Jump to content
MAINOS

Lvm-sk:n toimenkuvasta


Vieras: Hoitaja80

Recommended Posts

Vieras: Hoitaja80

Tuttavaani kiinnostaisi suunnata ensihoitoon lh koulutuksessa ja hän pohdiskeli millainen työnkuva on lääkintävahtimestarilla ensiavussa. muuta en osannut vastata kuin että tekee kipsauksia ja varmaan perushoitotyötä, mutta kysyn nyt teiltä jotka olette joko vuodeosastoilla tai ensiavussa lvm:n nimikkeellä töissä että millainen on toimenkuvanne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

eipä enää valmistu lääkintävakseja. On siis lähihoitaja. Tosiaan riippuu paikasta, mutta välinehuoltoa, kipsausta, hoitotyötä, vastaanottoa, haastattelua, osastoille kuskausta varsinkin yöllä jne

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosiaan riippuu paikasta, mutta välinehuoltoa, kipsausta, hoitotyötä, vastaanottoa, haastattelua, osastoille kuskausta varsinkin yöllä jne

Minulla ollut tk:n polilla työskennellessäni sama toimenkuva kuin sairaanhoitajilla (poislukien skopiat); lisänä sitten kipsaukset, teippaukset ja rtg-kuvaukset.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosiaan riippuu paikasta, mutta välinehuoltoa, kipsausta, hoitotyötä, vastaanottoa, haastattelua, osastoille kuskausta varsinkin yöllä jne

Minulla ollut tk:n polilla työskennellessäni sama toimenkuva kuin sairaanhoitajilla (poislukien skopiat); lisänä sitten kipsaukset, teippaukset ja rtg-kuvaukset.

ja varmaan sh:n palkkakin...? ;D

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tosiaan riippuu paikasta, mutta välinehuoltoa, kipsausta, hoitotyötä, vastaanottoa, haastattelua, osastoille kuskausta varsinkin yöllä jne

Minulla ollut tk:n polilla työskennellessäni sama toimenkuva kuin sairaanhoitajilla (poislukien skopiat); lisänä sitten kipsaukset, teippaukset ja rtg-kuvaukset.

ja varmaan sh:n palkkakin...? ;D

Paikallisesti neuvoteltu palkka, ei huippu mutta ei ihan pohjanoteerauskaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tästä on täällä aiemminkin keskusteltu...mutta mun toimenkuvani ennen vaksina ja nyt sh:na ei juurikaan eroa toisistaan. Vaksi ei anna lääkkeitä ja kipsaa enemmän. Sh saa vähän enemän liksaa. Siinä se meillä lyhykäisyydessään.

- Joka pierua pidättää, sillä on jotain vilppiä mielessä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuttavaani kiinnostaisi suunnata ensihoitoon lh koulutuksessa ja hän pohdiskeli millainen työnkuva on lääkintävahtimestarilla ensiavussa.

Meillä vaksit ja ph:t tekee samaa hoitotyötä kuin sairaanhoitajatkin. Eroina se että lääkityspuoli on enemmän sairaanhoitajien vastuulla, samoten vuorovastaava on aina kokenut sh yms. Samoten työpisteeseen se vaikuttaa jonkin verran, esim sisätautipuolella on enemmän saikkuja koska siellä on paljon lääkittävää yms. Vakseja/perushoitajia meillä ei enää hirveästi ole, muutama, sairaanhoitajia on kymmeniä. Vaksien/perushoitajien toimia muutetaan luonnollisen poistuman kautta sairaanhoitajien viroiksi. Tästä syystä vakipaikkaa ei enää voi lh:n papereilla saada, sijaisuksiin voi päästä, Yliopistollisen polilla työskentelen.

Minulla ollut tk:n polilla työskennellessäni sama toimenkuva kuin sairaanhoitajilla (poislukien skopiat); lisänä sitten kipsaukset, teippaukset ja rtg-kuvaukset.

Meillä kipsejä, teippauksia jne tekee kaikki ammattiryhmät, rtg kuvat ottaa rtg-hoitajat. Skopiat tehdään toimenpideosastolla. Täällä ei o muuta kuin päivystystoimintaa. Tiedän että tavat voi erota paikallisesti paljonkin, varsinkin mitä syrjempään mennään, sen erilaisemmaksi meno muuttuu. Itsellä kolmen vuoden kokemus pienen maalais tk:n polilta. Meno on todellakin erilaista kuin täällä etelässä. Niistä kokemuksista/tavoista ei aina uskalla edes ääneen puhua  >:D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...