Jump to content
MAINOS

Rokotus kotona


Omenakaneli

Recommended Posts

Kaverit pyytävät pistämään hepatiittirokotteita ettei tarvitsisi tk:een mennä jonottelemaan. Tiedän vaarat, anafylaktisen sokin jne. enkä ole suostunut piikittämään. Mitä mieltä olette? Kuinka moni on injektion antanut? Komplikaatiot?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 51
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Me ollaan ihan kotioloissa hepatiittirokotteet aikuisille laitettu. Tosin lääkärin valvovan silmän alla...  ;D Just viikonlopun oon pähkäilly uskalletaanko rokottaa vauvalle kotioloissa rotavirus-rokote... Etelä-euroopassahan amatööriomaisetkin pistelee mitä sattuu toisiinsa.

Ilman epipeniä en siis uskaltais.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En mäkään ole suostunut pistämään. Juuri noista syistä; vähänkö olis noloa selitellä ambulanssiväellä että no mää pistin sille rokotetta ja siitä tää anafylaksia tuli...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just viikonlopun oon pähkäilly uskalletaanko rokottaa vauvalle kotioloissa rotavirus-rokote... 

Rotavirus-rokote on suun kautta otettava, tai ainakin oli 5 vuotta sitten, kun poikani sen sai. Silloin se myös annettiin kahdessa (vai kolmessa?) erässä n. 1kk välein.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just viikonlopun oon pähkäilly uskalletaanko rokottaa vauvalle kotioloissa rotavirus-rokote... 

Rotavirus-rokote on suun kautta otettava, tai ainakin oli 5 vuotta sitten, kun poikani sen sai. Silloin se myös annettiin kahdessa (vai kolmessa?) erässä n. 1kk välein.

Ai katos, en mä niin pitkälle oo perehtyny... ;D Keskittyny muutenkin vaan jahkailemaan otetaanko vai ei... (Hyvä puoli se, että säästyis taudilta, mut allergisilta oon kuullu et sekoittaa suolistoa.)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En pistäisi. En uskaltaisi ottaa vastuulleni, JOS jotakin menisi pieleen...  ;D

__/)

( o.O) This is Bunny. Copy and

(")_(") paste bunny into your signature to help him gain world domination.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinka kauan nykypäivänä terveyskeskuksessa tarkkaillan potilasta rokottamisen jälkeen? Viimeksi kun sain rokotuksen, oli B-hepatiittirokote, niin seuranta ja tarkkailu oli laastarin laittaminen pistokohdan päälle ja rokotteen informaatioläpyskä annettiin luettavaksi "jos jotain tulee niin lue tästä".

Toki se anafylaktisen reaktion riski on olemassa, mutta jos kaveri pyytää minua pistämään hepatiittirokotteen tai kaveri tulee viettämään saunailtaa poikien kanssa, niin jälkimmäisessä tilanteessa on varmasti suurempi riski vammautua.  ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niih.. mä olen lupautunut muutamalle kaverille sen hepatiitti rokotteen laittamaan. *HULLU KAI SITTEN  ;D*

Ovat siis tehostetta vailla, ekat satsit jo saaneet.

Yhdyn edelliseen.. suuremmassa hengenvaarassa saunaillassa kun rokotettaessa.  ;D

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun oman B-hepatiittirokotteeni kävin terveysasemalla hakemassa, niin siinä pistämisen ja laastarinlaiton välimaastossa hoitaja kertoi, että olisi hyvä istua vastaanottoaulassa 10 minuuttia.

Eipä kukaan kuikuillut perään kun kävelin hoitajan huoneesta paraatiovien kautta ulos. Omassa itsessään se on, jos kehoitetaan odottamaan se 10 minuuttia ja kuitenkin päättää lähteä saman tien - niinkauan kun aikuisista on kyse, siis.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En pistäisi. Tervetuloa vaan vastaanotolle sen rokotteen kanssa!

Kauhulla aina kuuntelen kun yksi tuttu aika tuore lähihoitaja retostelee rokotusjutuillansa  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ovat siis tehostetta vailla, ekat satsit jo saaneet.

Eiköhän varsinkin tällaisissa tilanteissa riskit aika olemattomat...

"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Mua ei puhuttele kumpikaan." -Raid-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ovat siis tehostetta vailla, ekat satsit jo saaneet.

Eiköhän varsinkin tällaisissa tilanteissa riskit aika olemattomat...

Niin mäkin luulen..  ;D

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ovat siis tehostetta vailla, ekat satsit jo saaneet.

Eiköhän varsinkin tällaisissa tilanteissa riskit aika olemattomat...

Niin mäkin luulen..  ;D

Öööh, eikö se mahdollinen allergisoituminen rokotteelle tai jollekin sen ainesosalle tapahdu vasta ensimmäisen piikin jälkeen? Minun ymmärtääkseni riski saada reaktio olisi siis suurempi tehosteen yhteydessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Öööh, eikö se mahdollinen allergisoituminen rokotteelle tai jollekin sen ainesosalle tapahdu vasta ensimmäisen piikin jälkeen? Minun ymmärtääkseni riski saada reaktio olisi siis suurempi tehosteen yhteydessä.

Jep.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo siis niinhän se menee, että vasta-aineet kehitty vasta ekan altistuksen jälkeen mutta, jos piikkejä on annettu jo useampi tai on samaa rokotetta saannut jo joskus aikaisemmin niin silloinhan myös mahdollisten yliherkkyysreatioiden olisi pitänyt tulla jo silloin.

"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Mua ei puhuttele kumpikaan." -Raid-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Olen pistänyt aikuiselle tehostusrokotteen kotona. Epipen oli saatavilla. Saman perheen nuorelle, jolla todettu pahoja allergioita, en suostunut pistämään.

Mielelläni en sitä tee, mutta joutuuhan tuota töissäkin ihan vain sairaanhoitajana pistelemään. Ja tuolloni työkaverilta kysyin, joudunko vankilaan jos tällaisen rikkeen teen ( ;D) niin hän kertoi omia lapsiaankin pistäneen kotona lääkärin sitä ehdottaessa...

Oman lapseni kohdalla en ala kotona pelleilemään vaan menemme kiltisti vastaanotolle rokotukset ottamaan. Niin rotat kun muutkin.  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oman lapseni kohdalla en ala kotona pelleilemään vaan menemme kiltisti vastaanotolle rokotukset ottamaan. Niin rotat kun muutkin.  8)

Meillä terkka ehdotti, että annan Rotateqin itse kotona. En suostunut. No vastaanotolla tuo kuitenkin lykkäsi rokotteen mulle käteen ja käski antaa. Toisen annoksen annoin sitten itse kotona... meinasin sanoa, etten ole täällä kollegana vaan lapseni äitinä, mutta en kehdannut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ollaan vaimon kanssa pistetty toisillemme hepatiit A-rokotetta. eipä ole tullut ongelmia. tietenkin reaktioriskit on olemassa, mutta eipä ole tullut aikaisemminkaan mitään rokotteista.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen oppinut virheistäni. "Koskaan en ole mitään reaktiota saanut" oli kauan totuus meikäläisenkin rokotuksista puhuttaessa. Mutta B-hepatiittitehostesta tulikin sitten äärettömän huono olo, käsivarsi turposi punaiseksi jalkapalloksi ja taju meinasi lähteä (ja taisi lähteäkin hetkeksi). Onneksi olin terkkarin vastaanotolla ja selvisin säikähdyksellä. Mutta IKINÄ en suostu pistämään mitään kenellekään kotona - enkä suostu pistettäväksikään muualla kuin "ammatti-ihmisen" työpaikalla. Ja jos mulle joskus suodaan jälkikasvua niin mulle on ihan turha tulla sanomaan "sähän voit itse pistää tän sille kotona". Aint gonna happen.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hävettää myöntää: täälläkin pistelty kotona.  :(

Tämä tapahtui opiskelujen alkuaikoina (ennää en pistäisi kotona kettään), huvittavinta vielä se, että miulla on kamala neulakammo ja mies (lähäri) tuikkaisi sen neulan käsivarteen...kun ekaksi oli kuunnellu miun rääkymistä ja parkumista muutaman minuutin  :D

"Yleistilaltaan kohtalaisen hyvä nainen. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sellainen näkökulma, että kun lähtee tuonne atlantin toiselle puolelle niin on kuulemma pitänyt olla todistus siitä, että rokotteet on kunnossa ( lähinnä A tai B hepatiitti tai molemmat ) Kuinkas sen todistaa jos ei siitä "leimaa" paperilla ole(?). En ole tästä ihan varma...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tulis mieleenkään pistää kotona. Varsinkaan lapsille. Me käytiin koko perhe kiltisti hakemassa reissua varten a- ja b-heppirokotteet terkalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Oon rokottanut kotona, tosin adrenaliini ja solu-cortef olivat vieressä. Ilman niitä en lähtisi rokottelemaan.

Ja anafylaksiassa nesteytysvälineet, happi ja sympatomimeetti (+ monitori).  ;)

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...