Jump to content
MAINOS

Töihin sairaankuljetukseen


Hoituri-isi

Recommended Posts

Olen haaveiilut pitkään asiraankuljetustyöstä. Kuitenkin pelko (+läheisten mielipiteet) otti sairaanhoitajakoulussa ylivallan ja kouluttauduin alalle, jossa jo työskentelin eli psykiatriaan. Kuitenkin työ ambulanssissa polttelee kovasti. Harjoittelemasssa olen ollut neljä viikkoa ambulanssissa, kuten tietenkin myös ea-polilla.

Olisiko hyvä neuvoja, miten kannattaa toimia. Varmaankin kannattaisi hakeutua kiireettömään sairaankuljetukseen näin ensi alkuun, vai? Kokemustahan mulla on "kenttäolosuhteista" yli 10 vuoden pelastuspalvelu/ensiapuryhmäajoilta. Tuntuu, ettei oikein rahkeet riitä akuuttityöskentelyyn. Vai pitäsiskö aloittaa ensiapupoliklinikalta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Allekirjoitan tämän. Saa rauhassa opetella työskentelemistä ambulanssissa, radion käyttöä ym. Ja jos on mahdollisuus mennä johonkin täydennyskoulutukseen,  niin siitä vaan!

Itse siirryi lastenpuolelta siirtoautoon ja opiskelin samalla akuuttihoitotyön erikoistumisopintoja. Puoli vuotta päivystyksessä oli oikein hyvä keikka täydentämään tietoja ja taitoja ja nyt olen sitten varsinaisissa ensihoitohommissa. Tosin ihan noviisi edelleen, mutta joka päivä opitaan uutta  ;D

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse myös aloittelin siiroautossa ens alkuun viikonloppu päivystäjänä kokeneemman kaverin parina.

Pystyy rauhassa opettelemaan ja perehtymään työtehtäviin. MVT et todellakaan noviisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite oon nyt autossa missä tehdään paljon siirtoja. Siellä kuitenkin oppii perusjutut mita sakussa tarttee. Perus dave siirrot voi käyttää hyväkseen  lukemalla potilaan epikriisejä eikä vaan kirjottaa kaavakkeeseen laitossiirto!!

Joensuussa on onneks niin vähän autoja et meillekin jää niitä akuutti kyytejä kuitenkin kohtuullisen hyvin, joten pääsee sit välillä "kiirekyydin" makuun. Jotkut, kuten toi missä oon töissä tekee keskussairaalalta hyvinkin eritasoisia siirtoja, paljon mennään daveja,mut vastapainoksia viedään sedatoituja potilaita, lasten tehon siirtoja jne jne: niissä on paljon uutta ja ihmeellistä aloittavalle kyytimiehelle (pojalle)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, siirtoautoja ihan suotta väheksytään. Oppia voi paljonkin, ja siirtohommat ei oo pelkkää davenyppyä. Jos pääsee jonkun ison talon siirtohommiin, niin siinä tulee tosiaan tehon siirtoja, keskolan kaappikeikkoja ja vaihtelun vuoksi myös pitkää siivua tyyliin 700 km yhteen suuntaan tai ulkomaille...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ja matkailuhan avartaa ainakin näissä hommissa ;D[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 25.08.07 - klo:19:13


Tänää tapahtuneen todella ikävän tapauksen johdosta, ei todellakaan huvittaisi olla toissä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...