Jump to content
MAINOS

Hoitajan rokotukset


medipami

Recommended Posts

Rokotuksista kyselen;

Kuinka moni on ottanut A- ja B-hepatiitti rokotteet työssä altistumisen vuoksi?

Onko työnantaja maksanut vai oletko ottanut omasta halusta?

Löysin oheisen pätkän ktl:n sivuilta:

Työssään HBV-tartunnalle altistuvien suojaaminen kuuluu työnantajan velvollisuuksiin (Vnp 1155/93). Hepatiitti B -virustartunnan riski on arvioitava työpistekohtaisesti. HBV-infektio on Suomessa suhteellisen harvinainen, ja siksi esimerkiksi terveydenhuoltohenkilöstö ei yleensä altistu työssään tartunnalle sen enempää kuin muukaan väestö. Tapauskohtaisen harkinnan mukaan HBV-rokote voi kuitenkin olla aiheellinen joillekin henkilöryhmille, joko siksi että ko. henkilöt altistuvat työssään keskimääräistä enemmän verelle yleensä tai siksi, että potilaiden/asiakkaiden joukossa on keskimääräistä enemmän HB-viruksen kantajia.

Ongelmani on että teen keikka työtä, monessa keikkapaikassani vakkarit on rokotettu työnantajan toimesta,

mutta koska teen vain lyhyitä (tosin lähes tauotta toistuvia, ) sijaisuuksia, ei työnantaja koe velvollisuudekseen kustantaa rokotteitani. Työnantaja lähes taukoamatta sama kunta ja monessa toimipisteessä joutunut b-hepatiitin kanssa tekemisiin.

Ja nyt viimeaikoina on varsinkin tuolla ksh:n puolella tullut liikaa näitä "hei sori että unohdettiin sanoa että sillä asiakkaallahan on b-hepa" On todella kiva saada tämä tietoon kun pari viikkoa ensin ko hlö:n haavoja hoidellut.

Toki varovainen pitää olla joka tapauksessa,enkä mitenkään erityisesti näitä potskuja pelkää,mutta paljon joudun tällä hetkellä näitä b-hepa kantajia hoitamaan, joten en koe että olisi liikaa vaadittu että saisin rokotteet. Suuri joukko asiakkaistani ex-narkkareita, jolloin myös b-hepatiittia paljon.Mitenkä muilla keikkalaisilla jotka törmäävät jatkuvasti näihin? Entä, jos ja kun työ on todettu hepatiitin osalta korkeariskiseksi,ja vakkarit rokotettu, onko työnantajalla velvollisuus huolehtia myös sijaisten rokottamisesta? huh.gif

Ei toki ole iso panostus omaan turvallisuuteen maksaa kyllä vaikka omasta pussista, ei se siitä ole kiinni, ihmetyttää vaan..

Voisitko toistaa, mitä sanoit sen jälkeen kun olit sanonut:

”nyt kuuntele hyvin tarkkaan” ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

ainakin siellä missä olin kesätöissä niin sijaisetkin saivat samat rokotukset kuin vakkarit ja muutenkin työterveydenhuollon,sitä en tiedä mitä laki tuosta sanoo.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ekana opiskeluvuonna hankittiin omakustanteisesti koko ryhmälle A ja B-hepatiittirokotus. Koulua ei kiinnostunut moiseen osallistua.

"Work smart, not hard." Dr. House

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja maksoi aikanaan EngerixB:n. Ihan mutisematta vaikka olinkin sijainen ja tiesivät mun aikanaan lähtevän.

"Kun tulee risteykseen, pitää kääntyä sinne, minne on menossa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

B-hepatiitti rokotus on tullut työpaikan puolesta. A-hepatiittia ei makseta. Siihen oli jotkin ihan hyvät perustelutkin, mutta en vaan muista mitkä...

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskeluaikana vanhemmat ilmoittivat kustavansa mulle B-hepatiittirokoitukset. Olivat jostain lukeneet sen hyödyllisyydestä. ;D

Osa luokkakavereistani hommasi rokoitukset ilmaiseksi "pistotapaturman" vuoksi. Pistivät itseään PUHTAALLA neulalla ja tekivät siitä veritapaturmailmoituksen. Kouluterveydenhuollosta saivat sitten rokoitukset.

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen rokotettu B-hepatiittia vastaan, työnantaja maksoi ja järjesti rokotuksen. A-hepatiittia vastaan ei ole ollut mun työpaikallani rokotetta.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omalla rahalla opiskeluaikana. Koululla ei todellakaan ollut minkäänlaista mielenkiintoa asiaan, vaikka kätilöopiskelijat aika paljon veren kanssa olivat tekemisissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nykyään ennen toisen asteen oppilaitokseen hyväksymistä, täällä suunnalla vaativat että on voimassa oleva b-hep rokotus.

Itse hepatiitti potilaita hoitaessani en rokotusta saanut, koska olin sijainen. Matkan takia sitten sen ottanut omakustanteisesti.

Kysytään nyt niin päin, että miksi pitäisi työpaikan maksaa a-hepatiitti rokotus?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kävin eilen ottamassa b-hepatiitin ja tetanuksen, koska AMK vaatii näiden olevan kunnossa ennen koulun alkamista. Heptatiitti pitää ainakin meillä maksaa omasta pussista, jolloin koko satsille kertyy hintaa noin 100 euroa.

Lisäksi kontrolloivat, että polio ja MPR ovat myös hoidossa. Ilman näitä ei harjoitteluun ole asiaa.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

AMK vaatii näiden olevan kunnossa ennen koulun alkamista....

...Ilman näitä ei harjoitteluun ole asiaa.

No johan on. Enpä ole aikaisemmin moisesta kuullut. Maksaisivat ne sitten opiskelijoille, jos kerran vaativat!

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

AMK vaatii näiden olevan kunnossa ennen koulun alkamista....

...Ilman näitä ei harjoitteluun ole asiaa.

No johan on. Enpä ole aikaisemmin moisesta kuullut. Maksaisivat ne sitten opiskelijoille, jos kerran vaativat!

No lopultahan tässä on opiskelijan turvasta kyse ja on ihan hyvä, että sitä ajatellaan. Polio ja MPR ovat lähes kaikilla luonnostaan voimassa ja tetanuskin sen kymmenen vuotta (joka mulla oli siis ummessa, kun armeijassa sen viimeksi sain). B-hepatiitti on ihan mukava varotoimenpide ja mielestäni sen 100 euron arvoinen sijoitus.

Ei minulla ainakaan käynyt edes mielessä, että olisin pullikoinut tavalla tai toisella tuota "määräystä" vastaan. Ei tällainen nyypiö edes asiaa osannut ajatellakaan, joten ihan hyvä kun koulu ajatteli ainakin tämän kerran puolestani.  :)

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin koulu kustansi B-hepatiittirokotteet, mutta A:n olen hankkinut omilla kustannuksillani ja ihan alunperin vain matkailua silmälläpitäen  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskeluaikana (ekana vuonna) koulu kustansi B-hepatiitti rokotuksen. A-hepatiitin otin, kun läksin ulkomaille työharjoitteluun. Samoin kuin keltakuumerokotuksenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työpaikka on tarjonnut A- ja B-hepatiitteihin rokotteet. Samoin tth:n kautta otettu vasta-ainetasot ja selvitetty onko suojaa vai ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

.. no siis kyllähän sitä omakustanteisesti on tullut otettua vesirokko-, keltakuume-, lavantauti-, japaninenkefaliitti-, kolera-  ja sitten ab-hepatiittirokotteet.

Ilmaiseksi on tuikattu influenssa- , pneumokokki- , jäykkäkouristus- ja polio-tehoste, normaalin rokoteohjelman lisäksi.

Luulisi nyt edes jotain auttavan nuo ziljoona rokotusta... ;D

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kysytään nyt niin päin, että miksi pitäisi työpaikan maksaa a-hepatiitti rokotus?

A-hepatiitti rokotusta ajattelin vain sillä että jos rokotteena on Twinrix Adult niin siinähän on molemmat, A&B.

Jos itse otan niin uskon tuon Engerix-B:n riittävän. Kun en kovin edes matkustele..

Hitsit, minäkin olen päätoiminen AMK- sh/th opiskelija, eikä meillä koulun puolesta mitään "ylimääräisiä" rokotuksia tiedossa, ellei lähde ulkomaille.  Eikä kukaan ole edes sanalla maininnut b-hepa rokotteesta. Perusrokotteista piti aikoinaan todistus toimittaa. Käytäntö näköjään vaihtelee melko laidasta laitaan.. :-

Te jotka olette tuon Engerix-B:n ottaneet, muistaisitteko yhtään missä hintaluokassa pyörii?

Täytyy palkkapäivän kunniaksi ostaa ja kipaista työterveyden kautta ;D

Voisitko toistaa, mitä sanoit sen jälkeen kun olit sanonut:

”nyt kuuntele hyvin tarkkaan” ?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Te jotka olette tuon Engerix-B:n ottaneet, muistaisitteko yhtään missä hintaluokassa pyörii?

Täytyy palkkapäivän kunniaksi ostaa ja kipaista työterveyden kautta ;D

Mä maksoin ensimmäisestä setistä 33 euroa.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työpaikka on tarjonnut A- ja B-hepatiitteihin rokotteet. Samoin tth:n kautta otettu vasta-ainetasot ja selvitetty onko suojaa vai ei.

Mulle on kans firma tarjonnu nuo A- ja B-hepatiittirokotteet. Vasta-ainetasoja ei oo kyl selvitelty..

Ilo pintaan, vaikka syvän märkänis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä maksoin ensimmäisestä setistä 33 euroa.

x 3 ?

muoks* hauskaa hinta riippuu haluaako esitäytetyn ruiskun (YA 32.01e) vai ei (YA 31.45e)

Twinrix a+b onkin sitten YA 42.98e

Hawrix eli pelkkä A on YA 48.88e, joten jokainen voi laskeskella mikä kannattaa...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä maksoin ensimmäisestä setistä 33 euroa.

x 3 ?

muoks* hauskaa hinta riippuu haluaako esitäytetyn ruiskun (YA 32.01e) vai ei (YA 31.45e)

Twinrix a+b onkin sitten YA 42.98e

Hawrix eli pelkkä A on YA 48.88e, joten jokainen voi laskeskella mikä kannattaa...

Jep, eli kertaa kolme. Koko satsin hinnaksi tulee tuo 100 euroa. Ja esitäytetyssä ruiskussa tuo aine tuli.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...