Jump to content
MAINOS

Ane/heräämöpuolelle ilman mitään kokemusta leikkurista?


Sukunajo

Recommended Posts

Nykyisessä työtilanteessahan työnantaja toivottaa aika lailla kaikennäköiset mönkiäiset tervetulleeksi töihin ja monta ilmoitusta olen leikkuriinkin nähnyt, joissa on sanottu, että kiva jos kokemusta on, mutta riittää jos kiinnostaa.

Itse olen tasan kaksi kertaa leikkurissa käynyt, ja suoraansanottuna se oli minusta tylsää. Lähinnä siksi, että eihän siellä sivusta katsojana tehnyt yhtään mitään eikä saanut mistään mitään ajatusta.

Harjoitteluissa omien potilaiden kanssa sitten kuitenkin on ollut mukana matkassa niin että olen saanut hoitaa omaa potilasta heräämöajan yms, ja siinä tuli sitten mietityä, että olisiko siellä salin puolella kuitenkin jotain. Instrumenttihoitajaksi minusta ei MISSÄÄN nimessä olisi, mutta ane-puoli saattaisi olla jollain tapaa kiinnostava, ja jos olisi mahdollisuus siis työskennellä myös heräämössä niin  ;)

Onko siis mahdollista "tehdä elämysretki" leikkuriin niin, että luistaa tuosta instrumenttipuolesta? Elämysretkellä tarkoitan sitä, että olisi kiva käydä katsomassa, mitä se työ oikeasti olisi, jos se kuitenkin olisi kivaa...

Miten teillä suhtauduttaisiin vihreään hoitajaan joka ei ole sillä puolella aiemmin ollut?

Kaikenlaista tulee kesäöinä mietittyä...

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

hops.. siis monessa paikassa on ane- ja leikkaushoitajat erikseen, omat osastot siis. myös pienemmissä paikoissa voi olla pelkästään ane/herämöhoitajana tai instru/valvovahoitaja tai sit voi tehdä kaikkia.

toi elämysretki tuskin onnistuu koska jos sä meet töihin johonki leikkuriin niin yleensä oletetaan että jäät sinne töihin joksiki aikaa. sinuun panostetaan ja perehdytetään työhön jota sit tekisit itsenäisesti perehdytysjakson jälkeen.

jos sinua kiinnostaa tosisaan niin ei muuta kun hakemusta vaan.. ja itseasiassa paremmin varmaan pääsee kun soittaa oshoitajalle suoraan ja kysyy millainen tilanne hänen osastolla on.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

toi elämysretki tuskin onnistuu koska jos sä meet töihin johonki leikkuriin niin yleensä oletetaan että jäät sinne töihin joksiki aikaa. sinuun panostetaan ja perehdytetään työhön jota sit tekisit itsenäisesti perehdytysjakson jälkeen.

Elämysrekellä tarkoitan siis lyhyempää määräyskirjaa, aika paljon on näkynyt eri paikkoihin 3-6kk sijaisuuksia... Luulisi siinä ajassa nyt jo jotain pystyvän tekemään itsenäisesti  ;) Sen verran siis, että saisi jotain näkemystä asiaan ja voisi päättää kiinnostaako tuo puoli pätkääkään (eli vähintään 3kk)

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varmasti olisi mahdollista, siitä vaan ottamaan yhteyttä leikkurin osastonhoitajaan.

Tottakai siellä, kuten missä tahansa muuallakin, toivotaan että henkilö joka saa kunnon perehdytyksen työhönsä, jää myös sitä työtä tekemään pidemmäksi aikaa. Tämähän on toive, mutta totuus taas se että jotta tietää, riittääkö mielekkääseen työntekoon pelkkä kiinnostus - pitää kokeilla ihan itse. Ja aina välillä käy niin, että osasto perehdyttää työntekijän "turhaan" kun ei kiinnostus riittänytkään.

Mutta varmasti pitää myös antaa itselleen aikaa, enemmän kuin pelkän perehdytyksen ajan, jotta ymmärtää millaiseen työhön on tullut.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Riippuu varmasti paikasta missä otetaan töihin. Täällä etelässä otetaan mieluusti kaikki töihin, kunhan vain sh:n paperit löytyy. Eli suuntautumiseen ja työkokemukseen ei ole enää varaa tuijottaa niinkuin vanhoina hyvinä aikoina.

Muualla Suomessa saatetaan pitää vielä kiinni tiukasta linjasta, että pitää löytyä anestesia- tai perioperatiivinen erikoistuminen tai suuntautuminen.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli suuntautumiseen ja työkokemukseen ei ole enää varaa tuijottaa niinkuin vanhoina hyvinä aikoina.

Muualla Suomessa saatetaan pitää vielä kiinni tiukasta linjasta, että pitää löytyä anestesia- tai perioperatiivinen erikoistuminen tai suuntautuminen.

Joo, tämänpä vuoksi ajattelin, että nykyinen työtilanne olisi loistava tilaisuus käydä katsomassa leikkurin puoli ja jäädä sille tielle jos kiinnostaa (joskus sitä on alkanut toivoa, että ehkä kaikkien potilaiden kanssa ei tarviiskaan olla kauhean tiiviissä vuorovaikutuksessa, vaikka toisaalta se juuri on usein parasta hoitotyssä. Mene ja tiedä.

Toisaalta "omalta suunnalta" löytyy vielä niin paljon paikkoja, joiden toiminnasta ei paljon hajua enempää ole.

Uffff.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teho-osasto on myös hyvä paikka katsella ympärilleen, ja oppia monipuolisesti hoitotyötä.

Ja näitähän riittää, melkein jokaiselle erikoisalalle. Suosittelen etenkin vastasyntyneiden teho-osastoa :-)

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Teho-osasto on myös hyvä paikka katsella ympärilleen, ja oppia monipuolisesti hoitotyötä.

Ja näitähän riittää, melkein jokaiselle erikoisalalle. Suosittelen etenkin vastasyntyneiden teho-osastoa :-)

Näin on  8)

Tuo leikkurin puoli on vähän enemmän sellainen "nyt tai ei koskaan"-juttu. Kun koskaan ei tiedä mikä vie mukanaan  ;D

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suosittelen ehdottomasti leikkuri kokeilua. Jos osastolta tulee eikä aiempaa kokemusta leikkurista ole niin paras paikka aloittaa on heräämö ja sitä kautta hakeutua A puolelle jos kiinnostusta riittää.

Tärkeintä leikkurin rooleissa on se et ne täydentää toisiaan ja työn kuvaa voi vaihedella sopivin väliajoin jos alkaa kyllästyttää.

Instrumenttihoitajan työn kuva voi olla aika tylsä jos siihen ei ole perehtynyt. Tärkeintähän I hoitajan työssä on se että I-hoitaja tietää mitä leikkauksessa tapahtuu jotta voi ennakoida. I-hoitaja on myös se keltä kysytään heräämössä haavasta,neuleista,etc.

Henk.koht mitään vihreitä hoitajia vastaan,eli tervetuloa vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...