Jump to content
MAINOS

Terveysterroristit


dino

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 160
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ministeri Hyssälä ei innostu Lipposen ehdotuksesta mutta esittää omana ideana tupakan hinnan nostamista; http://www.verkkotie.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=29197&Itemid=40

Jostain kumman syystä mulla soi päässä Juicen vanha biisi:

Raittiushenkilö raittiustuolissaan

Sinusta on muka huolissaan

Se nimittää sinua hulttioks

Ja väittää että maksasi sanoo "Poks"

Däng däng

Mutta kyllä se kestää koko elämän..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jooh...olin paikalla kun Paavo julisti tämän ideansa. Ajatuksenahan tämän on toki "kaunis" mutta käytännön seuraukset vaan taitaisivat olla vähemmän kivat. Salakuljetus ym. asiaan kuuluva rikollisuus kukkisi. Nuuskaa kuskataan ja myydään, ja olihan aikaan kieltolaillakin hyvin tiedetyt seuraukset. Ihminen kun on rakennettu vastustamaan kaikenlaisia totaalipuuttumisia elämäänsä, niin eihän se voisi koskaan toimia. Tosin saattaisihan se ehkä hieman vähentää tupakoinnin aloittajien määrää sinä vuotena ja parina seuraavana, kun kielto tulisi voimaan. Näin kävi myös vuonna 1976 kun Suomen nykyinen tupakkalaki nuijittiin pöytään.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ajatuksenahan tämän on toki "kaunis" mutta käytännön seuraukset vaan taitaisivat olla vähemmän kivat. Salakuljetus ym. asiaan kuuluva rikollisuus kukkisi. Nuuskaa kuskataan ja myydään, ja olihan aikaan kieltolaillakin hyvin tiedetyt seuraukset. Ihminen kun on rakennettu vastustamaan kaikenlaisia totaalipuuttumisia elämäänsä, niin eihän se voisi koskaan toimia.

Nuuskan myynti kun kiellettiin Suomessa niin siitä hetkestä alkoi räjähdysmäinen käytön kasvu varsinkin nuorten keskuudessa, (http://www.cancer.fi/press/tiedotteet/--print?x33745=35067) eli monesti lailla on päinvastainen vaikutus kuin alkuperäinen tarkoitus on ollut. Ja näkyyhän tuo nuuskaaminen varsin selvästi katukuvassa ja töissäkin; esimerkiksi minun tuntemista alle kolmekymppisistä mieshoitajista 20-30% käyttää nuuskaa päivittäin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

esimerkiksi minun tuntemista alle kolmekymppisistä mieshoitajista 20-30% käyttää nuuskaa päivittäin.

-Heh, ehkä tuon "vapaan saannin aikana" kasvaminen on suojannut mut tuolta nuuskan "ihmeitä tekevältä vaikutukselta" mistä johtuen nuuskan käyttö on mielestäni trendikästä.

Mutta raportin kuuntelu menee varmaan ihan rattoisasti knööli tuota paskaa huulessa.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Sori vanhan aiheen nostamisesta, mutta käy se näinkin päin http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1474848 :(

Käy juu, mut meidän osastolla häviäis karkeasti arvioiden melkeen puolet tuolla perusteella...  ;D

I'm selfish, impatient and little insecure. I make mistakes, i'm out of control and at times hard to handle, but if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itse en polta tupakkaa,juo kahvia ja kai minut lasketaan terveysterroristiksi ruokavalion ja liikuntatottumusten perusteella. Minulle on yksi hailea käykö porukka tupakalla työaikana,mutta siinä valitettavasti käy niin että savuttomat on osastolla kun tupakoitsijat käy vetämässä sen röökinsä. Kenenkään toisen keuhkot eivät minua siis hetkausta jokainen tehköön kuten haluaa. Mitä ylipainoon tulee niin se vaikuttaa selvästi työntekijän jaksamiseen ja poissaoloihin. Osastoilla eniten saikuilla on ne joiden polvet,selkä ja kunto pettää. Ongelmia tulee myös siinä vaiheessa kun työssä vaaditaan kovaa fyysistä suoritusta. Ketään ei voi pakottaa kuntoilemaan tai laihduttamaan,mutta työnantaja voisi maksaa vaikka kannustusta hyvästä kunnosta ja terveistä elämäntavoista. Testataanhan palomiehetkin tasaisin väliajoin jotta he pystyvät suoriutumaan työssään.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Löysinpäs tällaisen vanhan ketjun ja voi jummi että on mielenkiintoista vääntämistä. Ihan pakko pistää minunkin nokkani tähän asiaan. Tuota Tirlittania tekee mieleni vähän kommentoida (ei, en osaa tehdä niitä lainauksia, tietsikan kanssa olen ihan öö :unsure: )Tätä nykyä työskentelen yksityissairaalassa ja tositosi kaukana ollaan työkavereiden kanssa mallin ulkonäöstä ihan jokainen. Voi että jurpelsi mokomat lausunnot! Mutta ehkä ne oli tarkoitettukin vain ärsyttämään ja herättämään keskustelua. Siis eihän kukaan oikeesti voi olla tuota mieltä.

Meillä saa tupakoida ihan niin kuin haluaa, röökipaikkoja on oikein kaksin kappalein. Mitään kannustimia ei ole tupakoimattomille tai sen lopettaville. Herraherra Isoherra on tosin itse tupakanpolton lopettanut ja ruvennut terveysterroristiksi, mutta meillä noita pienempiäkin pomoja riittää jotka palettia pyörittää ja ne viis veisaa kuka polttaa ja kuka ei. Suurin osa kyllä polttaa, ollaan sitä nelikymppisten sukupolvea jotka opetteli viistoistakesäsenä polttamaan ja nyt ollaan otollista koppitautisten potilasainesta.

Ihan totta, eihän se fiksua ole. Mutta itsepähän tiedetään riskit, ja itse ne riskit otetaan. Me ollaan kuitenkin sairaanhoitajia, ja eiköpähän sitä jonniinverran joutunut koulussa tästäkin aiheesta lueskelemaan. Jotkut jopa ammattikorkean käyneitä :nauraa:

No, mitä ihan alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin täähän eksyi siitä ihan älyttömästi, mutta mua vaan niin korpesi ne Tirlittanin käsittämättömän ylimieliset jutut, joissa hän korosti omaa erinomaisuuttaan ja antoi ihan harhaanjohtavia kommentteja mitä tulee esim. yksityissairaaloihin.Liekö sellaisessa ikinä käynytkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...