). Näin olen antanut itselleni kertoa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...