Jump to content
MAINOS

Suulline vai kirjallinen sopimus


vilikki

Recommended Posts

Sanotaan että suullinen sopimus on yhtäpätevä kuin kirjallinen, mutta eipä ole pohjanmaalla eikä jos os.hoitaja luvannut töitä. Itselleni kävi seuraavasti. Os.hoitaja lupasi minulle keväällä töitä ja siitä on työsopimus. Lisäksi hän lupasi syyskuun alussa alkavan äippäloman ja sen perään vanhempainloman elikkä töitä olisi tarjolla 3 vuodeksi. No. listathan tuli perjantaina ja yllätys minulle ei ollutkaan töitä. Työ oli annettu minun jälkeeni tulleelle sijaiselle. Os.hoitaja ei suostunut kertomaan minulle toimiaan. Jotenka soitin luottamusmiehelle. Joka sanoi että asiaa hankala viedä eteenpäin kun ei ole kirjallistasopimusta???Se opin ainakin että kaupungin puljuun en enään mene.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos ei kirjallista sopimusta pomo anna, niin ota kaveri mukaan kuuntelemaan mitä pomo lupailee. Toinen vaihtoehto on nauhoittaa keskustelu. Sen jälkeen yleensä pomokin muistaa mitä on luvannut.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suullinen on yhtä pätevä kuin kirjallinen, mutta toteen näyttö on hankalaa, jos on vain sana sanaa vastaan. Tälloin VF:n ehdottamat keinot ovat mainiot, ja poistavat näyttö ongelman.

Mutta sanoisin, että tehkää aina kirjallinen työsopimus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...