Jump to content
MAINOS

Kotihoito ja työvälineet


Nyyti

Recommended Posts

Mites teillä muilla kotihoidossa; saatteko jokainen käyttöön omat RR / VS-mittarit ? Meillä on 8 hengen tiimi ja kimppakäytössä 6:lle 2 rr-mittaria (sh:t kantavat omia). Jostain syystä työnantaja (kaupunki) on sitä mieltä, että kyllä ne kaksi riittää, kuulemma yhdelläkin pitäisi pärjätä...  Siinä sitten aamulla vedetään arvalla kuka saa ottaa "sen paremman" mittarin ja kuka onkaan se onnellinen asiakas jolta saadaan mitatuksi paineet tällä vkolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eikös tuo ole itsestään selvää. Kysykää pomolta kumpi tulee halvemmaks: ostaa uusia mittareita vai ajella pitkin pitäjää hakemassa mittaria kollegalta  ::) Kyllä työnantajan on huolehdittava asianmukaisista työvälineistä...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on kaksi tiimiä ( toisessa tiimissä 4-5 työntekijää ja toisessa 2-3) ja yksi rr-mittari,  verensokerimittareita on kaksi, mutta asiakkailla on jo omansa, joten niitä ei tarvita. verensokerimittarit ovat sellaisia, että niihin tarvitsisi kuitenkin ostaa liuskat tai saada ne jonkun asiakkaan nimellä terveyskeskuksesta. Nykyään saa jo diabeetikko mittarin ilmaiseksi vaikka tilaamalla jollain diabeteslehden kupongilla.

Vuoropäivinä otetaan verenpainemittaria mukaan ja keskellä päivääkin voi tapahtua vaihto. Meillä ei montaa asiakasta vielä ole joilta kotipalvelu verenpaineet mittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun mä olin kesällä kesätöissä, niin meilläkin oli vaan yks RR-mittari ja kymmenen työntekijän tiimi. Verensokerimittarit oli omat niillä asiakkailla, joilla sitä säännöllisesti käytettiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Meillä oli kotihoidossa yksi ainoa RR-mittari ja siitä sitten taisteltiin. Suojakäsineet piti potilaiden ostaa itse. He ostivat lähikaupasta ns. mikkihiirihanskoja ja se se vasta hauskaa oli kun piti olemattomilla välineillä tehdä sairaanhoidollisia toimenpiteitä.

Minä sanoin hellurei ja vaihdoin työpaikkaa sairaalamaailmaan. Kotihoidon säästötoimet menivät täysin överiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Meillä on kotihoidossa kaikilla sh:lla omat rr-mittarit. Tiimissä on lisäksi 2 rr-mittaria joita lähihoitajat käyttävät (tiimissä lähäreitä n. 3-5) ja voivat lainata myös sh:n laukusta rr-mittaria. VS-mittarit ovat kaikilla, myös niillä asiakkailla joilla vs:ta aktiivisesti mitataan. Hanskat ja kaikki muut tykötarpeet tulevat työnantajan kautta ja niitä saa käyttää tarpeen mukaan. Mikkihiirihanskoja ei ole käytössä enää ollenkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on kotihoidossa kaikilla sh:lla omat rr-mittarit. Tiimissä on lisäksi 2 rr-mittaria joita lähihoitajat käyttävät (tiimissä lähäreitä n. 3-5) ja voivat lainata myös sh:n laukusta rr-mittaria. VS-mittarit ovat kaikilla, myös niillä asiakkailla joilla vs:ta aktiivisesti mitataan. Hanskat ja kaikki muut tykötarpeet tulevat työnantajan kautta ja niitä saa käyttää tarpeen mukaan. Mikkihiirihanskoja ei ole käytössä enää ollenkaan.

Kivat teille. Kuulin, että samaisessa kotihoidon yksikössä jossa olin, on vieläkin samat säästötoimet meneillään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onpas teillä monilla surkeat välineistöt. Silloin 2,5 vuotta sitten kun jonkin aikaa työskentelin kotihoidossa kaikilla sairaanhoitajilla oli omat RR- VS-mittarit sekä hanskoja mielin määrin. Veri- ym. näytteenottovehkeet oli kaikilla mukana aina sekä liuta haavanhoitovehkeitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Meillä kotihoidossa on jokaisella lh:lla ja sh:lla omat RR- mittarit ja vs- mittarit. Miten voi olla niin erilaisia käytäntöjä eri alueilla? Ehkä pomot yrittävät kerätä pisteitä säästöillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä kotihoidossa on jokaisella lh:lla ja sh:lla omat RR- mittarit ja vs- mittarit. Miten voi olla niin erilaisia käytäntöjä eri alueilla? Ehkä pomot yrittävät kerätä pisteitä säästöillä.

Tottakai he yrittävät kerätä pisteitä säästöillä. Kaupungilla on käytössä tulospalkkajärjestelmä ja jos kyseinen yksikkö on siinä mukana (mukana olo vapaaehtoista) niin sitten vasta säästetäänkin. Minä olen ihan loppu kun olen vaihtanut aina parin vuoden välein työpaikkaa ja harmikseni jokainen työporukka on ollut mukana tuossa älyttömässä tulospalkkajärjestelmässä. Kaikessa olemattomassa säästetään ja sitten saadaan seuraavana vuonna pari sataa euroa miinus verot kertasuorituksena kiitokseksi. Kotihoidossa säästettiin hanskoissa, roskapusseissa, pesuaineissa jne. Nyt sairaalassa säästetään puhtaissa potilasvaatteissa, vuodevaatteissa, hanskoissa jne. Pomoillehan se kiitos sitten yksikön johdon osalta lankeaa kakkukahvien kera.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun  mielestä myöskin se tulospalkkaus on täysin sopimaton ja typerä kotihoitoon ja yleensäkin hoitoalalle. Mainitsemiesi kummallisten säästöjen lisäksi  tulospalkkauksessa on mukana sen toimimattoman, hitaan, painavan ym. Mobiilin käyttö. Tulospalkkauksella kiristetään hoitajia mukamas tehokkaaseen hoitoon. Milloin kaupunki alkaa oikeasti välittää vanhusten  hyvästä hoidosta? Milloin Helsingin kaupunki myöntää, että mobiililaite oli virheinvestointi. Sillä rahalla olisi palkattu useampi hoitaja. Kuinka paljon onkaan mennyt rahaa näihin laitteisiin ja koulutuksiin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun  mielestä myöskin se tulospalkkaus on täysin sopimaton ja typerä kotihoitoon ja yleensäkin hoitoalalle. Mainitsemiesi kummallisten säästöjen lisäksi  tulospalkkauksessa on mukana sen toimimattoman, hitaan, painavan ym. Mobiilin käyttö. Tulospalkkauksella kiristetään hoitajia mukamas tehokkaaseen hoitoon. Milloin kaupunki alkaa oikeasti välittää vanhusten  hyvästä hoidosta? Milloin Helsingin kaupunki myöntää, että mobiililaite oli virheinvestointi. Sillä rahalla olisi palkattu useampi hoitaja. Kuinka paljon onkaan mennyt rahaa näihin laitteisiin ja koulutuksiin?

Älä muuta sano. Olen sen summan kuullut, mutta en muista. Vuosia ennen pienlaitteiden tuloa kotihoidolle hankittiin jokaiselle työntekijälle uusi Nokian kännykkä, jonka piti olla jonkinlainen siirtolaite kun asiakkaan tietoja siirretään pienlaitteesta Pegasokseen. Hah hah!! Suurin osa niistä kännyköistä hajosi tai kului loppuun ennen pienlaitteiden saamista!! Ei voi muuta kun nauraa!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Käytetäänköhän noita pienlaitteita oikeasti jossain Hesan yksikössä?

Meidän yksikössä kaikki laitteet taitavat olla rikki ja en ole kenenkään nähnyt niitä kantavan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olivat käytössä ainakin siellä harj.paikasa, jossa olin viime syksynä. Helsingissä.

Henk.koht. en pitänyt siitä piperryksestä, pöytäkone oli parempi.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Just Hki:n kotihoidosta sairaalapuolelle häippässeenä voin kertoa, et meillä ei yksikään hoitaja pienlaitetta käyttäny..ei ne koskaan ees toiminu. eka pomo sano, et pitää laittaa tekniseen jeesiin ilmoitusta, että ne ei toimi että päästään niistä eroon. Toka pomo sanoi epävirallisesti, et meidän ei tarvi niitä käyttää.

Ja RR- ja vs-mittareita oli kaikilla omat + muutama ylimääräinen hajoamisten varalle ja keikkalaisia varten. Jopa ihan kuitattiin omat mittarit. Et työvälineisiin oli panostettu muutenkin hyvin :)

Tiimin välinen kemia sitten olikin jotain aivan muuta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Yökönlaukusta löytyypi automaattinen rr-mittari sekä suurempi varamansetti siihen. Sitten manuaalinen rr-mittari, stetoskoopit, Dinit-suihke, kynälamppu, haavanhoitotuotteita laidasta laitaan, kertakäyttöinen kylmäpakkaus, saturaatiomittari, vs.mittari ja korvakuumemittari.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Jokaisella hoitajalla oli koulutus mikä tahansa laukusta löytyy RR-mittari, vs-mittari ja muut tarpeelliset releet että asiakkaat kodeissaan saa asianmukaisen hoidon. Ja Hgin kaupungilla ollaan, eli tosiaan on pomosta ja sen asenteista kiinni...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä kotihoidossa ei ole muilla kuin tiimin terveydenhoitajalla käytössään RR-, Vs-, Hb- ja INR -mittarit. Eli jos asiakas haluaa verenpaineensa mitattavan, pyydetään paikan päälle th mittaamaan sen! Näin meillä arvostetaan lähi- ja perushoitajia  ;D

Kaikilla Dm-asiakkailla tosin on omat vs-mittarit..  Näin siis meillä! Hanskoja ja käsidesiä sen sijaan saadaan käyttää rajattomasti  :D

Näin säästetään huimia summia, kun lh menee eka hoitamaan muuten asiakkaan ja th tulee sitten mittaamaan paineet, jopa joskus yhtäaikaa! Olisi pieni organisointi paikallaa.. huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...