Jump to content
MAINOS

Lastensh:t hohoi....!


Maailman vahvin tyttö

Recommended Posts

Vastarekisteröityynenä heti poukkasin oman "alan" foorumille, mutta kovinpa täällä on näemmä hiljaista... onko täällä palstalaisina kuinka paljon lasten kanssa töitä tekeviä? Pannaanpas nyt tää pediatrian foorumi uuteen nousuun! *tsemppaa*  :)

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meikä jyrää! Kaikkiin aloituksiin viimeinen viesti by Cattius  :P

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Moi! Juu, mä olen lasten sh, mutta töitä ei lasten parissa ole ollut :P    Kun mä NIIN luulin silloin kun valmistuin vuonna yks ja kaks että saisin tehdä lasten sh:n töitä. Mutta meillä kun töitä on isompien lasten kanssa aina enempi...eli aikuisten potilaiden. Mutta on silti ihan tosi mielenkiintoista pysyä ajan hermoilla jos vaikka JOSKUS saisi koulutusta vastaavaa työtä. Ihan kiva, että tämmönen keskustelufoorumi on olemassa.

t. piiuli

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

heissuli vaan. Miekii tänne vasta kirjauduin. Ihan innolla odotan viimeistä harjoitteluani ennen valmisutmista Lastenklinikan sydän osastolla. Onko kellään kokemusta´? Millanen on työyhteisö/ilmapiiri? Onko rankkaa olla siellä? Tavoitteeksi laitan heti alkuun koko jaksolle omaisten huomioon ottamisen, ja luulen että juuri lastenhoitotyö on oiva paikka huomioida niitä vanhempia, muissa harjoitteluissa olen vain paneutunut itse potilaisiin/asiakkaisiin.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

heissuli vaan. Miekii tänne vasta kirjauduin. Ihan innolla odotan viimeistä harjoitteluani ennen valmisutmista Lastenklinikan sydän osastolla. Onko kellään kokemusta´? Millanen on työyhteisö/ilmapiiri? Onko rankkaa olla siellä? Tavoitteeksi laitan heti alkuun koko jaksolle omaisten huomioon ottamisen, ja luulen että juuri lastenhoitotyö on oiva paikka huomioida niitä vanhempia, muissa harjoitteluissa olen vain paneutunut itse potilaisiin/asiakkaisiin.  :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Yksi luokkakaverini oli siellä pitkän harjoittelun ja kehui kanssa, sai sieltä töitäkin valmistumisen jälkeen. Ja se perheen huomioiminen on oiva tavoite, vaatii erilaista otetta kuin aikuispotilaiden omaiset. Ihan käytännön hoitotyöstä lähtien - monasti vanhemmat haluavat tehdä perushoidon. Koskaan hoitajalla ei ole tarpeeksi aikaa perheelle (meillä ainakaan) mutta tärkeintä on kunnioittaa perhettä. Sillä sairaalassa oleva lapsi ei ole sairaalan omaisuutta, vaan edelleen vanhempiensa lapsi, sisarustensa sisarus ja isovanhempiensa lapsenlapsi. Vanhemmat ovat oman lapsensa parhaita asiantuntijoita!

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Olen myös koulutukseltani lasten - ja nuorten sh. mutta työskentelen tällä hetkellä ksh:ssa... Ei löytynyt silloin lastenpuolelta töitä, mut katotaan taas syksyllä uudestaan mitä sitä ois tarjolla. Eiköhän tosiaan laiteta tää palsta nousuun!?!?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Kannanpa minäkin korteni kekoon!  ::)

Olen lasten sairaanhoitoon suuntautunut mutta enpä ole minäkään päivääkään lastensairaanhoitajan tehnyt töitä! Näyttää olevan ei-niin-outo-ilmiö tällä palstalla ;) Ehkäpä vielä joskus...haaveenani olisi päästä lasten leikkuriin töhin lähi tulevaisuudessa  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oletko myöskin leikkaussali-anestesiahoitaja? En tiedä miten muualla, mutta ainakin TAYS:sa sama jengi kiertää eri saleja, eli ei käsittääkseni ole erikseen lasten leikkurin henkilökuntaa, kun ei ole varsinaista lasten leikkuriakaan, vaan muistaakseni ma ja ke kaksi salia ja pe yksi tjsp.

Mutta HUS lastenklinikka varmaankin esim. on asia erikseen...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oletko myöskin leikkaussali-anestesiahoitaja? En tiedä miten muualla, mutta ainakin TAYS:sa sama jengi kiertää eri saleja, eli ei käsittääkseni ole erikseen lasten leikkurin henkilökuntaa, kun ei ole varsinaista lasten leikkuriakaan, vaan muistaakseni ma ja ke kaksi salia ja pe yksi tjsp.

Mutta HUS lastenklinikka varmaankin esim. on asia erikseen...

En ole vielä, mutta suunnitelmissa on erikoistumiskoulutus (1v) täällä ruotsissa. TYKSissä on myös oma lasten leikkuri jossa vakkarihenkilöstö luulisi HUSissa olevan myös.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole vielä, mutta suunnitelmissa on erikoistumiskoulutus (1v) täällä ruotsissa. TYKSissä on myös oma lasten leikkuri jossa vakkarihenkilöstö luulisi HUSissa olevan myös.

Käy ihmeessä siellä, varsinkin jos voit tehdä sen palkallisena! Se on oikeesti erikoiskoulutus, jota Suomeenkin haaveillaan!

http://www.sash.fi/resources/sash/uploads/documents/Puheenjohtajalta%20kotisivuille.pdf

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

heps... Kirjoitin viimeks joskus vajaa vuosi sitten tuonne näköjään tosta lastenklinikan hommasta...

Harjotteluni siellä oli mitä onnistunein. Kiitos siellä kuuluu loistavalle ohjaajalleni. Kovasti  olisi mullekin siellä töitä ollut, mutta veri veti opiskelujen päätyttyä Lappeenrantaan. Mutta K4 oli loistava paikka. Jos elämäntilanteeni olisis ollut eri joulun tienoilla muutto hesaan olisi voinut olla mahdollinen.

Niin valmistuin jouluna 2004 ja nyt jo varsin paljon nähneenä keikkalaisena meen EKKS:n lastenosastolle verestelemään pediatrisia taitojani.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Vieras: HoitajaTyttö

Millainen tilanne lasten ja nuorten sairaanhoidossa on tällä hetkellä? Onko työpaikkoja vähän tarjolla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainakin TAYS:ssa käsittääkseni on pulaa keikkalaisista. Ja sitä kautta voi sitten pidempääkin sijaisuutta aueta... Toimet saadaan vielä muutaman vuoden ajan loistavasti täytettyä omasta väestä (jos ovat halukkaita myymään sielunsa shp:lle), mutta keikkalaiset, eritoten ne joilla on lapsilta kokemusta, revitään käsistä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: HoitajaTyttö

Minkälaista lasten/nuorten hoitotyö on? Millä tavalla se eroaa muista? Ovatko lapset/nuoret vaativampia potilaita? Lääkeannokset ovat ainakin pienempiä...

Mihin kannattaa pk-seudulla mennä tutustumaan pediatriaan? Joku taisi mainitakin tuon Lastenklinikan sydänosaston. Muita mielenkiintoisia kohteita?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No huh, aika vaikean kysymyksen esitit. Mulla ei ole kokemusta kuin keskolasta harjoittelusta ja sitten pari vuotta töissä lasten kirurgisella. Kirurgisella huomasi ainakin sen, että lapset on siitä ihania kun ne yleensä paranee nopeasti, eikä taatusti jää sängyn pohjalle turhaan potemaan. Lapset on tietysti aitoja, ja niiltä saa heti suoran palautteen. Lastenhoitotyö on haastavaa, koska lapsille ei asioita voi selittää tyyliin olepas nyt järkevä ja... niinkuin aikuisille (yleensä). Lasten hoitotyö ei ole koskaan pelkkää lapsen hoitamista, vaan perheen yhtä lailla. Pienen lapsen kanssa saattaa olla jompikumpi tai molemmat vanhemmista seurana sairaalassa koko ajan.

Vaativampia potilaita? Ei minusta, sen enempää kuin muutkaan erityisalat... kaikissa on omat temppunsa. Lasten puolella potilaitten ikä voi olla vastasyntyneestä 16-vuotiaaseen ja paino 500 g - 120 kg. Pediatriassakin on monia erikoisaloja, ja ne poikkeaa toisistaan aika lailla. Voit työskennellä keskolassa, teholla, kirralla, polilla, syövillä etc etc etc. Eli meininki voi vaihdella hyvinkin rauhallisesta vuodeosastotyöstä akuutimpaan puoleen. Lääkeannokset on toki pienempiä, mutta se on HYVIN pieni osa koko hoitotyötä.

En osaa sanoa pääkaupunkiseudun harjoittelupaikoista, siellä on kuitenkin iso HUS lastenklinikka, että eiköhän sieltä sinullekin sopiva harjoittelupaikka löydy. Jos ei ole paljoa kokemusta lapsista, kannattaa suunnata sellaiselle osastolle, jolla saa olla lasten kanssa tekemisissä. Tehot kun on enemmän tai vähemmän niitä paikkoja joissa se varsinainen lapsen hoitotyö jää pakosta vähemmälle.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Ilmoittaudunpa itsekin tähän ketjuun, vaikka varsin hiljainen tuntuu tämä pediatrian puoli olevan.

Työskentelen tällä hetkellä kuudetta vuotta vastasyntyneiden teho-osastolla sairaanhoitajana, sitä edeltävästi olin 7 vuotta pienemmän kaupungin keskussairaalan lastenosastolla. Aikuispuolen kokemusta on vain opiskeluajoilta ja valmistumisen jälkeen muutamalta kuukaudelta.

Olen siis pesunkestävä lastensairaanhoitaja, tähän ammattinimikkeeseen valmistunut ja lähestulkoon pediatrian puolelta kokemusta :-)

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, minäkin voisin sanoa Hep! Lasten sairaanhoitajaksi olen valmistunut ja jonkin verran lasten vuodeosasto työtä tehnyt sitten ajauduin lasten päivystyksen kautta koko päivystysalueelle töihin, ja nyt en taida enää puhtaasti lasten hoitotyöhön palata, on tuo akuuttihoitotyö sen verran mukavaa. Tosin ei lasten hoitotyössäkään mitään vikaa ole, tyytyväinen olen kun saan tehdä sekä että  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

heippis! en oo viel valmis, mut toivottavasti 1,5 vuoden päästä oisin lasten sh :nauraa: tosin joulusta saan vissiin tehä jos sh sijaisuutta :) syksyl ois luvassa lasten- ja nuorten harjoittelu, jonka suoritan yksityisellä, ku ei hus:ille eikä kaupungeille ollu tarpeeks harjottelupaikkoja tarjota ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...