Jump to content
MAINOS

Terveysterroristit


dino

Recommended Posts

Nykyinen kieltobuumi, jossa sairaalat ovat toimineet pioneereina, palvelee lääketeollisuutta. Siinä on sen kiellon syy.

Kun tarkemmin ajattelee mm. lääkärien sidoksia lääketeollisuuteen ja sieltä saamiaan etuuksia niin kyllähän tuossa esittämässäsi väitteessä saattaa olla osatotuus nykyiseen tilanteeseen jossa ei haluta nähdä metsää puilta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 160
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: tirlittan

No joo, meillä päin lääkärit näyttävät määräävän Noritrenia vieroituksen tueksi. Maksaa n 20 egeä ( 2xc- kelan korvaus). Ei ole mainostettu sitten 70-luvun alun.

Jos kiinnostaa, niin kysykääpä omalta työterveysasemaltanne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo, meillä päin lääkärit näyttävät määräävän Noritrenia vieroituksen tueksi. Maksaa n 20 egeä ( 2xc- kelan korvaus). Ei ole mainostettu sitten 70-luvun alun.

Jos kiinnostaa, niin kysykääpä omalta työterveysasemaltanne.

Zyban-kuureja ovat taas täällä päin lääkärit määränneet niille jotka ovat asiasta osanneet kysyä. Hinta on 100 euron pintaan kuukaudessa ja tulokset ovat motivoituneilla olleet hyviä. Hinta rajoittaa käyttöä - tosin saman verran maksaa kuin jos tupakoisi, mutta minä en ainakaan periaatteessa olisi lopettamisvaiheessa suostunut moisia summia lääkkeistä maksamaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Terveysterrorismia amerikkalaisittain:

"Yhdysvalloissa Michiganissa yritystoimintaa harjoittava Howard Weyers on kova kaveri. Ne hänen työntekijöistään, jotka eivät suostuneet lopettamaan tupakointia, saivat potkut.

Weyers on ulottanut työntekijöidensä tupakointikiellon työpaikalta myös heidän vapaa-aikaansa. Neljä työntekijää kieltäytyi tupakoinnin paljastavasta virtsatestistä. Sen jälkeen heille ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ottaa lopputili.

Weyers on vankasti sitä mieltä, että hänen toimissaan ei ole mitään laitonta eikä arveluttavaa."

Asiasta lisää: http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978389257

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terveysterrorismia amerikkalaisittain:

"Yhdysvalloissa Michiganissa yritystoimintaa harjoittava Howard Weyers on kova kaveri. Ne hänen työntekijöistään, jotka eivät suostuneet lopettamaan tupakointia, saivat potkut.

Weyers on ulottanut työntekijöidensä tupakointikiellon työpaikalta myös heidän vapaa-aikaansa. Neljä työntekijää kieltäytyi tupakoinnin paljastavasta virtsatestistä. Sen jälkeen heille ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin ottaa lopputili.

Weyers on vankasti sitä mieltä, että hänen toimissaan ei ole mitään laitonta eikä arveluttavaa."

Asiasta lisää: http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101978389257

-Aah! Tuollaista lukiessa mieleni herkistyy täysin! Sääli kun HUS:sissa ei enää taida moiseen voida kääntyä kun tupakanpolttamisesta SUOSITELLAAN enää pidättäytyvän työaikana..

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Aah! Tuollaista lukiessa mieleni herkistyy täysin! Sääli kun HUS:sissa ei enää taida moiseen voida kääntyä kun tupakanpolttamisesta SUOSITELLAAN enää pidättäytyvän työaikana..

Hih, ei näyttänneet suositukset juur toimivan  ;D

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Aah! Tuollaista lukiessa mieleni herkistyy täysin! Sääli kun HUS:sissa ei enää taida moiseen voida kääntyä kun tupakanpolttamisesta SUOSITELLAAN enää pidättäytyvän työaikana..

Hih, ei näyttänneet suositukset juur toimivan  ;D

Juuei toimi ei. :D

Samalla tavalla sitä kessulla käydään kuin ennenkin. Toki tuhkakupit on raahattu ties minne, joten maa on sen näköinen. Siis kuinkakohan hölmöjä nämä tupakointikiellon keksineet ihmiset oikein ovat? Mistä ihmeestä he saivat sellaisen ajatuksen päähänsä, että tupakanpoltto työaikana loppuisi pelkällä ylhäältä tulevalla käskyllä? Asiasta ei mielestäni käyty minkäänlaista keskustelua työntekijöiden kanssa, ainakaan itse en sellaista huomannut.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä ihmeestä he saivat sellaisen ajatuksen päähänsä, että tupakanpoltto työaikana loppuisi pelkällä ylhäältä tulevalla käskyllä? Asiasta ei mielestäni käyty minkäänlaista keskustelua työntekijöiden kanssa, ainakaan itse en sellaista huomannut.

-Eikös suurin osa HUS:sin väestä ole NÖYRIÄ, KUULIAISIA ja KILTTEJÄ hoitajia? Ehkä olettamus/lähtökohta oli/on että se mitä ISOT sanovat niin pienet tekevät? Mitä keskustelua siihen tarvitaan?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä ihmeestä he saivat sellaisen ajatuksen päähänsä, että tupakanpoltto työaikana loppuisi pelkällä ylhäältä tulevalla käskyllä? Asiasta ei mielestäni käyty minkäänlaista keskustelua työntekijöiden kanssa, ainakaan itse en sellaista huomannut.

-Eikös suurin osa HUS:sin väestä ole NÖYRIÄ, KUULIAISIA ja KILTTEJÄ hoitajia? Ehkä olettamus/lähtökohta oli/on että se mitä ISOT sanovat niin pienet tekevät? Mitä keskustelua siihen tarvitaan?

Totta puhut. Huomasin, että en ole sopivaa HUS-ainesta koska kyseenalaistin tupakkakiellon. Tästä syystä irtisanon itseni kuntayhtymän palveluksesta välittömästi. Hyvästi, käyn ostamassa köyttä.

;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta puhut. Huomasin, että en ole sopivaa HUS-ainesta koska kyseenalaistin tupakkakiellon. Tästä syystä irtisanon itseni kuntayhtymän palveluksesta välittömästi. Hyvästi, käyn ostamassa köyttä.

;D

-Säästä mullekkin pätkä sitä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaikka itse olenkin "kova" terveysintoilija, ei minua paljoa kiinnosta mitä muut tekevät. Kyllä musta tupakan poltto terveysalalla on suuri vitsi ja kieltää pitäis.. Kaikki hoitajat ym. alalla pitäisi olla esimerkkejä terveysasenteissa, eikä selittää tupakan vaarallisuudesta ja sitten itse polttaa. Kirjoittajaa selvästi potuttaa että moralisoidaan, mutta mitä hän sitten tekee terveysalalla, jos itse suosii epäterveellisyyttä..?

Minusta on ihan sama mitä "pahoja" tapoja alan työntekijöillä on, jos ne eivät näy(/haise) asiakkaille, mutta siinä vaiheessa kun hoitaja on ketjupolttaja ja suoraan sanottuna läski niin se pistää kyllä jo silmään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

olen kyllä huomannut töissä seuraavan ilmiön:tupakoivat työntekijät juovat kahvit/syövät nopeasti ja käyvät tupakalla ja kuitenkin ovat työn touhussa ennen kun tupakoimattomat ovat ehtineet syödä... ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki hoitajat ym. alalla pitäisi olla esimerkkejä terveysasenteissa, eikä selittää tupakan vaarallisuudesta ja sitten itse polttaa.

Elämä olisikin niin helppoa ja täydellistä kun itse saisi sanoa mitä muut tekevät tai eivät saa tehdä. Itse poltan, mutta enpä valista potilaita tupakan vaarallisuudesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mutta mitä hän sitten tekee terveysalalla, jos itse suosii epäterveellisyyttä..?

Töitä, Jay-T. Töitä.

Juu, työvoimapoliittinen ratkaisu se kai on että kaikki vaan sosiaali- ja terveysalalle! Työvoimaa tarvitaan, joten mitään kriteereitä ei uskalleta edes asettaa.

Aikoinani yritin päässä opiskelemaan media-assistentiksi, mutta koska en ollut muka tarpeeksi luova, osannut älyttömän hyvin piirtää, ym. en päässyt. Sen sijaan sosiaali- ja terveysalalle pääsee melkein kuka tahansa, kriteereitä ei enää ole. Puhut paskaa pääsykokeissa niin läpi menee, olit sitten vaikka huumeiden käyttäjä. Sitäkään ei testata.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen sijaan sosiaali- ja terveysalalle pääsee melkein kuka tahansa, kriteereitä ei enää ole.

Se on toisaalta ihan hyvä, niin ei tarvi sun tehdä kaikkea yksin..

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, työvoimapoliittinen ratkaisu se kai on että kaikki vaan sosiaali- ja terveysalalle! Työvoimaa tarvitaan, joten mitään kriteereitä ei uskalleta edes asettaa.

Aikoinani yritin päässä opiskelemaan media-assistentiksi, mutta koska en ollut muka tarpeeksi luova, osannut älyttömän hyvin piirtää, ym. en päässyt. Sen sijaan sosiaali- ja terveysalalle pääsee melkein kuka tahansa, kriteereitä ei enää ole. Puhut paskaa pääsykokeissa niin läpi menee, olit sitten vaikka huumeiden käyttäjä. Sitäkään ei testata.  ;D

-Voi-voi. Hain minäkin kahteen otteeseen lukemaan taidekasvatusta mutta en päässyt kun en jaksanut(/viitsinyt) lukea pääsykokeisiin kunnolla. Kuvalliset tehtävät olivat ilmeisesti vahvuuteni, koska yo-todistukseni on surkea ja vastailin kirjallisiin kysymyksiin enempi mitä mieleen tuli, "luovasti". Piirtelyosiot olivatkin helppoja. Jäin kaksi pistettä sisäänpääsystä toisella kertaa. En syytä/syyttänyt sisäänpääsemättömyydestä muita kuin itseäni.

-Poltin tupakkaa ja join monasti viikonloppuisin/vapailla olutta/viinaa ja menin ilman valmistautumista mitenkään hoitopuolen pääsykokeisiin (jos ei kouluttamattomana sijaisena mielisairaalassa pyörimistä laskettu) ja sain valita alanko lukemaan mth:ksi vai sh:ksi. Nyt olen pyörinyt valmiina sh:na yli kymmenen vuotta mielisairaalassa. Alkaa psyykepuolen itsehoito vissiin viimein purra kun olen ollut 1½ vuotta tupakatta. Mun mielestä tupakointi on(/olisi) edelleenkin aivan prkleen kivaa. Jeesustelu ei ole vieläkään.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, työvoimapoliittinen ratkaisu se kai on että kaikki vaan sosiaali- ja terveysalalle! Työvoimaa tarvitaan, joten mitään kriteereitä ei uskalleta edes asettaa.

Niin, se pätevyyshän mitataan nimenomaan niiden paheiden harrastamisen määrällä. Jos juot viikonloppuisin/vapaalla nakit silmille/poltat tupakkaa/käytät Tenoxia nukahtamiseen yövuoron jälkeen saadaksesi rytmit kohdalleen ja vielä sattumoisin poltat pilveä, olet kelpaamaton hoitajaksi. Siitä vaan kaikki Florencet sitten hakemaan alalle, saadaan hoitajien etiikka ja moraali kohdalleen...

Jokaisella alalla on ihmisiä töissä, joiden yksityiselämä ei kuulu potilaille/asiakkaille ja näin sen pitää ollakin. Eri asia on, huomautteleeko tämä työntekijä potilailleen/asiakkalleen heidän paheistaan/heikkouksistaan. Itse en näihin kuulu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Enpä polta mutta voisin vaikka protestimielessä aloittaa.

Koulumme (onneksi kohta entinen) muuttui savuttomaksi (puiden katveessa piilossa oleva tupakkakatos tuli superkielletyksi) Näin ollen tupakoivat lähihoitajaopiskelijat siirtyivät tupakoitsemaan Keskussairaalaan vievän tien varteen, koulun rajojen ulkopuolelle. Näin siis sen takia että julkisuuteen haluttiin osoittaa savuttomuus, jonka surkean epäonnistumisen nyt näkee jokainen jonka matkakohteena on ksks kouluaikaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä joo,

ja edelleen olen sitä mieltä, että työntekijän pitäisi saada käyttää TAUKONSA niinkuin itseä parhaiten virkistää. Hoitajan ei tarvitse haista tupakalle vaikka käy tupakalla, siihen on konstinsa jos niitä vain viitsii käyttää. Ja mikä pakko se on tupakoivan hoitajan mennä kertomaan potilaalle tupakoinnin lopettamisesta juuri käytyään itse savuilla? Rytmittää työnsä niin, että ensin valistaa ja sitten käy vasta pihan perällä.  ;D

Koska tupakointikieltoa perustellaan sillä, että se ei olisi työntekijän omaa aikaa joten työnantaja saa määrätä mitä tauolla ei saa tehdä, niin siinä tapauksessa työnantaja voisi myös määrätä, että tauolla ei saa lukea seiskaa/seuraa/mimmejä/iltistä jne. vaan pelkästään alan ammattilehtiä ja -kirjallisuutta. Ja yksityisasioita ei tuoda työpaikalle eli tauolla ei juoruta omia juttuja vaan keskustellaan työasioista. Eiks se olis ihan reilu peli kaikille!?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Kun savuttomat sairaalat ovat pelkkä vitsi, tupakointikiellot ravontoloissa ja parvekkeilla ei auta niin terveysterroristien uusin keino on suunnitelma tupakan laittamisesta myyntikieltoon. (http://www.iltalehti.fi/uutiset/200612125482063_uu.shtml)

Näin sitä tehtäisiin iso osa kansalaisista kriminaaleiksi salakuljettamisen yms. muodossa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin sitä tehtäisiin iso osa kansalaisista kriminaaleiksi salakuljettamisen yms. muodossa..

Ei käyttöä olla kieltämässä vaan myynti. Samahan koskee vissiin jo nyt nuuskaa?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin sitä tehtäisiin iso osa kansalaisista kriminaaleiksi salakuljettamisen yms. muodossa..

Ei käyttöä olla kieltämässä vaan myynti. Samahan koskee vissiin jo nyt nuuskaa?

Käytön kieltäminen on sitten seuraava askel. Tällaisia kun lukee alkaa taas niin tekemään tupakkaa mieli...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun savuttomat sairaalat ovat pelkkä vitsi, tupakointikiellot ravontoloissa ja parvekkeilla ei auta niin terveysterroristien uusin keino on suunnitelma tupakan laittamisesta myyntikieltoon. (http://www.iltalehti.fi/uutiset/200612125482063_uu.shtml)

Näin sitä tehtäisiin iso osa kansalaisista kriminaaleiksi salakuljettamisen yms. muodossa..

Juurikin oikea suuntaus!

Jokainenhan meistä tietää, miten hyvin asioiden kriminalisointi poistaa asian aiheuttamat ongelmat. Kun huumausaineiden käytöstä tuli ongelmia, kriminalisoitiin huumausaineet ja nyt meillä ei ole enää huumausaineongelmaa eikä siihen liittyviä oheisrikoksia yms.

Odotan, että saamme yhtä hyviä tuloksia myös sillä, että asetamme tupakkatuotteile täyskiellon ja kriminalisoimme niiden oston, myynnin ja hallussapidon. Tämän jälkeen kansalaiset säilyvät terveinä ja elinvoimaisina.

Jos otamme huomioon sen, että virallisen porttiteorian mukaan kannabiksen polttelija siirtyy hyvin nopeasti heroiinin käyttöön, niin ei ole mitenkään puolusteltavissa tupakan polttaminen. Onhan kannabiksen yleisin käyttömuoto polttaminen, samalla tavalla kuin tupakankin. Onneksi tämä portti nyt käyttäjiltä suljetaan, koska tupakkaa on vaikea piikittää suoneen.

Itse kannatan kaikkien nautintoaineiden myynnin, ostamisen ja hallussapitämisen kriminalisointia, sillä historia on opettanut miten kieltolaki on ylivoimaisin tapa hoitaa kaikki ongelmat.

Olen myös huomannut miten paljon aikaa työntekijöillä kuluu työaikaa kahvin juomiseen. Me kahvia juomattomat joudumme tekemään heidän työnsä sillä aikaa kun he saattavat käydä useasti päivässä kahvitauolla. Onkin siis täysin perusteltua, että kahvia juomattomat saavat parempaa palkkaa. Jos ihmisillä on jano, niin juokoot vettä. Vai ovatko kahvin juojat kenties tulleet riippuvaiseksi kahvista? Samalla tavalla kuin saastaiset ja selkärangattomat tupakanpolttajat? Onko tässä kenties joku yhteys? Ensin juodaan viattomasti kahvia, sen jälkeen aletaan polttamaan tupakkaa ja se tie vie suoraan heroiiniin!

Koska kaikkien nautintoaineden käyttö johtaa suoraan heroniinin käyttöön, on jokaisen vastuuntuntoisen kansalaisen herkeämättä seurattava naapureiden, ystävien ja työkavereiden tekemisiä. Jos tupakka palaa ja kahvia kuluu, niin ainoa oikea tapa reagoida on paheksua heitä avoimesti ja korostaa omaa erinomaisuuttaan.

Muistakaa, Elämä On Parasta Huumetta!

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei käyttöä olla kieltämässä vaan myynti. Samahan koskee vissiin jo nyt nuuskaa?

Itse olen siirtynyt nuuskan käyttäjäksi, lähinnä siksi kun oma tupakointi alkoi häiritsemään.

Nuuskan myynti on Suomessa kiellettyä, mutta saatavuuteen kiellolla ei ole mitään vaikutusta. Ero on lähinnä siinä että kun en nuuskaa ei saa kiskalta yksittäispaketteina niin tulee ostettua aina torni kerralla.

Noin yleisellä tasolla terveysvalistuksen ja -terrorismin ero on hyvin selkeä:

- Asiallinen terveysvalistus on sitä kun puututaan muiden harrastamiin paheisiin.

- Terveysterrorismi on sitä kun puututaan täysin asiattomasti minun pikku tapoihini.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...